Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

IRC Kanal

« · 113904 · » Till forumet

IRC Kanal
Någon som vet om de ska starta en irc kanal för LuleåFans? Dom hade en förr iaf
Kommentera

Sv: IRC Kanal
lizzard: Jag tror att de har en. Gå in och kolla i gb:n på deras hemsida, jag har för mig att jag läste om det före ett tag sedan.
Kommentera

Lulekickan: vikken url?
Kommentera

lizzard: Har de inte www.redtags.nu fortfarande? Den nya hemsidan är ju inte klar ännu. Annars finns det en länk från officiella under "supporter".
Kommentera

Lulekickan: Hittade den kanalen finns på quakenet kanalen #Luleåfans om ni e intresserade
Kommentera

lizzard: Jag har aldrig varit på IRC. Måste man inte ladda ner nått program?
Kommentera

Albert Hall: Jepp en Irc klient som heter mIRC sök på google så hittar du det
Kommentera

lizzard: Är det någe kul då, det däringa IRC-grejset? Vilka lulingar brukar hålla till där?
Kommentera

Lulekickan: jadu hehe känner nästan inga där i lule vad dom heter på irc faktiskt men HerrOber = Rosell tror jag han heter han som e lite rödlätt som brukar leda hejarklacken ibland... Verkar inte va nåt liv där just nu iaf blir nog bättre när serien kommer igång
Kommentera

lizzard: Frågan är hur man skall hinna med irc också. Det är tillräckligt jobbigt att hinna med HS och officiella ju : )

/Kickan, oanonym hockeyplankmissbrukare
Kommentera

Nä nu ger jag mig. Måste ju var utvilad när man ska stå och dela ut valsedlar imorron.
*blåljuger*

Gonatt!
Kommentera

Lulekickan: hehehe jadu säg det. Det bästa med irc = interactive relay chat är att texten man skriver kommer upp på skärmen direkt förutsättningen e ju att trycka enter när man har skrivit det man ska men det räknade du säkert ut :)
Kommentera

kan va internet relay chat me garderar mig lite annars får jag Portello på mig säkert "det heter inte interactive det heter internet"
Kommentera

Albert Hall: I förra valet, och i EU-valet också för den delen, jobbade jag faktiskt som valförrättare. Efter EU-valet svor jag på att jag aldrig någonsin mer skall göra något sådant. En av damerna i sällskapet räknade nämligen fel så många gånger att jag kände att jag var på gränsen till att bli VANSINNIG.

I år har jag faktiskt poströstat. Orkar inte gå och trängas med alla andra imorgon.

Godnatt Albert, och sov så gott!
Kommentera

lizzard: Jag får väl testa det nån gång när jag har tid dårå, fast det är väl lika bra att vänta tills säsongen kört igång. I samband med matchen mot HV kunde ju t ex vara ett väl valt tillfälle.

Väldans vilken respekt du har för din lillebror. Jag som trodde att han var en väldans trevlig och sansad person, iaf påstår han ju det själv ; )
Kommentera

Lulekickan: respekt vet jag väl inte men han e speciallist att märka ord när man säger något iofs kanske jag inte heller är så dålig på det... Japp tycket du ska ge det en chans iaf sitter jämt på irc och snackar med folk bra sätt å träffa mycket trevligt folk men det finns ju förståss avarter där med som överallt annars
Kommentera

lizzard: Det är väl bl a det som är respekt. Alltså att anpassa sig på något sätt för att slippa en negativ reaktion från någon annan.

Det är ju det där med bristen på tid förstås. Så mycket tid som jag har haft till surfande den här veckan när jag har varit sjuk och hemma från jobbet har jag ju aldrig annars, men under bortamatcherna sitter jag ju alltid vid datorn, och då kan man ju hålla till på irc lika gärna som på officiella eller HS om man skall diskutera matchen, fast känner jag mig själv rätt kommer jag nog vilja ha koll på alla 3 alternativen + webradion, sportradion och onlinen : )
Kommentera

