Luleå HF

116687 inlägg · 888 ämnen

J20

« · 1145531 · » Till forumet

Sv: J20
Någon som varit och sett kvällens match som kan leverera en matchrapport? Verkar som att målvakterna fortsätter göra stormatcher i den här matchserien.
Kommentera

Poffa: i b-hallen? Nääää huvva.

Men ngn lär väl varit där.
Är luleå tebaka i sin no-scoring period nu igen.
Då kan det bli tungt imorgon.
Kommentera

björn power: J20 har väl dessvärre aldrig levererat när klacken varit där.
Känns som man viker ned sig imorrn med.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ser bra ut efter två perioder. 3-0. Nu är det bara hoppas att dom tar hem det här.
Kommentera

Portello: Ja gick lite bättre med målskyttet idag
Kommentera

Jesper Jonsson: JAAAA 3-1 och SM-semi för bästa hockeyföreningen!
Kommentera

björn power:
Kommentera

björn power: Hmmm... funkar dåligt. Följ denna länk, välj sedan J20 spelprogram :-D
Kommentera

björn power: 2 perioder härda man ut i b-hallen.
olidligt.

sen börja målen ramla in.
Kommentera

Jesper Jonsson: En härlig match, fullsatt i B-hallen, en liten klack som höjde stämningen samt 2 hårt arbetande hockeylag på isen. Som sagt matchen bytte ansikte flera ggr, först hade LHF den för att sedan tappa och sedan ta tillbaks den. Det mest anmärkningsvärda var dock när Robert Lembacher som siste man skulle starta ett anfall och hör och häpna ena skridskoskenan pajjar/lossnar och HV kommer 3-1 och på skottretur gör 2-2, ridå! När man sedan tror att matchen är körd i början på 3:e då LHF får spela 3-5 i ca 1:30 vid ställningen 2-3 så spelar man av detta moment bra. Lyfter upp spelet som böljar och målen rasslar in, 3-3,3-4,4-4,5-4,6-4 och HV utvisning, DÅ tror vi på LHF seger men ack vad händer, HV gör 6-5 efter 18:15, ajajaj vad nervigt. Pressar i vår zon, plockar målisen men LHF snor pucken och målisen ångrar sej och åker tillbaka men då är det redan en 6:e utespelare inne, "Too-M", puhh då kändes det säkrat!
Avlutningen där kvällens 4:amålsskytt avslutar matchen med att på egen hand jobba in 7-5 passar utmärkt. Nu har LHF en jättechans att knipa en SM-Final plats genom att vinna i 2 raka, tror HV är bra darriga inför match 2, en enorm press på sej. En bra start av LHF och det kan gå vägen :-D
Kommentera

björn power: .."kvällens 4:amålsskytt" heter Johannes Tornberg.
Kommentera

björn power: Det var väl rätt långt ifrån fullsatt, hade säkert gått trycka in det dubbla. Orkade bara med 2 perioder men under dessa 40 min så kontrollerade och spelade HV ut oss fullständigt.
Den stora skillnaden mellan lagen så långt var passningsspelet, HV slog långa fina pass mellan varandra som gjorde att LHFs överbelastningstaktik i försvarsspelet blev detroniserat. Utan Nilsson räddningar skulle det varit 2-6 efter 2 perioder. I LHF körde man mest solo i anfallszon, väldigt få passningskombinationer mellan egna spelare.

NU såg inte sista men måste säga att jag är väldigt förvånad över den målmässiga utvecklingen. 5 mål på 10 skott, vi måste haft ett enormt flyt med utdelningen. Spelar vi final så beror det till 90% på Anders Nilsson.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vet inte vilken sida du vaknat på men inte rörde det sej om någon utspelning, långa fina pass och ett generellt bättre spel av HV andra halvan av 1:a samt 2:a perren. I 3:e lyfte LHF spelet och fick bra med tryck, flera av målen var fina viljemål där man jobbade in på kassen och avslutade.
Tycker dessutom att flera av HV:s mål var slumpartade kontringar via snabba spelvändningar, efter djup LHF press. HV är duktiga på att kontra, när dom var här förra matchen i Top8 vände och vann dom med samma taktik.

Anders Nilsson hade en konstig match, långa stunder inget speciellt för att sedan ställas i rena frilägen. Han var dock godkänd med några riktigt vassa räddningar.

