Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Jadu . .

« · 337776 · » Till forumet

Jadu . .
Som den Timrå fantast jag är . . Hoppas jag ändå att ni vinner ! Kämpa Luleå . // Norrlänning =)
Kommentera

Sv: Jadu . .
Nu har tydligen Expressen bestämt att Holma ska spela hela säsongen i Luleå. densomleverfar.se.
Kommentera

Albert Hall:

Ronny borde ha varumärkesskyddat (eller nå't) det där...
Kommentera

Linkan: Det blir två bilar.Hörde att det sket sig för er. Men då kan du ju stå med gänget. :)
Kommentera

Portello: ska jag vara ärlig så känns det lite roligare att stå med gamla gänget, än att fara med farsan:-) vem kör? vissa krockar ju bara sina bilar:-) så han kör väl inte?
Kommentera

Linkan: Jag kör den ena bilen.Vem som kör den andra får ni göra upp om, men jag gissar att det blir du eller Lövva.

Som du sa var det väldigt härligt med vinst igår, men domaren var bedrövlig.Bara hoppas att det blir en bättre på torsdag, men det är klart sämre går det knappast att få.
Ska bli kul att se om Renberg spelar.Om han gör det , undra hur dom formerar kedjorna?
Kommentera

Portello: Gissar på Renberg,Bulan och Justin är jag ute och cyklar?:-) tyckte Micke A nämde nått sådant efter ö-viks matchen.

Ska du se Piteå-Sundsvall imorrn? Funderar på att se den.. Alltid kul med hockey!
Kommentera

Linkan: Kan hända jag åker och kollar in matchen.Vi får väl se.
Kommentera

Linkan: Idag dementerar Holmström att han bestämt sig för att stanna trots förmögenhetsskatten. Trist, bara hoppas att han beslutar sig för att stanna.
Kommentera

Portello:

Det är nästan komiskt att läsa kvällstidningarnas tvärsäkra uttalanden om än det ena och än det andra. Ofta helt tvärtemot varandra dessutom. Den här gången hade Aftonbladet rätt och Expressen fel, tydligen.
Kommentera

Albert Hall: Men det var ju inte bara expressen som gick ut med att Holmström var klar resten av säsongen. Även NSD och PT gick ut med det.
Kommentera

Portello: det märkligaste med Expressen artikel är ju att den innehåller vad som framställs som direkta citat av Holmström. Fruktansvärt usel journalistik om det är så att de bara går på andrahandsuppgifter och försöker framställa det som förstahandscitat. Fast varför bli förvånad - det är ju kvällspressen i ett nötskal.
Kommentera

På tal om Bodens IK:s råskinn Andrew Peters, i dagens länsblaskor så gråter han ut. 101 utvisningsminuter på åtta matcher är minst 90 för mycket enligt honom och BIK. I Buffalo i NHL hade han endast 151 på 42 matcher, kanske är domarnivån en annan i NHA än i NHL? Eller så har Peters mer istid än de högst 3-4 minuter per match han hade i Buffalo…

En kompis har varit och avnjutit en av dom matcher där Peters medverkat, enligt honom så var han dålig på rören och direkt usel med klubba och puck. Fast han var tuff, inte minst verbalt. ”Det närmaste en Hanson-broder jag sett i verkligheten” som kompisen uttryckte sig.

Man kan verkligen undra varför i herrans namn BIK värvat honom. Den enda orsak jag kan komma på är att intresset för laget ökar bland massmedia och publikt. Men hade man hållit huvudet kallt tills konflikten bröt ut hade man nog kunnat få en riktigt, riktigt bra spelare för samma pengar.

Som det nu är Peters enbart en belastning för BIK. Han skadar laget med sitt uppträdande. Min amatörmässiga gissning är att han inte gör särskilt många fler matcher för Bodens IK.
Kommentera

Ännu en artikel om Peters. Denna gång en intervju med BIK:s sportchef. Jag gillar speciellt detta:

Vad tillför Peters på isen?
- Jag vet faktiskt inte. Han får ju inte spela speciellt mycket.
Är han en förebild för alla unga spelare?
- Nej, det kan jag inte påstå.
Kan ni verkligen ha kvar honom?
- Vi kan inte sitta 20 personer i Boden och tycka att alla andra har fel.

