Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

« · 611224 · » Till forumet

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Vi får hoppas att Wallin återvänder nästa säsong som han sagt,
en rejäl förstärkning till backsidan minst sagt.
Kommentera

Salcin: Japp, visst blir han det.Är rätt säker på att han håller sitt ord.
Kommentera

Portello: är det inte till och med så att Wallin redan har skrivit på för nästa säsong? Det pratades i alla fall om det i våras/somras, har jag för mig.
Kommentera

LL: Jag har för mig att dom var muntligt överrens.Men jag är inte heller helt säker.
Kommentera

LL: Enligt Wallin själv är inget skrivet, men det ska mycket till för att han inte ska komma hem. Jag tror till och med att hans fru/sambo stannade kvar här eftersom hon fått ett bra jobb. Men jag är inte 100% säker på det.
Kommentera

Frölunda-SSK står 3-2 just nu. Undrar om vår vän Taavola har ett tränarliv efter landslagsuppehållet om SSK losar?
Kommentera

Albert Hall: SSk brukar har väl som tradition att sparka tränaren för att sedan skicka ner Hallin i båset.Mycket talar för att det blir så i år också.
Kommentera

Portello:

Dom har iallafall en "intränad variant". Såna ska vara bra har jag hört?
Kommentera

Dysso: Intränade tränarsparkarvarianter, tja det låter ju bra i varje fall. Använd sko med stålhätta skulle jag säga...
Kommentera

J-20 tabellen ser riktigt, riktigt snygg ut. Trots TRE matcher mindre spelade så leder vi serien med 2 poäng. Ändå är det väl bara i en match vi spelat med bästa laget eftersom 4-5-6 junnisar hela tiden lirat i A-laget.

Roger Kyrö har fått en lysande start på sin tränarkarriär i LHF. Tabellen lär se lite sned ut, jag ber om ursäkt för det. Jag tycker den är vacker ändå.

Rk Team GP W T L GF:GA TP

1 Luleå HF 15 11 3 1 58 : 33 37
2 Timrå IK 18 11 1 6 65 : 68 35
3 IF Björklöven 17 9 0 8 72 : 56 27
4 Brynäs IF 16 8 3 5 52 : 44 27
5 VIK Västerås HK 16 7 3 6 66 : 52 25
6 Mora IK 15 6 2 7 51 : 42 20
7 MODO Hockey 17 6 2 9 54 : 55 20
8 Leksands IF 15 6 1 8 41 : 49 20
9 Skellefteå AIK 16 4 2 10 44 : 73 15
10 Almtuna IS 17 4 1 12 49 : 80 13
Kommentera

Albert Hall: "Roger Kyrö har fått en lysande start på sin tränarkarriär i LHF"

Jaså, det passar med pölsa nu? (kanske mest riktat till kickan..)
Det verkar ju annars inte vara hennes favvorätt precis.... ;-))
Kommentera

Huge: Kyrö är ju urnorrbottning. Han har ju bara varit och kollat runt lite i den stora världen (läs Gävle) under några år. Nu är han hemma igen.
Kommentera

Albert Hall: Ja, men han mellanlandade väl ett tag i Umeå?
Måste ju vänja sig successivt till livet i världsmetropolen Gävle.
Iaf en av Brynäs största men ändå minst uppmärksammade spelare, enligt min mening.
Grattis till kapet och lycka till...
Kommentera

Har tänkt lite på en sak.Nobbe får ofta kritik för sina värvningar eller brist på värvningar.Men när han lyckas så är det tyst.
Verkar alltid vara lättare att kritisera än att berömma.

så: BRA JOBBAT, NOBBE
Kommentera

Portello: Det stämmer bra det! Årets värvningar har varit klockrena hitills, erkänner att jag var skeptiskt till Ragnar Karlsson innan säsongen men han har klarat sig lysande.

Så kudos till TK med Nobbe i spetsen!
Kommentera

Salcin: Holmström verkar het.
i nattens match så gjorde han 2+1.På senaste tre har han gjort fem mål.
Totalt har han mäktat med 6+8.Inte så illa .
Kommentera

Tänk om Luleå skulle vara lika bra som Red wings på bortaplan.
Detroit har vunnit alla sju bortamatcherna.Målskillnaden är imponerande 31-10.

Se och lär, Luleå! :)
Kommentera

Portello: Räcker bra med att gå rent genom hela roadtrippen till att börja med ;)

Men nog är det imponerande facit Detroit visar upp iår.
Liksom HV71 som visar upp identiskt facit så när som på en extra oavgjord match. 8 7 1 0 31-10
Kommentera

Tänk vilken ovanlig sits vi är i iår, inga skador - en harmonisk trupp där alla 4 kedjorna verkar funka utmärkt. En matchcoach med betoning på 'coach' i båset. Ser nästan oförskämt bra ut vid jämförelse av de senaste 4-5 åren.

