Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

Hv-LHF

« · 120962 · » Till forumet

Sv: Hv-LHF
Paddan: Yepp, och när Kristina Lugn äntligen försvann så låg vi under med 2-0.
Kommentera

Paddan: Hemska tider går det bli värre än fröken Lugn det passar då in det efternamnet på henne.. Hon hette säkert inte Lugn förut hon har säkert bytt
Kommentera

Albert Hall: Hahaha, ännu en bortförklaring "Det var Kristina Lugns fel !".
Kommentera

Lulekickan: Vad var det jag sa...jag kan inte tippa.

Glad ändå.
Kommentera

Paddan: Såsantsomdetärsagt. Det var Kristina Lugns fel.
Kommentera

Albert Hall: Ja, mitt fel är det då inte. Jag var inte i kinnarps :)
Kommentera

Jag hade 4-1 till HV i tävlingen på hemsidan. Får man några poäng då? Rätt segrare och 5 mål fel. Borde ge 3 pinnar, tror jag.
Kommentera

Portello: Nä, och du var absolut inte där med Laziotröja. Men lite kan du väl ta på dig va? Inte allt på Kristina lugn.
Kommentera

Albert Hall: Jag spelade 3-3 .
Kommentera

Albert HallOk 0,001 % var nog mitt fel då
Kommentera

gud: Ja utan det skulle man snabbt bli tokig. Tänk att varenda match bara känna förtvivlan, oro, rädsla, ilska och annat tråkigt. Då skulle hockeyfanatismen närmast vara att likna vid självplågeri. Ungefär som att vara SadoMooDooist eller nåt : )
Kommentera

Portello: Inte för att jag är så inne i reglerna, men jag tor 3-3 ger 0 pinnar.
Kanske man måste börja lägga på ett par pytsar mer än man är van vid? Istället för 3-2 ha 5-4 och så? Det verkar kunna rassla rejält numera.....
Kommentera

Zoogin: Inte bara en av den här säsongens svåraste matcher. De senaste åren har HV på bortais varit vårat stora spöke. Vet inte varför vi har haft så svårt för just dem.
Kommentera

Nu har jag tippat LHF-MIF 5-3
Målskyttar:Fagemo 2,Rönnqvist,Svensson och M.Nilsson
Kommentera

Paddan: Kristina Lugn, spelar inte hon med just LHC den här säsongen? Ja just ja, det var Pihl hon hette, hon som har spelat i Modo och åker skridskor lika långsamt som Kristina Lugn pratar : )
Kommentera

Hälge: Grattis Hälge, jag visste väl att ni skulle sätta MooDooisterna på plats. Glada miner i Sundsvallstrakten kan jag tro.
Kommentera

Lulekickan: Jäklar, har Pihl sparat håret långt, eller är det något som jag missat? ;)
Hmm, måste vara Alvedonen som börjat verka för jag känner mig faktiskt ovanligt lugn och harmonisk.
Kommentera

Albert Hall: Jag tror jag tippade 2-4 så lite poäng borde jag ju få. Jag hade ju rätt i antalet gjorda lulingmål iaf. HV-ditona var det ju lite sämre med...
Kommentera

Lulekickan: Om inte jag fattat det helt fel så borde väl min 4-3 tippning bli 3 poäng, eller?
Tippade 5-2 LHF-MIF.
Kommentera

Lulekickan: Kanske du får 3 poäng. Du är fyra mål fel men har fel segrare. Isåfall ligger vi lika. Huuuu... så spännande! Och nu är det bara 49 omgångar kvar. Börjar hetta till lite.... :-)
Kommentera

Paddan: Fasen enligt mina teorier får du sex poäng och tar en klar ledning här på HS. Fast jag får inte riktigt ihop mina teorier...
Det är nått som inte stämmer.
Kommentera

Albert Hall: Jäklar, det låter ju illavarslande det där ;-)
Men vad är det de brukar säga, "Upp som en sol ner som en pannkaka"!
Kommentera

Paddan: Ärligt talat så har jag aldrig hajat exakt hur poängen räknas. Albert kanske vet bättre.
Kommentera

...eller så är jag och Albert lika förvirrade. Det verkar inte bättre.
Kommentera

Lulekickan: Nja jag har ibland blivit förfånad när jag fått poäng och tyckt att jag varit helt fel.
Men ungefär så här har jag fattat det, genom erfarenhet, utan att ha läst regler:

Vid rätt segare och helt rätt resultat får man 15 poäng, varav 3 av poängen är för att man har rätt segrare.
Sen får man 3 poängs avdrag för varje mål man ligger fel.
Men det är nått som inte stämmer likförbannat.
Kommentera

Albert Hall: Förfånad? Kan jag bli mer fåne än jag redan är..... :-)
Kommentera

Nej jag måste upp jättetidigt imorron.
Zzzzzzzzzzzzov gott!
Kommentera

Albert Hall: Lika bra vi reder ut det här på en gång. Så här är reglerna enligt vad som framgår på officiella:

Antalet poäng beräknas efter hur nära det riktiga resultatet man har tippat. En måldifferens räknas ut som summan av antalet fel på hemma- respektive bortalagets mål.
Ex. Om man tippat 5-2 men resultatet blir 4-5 så är måldifferensen: (5-4) + (5-2) = 4 mål.