Enl officiella siffror var vi 498 åskådare i en arena som tar 500, det får man väl räkna som fullt. Där jag stod i mittensekt. och vad jag såg åt sidorna fanns det då inte många lediga m2 att sätta fossingarna på.
Kommentera

björn power: Jag har sett siffror att b-hallen skulle ta så många som 1000 pers för J20 matcherna och det ser jag som fullt möjligt. Var gott om plats på läktaren runt i kring mig.

Kan som sagt inte uttala mig om 3:e perioden men Luleås två första mål gjordes antingen genom soloåkning eller grötande medans HVs mål byggde på bra passningspel. I övrigt så gill LHF att har två man bakom förlängda mållinjen och sedan gröta in sig mot mål medan HV spelade mycket långa krosspass på offensiv planhalva. Under de första 2 perioderna hade HV nästan ett tio-tal klara målchanser i slottet medans LHF inte hade mer än 2-3 totalt trots spel 6 mot 3 i 2 min.

HVs juniorer lirar ganska likt deras A-lag detsamma gäller väl oss i viss mån och jag föredrar mer den filosofin där man skapar chanser med ett bra passningsspel eftersom det kräver mer skicklighet.
Kommentera

björn power: 1-1 efter första perioden i semifinalmatch 2 nere i Jönköping.Skulle vara riktigt kul om killarna redan avgjorde i dag.
Kommentera

Portello: Rent av skitkul, tänk att trycka in kanske 1000 pers i b-hallen med DEN riktiga Delfinen akustiken, woow vilket tryck!

Och nu blev det:
25.32 1 - 2 PP1 LHF 23. BERGLUND, Jonas
(2. GRÖNLUND, Anders
26. OLSSON, Robin)
Kommentera

björn power: Nej fy fan

Har varit på en packad J-Final i b-hallen redan. Den är fan inte avsedd för de publikmassorna.

Tänk om de fått spela i A-hallen istället.
Kommentera

Jesper Jonsson: Vore bättre dom sände matchen på webben, något ska man väl kunna kräva när det är 2009. Alternativt att man bygger upp en fet rink i norra hamn och lirar utomhus inför 10000.

En sardinburk med kass platser och dålig sikt känns mer som 1969 på den tiden man var glad att det var tak över planen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: J20 laget verkar riktigt vassa i PP idag. Ledning med 4-3 i slutet av andra och tre av fyra gjorda i powerplay.
Kommentera

32.29 2 - 3 PP1 LHF 19. KARLSSON, Kim
(18. PETTERSSON, Johan
6. STYRMAN, Fredrik)

33.40 3 - 3 EQ HV71 28. KARLSSON, Fredrik

38.32 3 - 4 PP1 LHF 14. TORNBERG, Johannes
(19. KARLSSON, Kim)

39.17 4 - 4 EQ HV71 19. THÖRNBERG, Jesper

Här går det undan...
Kommentera

Portello: Men 4-4 innan paus.Alltså, dom verkar ha STORA problem att hålla ledningen. Har varit 1-0, 2-1,3-2 samt 4-3 till Luleå, men det har alltid kommit ett snabbt HV-mål efter Luleå tagit ledningen.Kom igen nu killar.Ta hem detta!
Kommentera

björn power: Skott 31-14 i HVs favör.
Det känns svårt.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Men 10-6 till samma lag i utvisningsminuter och LHF har gjort 2 baljor i pp.
Hopp om livet.
Kommentera

björn power: 4-4 och slut. Nu väntar max 20 min sudden och vid lika där blir det straffar, 3 ordinarie och vid lika inträder sudden straffar...
Kommentera

björn power: Bye Bye J20
Kommentera

björn power: 5-4, eländes elände :(
Avgörande match i morgon kl 13:00.
Kommentera

björn power: ser mörkt ut för er 1-0 til HV efter första perioden.
Kommentera

ante08: Ja, och 2-0 efter 2 perioder men det är minst 20 minuter kvar.
Kommentera

Bolivar: Tack o hej

Här tar alla säsonger slut.
Kommentera

ante08: Ja tyvärr blev det tack å hej i förtid även för J20, bara att lyfta på hatten, kamma sej och grattulera HV71.
Som alltid kommer vi igen till nästa år!
Kommentera

björn power: vi ger aldrig upp

Men ibland känns det tröstlöst.
Som att tappa 4 ledningar igår på bortaplan.
Kommentera

Jesper Jonsson: Stämmer, vi är ganska duktiga på "att komma igen" för att falla på nytt. Men kärleken till Luleå HF och ishockeyn driver likförbannat tillbaks en varje höst och nytt hopp om framgång för vårt kära lag.
Kommentera

björn power: Vi måste utbilda mer spelskickliga spelare bland juniorerna, man kommer inte längre än till en viss gräns med bara kämpande.
Just nu räckte det till att bli bland de 4 bästa i Sverige.
Men HV hade ett mycket bättre grundspel rent generellt och det verkar vara en klubbfilosofi. Sen hade man som lök på laxen också Sveriges bästa J20-spelare, André Petersson är egentligen för bra för att lira bland dessa spelare.

