Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

« · 561840 · » Till forumet

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Albert Hall: Nu har killen med ett efternamn som i varje fall Janne i speakerbåset i Kempis hade problem med, Branko Radivojevic, accepterat sitt qualifying offer från Flyers så honom får ni klara er utan.
Kommentera

Paddan:

Nej! Han hade jag ju redan räknat in i truppen... Eller så inte. Hur mkt pröjs får han?
Kommentera

Albert Hall: Han får tydligen så mycket pengar att de valt att dölja det. "Undisclosed" säger man, och hänvisar till sedvänjor.
Kommentera

Paddan:

Jaha, där ser man. Jag trodde alla löner var officiella i NHL. Jag tycker det är intressant att följa hur lönerna utvecklas där över. Alltså hur klubbarna löser problemet med att komma under lönetaket. Branco gillade jag för övrigt skarpt.
Kommentera

Albert Hall:
Tror lönerna kommer bli officiella i alla fall , verkar mer som tsn eller andra nyhetssidor inte nosat rätt på dom direkt i vissa fall bara , verkar som vissa klubbar inte skriver det i sina pressmeddelanden och så , men flyers brukar ange det på flesta spelare däremot har capitals knappt angivet det på nån spelare
Kommentera

Albert Hall: Så har då nästa slovakrykte dykt upp, vad gäller LHF. Den här gången är det fd DIF-spelaren Vladimir Orszagh som skall vara aktuell.
Kommentera

Paddan: Då är det ytterligare ett namn som INTE kommer till Luleå.
Kommentera

Portello: En liten motsvarighet till vad Eklund är för NHL-rykten, med andra ord.
Kommentera

Paddan: Du kan vara lugn han kommer inte lira i Luleå..spelare som Svenskafänzen hittar på som aktuella brukar inte av tradition hamna i Luleå utan snarare Modo eller Timrå...
Kommentera

Linkan: Är det något jag är fruktansvärt less så är det spelare som är rykten.
Jag vill se dom klara.
Kommentera

Portello: Den sista jag tar på allvar är skojaren Jiggy..kan ingen rycka ut sladden ur pc:n hans!
Kommentera

Linkan: Äh, då skulle väl stora delar av Luleforums skribenter skrumpna ihop och självdö, antar jag.
Kommentera

Paddan: Japp, och det kanske skulle vara lika bra det?
För vissa verkar det viktigast att det ryktas om spelare X och spelare Y till Luleå.

Hurra nu är han på G.Att det sedan inte blir så är en annan femma.
Kommentera

Paddan: Man kan bara skratta åt skiten...Tänk att Nobbe kan ha ett tiotal spelare som han kastat ögat på medans han själv vet att det är två-tre han inriktat sig på..sist det begav sig för Jiggy så var Bäckman klar för Lule hokky (Enligt Jiggy alltså) under tiden passade Nobbe på att förklara Tero, Machulda och Ragge som nyförvärv vilket Jiggy inte hade en susning om...eller vilket ingen hade som nyförvärv på sina "silly season sidor" sen kom snacket om Straka, Hrdina mm:-) så har det rullat på....
Kommentera

45 dagar kvar :D Yeey :P
Kommentera

Hej på er! Det var ett tag sedan. Har hunnit uppleva bombdåd i London och en massa annat sedan dess. Vilka av er dyker upp i Oulu nästa vecka? Jag kan visa er stan och allt som är värt att se.
Kommentera

Kickan: Hola....
Kommentera

Kickan:

Oj, välkommen tillbaka. Jag var faktiskt orolig där ett tag när jag visste att du befann dig i London när det small. Fast sen insåg jag att risken var rätt liten ändå... Jag skulle gärna åka till Oulu och titta på när Lule får stryk, men det civila livet sätter stopp.
Kommentera

Idag klockan 17 möter LHF Skellefteå borta. Nu är det vi som har fördel av mer istid och matchträning. Renberg har kviknat till och är nog med, Trots detta så tror jag inte vi räcker till riktigt. Förlust 5-2 till Scleffte spår jag i kaffesumpen.
Kommentera

Albert Hall: Usch, vilket illa skrivet inlägg... :-(
Kommentera

Albert Hall: Är du säker på att han inte hinner bli krasslig på vägen ner till Skellefte? Eller så kanske han kliver av efter att ha värmt upp.
Kommentera

Paddan:

Med Renberg vet man aldrig. Fast jag hoppas på en period. Men jag är ju å andra sidan född optimist.
Kommentera

Albert Hall: Äh, får han bara en kaffe och bulla så ska du se att det ordnar sig. ...och en varm sittplats på läktaren.
Kommentera

Paddan:

Du som har koll på 95% av alla sidor på nätet, visst fanns det nån sida förr där man sammanställde försäsongsmatcher och finns den i så fall kvar?
Kommentera

Albert Hall: Inte för att vara rolig men jag tror Rehnberg kommer att hamna i sjukrullan igen efter denna match. Någon kalv på grönbetet kommer att köra på honom fult.
Kommentera

Albert Hall: Förr fanns det nog en sådan sida, och den fanns nog på internet, men var den håller hus har jag ingen aning om. Konstigt nog...
Kommentera

Albert Hall: Kan vara denna>>

www.taif.nu/
Kommentera

Albert Hall: Ser man på, Renström var inte med i dagens match heller, vad förvånad jag blir...
Kommentera

Paddan: Renström satt på läktaren bredvid mig..han är fortfarande sjuk...
Kommentera

