Luleå HF

116736 inlägg · 888 ämnen

Hv-LHF

« · 121046 · » Till forumet

Sv: Hv-LHF
Albert Hall: Du får väl se det positiva i det hela. Det är ju i varje fall en rund och fin siffra ;-)
Kommentera

Albert Hall: Hihi, där ser du. Det finns bara fördelar med att vara optimist : P

Paddan ska ju precis som Dysso vinna förstapris åt mig och då är det ju bra om de får en väldans massa poäng. Någon som minns vilket resultat Dysso tippade förresten?
Kommentera

Portello: Hoppa över onsdagen, är du inte klok? Jag har ju fått nada uträttat på jobbet idag pga att jag bara satt och tänkte på den kommande matchen så det blir till att tokjobba imorgon.
Kommentera

Lulekickan: Äsch Onsdagen ska man ju bara jobba så den kan man gott hoppa över :)
Kommentera

Portello: Skulle snarare föreslå att man hoppar över alla dagar som börjar med mån, ons och fre så blir det hockey varenda dag!
Kommentera

Paddan: Hehe, du är smart du :)
Kommentera

Paddan: Alternativt kan man ju utvidga antalet matcher i serien till 365 matcher per år. Spelarna har bara ledigt den 29 februari.
Kommentera

Näää nu ska jag försöka att komma isäng itid. Sov gott på er .
Kommentera

Lulekickan: Äsch, vart fjärde år har ligan en extra speldag, kan väl kalla den något särskilt typ Hårde Hardy memorial day eller nåt sånt.
Nu börjar det bli dags för mig att ta min för dagen införskaffade Barry White röst, som tur var så följde inte figuren med, och bege mig mot sängen. Måste ju försöka att sova bort lite halsont och allmänt yrande.
Kommentera

Portello: Gonattmerejrå, fast jag ser att du är online fortfarande.
Kommentera

Paddan: Ja just ja, det hade jag alldeles glömt. Det är väl de däringa allstarmatcherna du menar? De får ju så klart ge vika för den riktiga hockeyn och då kan de helt enklet inte spelas oftare än vart 4:e år.

Räkna med att behöva två veckor innan förkylningen ger med sig, i vart fall om MooDooistförkylningen är lika hemsk som lulingförkylningen. Nattinatti Paddelände.
Kommentera

Lulekickan:

Jag minns vad jag tippade... :)
5 - 2 .. borde väl ha blivit nån poäng antar jag, för trött för att orka räkna nåt alls just nu.
Kommentera

Dysso: Det borde gett 6 poäng och delad HS-ledning med Paddan, men jag hittar dig inte i tävlingen? Heter du nått annat där?
Se länk.

Tilläggas kan att ingen av dom runt 290-300 deltagarna hade tippat 6-4 till HV.
Paddan ligger på delad tionde plats, Kickan, Portello och Lövva delad 95:e.
Själv ligger jag redan fast förankrad i botten med 0 poäng.

Men nog är reglerna sjuka när luleseger med 4-2 ger mer poäng än HV dito med 4-1.
Jag funderar på att hungerstrejka på gågatan ända tills dom tar sitt förnuft till fånga och ger mig mer poäng än Kickan, Portello och Lövva.
Är Pudas låda ledig?
Kommentera

Albert Hall: vad snackar ni om
Kommentera

Albert Hall: Så man blev inte utan poäng dårå, känns fint :)
Kan hålla med dig om att poängräkningen är minst sagt konstig, nog borde du få några poäng för att du tippat rätt segrare.
Kommentera

Albert Hall: Är ju inte alltför dumt att se sitt "namn" där uppe på delad tionde plats. Men, du, en tröst i bedrövelsen är att du kan ju i varje fall inte få mindre poäng än vad du har nu!

