Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

IRC Kanal

« · 114115 Till forumet

Sv: IRC Kanal
Paddan: Det finns ju såna däringa kuvertklistrare som de använder på posten som man kan använda, så kuvertklistrandet kan nog ordnas utan att någon behöver skära sönder tungan. Det inköpet ska nog föreningen klara utan att ekonomin går omkull helt, det rör väl sig om ett par tior.

Ordvalet kanske bara beror på att deras ordförråd är begränsat. Kan man inte stava till fler ord än "bäst", "hata", "krossa" och "älska" blir nog inläggens innehåll därefter också. Plus då att de tror att bara för att man håller på ett lag måste man tycka att allt som rör den klubben är sketabäst och hata allt som rör alla andra klubbar.
Kommentera

Paddan: Hur vet vi att Paddan verkligen är Paddan och inte katten dårå? Det kanske är katten jag sitter och surrar med just nu : )
Kommentera

Lulekickan: Tänkte inte på det :)

Ajdå, och jag som baserat hela mitt hockeylagssupportande på att allt som händer i min klubb är ledande för hela hockeysveriges framtid och att de andra lagen bara är avundsjuka på oss när de kommer med kritik....
Nä, nu är maten färdig så det är väl bäst att äta lite.
Ses senare ikväll antar jag.
Kommentera

Paddan: Det kanske är jag som är din morsas katt? Otroligt intelligent stämmer ju iaf.
Är han LHF.are?
Kommentera

Lulekickan: Ja, den du! Om du bara visste när det varit jag eller katten som svarat på dina inlägg. Men det är väl helt enkelt som så att de intelligenta inläggen har katten stått för medan jag bidrar med grodorna :)
Kommentera

Albert Hall: Jag tror han är VF:are för han älskar fisk, så feskekörka är hans favoritställe!
Kommentera

Albert Hall: Om katten är otroligt intelligent så måste han ju vara LHF:are ju, annars har Paddan ljugit om hur smart katten är.

Diskussionen börjar nu närma sig de verkligt svåra frågorna. De i stil med "Finns jag?", "Är världen verkligen på riktigt?" och liknande.
Kommentera

Albert Hall: I det senaste Luleå Hockey Magasinet står det endel om den kommande boken om LHF, fast det kanske du redan har upptäckt. Har du ännu inte fått tidningen så postade jag en sammanfattning av artikeln i boktråden på officiella.
Kommentera

Lulekickan: Låt kattfansk.... ehhhh..... den smarta katten och Paddan göra intelligenstestet som det snackas om på Lules officiella hemsida så får vi väl se vem som är inte ligent och tvärtom.
Kommentera

Lulekickan: Har inte fått den än, tidningen! Äntligen är den på väg alltså. Mmmmmm... det är ju verkligen porr för en LHF:are.
Ska genast fladdra iväg och kolla vad du skrivit om boken.
Kommentera

Albert Hall: Ja, varför inte.

Paddan och kattskrället: Provtestet finns på www.mensa.se. 18 frågor ska klaras av på max 10 minuter.
Kommentera

Albert Hall: Jag fick tidningen idag så den trillar nog in hos dig inom kort också. När man får den beror nog främst på hur länge reklamslaven sover idag och var i distriktet man bor.
Kommentera

Lulekickan: Ahhhh, den boken måste man ju införskaffa! Kommer den ut nu i dagarna?
Kommentera

Albert Hall: Jag vet inte om den är klar riktigt ännu, men vi borde inte behöva vänta alltför länge. I tidningen sas det att den troligen skulle vara klar inom de närmaste veckorna, men man vet ju inte exakt när intervjun gjordes. Helt klart ska man ha ett exemplar, eller kanske till och med två. En att bläddra flitigt i och en att spara mer eller mindre orörd.
Kommentera

Varför är vissa signaturer redan anmälda i 1-X-2 tävlingen?
Ser till min förvåning att jag är anmäld tex, men inte Portello, exempelvis.
Kommentera

Tydligen är det Sportförlaget som ger ut boken, så har vi tur är den i samma stora format som t ex de där årsböckerna. På www.sportforlaget.se kan man se ungefär vad man förhoppningsvis har att vänta sig.
Kommentera

Lulekickan: Såblire nog för mig också. En som ligger på nattduksbordet för ständig läsning, och en för bankfacket för kommande generationer.
Kommentera

Albert Hall: Har du tippat? I så fall beror det väl på det. Annars vet jag inte.
Kommentera

Albert Hall: Jag kan knappt vänta tills bokuslingen kommer ut. Den verkar nästan bättre än jag någonsin hade föreställt mig.
Kommentera

Lulekickan: Nej jag har inte ägnat ett ögonblick åt tävlingen förrän nyss. Du är också med i LHF laget liksom Lizzard och Salcin.
Kommentera

Albert Hall: Jag har tippat därför jag iaf e med :)
Kommentera

lizzard: Ok, nu blir man ju nästan tvungen att vara med. Måste ju tänka på LHF:s ära.
Dessutom behövs det nog en sansad pessimist med i det där gänget....... :-)
Kommentera

Albert Hall: Fast jag var ju in och tippade så att jag är med kanske beror på det, eller så kanske man slängs dit så fort man kollar vad tävlingen handlar om.
Kommentera