Haha...
Kommentera

Albert Hall:

Hehe, känns som om slanten har ramlat ner. Var väl på tiden att dom insåg det som dom flesta insåg redan när dom värvade honom...
Kommentera

Dysso: Det man kan undra är vad de egentligen trodde att de hade fått genom att lyckats värva Peters?
Finns väl bara ett sätt att tolka "slagskämpe" vad jag vet.
Kommentera

BIK trodde väl att dom fått en sniper som kan göra mål, Men dom glömde nog kolla statsen på Peters och framförallt utv min skalan.....
Nej dom gör nog av sig med han så fort som möjligt nu.....
Kanske Twin Peaks lagen MooDoo vill ha ahn som skydd ute på isen:)
Kommentera

En sak som är rätt konstigt. Rönnqvist har gjort poäng i VARJE match.
Har det stått något om det i riksmedia? Inte vad jag sett i varjefall.Eller förresten, det stod en rad om det nu på svt-text.
Hade det varit lika tyst om killen hade haft namnet Forsberg eller Zetterberg? Skulle inte tro det...
Kommentera

Portello: Äh, han blev ju uttagen i Veckans Lag, eller vad det heter, i SVT:s Hockeykväll. Hur stort som helst, ju...
Kommentera

Paddan: Och nu är Peters ett avslutat kapitel. Bryter kontraktet pga personliga skäl.
Se länk
Kommentera

Portello:

Trist. Det var kul att följ honom på hans resa genom NHA. Han ersätts av Pierre Berggren tydligen.
Kommentera

Portello: "En rekognoscering för att ersätta honom när transferfönstret öppnas har naturligtvis påbörjats."

Hmm, har de tänkt försöka få dit någon spelare som låg någon placering längre ner på "slagskämpelistan" och hoppas på att han även kan åka skridskor samt kanske göra någon poäng.
Kommentera

Ser att Luleå har gjort nästa mest mål i elitserien så långt med 31 mål, det är bara Frölunda som är värre med 34.
Kommentera

lizzard: Det är ju väldigt positivt.Och andra bra saker är att Boxplay har börjat fungera (inget insläppt på de tre senaste matcherna) samt att Antila visar väldigt bra form. Hoppas bara han får vara hel när det går så bra.
Kommentera

Och Boden åker på storpisk ikväll. 1-12 borta mot Leksand. Fortsätter dom så här så måste dm nog kvala sig kvar .
Kommentera

Portello: och 64-11 i skott till Leksand. Snacka om förnedring när man inte ens träffar mål lika ofta som motståndarna gör mål...
Kommentera

LL: Det är nog rätt pinsamt för spelarna och tränarna.Och det här lär ju inte göra att fler kommer och ser dom på hemmaplan.

En annan sak med Bodenanknytning, kul att BBK klarade sig kvar i superettan. Kan tänka mig att en och annan tacksamhetstanke gick till spelarna i Friska Viljor...
Kommentera

LL: BIK har 2-20 på de två senaste matcherna.Tala om svart helg för BIK-supportrarna. Man tycker ju rent utav synd om dom.
Kommentera

Portello: Tänk om de hade haft kvar Andrew Peters, då hade de ju haft någon att skylla på i varje fall...
Kommentera

Portello: Det räcker nog inte med att kvala sig kvar eftersom man i år måste vara bland de 8 bästa av 12 för att få spela i nästa års AS.
Kommentera

Portello: Fan vad jag är less detta dåliga bortaspel! det är ju snart ingen ide att ens åka bort för att spela, skicka j-20 grabbarna istället:-) skärpning nu Luleå Hockey! Kanske dags att byta tränare iaf på bortaplan! :-) viktig match ikväll mot seriens sämsta lag!
Kommentera

LL: Blir det mkt folk på lördag i COOP till matchen mot Timrå. Hela jävla Ticnet verkar ju ha havererat så där går det inte att boka biljett för tillfället.

Kommer upp från Timrå och vill försäkra mig om en biljett till denna go´bit i god tid innan första nedsläpp.

Hur ser biljettrycket ut på Sitt och Stå?

Finns det risk för lapp på luckan?

Tacksam för svar.
Kommentera

ernie eagle: Gå in på ett ATG ombud och boka!
Kommentera

ernie eagle:
Det ska finnas biljetter att köpa på plats, om man vill vara där tidigt och köa.
Kommentera

Swordster: Ticnet funkar nu, den blev bara liiiite överbelastad pga att rockens kungar släppte biljetterna till sommarens spelning!
Kommentera

Swordster: Jag kommer fortfarande inte in. Men jag skall slänga i mig en kopp kaffe nu, ta en dusch och gå ner på byn. Så det ordnar nog sig skall du se.