Nu vill vi höra om lite nyförvärv till A-laget.
Kommentera

Nu startar säsongen för våra framtida hokkyhjältar, derby direkt mot "det svarta hotet" kl 14:00 lördag 19/9 i Delfinen. Länkar till hela serieprogrammet i superelit norra 2009. Möt upp dom som kan nu och stötta boysen!
Kommentera

björn power: Tydligen i b-hallen enligt officiella hemsan.
Kommentera

björn power: Seger med 3-2, härligt jobb av grabbarna.
Kommentera

björn power: Jaha, kom igen nu alla Lulefans som bor inom en 3-milradie från Delfinen, vi ligger jäkligt bra till i tabellen och boysen behöver allt stöd man kan få när vi möter DIF i morgon kl 13:00 i a-hallen. Tabellen inför matchen:

1 Skellefteå AIK 14 10 1 3 48 : 31 32
2 Leksands IF 14 8 3 3 47 : 33 28
3 Brynäs IF 13 6 5 2 61 : 42 26
4 Djurgårdens IF 14 7 3 4 52 : 35 26
5 Luleå HF 12 7 3 2 44 : 26 25
6 A I K IF 12 5 2 5 41 : 39 19
7 MODO Hockey 12 4 2 6 36 : 44 15
8 IF Björklöven 14 3 2 9 42 : 68 12
9 Mora IK 13 3 0 10 31 : 56 9
10 Timrå IK 14 0 5 9 30 : 58 6
Kommentera

björn power: usch dra upp dom där tabellerna och förstöra en annars så fin kväll. Skellefteå före oss i Elitserien, J20 och J18. Trippel jävla olycka måste jag säga.
Man hinner väl kanske se halva matchen imorrn innan Liverpool-Manchester United är på TV.
Kommentera

Lindberg Råkkar: skaik hade (vare) 30 spelare uttagna till landslag i de olika j och u lagen
Kommentera

Jesper Jonsson: 23 tror jag det var. 22 svenska samt en finne tror jag. Imponerande!
Kommentera

Sedan är det ett antal BD-boys som lyfter SAIK i J18/20 men det är väl en "annan pp-uppställning". Vi lirar på efter vär filosofi så får vi väl se vart våren 2010 landar.
Kommentera

Portello: Grattis till segern! Inte dåligt att slå FBK i deras egen kula.
Hellström får beröm på Hockeycentralen.(se länk)
Kommentera

horcoff: Tack. Håller med om Hellström. Dock så märkte man att han sasknar lite matchtempo. Han verkade rätt trött i slutet av matchen.

Man får lycka till i AS. Såg matchen mot Leksand. Riktigt bra match av er. Blev riktigt imponerad av er.
Kommentera

Fre. 091120: J20 inleder med en seger i den första matchen av tre i helgen. Känns som om det krävs ett antal segrar nu för att kunna knipa en plats i topp 8 serien. 6-2 mot riktiga AIK och så blir det en back-to-back i morgon.
4-1 i dagens returmöte, viktigt-viktigt.. Toppmöte i morgon kl 13:00 mot dom små styvbenen (DIF) i en minst lika viktig match. SLUT UPP för vår framtid, och offensiv-smälla-på-hockey, gratis dessutom!

stats.swehockey.se/0910/pdf/J20Norra%5CResults.pdf

stats.swehockey.se/0910/pdf/J20Norra%5CStatistics.pdf
Kommentera

björn power: Ännu en dag man inte vaknade i tid eller hade orken att dra dit för att kolla. Ser att min personliga favorit är tillbaka från Almtuna och har 3 ass. Dom har ju tappat 4-0 förr så än är väl inte segern klar men det vore ju trevligt om man höll undan.
Kommentera

Bulan är kung! Inte många som skulle plocka ut målvakten när man leder med 6-0.

Sandström var för övrigt också kung (domarn). Inte en enda utvsning trots 10 man slogs! Härligt å se!

Men bäst av alla var hela laget som totalt spelade ut Djurgården!
Kommentera

« · 1145531 · »