Albert Hall: Det var ju inga problem att lämna realistiska tips den här gången iaf. Vi fanns ju inte ens med så varken optimistkickan eller pessimistalbert behöver ju gå till överdrift åt något håll.
Kommentera

Lulekickan: det låter lite väl långsökt att man skulle bil med bara man var in å tittade men hur Albert Hall kommit dit utan att tippa har jag inget bra svar på
Kommentera

lizzard: Han kanske är nån slags VIP eller nåt. Om jag var med på listan innan jag tippade eller inte vet jag inte. Jag tror nämligen jag hade tippat redan när jag kollade.
Kommentera

Lulekickan: Såja. Då har jag slängt in mina tips. Mycket på känsla blev det ju.
Jag har inte så stor koll på styrkeförhållandet mellan exempelvis Mörrum och Tranås. Fast jag tror Lasse Lindgren tränar Mörrum, så därför fick dom mitt tips.
Kommentera

Lulekickan: jag kollade efter jag hade tippat med hur det var innan jag tippade vet jag inte heller faktiskt
Kommentera

Lulekickan: Om jag är VIP så borde Portello också var det.
Nä nu ska jag gå och duscha, man kan ju inte låta den personliga hygienen förfalla på grund av HS, eller? :-)
Kommentera

Albert Hall: Lag jag inte har direkt stenkoll på, och det gäller väl främst södra allsvenskan, kryssar jag. I vart fall om det är två lag som var ungefär lika dåliga i fjol, även om jag inte vet vad de har tappat respektive värvat i år. Räknar inte med att ha särskilt många rätt när det gäller södras matcher i alla fall.
Kommentera

Albert Hall: Nej, det är nog bäst du låter bli att försumma dig själv. Man måste ju kunna vistas bland folk IRL också, eller i vart fall är det ju kul att kunna göra det ibland utan att de tittar konstigt på en och går omvägar för att slippa möta en.
Kommentera

Lulekickan: Ja, det har ju inte varit kul senaste tiden när man sett hur folk rynkat på näsan och gått omvägar.
Kommentera

Lulekickan:

Det enda som är bra med den här årstiden är som sagt var att hockeyn startar annars gillar jag inte alls hösten.

Men är egentligen inte värmen jag kommer att sakna mest från Kreta, utan snarare maten och vinet. Delikata rätter har avnjutits under 14 dar, och när jag själv en rätt usel kock så blir mest skräpmat hemma.

Dom har en sed där ouzo eller raki serverades vid samband med notan, om man inte drack upp det så var det ett tecken på att man inte gillat maten. Ouzo gick an men raki är en hembränd variant som det bara smakar finkel om, trots det svepte jag vackert i det varje gång.
Kommentera

Albert Hall: Nej, jag har också upptäckt att stora folksamlingar kan skingras och försvinna spårlöst långt innan man har hunnit fram till dem. Fördelen är dock att man slipper köa när man är och handlar och får ha hela butiken för sig själv. Billigt blir det också eftersom även personalen brukar rymma : )
Kommentera

Salcin: Ja, maten brukar ju onekligen vara en av fördelarna med att semestra, nästan oavsett var man än semestrar. I och för sig har de rätt äcklig mat i vissa länder men med tanke på min totala brist på intresse för matlagning är det sällan jag orkar fixa något som ens kommer i närheten av att likna något slags kulinariskt mästerverk. Skräpmat är faktiskt inte att förakta, man får maten nästan innan man har beställt den och man blir mätt. Dessutom är det inte helt äckligt om man bara ser till att undvika McD:s äckelburgare.

Sedan är ju semester rätt skönt på andra sätt. Man behöver få lite miljöombyte ibland och slippa vardagslunken hemma i Sverige.
Kommentera

Lulekickan: Kanske får man en hel sektion för sig själv den 26?
Men tänk om dom inte släpper in en, kallar en "sanitär olägenhet" och skickar hem en?
Nä, säkrast men tvättar sig. Innan den 26 i alla fall.
Kommentera

Albert Hall: Eller så låser de in alla stinkande hockeyplankmissbrukare i bastulogen i hopp om bättring.
Kommentera

Lulekickan: Ja, hockeyplankmissbruk är inte att leka med.
Som när min kompis frågade mig för en stund sen: Hur tror du det går, vem vinner?
Jag svarade: Jag vet inte. Jag har så dålig koll på södra allsvenskan, så jag tror nog inte att jag vinner i alla fall.
Han tittade på mig som om jag inte var klok och började surra nått om valet.
Kommentera

Albert Hall: hahah den var bra tala om att va uppslukad av hockeyn
Kommentera

Albert Hall:

Röda partiet vann.
Jag såg precis parlamentet, så jag vet.

Det var förövrigt riktigt kul, ni som inte tittade missade nåt...
Kommentera

Dysso: Såg att det har kommit ut en Parlaments video, måste nästan inhandla den. 100 minuter helt utan reklam. Det ni!!!
Kommentera

PNu börjar valvakan på tv 4 ska kolla men är inloggad här så man kan springa hit å kolla då och då
Kommentera

Portello:

Jo, den DVD'n är nog inte alls fel. Det tråkiga är väl att man redan har sett de flesta avsnitten.

Vore kanon om det släpptes DVD'er till alla lag, med en/flera av deras respektive SM-guld slutspel.
Vem här skulle inte köpa en DVD med slutspelet 96'?
Jag skulle kasta mig över slutspelet 95'...
Kommentera

« · 114115