Luleå HF

116687 inlägg · 888 ämnen

J20

« · 908905 · » Till forumet

Sv: J20
björn power: soft med överåriga.
Kommentera

Här har ni några höjdpukter från Mexico - Nya Zeeland i D-VM. Skellefteå får nog se upp.

www.youtube.com/watch?v=rRxnZ3te6dc&mode=related&search=
Kommentera

Jesper Jonsson: Mycket, hur många hade Lundmarkarna? Jag kan inte tro du menar Lidhammar som är född 27/10-1987, ännu inte fyllda 20 höstar?
Kommentera

björn power: J20 klara för top8

På Timrås bekostnad :-)
Kommentera

Andra segern i top8 emot SkAIK och nu lämnar vi sistaplatsen. Bulan verkar ha fått ordning på laget. Dock är det en bit kvar innan vi är med och spelar final igen.
Kommentera

Bolivar: ligger Skellefteå sist nu?
Kommentera

Här har ni en fin artikel om Larose:
Kommentera

ajon: Ja.
Kommentera

ajon: Ställning just nu

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL
1 Brynäs IF 5 4 0 1 12 : 9 12 0 0
2 Frölunda HC 5 3 1 1 17 : 11 11 1 0
3 VIK Västerås HK 5 3 1 1 19 : 13 10 0 0
4 HV 71 5 3 0 2 17 : 12 9 0 0
5 Djurgårdens IF 6 2 1 3 18 : 22 8 1 0
6 Luleå HF 7 2 1 4 18 : 21 7 0 1
7 Linköpings HC 6 2 0 4 10 : 17 6 0 0
8 Skellefteå AIK 7 1 2 4 12 : 18 5 0 1
Kommentera

Bolivar: jaja vi kommer igen snart ska du se.
Kommentera

Bolivar:
En liten stund trodde jag att ni i frustration raderat hela Luleboken, men så visade det sig att du bara har lagt in en liten tabell... ;0)
Kommentera

Metal Guru: Äh, än får vi väl hänga kvar nån vecka:-)
Kommentera

Lövva: Kul artikel om Larose. Ser fram emot fortsättningen.
Kommentera

Bolivar: Leder Brynäs IF? Det måste vara något fel på tabellen!
Kommentera

JanT: Ja, det trodde jag också men ni får glädja er och titta framåt.
Själva spelade vi final 2 år i rad med J20 och nu har vi ju flera unga killar i laget.
Kollade på vårt lag i sista finalen 2004/05 och hittade 7 killar som nu spelar i vårt A-lag. Plus Wallgren i MIF, Rautio i Almtuna och Johan Fransson i LHC. Så om ni har ett lag i toppen nu kan ni säkert få mycket tillbaka om något år.
Kommentera

Bolivar: Vi behöver väldigt mycket hjälp i framtiden, sanna mina ord....

BIF är återigen på väg ned i KS, vi har redan gjort 2 voltor och överlevt. Klara vi en 3:e gång?
Kommentera

JanT: Ja Pölsan verkar overkligt nog vara lika usla hemma som Luleå.
Härligt att följa denna underbara kamp mellan två lag som tävlar om att prestera sämst match efter match.

LHF-TIK 1-4
skott: 36-17
Kommentera

Lindberg Råkkar: Låter troligt. Men men, ska i alla fall bli intressant att se Kuiper, om han nu spelar.
Kommentera

Premiärtorsk i årets Topp 8 hemma mot HV71, 3-4 efter att vi haft ledningen med 3-1 en bit in i 2:a. Bittert eftersom jag tycker vi hade matchen och spelet men inte kunde förvalta detta övertag. HV duktiga på att kontra och bättre på att komma till "rakare" avslut. Jaja nya tag i morgon em. kl 16 i A-hallen då vi får försöka lugga VFHC på 3 pinnar.
Kommentera

björn power: Konstatera de hade ganska mycket j18 killar med. Bla båda målisarna.
Kommentera

björn power: Revanch idag mot Frölunda, seger med 5-3 och lite bättre offensivt spel från vår sida idag. Juniorhokky, jomenvisst men det är kul att kika på. Tyckte Johan Pettersson var banans gigant, den grabben har allt förutom fysiken (storleken) men jag tror det kan bli en storback (tycker vi har 3-4 killar som kan bli riktigt bra vad det lider).
J18 premiär med en bortatorsk med 2-4 mot SAIK, vi reser oss som vanligt.
Kommentera

björn power: Hur var den nya finnen?
Kommentera

Portello: Såg hela matchen idag och sista perren igår, han verkar vara en stabil back som spelar enkelt och verkar bättre defensivt än offensivt. Nu har han ju inte varit här speciellt länge så det är ju för tidigt att döma ännu. Hoppas han överraskar oss (mej) när han blir varm i kläderna, han är ingen jätte fysiskt (177cm/83 kg).
Kommentera

björn power: Lördag 090124: LHF-BIF 2-0, kalasbra och stabilt, nu väntar DIF i morgon kl 13:00 i Delfinens huvudarena. Slut upp nu alla som kan (50 spänn i inträde för vuxna..) och njut av riktigt bra anfallshockey, inga sura miner hör inte! OBS! Rekommenderar att kolla extra noga på vår målis #31 Anders Nilsson med statsen SVS% 98,70 / GAA 0,33 (pappa heter Peder...) och RD backen # 18 Johan Pettersson med ett spelsinne och ett skott utöver det vanliga! Möt upp för våra småhjältar vettja, garanterat värt biljetten!!
Kommentera

björn power: Jo nog är det väl värt det alltid.
Men samtidigt sniket att ha gratis entre i vanliga fall och sen när det blir fortsättningsserie plötsligt ta 50.