Blir väl följa me hockeyn genom HS,Webradion,Irc, om man är hemma. Radiosporten om man nu inte är hemma typ på jobbet eller om man är hos någon kompis
Kommentera

lizzard: Fast då hoppas jag fler lulingar ansluter till HS, annars blir det nog mest forum i alla fall i samband med bortamatcherna. Det är ju liksom "hemma" och där nästan alla fortfarande håller till. Annars missar man ju t ex telefonrapporterna som någon alltid brukar få från någon på plats. Brukar du skriva på forum förresten?
Kommentera

Lulekickan: Har väl hänt jag har skrivit något inlägg där men det är inte ofta faktskt tittar in där lite sporadiskt då och då tycker tyvärr de flesta trådarna brukar spåra ur efter bara några inlägg lite synd det.. Kanske försöka ragga nåra till HS från forumet men då är väl risken att "rötäggen" kommer hit med
Kommentera

lizzard: Ingen idé att göra reklam för HS, då har vi snart hit patrasket som drivits ut från officiella, och det är väl inte dem vi vill ha hit. De andra hittar nog hit så småningom, om de vill hitta hit. Annars kan man ju påpeka för dem i andra sammanhang att det skulle vara skojsigt om de kunde posta här också.

Jag tycker inte urspårningarna gör så mycket, fast det beror ju förstås på vad det är för urspårningar. Vissa saker skulle man ju helt klart kunna avvara, men det vanliga trevliga surret får gärna finnas kvar även om det inte alltid hör till ämnet.
Kommentera

Lulekickan: Javisst har inget emot att de spårar ut lite men endel verkar sätta det som sitt mål i livet att döda alla trådar verkar det som iallafall. Värst vad Portello var snabb att logga ur idag då skulle han jobba imorgon? Du ser vilken stenkoll jag har på min bror :)
Kommentera

lizzard: Var det inte på lördag han skulle jobba? Fast han kanske skulle jobba imorgon (idag blir det väl?) också. Det är väl inte så konstigt om du inte har sån väldans koll på vad din bror gör, ni är ju vuxna båda två och sitter väl inte direkt i knät på varandra. Själv vet jag knappt var min lillasyster finns, typ. Eller jo, det vet jag, men eftersom vi inte bor i samma stad så har vi heller inte någon vidare koll på varandra förutom det som sägs vid våra ca tre timmar långa maratontelefonsamtal ungefär varannan vecka.

Du kan få b-juns målskyttar i matchen mot SAIK förresten, om du nu är intresserad av vad våra junisar har för sig. Johan Karlsson gjorde 3 mål och Johan Harju, Marcus Nyberg, Mattias Larsson samt Andreas Johansson varsitt. Det kändes som lite få namn faktiskt. Att räkna upp målskyttrna i matcherna där LHF gjorde 19 respektive 14 mål är ju klart jobbigare.
Kommentera

Damnit, jag borde ha letat rätt på min juniortråd ju och postat b-junmålskyttarna i den istället.
Kommentera

Lulekickan: Nej nu börjar klockan bli mycket om man skulle pallra sig isång och sova några timmar innan man ska upp igen, jag får önska dig en god natt och vi lär kanske ses här imorgon me eller någon annan dag om inte annat.. Vi kanske ses på Kvarnis på Tisdag om inte annat så ses vi i Coop vid premiären
Kommentera

lizzard: Du har rätt i att det är sent och att det börjar vara dags att sova om man skall få något vettigt gjort imorgon. Vi ses garanterat på tisdag förutsatt att du ska dit.

Varför kryper inte de andra lulingarna fram lite oftare? De som läser nästan dagligen men inte postar? Det skulle vara kul med några fler här.
Kommentera

Lulekickan: Jo jag hade tänkt dit på tisdag jag är ledig hela dagen så.. Ja jag vet inte det är ju som bara du,jag,Portello,Albert Hall av lulingarna som är aktiva här och ibland Lööva (vilken jag kan förstå varför han inte är aktiv så ofta modem) & lhfpower... Så alla LHF fans börja skriva i GB vi bits inte
Kommentera

Om jag har glömt någon så ber jag om ursäkt (ps. ännu en tråd som spårat ur)
Kommentera

lizzard: vivix har väl skrivit något inlägg också, Salcin och Parwie har jag däremot inte sett till på ett tag, men det finns en massa lulingar som bara gluttar utan att posta och det är synd.