Hmm, måste tydligen ha varit en riktig snabb hockeyfeber, för idag har jag inte längre den mysiga Barry White-rösten jag hade igår kväll.
Kommentera

Albert Hall:

Jodå, jag fanns med.. Körde med riktigt namn där, för att vara lite annorlunda. :)
Kan ni roa er med att gissa mitt förnamn baserat på vilka som har 6p. ;)
Kommentera

synd att ni inte vann igår....
Kommentera

Portello: Fast någon gräns måste man nog ha. Om någon t ex tippar 298-0 och matchen slutar 3-2 så är det ju tipset bra mycket sämre än ett 2-3-tips även om man prickade in vinnaren.
Kommentera

Lulekickan: Jasså, du har lyckats knycka åt dig en liten paus, i ditt arbete.
Kommentera

Paddan: Ja, en liten en i alla fall, fast det blir nog inte så mycket mer pausande idag. Igår blev det ju å andra sidan inte så mycket jobbande så det jämnar nog ut sig.

Jag känner mig nästan otäckt lugn efter att ha läst LL:s matchrapport. Den här säsongen kommer att bli ruggigt bra!
Kommentera

Lulekickan: OK, jag känner mig ofattbart nog också ganska lugn, men det kanske har att göra med att jag inte har vett att vara orolig än så långe. Plus det faktum att den mesta tiden just nu går åt till att göra av med Sveriges samlade lager av pappersnäsdukar :-)
Kommentera

Paddan: Åh fan, finns det verkligen några pappersnäsdukar kvar. Jag trodde att jag och mina kollegor under de senaste veckorna hade gjort av med alla som fanns att köpa här i landet.

Redox är inget att vara orolig för, det är nog därför jag är så lugn. De är inte alls lika skräckinjagande som frikyrkliga Tjurgården.
Kommentera

Lulekickan: Jo, även om det var vissa problem så lyckades jag hitta några paket på svarta börsen. De är tryckta som tusenlappar och med LHC:s logga på ;-)

Det är väl några orosmoment i varje fall, Riihijärvi och Mr Red Bull.
Kommentera

Lulekickan: Detsamma Kickan, om lugnet alltså. LL verkade ju snarast imponerad. Även länstidningarna var ju relativt positiva.
Känns oerhört mycket bättre än efter två perioder igårkväll.
Kommentera

Lulekickan: Försök inte försvara det vidriga regelverket i tävlingen.
Jag SKA ha mer poäng än er. Jag har redan hungerstrejkat ända sen..... ja, lunchen!
Kommentera

Paddan: Det var tydligen effektivt att gå och lägga sig med Barry White? Ellerhurenuvar.....
Kommentera

Albert Hall: Ett litet citat för att belysa det där med hockeyspelare och hjärnverksamhet "I didn't think too much. I basically try to stay away from that." -- Bruins left wing P.J. Axelsson
;-)

.....ch din kampanj för upprättelse fortsätter oförtrutet märker jag.
Kommentera

Albert Hall: Hahaha, nja det var väl inte så det var direkt.....
Kändes snarare som om man vore fast i en "headlock" , eller hade huvudet i ett skruvstäd eller något sånt.
Kommentera

Paddan: Vissa spelartyper blir ju sämre om dom tänker. Helt klart.
Kommentera

Albert Hall: Det gäller att ha svar på allt ibland: "Every time a puck gets past me and I look back in my net, I say 'Oh,oh'"-Bernie Parent, when asked why he wore #00 in the WHA.
Kommentera

Paddan: Var hittar du dom citaten? :-)
Kommentera

Albert Hall: Det skulle du allt vilja veta, va! Lite här och där, skulle man väl kunna säga.