Linkan: Lappsjuka?
Kommentera

Paddan: nått i den stilen..
Kommentera

Däremot inställningen spelarna hade idag är bedrövlig..det fanns inget positivt idag, möjligtvis att Tero är en lyckad värvning! han var strålande i övrigt var väl Obsut och J Sandström i en korppklass för sig med andra ord bedrövliga!!!!!
Kommentera

Kickan:
Hej Kickan, härligt att du böjde dig för mitt envisa tjat och hörde av dig. Jag skulle gärna komma till Luleåborg, men jag ska vara på Mästarcupen med Selander och knaskamillas mamma.
Kommentera

westerlind: Jag är inte så aktivt hockeysnackande under somrarna, undantaget den sommaren jag väckte liv i den här gästboken för några år sedan med kilometerlånga matchrapporter från just Uleåborgsturneringen. HIFK, Dynamo Moskva och Kärpät känns som överkurs för LHF som det har sett ut (efter vad jag har hört, för jag har inte sett nåt) hittills. Fast kul blir det ändå, och troligen får jag träffa en massa folk som jag inte har sett på länge.

Jag har kokat hjortronsylt. *stolt* Jag har aldrig gjort sylt tidigare. Värsta husmor ju. Fast jag har inte plockat bären själv utan köpt dem färdigrensade och allt av några thailändskor som blev överlyckliga för att jag köpte så mycket.
Kommentera

Btw är Kärringarnas gb förmodligen HS tråkigaste numera. *GÄSP* Trist. Den var helt ok förr. Vad har hänt?
Kommentera

Kickan:

Med dagens LHF ska du nog inte ha så stora förhoppningar. Backsidan är väl ok, men forwards! Visserligen var truppen mot Schleffte åderlåten på grund av sjukdom och landslagsuppdrag, men ändå. Tre rejäla torskar är i alla fall vad jag räknar med i veckändan.

Idag ska jag debutera som golfspelare!
Kommentera

Albert Hall: golf har blivit rena farsoten i samhället. Till och med jag har provat på att spela lite och tyckte att det var rätt kul.
Kommentera

Kickan:
Å vikka är kärringarna då?
Kommentera

Metal Guru:
Jag tror den charmanta kvinnan syftar på det lag som bland annat har kallats Wifsta/Östrand, S/T Hockey mm.
Kommentera

Jaså, westerlind:
de där vid luktverket. Eller strax norr därom.
Kommentera

Metal Guru:
Jag är lite osäker på vad du menar: Norr, söder, väster eller öster, jag tycker det luktar lika illa överallt.
Kommentera

LL: Golf var faktiskt riktigt, riktigt kul Men svårt. Det blev en del letande i diverse buskar och diken kan jag ju säga utan att jag överdriver särskilt mycket. Fast en del hyggliga slag blev det också. Ungefär vart tionde. Mest nöjd är jag över ett 150 meters slag som tyvärr for förbi green, men jävlar vilken träff!

Att få till en bra träff är en skön känsla. Skön känsla är dock inte den träningsvärk som jag trodde att man inte kunde få av denna sport...

Undrar om man inte skulle börja ändå?
Kommentera

Albert Hall: 150 meters slag, hur långa minigolfbanor har ni där uppe egentligen?
Kommentera

Metal Guru: w-lind har ju redan svarat och har helt rätt. Fast Kärringarna gillar inte att kallas för Kärringar. Faktum är att de ogillar det så mycket att vissa av dem ville ha mig avstängd pga det när det begav sig, medan andra gillade mig lika mycket trots det.
Kommentera

Paddan: Han har nog inte spelat minigolf utan jättegolf. Har funderat på att testa själv men har hittills avstått främst för att inte förvandlas till urtypen av jurist helt och hållet. BMW:n är tillräckligt juristig så golfen får vänta tills jag blir pensionär eller åtminstone vuxen på riktigt (typ när villa, vovve, Volvo kommer).
Kommentera

Albert Hall: Fuck Sheleftyou! Försäsongsmatchandet är optimalt upplagt för dysterkvistarna. Iofs skulle jag vilja ha minst två klassforwards till och tror vi får storstryk mot alla vi möter i Oulu, men så jävla pissigt som dysterkvistarna målar upp det (vilket de gör varje år) är det inte ändå. En cup mot Kärpät, Dynamo Moskva och HIFK som varit på is betydligt längre är bara nyttig. Det får spelarna att inse att grillkvällarna är slut och att de måste börja röra på det som varit dött de senaste månaderna.
Kommentera

Kickan:
Ni får väl uppdatera Lule-parlören ovan, så attt vi vanliga dödliga hänger med i tugget...
Kommentera

Kickan: jag är normalt ingen dysterkvist, men truppen som den ser ut just nu håller inte för elitserien - så enkelt är det, tyvärr. Vi kan inte ha en trupp som bygger på att alla seniorforwards måste vara friska samt att alla juniorerna lyckas ta det sista steget till seniorhockeyn. Nu är det ju sagt att det ska värvas mer så vi får väl se, men just nu ser det inte bra ut.
Kommentera

LL:
Dock är det väl tryggt att veta att många andra trupper inte heller håller för hur ES såg ut förra året..?
Kommentera

Intressant artikel i dagens Kuriren om elitserien. Underligt nog så är det Boorken som är huvudfigur i den.

"Elitserien byter denna säsong ”svid” från Gucciklass till HM. Eller om ni vill; Justin Williams till Ragnar Karlsson." Haha.
Kommentera

« · 561840 · »