Något finns det väl att säga, om än så oväsentligt, och inget är i vart fall så oväsentligt att det inte är värt att diskutera om det rör LHF. Förresten behöver det inte röra LHF heller, det räcker med att det inte är totalt hjärndött för att det skall vara välkommet, och sett till vad vi postar så inser nog alla att det heller inte behöver ligga ens i närheten av någon einsteinnivå.
Kommentera

Lulekickan: nepp dax nu ännu en gång att krypa till kojs ha det
Kommentera

lizzard: Ja, det var väl en halvtimma sedan jag tänkte gå och lägga mig senast.

Får väl hälsa dig också med ett

Godnatt Lizzard, och sov så gott!

Nu ska jag zzzzZZZzzzzZZZzzzzZZZzzzZZzzZZZZZZZZzzzzzzzz
Kommentera

Blev att jag gick och såg lite tv igår kväll och så klart somnade jag.
Ser att ni varit uppe och Spammat på lite inatt också.
Kommentera

Så har man gjort sin medborgerliga rättighet och skyldighet. Ingen som helst trängsel i min vallokal i alla fall
Ser på infosidan att LHF nu ryckt åt sig en överlägsen ledning i inläggsligan. Mest kan vi väl tacka Lulekickan och Paddan för det.
Kommentera

Lulekickan:

Anledningen till att jag inte synts till här på sistone är dom 2 underbara veckorna på Kreta. Är nu brunbränt som en infödd Kreterian.

När anlände till Arlanda i morse kändes kylan ända in i märgen, suck efter 14 dagar runt 30 grader känns 10 hur jävla kallt som helst.

Saknar redan Elaffonissis sköna stränder.
Självklart besökte jag även Knossos, Minoerna kunde verkligen sin sak när det gäller matematiskt underbygda konstruktioner redan 4600 år f.k.
Om någon här tänkt åka till Kreta är ett besök där ett måste ytterst lärorikt och intressant.

Efter en snabb koll på hockeymagasinet ser jag att Luleå skött sig utomordenligt under försäsongen, förhoppningsvis fortsätter det även under serien.
Kommentera

Ett tillägg. Wow vilken enorm mängd nya inlägg ingen som helst chans jag orkar läsa igenom alla från 2 veckor tillbaka.
Det här är annat mot förra säsongen då man knappt såg 10 nya per vecka.
Kommentera

Albert Hall:

Precis tillbaka från vallokalen här med, ingen direkt trängsel här heller. Det kanske iofs beror på att jag råkar bo i ett av de distrikt med minst % röstande...
Kommentera

Albert Hall: Jag gjorde min medborgerliga rättighet och skyldighet i fredags just för att slippa eventuell trängsel. Sedan tyckte jag det var lika bra att göra bort det när jag ändå var på vift, plus att jag har närmare till posten än till vallokalen.

Det blir nog inget kollande på isträningen för mig idag. Sätter jag mig i en kall B-hall innan jag är helt frisk är bara risken att jag drar på mig något ännu värre. Det är bara att ge sig till tåls till på tisdag.
Kommentera

Salcin: Välkommen tebax Salcin. Jag förstår att det svenska höstvädret är något helt annat än värmen på Kreta, men trots att jag saknar sommarvärmen lite så gillar jag ändå hösten på något sätt. Jag vet inte hur jag skall förklara det men hösten känns liksom "lugn", eller nåt, åsså kör ju hockeyn igång på riktigt och det gör ju att det är lite svårt att inte tycka om den här årstiden.
Kommentera

Albert Hall: Blir lite rörd av de fina orden antar att man räknas som lite av en Quisling på "hemmaplan" :-)
Kommentera

Salcin: Ja vi har producerat flitigt under din frånvaro. Allt kanske inte innehåller något livsviktigt vetande men om du rotar lite bland allt det nya så hittar du nog en hel del som gäller LHF och hockey att göra också, t ex Bodencupen, juniorerna och arenan.
Kommentera

Paddan: Äh, de är bara snåla och vill inte dela med sig av dig. Det är väl bara kul om supportrar till olika lag kan diskutera med varandra på ett sansat sätt, det tycker jag i alla fall.
Kommentera

Lulekickan:

På ett sansat sätt i helt sanslösa diskussioner. :)
Kommentera

Dysso: Ja, det var väl ungefär det jag ville säga men inte sa, och sanslöst roligt är det.

