Luleå HF

116675 inlägg · 888 ämnen

Hetast just nu enligt Boork.

« · 170129 Till forumet

Sv: Hetast just nu enligt Boork.
Paddan:
Naturligtvis borde Henriksson få chansen i kronorna !!!
Kommentera

Lulekickan: Och Kuceras.
Kommentera

difzi: Tack!
Kommentera

Lulekickan: Yepp, en inte allt för vågat gissning är väl att Legendens tröja hängs upp!
Egentligen tyckar jag att man kunde hänga upp Ruismas också. Och Hurtigs. Och Lasse Lindgrens. Och Blommans. Och Niemis. Och Köhlers. Och Jutilas. Och L-G:s. Och Stefan Jonssons. Och Micke Lindholms. Och......
Kommentera

Albert Hall: Kanske kan vi äntligen genomföra avtackningen av Myllys också. Han har ju tackat nej till att komma ett par gånger tidigare pga träningar och allt vad det nu har varit.

Allstargrejen kommer att bli skitkul. Att LHF möter resten av Sverige lär locka dit fler lulingar än annars och en och annan nostalgiker lär säkert se Gamla Stjärnor vs. TV-pucklaget som höjdpunkten.
Kommentera

Albert Hall: grattis till segern
Kommentera

Appropå allstarmatchen, det ska bli kul att skriva i tråden: Luleå - Resten Av Sverige! :-)

Faktiskt så verkar det bli ett rätt kul arrangemang över huvud taget.
Gamla Stjärnor - TV-pucklaget, är ju en lysande idé.
Jag har edan omprövat mitt beslut. Jag SKA vara där.
Kommentera

Paddan: boorkens horn i sidan på TIK, kolla in tråden -Pucko!!!
på HS timråsida, vi söker oxå förklaringar....
Kommentera

Albert Hall: Jäklar också, trodde jag skulle få något underfundigt svar. Men, nejdå, hänvisa till Mr Ormtugg du bara........

Ser att Boorken fortfarande verkar ha ett horn i sidan till Timrå, tro vad som kan göra att han fortfarande verkar ha svårt att acceptera att Timrå ligger där de ligger.

Själv har jag inget problem att acceptera vår tabellposition, spelar man som vi gjorde igår förtjänar man inte att ligga högre upp, frågan år istället om vi inte borde ligga två placeringar längre ner.
Nej, nya tag imorgon.
Kommentera

Paddan: Det var inte jag som påstod det där om puckföraren. Det var ett rakt citat från Leffes krönika i XP idag som Portello redan länkat till. :)
Kommentera

Jag kollade upp lite statistik. På dom senaste tolv matcherna har vi tagit 23 poäng. Av dom är det tre nollpoängare. Två mot Timrå och en mot VF.

Vi vinner "rätt" matcher just nu, mot dom som konkurrerar om samma placeringar.
Kommentera

Albert Hall: Känns som att det som vanligt kommer att bli en hel del återbud till Rysslandsturneringen, men jag tycker att Hento verkligen borde ha förtjänat chansen att få dra på sig den blågula Tre Kronor-tröjan. Har ju varit väldigt stabil sedan han fick chansen som förstemålvakt i Luleå.

Hmm, så du menar att ni har anlitat en liten jädra smurf eller något sånt som puckförare. Hur sjutton får han plats inne i pucken?
Kommentera

Portello: Det är ju fan ingen måtta på berömmet just nu. Aftonbladet hyllar oss med i det närmaste krigsrubriker och Boorken hyllar, förutom Hento, det "kollektiva anfallsspelet med utmärkt understöd till puckföraren".

Det gäller nu bara att inte ta åt sig för mycket. Bara jobba på, även i medvind. Precis som jag för några veckor sen påstod att puckarna kommer att börja ramla in rätt enkelt så påstår jag nu att vinden kommer att blåsa mot igen, hoppas det tar ett tag bara.

Men visst njuter man just nu, inte bara för poängen. Utan även för spelet. Just nu är vi ruskigt effektiva.
Kommentera

Portello: Ärligt talat så är jag inte särskilt förtjust i utsikten av att Hento kan få åka till Ryssland.

Man ska tänka på att han står varenda match i serien, så lite vila skulle nog inte skada.
Men för Hentos skull och för att få värdefull rutin, så ok dårå.
Kommentera

Hetast just nu enligt Boork.
Tydligen har Boork fått upp ögonen för Hento.
Kommentera

« · 170129