Så här dags vid första uppehållet brukar vi ha 4-5 skador, ett icke existerande grundspel och ramaskri efter värvningar.

Stor orsak till det gynnsamma skadeläget är väl att vi har en betydligt yngre trupp än tidigare.
Kommentera

Salcin: Vänta bara Nasvhille är och rycker i Orzagh nu!
Kommentera

Linkan: Hittade denna länk och där säger Nashville att dom vill vänta och se om han håller hela säsongen först.

Bra för oss och stor anledning för Orszagh att prestera bra. Dom verkar ju intresserade av honom om han håller.

Kommentera

Det roligaste vore ändå om Nashville tog tillbaka han och knät går sönder i första matchen :)
Kommentera

Newplayer: Absolut, dom kan få han efter att finalerna är färdigspelade. :-)
Kommentera

Bolivar: Bra hoppa det stämmer! Orzagh är ett måste att ha kvar!
Kommentera

Linkan: Men även om Orzsagh får erbjudande redan denna säsong, vore det smartare för honom spela hela säsongen är och komma högt i poängligan.
Bättre förhandlingsläge till nästa säsong med ev fler NHL-klubbar intresserade.
SÅ vi får hoppas han tänker lite långsiktigt och inte sticker direkt.
Kommentera

Jag har varit bortrest några dagar (gäller att passa på när det ändå är uppehåll i es) och har inte så stor kolla på vad som hänt under det vidöppna transferfönstret. Jag har försökt att luska lite här på HS, men inte hittat något speciellt. Har det över huvud taget hänt nått, eller är det totalt stendött på marknaden? Nån som kan uppdatera mig?
Kommentera

Albert Hall: Det har väl inte hänt så väldigt mycket.SSK har värvat en center som heter Mapletoft.Han kom närmast från finska Jokerit.

Inatt blev det två nya fullträffar för Holmström som verkar vara i sin livs form.Nu är det bara hoppas att detta håller i sig samt att han får vara skadefri.

Även Justin Williams stod för ett mål inatt.Han gjorde Carolinas 5-3 mål mot Buffalo.För assisten stod Niclas Wallin.
Kommentera

Portello:

Ok, tack för infon. Det var nog en jädrans tur att vi investerade i Bartecko och Orszagh när vi gjorde det.
Kommentera

Albert Hall:

Jag har ju tippat er som 4:a efter 50 omgångar och jag tror inte jag är helt ute och cyklar :-)
Kommentera

mattias - 74:

Nåja, vi har ännu inte sett om Orszagh håller hela säsongen. Eller Renberg. Eller Bartecko. Eller nån annan nyckelspelare. Dessutom får Orszagh inte imponera FÖR mycket den närmaste tiden. Risken finns nämligen att han åker över Atlanten då. Nej, skulle vi lyckas gå till slutspel så är jag fullständigt nöjd.
Kommentera

Albert Hall: Äh sicket svammel, iår ska vi inte behöva negga. Med den spetskompentens laget har nu skulle jag se det som ett stort fiasko med missat slutspel - sämst 6 blir vi.
Kommentera

Både på officiella forumet och svenska fans diskuteras ämnet gamla hjältar.
Är personligen ingen anhängare av tröjor i taket, hellre glasmonter om jag fick välja.
Montern som det diskuterats där, skulle vara ett fint inslag, som påminnelse av alla profiler som genom åren representerat Luleå.
Tex skulle vara intressant läsa om Ruisma, Blomman mfl vad dom presterade och betydde för LHF på sin tid.
Kommentera

Salcin: Hur är det med dom andra elitserielagen. finns där tröjor i taken? äre samma liv o kiv där som här. om vilka var hjältar och vilka enbart borde slänga sig i väggen* (tycks ju vara alternativet till takhängning då).

*Myllys till förmån för hjälten Blomman

Kommentera

Karoliina: Ingen aning faktiskt...

Och Myllys är självklart given, att på ett eller annat sett uppmärksammas.
Fördelen med en monter är ju att man kan ha med alla stora profiler genom åren, nämnde Blomman och Ruisma som exempel till montern bara för att jag själv aldrig haft förmånen se dom i aktion.

Men om det ska tröjhissas så är det Myllys som äras bör.
Kommentera

Salcin: Det svåra är ju att vi har ett antal spelare som borde få tröjan hissad när nu Johan fick sin tröja hissad. Samtliga jag har i åtanke hade förtjänat det mer än honom.