"I'd trade Larry Murphy for a shaved monkey who could skate and a bucket of pucks."-angry Toronto Maple Leafs fan
Kommentera

Saxat från en artikel på newsday.com om Islanders : "Assistant coach Kelly Miller showed impressive versatility when he hopped into the driver's seat of the Zamboni to clean the ice between practice sessions. The full-time driver was injured earlier in the day and had to get medical treatment ... "

Jaha, och var någonstans var Dysso då? Nu har han försuttit ännu en chans.....
Kommentera

Albert Hall: Hittade en ganska kul intervju med Barry Melrose där han bland annat talar om en galen målvakt han hade i sitt lag.
Kommentera

Albert Hall: Vi får väl se. Nu har jag i alla fall fixat så att förstapriset kommer att vara en originalmatchtröja. Jag ska underrätta Jesper och be honom ring Jocke på kansliet så får de ordna de närmare detaljerna. Skoj! Nackdelen är ju att man nu kanske måste börja tippa realistiskt om man skall ha en chans, och jag vet inte om jag har hjärta att göra det när motståndet heter HV eller Frölunda. Alla andra matcher kommer vi ju att vinna hur enklet som helst som tur är.
Kommentera

Lulekickan: Stod på på Dream Team att Hento bara släppte in fyra mål. Lät de Gusten hoppa in efter femte målet?
Kommentera

Lövva: Nej, Hento stod hela matchen. De har nog bara tabbat sig de däringa DT-människorna.
Kommentera

Daniel Lundholm - den fd LHF-junioren som spelar med PHC, om ni minns honom - har hittills hunnit göra 1+1 i PHC:s match mot Tiiimet idag. I och med det har han redan kommit upp i lika många poäng som han gjorde på hela förra säsongen.
Kommentera

Lulekickan: BIK verkar hänga med lite bättre ikväll. Än.
Kommentera

Albert Hall: Ja, de ligger ju bara under med 3-1 just nu, så de kan ju faktiskt göra mål. Efter att de förlorat med 0-9 och 0-6 började man ju undra.

PHC har dragit ifrån till 5-2.
Kommentera

Lulekickan: Jo jag ser det, Tellström har lagt in en puck för BIK.
Men Fabbe gör inga poäng, jag var tvungen att kolla om han var med ikväll, och det var han.

Härlig matchrapport av LL tycker jag. Hans omdöme litar jag på mer än måååååånga andras.
Helt klart kul att han var nöjd med Hägerbäck.
Kommentera

Lulekickan: Är hela paltmaffian som brukar hålla till här på pitematchen?
Kommentera

Albert Hall: Jag tror att Portello jobbar, men de andra kan nog mycket väl vara på matchen. Har som för mig att de diskuterade det igår ellernärdetnuvar.

Jag håller med dig i fråga om såväl LL:s matchrapport som hans omdöme. Synd att han flyttade till Fjollträsk och inte skriver från hemmamatcherna längre.
Kommentera

Lulekickan och Albert Hall: Skärp er. Tror du jag skulle fara å se Piteå? Fabbe spelar ju där. Knappast att jag stödje han å det känns så mediokert att hålla på Kiruna.
Kommentera

Ganska nyss hemkommen från PHC-Kiruna där som ni nog vet att Pitepaltarna vann med 6-3.
Måste faktiskt säga att Piteå spelar en rätt rolig hockey , kan bli en rätt skojjig säsong för dom.

Kickan: När du är och ser Piteå spela kolla in deras #7 Loppi, tror det är en spelare som du kommer att gilla.
Bäst enligt mig Piteå var Loppi,Lavander och Davidsson.
Kommentera

Repotage om Skuggan på sporten snart.
Kommentera

Lövva: Fabbe som gjorde mål och allt igen, en sån kille kan man väl inte tycka illa om? Han tillhör ju vår organnisation så han får gärna fortsätta göra mål för PHC varenda match. -Om han kommer hem till LHF nästa år, slutar du gå på hockey då?
Kommentera

Portello: En smurf dårå? Jag har hört av andra också att Loppi ska vara bra så jag måste nog pallra mig iväg till Piteå och kolla in honom inom kort.
Kommentera

Portello: ...från B-hallen. Synd att det inte är inifrån arenan istället.
Kommentera

« · 121046 · »