Hade väl varit shysstare om de tog typ 20 i serien och kanske 40 nu.
Kommentera

björn power: Gediget hokkyarbete gav även en viktoria över DIF idag, 4-1 och serieledning efter 6 spelade omgångar. Den högerfattade backen Johan Pettersson övertygar allt mer, med sitt fenomenala spelsinne och suveräna skott är han en framtida spelförande poäng och pp-back som LHF så väl behöver. Icke att förglömma Anders Nilssons säkra målvaktsspel som lovar gott! Se länk
Kommentera

björn power: Det är många junisbackar vi behöver men frågan är om de kan fylla ut a-lagströjorna.

De tenderar att vara ganska smurfiga hela högen.
Kommentera

Jesper Jonsson: Mange Johansson är ingen jätte precis men grabbarna skulle behöva lira i as ett par år för att fylla ut en es tröja hos LHF där man ska vara med och bära laget. Tycker Robin är på god väg att lyckas, nästa säsong kan han verkligen blomma ut och börja producera.
Kommentera

björn power: Fö så spelas det J20 hockey nu mellan Skellefteå och Luleå. Efter 6,21 in i den första perioden gör Tornberg 1-0 för Luleå i PP.Första perioden pågår fortfarande.
Kommentera

Portello: I mitten av andra ser det sämre ut. Skellefteå har vänt och leder nu med 3-1.
Kommentera

Portello: verkar svänga för nu är det 3-3
Kommentera

Jesper Jonsson: Hur ser slutspelet ut i J20? Spelar alla 8 lagen kvartsfinal eller är det de 4 första som spelar semi direkt?
Kommentera

Bolivar: J20 vek ned sig och följer a-lagstrenden när det gäller förluster i schtaan.
Kommentera

Bolivar: Angående slutspel utgår jag från att det är som ifjol där top 4 går direkt till kvartsfinal.
5-6 möter 2:orna från fortsättningsserierna och 7-8 möter 1:orna i bästa av 3 för kvartsfinalplatser.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ok, tack för infon.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Och Harju målar igen. Härligt även om det var Omark som låg bakom. 1-0
Kommentera

Bolivar:

Jag tyckte det var Emil Sandin som bakom målet.
Kommentera

Bissett19: Du får se det som att Omark gjorde en bra brytning. Vi fokuserar på det positiva :-)
Kommentera

Efter dagens hemma match mot SAIK är jag inte nådig i min kritik av laget, nästan inte ett rätt på 60 minuter! Inget funkade, taskigt tempo, uppspelen kom oftast mitt på eller bakom forward, bortslarvade puckar via massor av individuella misstag, sumpade avlutschanser pga omständighet osv, osv. JP som jag hyllat var den mest omständlige av alla, gjorde oftast rätt i första läget men istf att passa skulle han göra en konstruktiv grej till... Nää detta var en riktig skräpmatch, bättring är ett måste för så här dåliga är vi inte. Godkänt kan 2 spelare få så här i hastigheten, Anders Nilsson och Johannes Tornberg.
Skulle förresten se en ändring av kedjorna (inte bara för idag utan hela Top8), Kim KB är helt ur slag, byt ut honom mot Christian Nyman så tror jag 1:a linan kan funka igen.
Kommentera

björn power: LHF-SAIK 0-1 (målet i bp, 3 mot 5)..
Kommentera

björn power: Det blir 1/4 mot MoDo, borta på onsdag och sedan hemma fredag kl 19, eventuell tredje match på lördag kl 14, hemmamatcherna spelas i b-hallen. ALLA som kan sluter upp och stöttar grabbarna i slutspelet, LHF ger järnet!
Kommentera

björn power: Usch, B-hallen är jävligt kass att kolla hockey i.
Man minns ju det året J18 lirade final och det blev b-hallen + att dom hade mage ta typ 100kr eller något för matchen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: allt för nå jävla korgboll i a-hallen.

tack o lov att den är borta nu.
Kommentera

Jesper Jonsson: Nu är det väl för ombyggnaden av a-hallen, det är en jävligt snäv tidplan, har talats om 2-skift.
Kommentera

björn power: säkert.

Vi får väl inleda med värsta bortaturnen med en tunn trupp utan artister och vara klara för kvalserien lagom till den öppnar
Kommentera

Jesper Jonsson: Som den gångna säsongen då?
Kommentera

Bolivar: Nej för den hade vi ju trots allt Omark o Harju.

Även om det hände föga innan frölunda, bartecko och en rad av PP-mål kom.

Typ som i slutspelet fast tvärtom.
Där inledde vi med frölunda och en rad PP-mål.

Sen försvann allt.
Kommentera

Jesper Jonsson: Läste ditt inlägg slarvigt. Den här säsongen var vi ju klara för kvalserien när "artistarna" anlände.
Nästa år, utan Harju och Omark, lär väl handla om strecken igen men vi får ju se vad Osten kan få ihop för trupp.
Kommentera

Bolivar: ja blir väldigt intressant se vad det blir för elitserie öht.

Bra spelare försvinner till NHL
Mindre bra spelare försvinner till Ryssland????
Ytterligare spelare försvinner till Europa

Och hit värvar vi det bästa från allsvenskan och det som blir över från andra ställen.

Och luleå är väl knappast förstavalet för spelare.
Kommentera

Bolivar: Vafan skall de få spö idag?
Kommentera

« · 908905 · »