Vi kan inte pensionera alla tröjnummer och börja om från ungefär 40, så det bästa vore någon slags Hall Of Fame där våra legender hedras. I samband med det bör Johans tröja opensioneras och placeras bland övriga som hyllas. Allt annat vore ett hån mot vissa som förtjänat en hissning mer än honom. Och det säger jag även om jag alltid har varit ett stort Strömwallfan (när det gäller honom som spelare, däremot verkligen inte som klubbdirre - i den positionen pissade Sunken på honom).
Kommentera

Det är faktiskt förvånansvärt tyst angående nyförvärv till elitlagen. Jag hade inte väntat mig nån invasion som det understundom var under uppvisningssäsongen ifjol, men några nyförvärv av klass hade jag nog väntat mig. Det brukar alltid vara någon spelare som vantrivs i sitt klubblag någonstans och som behöver miljöombyte. Men icke. Om det nu inte händer nått under de sista timmarna idag förståss.

Men som Luling så är det ju bara skönt om inget händer eftersom vi sitter nöjda för tillfället. :-)
Kommentera

Jaha, så var Boumedienne klar för SSK. En riktigt bra spelare. Säkert vad SSK behöver. Om nu Taavola kan förvalta honom vill säga. Om det nu är Taavola som ska försöka förvalta honom vill säga.

Men jag hade väntat mig mer, från andra lag. Varför snålar Timrå så förbaskat? Man fick ju några miljoner i höstas för alla sina NHL-exporter. Kostade Mandarinville och Krykov så mycket?

Fast det är ju flera timmar kvar än. Dahlén kanske till Tik?
Kommentera

Albert Hall: En bra värvning dessutom gäller den för hela nästa säsong också, så 2 värvningar hitills av SSK.
Brynäs har värvat Joachim Gellerstedt från Arboga.
Mora: Eric Beaudoin in, Jordan Krestanovich ut.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,728367,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,728497,00.html
Kommentera

Salcin: Och Erik lånas ut till Almtuna och JJ kommer tillbaka. Verkar som att Almtuna har blivit lite av en farmarklubb till oss.
Kommentera

Portello: Måste säga att Mora's värvning känns tveksam, killen har visst spelat i 3 klubbar bara denna säsong.

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=83649
Kommentera

Albert Hall: visst är Boumedienne till SSK en bra värvning för deras del. Men är det RÄTT värvning? Det är ju inte främst defensivt de har haft problem (utom i 1-11 mot VF då, men ingen regel utan undantag...) utan i målskyttet och det är svårt för en back att råda bot på det. Jag är inte så säker på att Boumedienne kommer att göra så hemskt stor skillnad för deras del. Iofs kan en värvning av ett tungt namn ibland göra så att övriga spelare i laget får lite nytt självförtroende, så helt omöjligt är det absolut inte att Bommen blir den som lyfter SSK.

Jag är inte förvånad att det har värvats lite. Det finns helt enkelt ytterst få spelare av klass att värva.
Kommentera

Ikväll kommer jag hålla en extra tumme för LHC.Om dom vinner mot FBK så har vi bara två pinnar upp till fjärdeplatsen.
Kommentera

Portello:

Ja jag hoppas Linköping slår grinpittarna från Karlstad!!
Kommentera

Portello: Ja, det vore inte så dumt. Därefter kommer 3 dubbelmöten i derbygrupperna och då känns FBKs program lite lättare än vårt. Får bara hoppas vi fortsätter med 3 bortamatcher till utan förlust.

Kul med 2 Lule-matcher på TV också. MoDo-LHF(PPV) och LHF-BIF(C+).

Kommentera

mattias - 74: Ja, verkar vara många som gärna ser att FBK förlorar oavsett motstånd. :-)
Kommentera

Bolivar: Visst hoppas man på att Luleå ska vinna tre raka bortamatcher till, men jag är rätt nöjd om dom åtminstone tar några pinnar.
Kommentera

Portello: 1 vinst 1 oavgjord 1 förlust, skulle vara ett hygligt resultat kommande 3 bortamatcher. Följt av 3 raka hemmavinster ;)
Kommentera

Salcin:

Du hade det i fel ordning. Först en förlust, sedan... bryr jag mig inte så mycket.

Kommentera

Poffa: Nu var det iofs bara en uppräkning av vad jag anser som godkänt facit och ingen inbördes ordning på var vinsten hamnande.

Helst ser jag 3 vinster men inte ens mitt frozarhjärta tror att Luleå skulle mäkta med 5 raka bortavinster.

X tror jag på att det blir på torsdag.
Förlust mot TIK följt av vinst mot Brynäs.
Kommentera

Renberg vill att det bara ska vara NHL-proffs till OS om man ska tro svt.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19785&a=487172&from=rss

Rätt eller fel?
Tycker nog Att Kenny Jönsson defenitivt är en av backarna som skall vara med i OS, lite mer tevksam till Ragnarson dock.
Kommentera

« · 611224 · »