OBS! Inga poäng utdelas om måldifferensen är större än 4 mål.

Om man tippat mindre än 4 mål fel fördelas poängen enligt:

13p för 0 måls differens
10p för 1 måls differens
7p för 2 måls differens
4p för 3 måls differens
1p för 4 måls differens
Dessutom:
2p om man tippat rätt segrare
3p om man tippat oavgjort och resultatet blev oavgjort
Kommentera

Albert Hall: OK, sov gott!
Kommentera

Albert Hall: Nattinatti.

Fusk att du kan bli trött så här tidigt. Jag verkar aldrig bli trött, eller i vart fall blir jag det alldeles för sent för att jag skall hinna få så mycket sömn som jag skulle behöva.
Kommentera

Lulekickan: Faaan, då får ju du 1 poäng och jag 0! Och ändå tippade jag en klar HV seger och du en klar luleseger.
Konstiga regler...... :-(
Paddan får i alla fall 6 poäng.
Kommentera

Usch ttråkad jag är, vad ska man hitta på??
Kan vi inte hoppa över onsdagen så man får se Luleå spela :)
Kommentera

Albert Hall: Du får väl se det positiva i det hela. Det är ju i varje fall en rund och fin siffra ;-)
Kommentera

Albert Hall: Hihi, där ser du. Det finns bara fördelar med att vara optimist : P

Paddan ska ju precis som Dysso vinna förstapris åt mig och då är det ju bra om de får en väldans massa poäng. Någon som minns vilket resultat Dysso tippade förresten?
Kommentera

Portello: Hoppa över onsdagen, är du inte klok? Jag har ju fått nada uträttat på jobbet idag pga att jag bara satt och tänkte på den kommande matchen så det blir till att tokjobba imorgon.
Kommentera

Lulekickan: Äsch Onsdagen ska man ju bara jobba så den kan man gott hoppa över :)
Kommentera

Portello: Skulle snarare föreslå att man hoppar över alla dagar som börjar med mån, ons och fre så blir det hockey varenda dag!
Kommentera

Paddan: Hehe, du är smart du :)
Kommentera

Paddan: Alternativt kan man ju utvidga antalet matcher i serien till 365 matcher per år. Spelarna har bara ledigt den 29 februari.
Kommentera

Näää nu ska jag försöka att komma isäng itid. Sov gott på er .
Kommentera

Lulekickan: Äsch, vart fjärde år har ligan en extra speldag, kan väl kalla den något särskilt typ Hårde Hardy memorial day eller nåt sånt.
Nu börjar det bli dags för mig att ta min för dagen införskaffade Barry White röst, som tur var så följde inte figuren med, och bege mig mot sängen. Måste ju försöka att sova bort lite halsont och allmänt yrande.
Kommentera

Portello: Gonattmerejrå, fast jag ser att du är online fortfarande.
Kommentera

Paddan: Ja just ja, det hade jag alldeles glömt. Det är väl de däringa allstarmatcherna du menar? De får ju så klart ge vika för den riktiga hockeyn och då kan de helt enklet inte spelas oftare än vart 4:e år.

Räkna med att behöva två veckor innan förkylningen ger med sig, i vart fall om MooDooistförkylningen är lika hemsk som lulingförkylningen. Nattinatti Paddelände.
Kommentera

Lulekickan:

Jag minns vad jag tippade... :)
5 - 2 .. borde väl ha blivit nån poäng antar jag, för trött för att orka räkna nåt alls just nu.
Kommentera

Dysso: Det borde gett 6 poäng och delad HS-ledning med Paddan, men jag hittar dig inte i tävlingen? Heter du nått annat där?
Se länk.

Tilläggas kan att ingen av dom runt 290-300 deltagarna hade tippat 6-4 till HV.
Paddan ligger på delad tionde plats, Kickan, Portello och Lövva delad 95:e.
Själv ligger jag redan fast förankrad i botten med 0 poäng.

Men nog är reglerna sjuka när luleseger med 4-2 ger mer poäng än HV dito med 4-1.
Jag funderar på att hungerstrejka på gågatan ända tills dom tar sitt förnuft till fånga och ger mig mer poäng än Kickan, Portello och Lövva.
Är Pudas låda ledig?
Kommentera

Albert Hall: vad snackar ni om
Kommentera

Albert Hall: Så man blev inte utan poäng dårå, känns fint :)
Kan hålla med dig om att poängräkningen är minst sagt konstig, nog borde du få några poäng för att du tippat rätt segrare.
Kommentera

Albert Hall: Är ju inte alltför dumt att se sitt "namn" där uppe på delad tionde plats. Men, du, en tröst i bedrövelsen är att du kan ju i varje fall inte få mindre poäng än vad du har nu!

Hmm, måste tydligen ha varit en riktig snabb hockeyfeber, för idag har jag inte längre den mysiga Barry White-rösten jag hade igår kväll.
Kommentera

Albert Hall:

Jodå, jag fanns med.. Körde med riktigt namn där, för att vara lite annorlunda. :)
Kan ni roa er med att gissa mitt förnamn baserat på vilka som har 6p. ;)
Kommentera

synd att ni inte vann igår....
Kommentera

« · 120962 · »