Fast under slutspelet ska man nog inte räkna med att det går så sansat till alla gånger. Nerverna ligger liksom på ytan även hos supportrarna då.
Kommentera

Lulekickan:

Tycker det varierar rätt mycket även här hur sansad supportrar är, redan nu på försäsongen. Dock är nivån hyfsad, om man räknar bort helt nyregistrerade användare som ibland inte riktigt har hajat att HS inte är till för att säga "Lag Z ä beeesst!".
Ska man sen se till hur folk beter sig i "öppna" gästböcker så blir man nästan mörkrädd, och alla lag har väl några av dessa enkelspåriga fans...

Här i LHF's gästbok tycker jag vi håller en rätt lagom nivå, man kan hålla på sitt lag, men ändå inte bli galen för att någon skriver tre negativa ord om det.

Sen att majoriteten av inläggen inte handlar om hockey mer än möjligtvis indirekt, är en annan femma. =)
Kommentera

Dysso: Ja, visst finns det supportrar som inte är så sansade även här, fast de är ju tack och lov i minoritet. Bland annat var det någon på AIK:s plank som blev heltokig bara för att jag hade funderingar kring hur de skulle klara att ta sig upp i ES igen med tanke på vad de förlorat och vad de värvat, fast han blev tillrättavisad rätt snabbt av såväl någon AIK:are som Albert.

Jag är faktiskt lite förvånad över att HS klarat sig så bra (hittills) från folk som bara spammar gästböckerna med "Lag X är bäst-inlägg" och liknande. Svenska Fans stängde ju ES-forumet i våras, men det ska väl öppna igen vad jag har förstått, och jag skulle tro att den där tokiga modoiten som spammade forumet med en massa Modo-är-bäst- och världens-bästigaste-plantisinlägg var en bidragande orsak till stängningen.

Hockeydiskussionerna och de hockeyrelaterade inläggen lär nog öka om någon vecka. Undrans om HS pallar en lulinginvasion med tanke på den redan väldans stora postningsfrekvensen i den här gb:n.
Kommentera

Lulekickan: En idé, vaför inte kontakta alla vid namn Lu Ling och skicka inbetalningskort till LHF till dessa? :)

Är själv också förvånad, jag menar HS har trots allt nämnts i en hel del tidningar. Kan gärna vara utan dessa individer, finns nog av dessa på till exempel vår officiella hemsidas forum. Därför är det intressantare att hålla till här där det faktiskt diskuteras seriösare saker än vilken spelare som är snyggast mm.
Kommentera

Paddan: Ingen dum idé, det finns säkert en massa som heter Lu Ling här i landet, för att inte tala om andra delar av världen. Vips så kommer vi att ha 2 miljarder medlemmar, det ni.

Möjligen är det så att de som postar den typen av inlägg som vi just har diskuterat inte är tillräckligt listiga för att räkna ut hur man manövrerar sig hit, eller så har de ansett att det inte finns tillräckligt många likasinnade för att det skall vara värt ett försök. Hur det än är med den saken så får de ju gärna fortsätta med vaddenugör och vardenugördet så att HS kan fortsätta hålla en sansad nivå.
Kommentera

Paddan: Jag blev förvånad över hur lätt det var att regga sig när jag gjorde i juni nån gång. Det måste ju innebära att när jag tycte det var enkelt så måste ju alla andra suspekta individer också tycka att det är så.
Men det är väl lika lätt att bli avreggad, kan jag tänka mig.
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, stackars den som måste slicka alla kuverten med utskick.

Nej, det har du nog rätt i. De verkar ju heller inte kunna variera sitt ordval heller utan tenderar att haka upp sig på lämpliga ord som "bäst" , "hata" , "krossa" och "älska". Män d kansche e bäst å visa vem man igenkligen e...
Kommentera

Albert Hall: Man kan ju alltid hoppas att moderatorerna sköter sina jobb ordentligt så att inte sånt där slödder hittar hit till HS.

Om nu en superpessimist tycker att något är lätt, så måste det ju vara så otroligt lätt att logga in att till och med morsans katt skulle klara av det. Nog för att katten är otroligt intelligent, så vem vet, han kanske redan är inloggad!
Kommentera

« · 113904 · »