Tack ändå.
Kommentera

Swordster: Släppte The Refreshments biljetterna idag?
Kommentera

Så tog den här säsongen slut, å på vilket sätt sedan.1-8 mot Frölunda är nog inte avslutningsmatchen som Åkerström hoppades på.
Så här i efterhand kan jag inte förstå hur vi fick in tre puckar bakom Lundqvist i första matchen, han är helt enkelt så grymt bra.Enligt mig den klart bäste i elitserien.Kiprusoff, Theodore, Norrena mfl får ursäkta.

Hoppas verkligen det är slut med lågbudgetsatsningen.Håller inte att år efter år vara nöjd med att gå till slutspel, för att sedan åka ut i första omgången.Om jag inte kommer ihåg fel så har vi 1-12 på de senaste tretton slutspelsmatcherna, varav enda segern var på bortaplan.

Nej, nu vill jag se en offensiv värvningsstrategi från Luleås ledning.Om man som Strömwall säger att vi ska ta SM-guld 2008 så måste vi börja satsa nästa säsong.
Luleåledningens första uppgift blir att snabbt fixa en tränare, ju fortare destu bättre.Lär ju vara lättare att fixa spelare om dom vet vem som ska leda laget.
Kommentera

...Renberg. Jag tycker han ska tacka nej. Även om han nu råkat hålla över förväntan hittills så finns det ingen anledning att öka på riskerna.
Kommentera

Albert Hall: Nästan så man sitter och hoppas på att läkarn avråder Renberg från spel. Vore jävulskt om han gick och blev skadad, i en landslagsturnering av mycket låg betydelse.
Kommentera

Albert Hall: Noterade att Lener ska ha prata med supportrarna 15 min efter SSK-matchen, verkar klart intressant kommer stanna och lyssna.
Kommentera

Salcin:

15 minuter efter slutsignalen, är det det som kallas kvartssamtal?
Kommentera

Albert Hall: Tror det..
Kommentera

Han skulle jag vilja se som kompliment till vår backsida!
Fast finns knappast utrymme ekonomiskt för ytterligare en stjärnvärvning, men drömma kan man ju.
Kommentera

Salcin: jag är inte så säker på att det skulle vara omöjligt för Luleå att värva Lintner. Det har ju sagts att det kan komma att bli fler värvningar "om rätt namn dyker upp", och det tolkar i alla fall jag som att man har en hel del pengar över. Annars brukar det ju heta "vi tror på den trupp vi har och de ska få chansen att visa att de duger" och liknande floskler. Hur som helst tror jag att Lintner skulle (om han nu ens blir tillgänglig, vill säga) vara en klockren värvning för Luleå. Fast det skulle ju knappast bara vara vi som jagade honom i så fall...
Kommentera

LL: Enligt Nobbe så är Luleå inte intresserade av Lintner.

www.kuriren.nu/
Kommentera

Portello:

Jag blir i alla fall inte förvånad över att Lule inte är intresserade. Det räcker med dyra förvärv på halvchans för den här säsongen. Om det ska värvas nån fler back så hoppas jag i så fall på en stabil sådan av hygglig elitserieklass.

Jag hade nog fel om Linus Omark. Han har nog inte spelat i es. Jag kände mig säker på att han hade gjort ett par byten i en hemmamatch (eller åtminstone varit ombytt) som jag sett. Antingen så blandar jag ihop det med nån träningsmatch eller så är det den senila demensen som börjar göra sig påmind.
Kommentera

Albert Hall: Kunde inte heller på att han spelat något.Därimot har ju Viktor varit med några matcher.Han har ju t om fått ett assist.

Är det bara jag som gärna skulle se att Fabbe och Machulda byter plats? Tycker man skulle ge Machulda 3-5 matcher till med Koch och Bartecko.Om han inte börjar producera, låt honom spela i tredje.

Ska bli intressant att höra Lener ikväll.
Kommentera

Portello: Har haft samma tanke själv enda sen Fabbe hamna i tredje femman, vill helst se han spela tillsammans med Bartecko dom gick väldigt bra tillsammans i början av serien.
Kommentera

Salcin: Visst gjorde dom det.Dessutom så är det viktigare att värna om Fabbe än Machulda.

Om jag inte missminner mig så går väl Fabbes kontrakt ut efter den här säsongen.Och jag vill inte att han gör som Hento eller Ledin och väljer en annan klubb.

En liten fråga, varför förlänger Luleå så få kontrakt under brinnande säsongen?
Vet att det hänt, men det är inte så ofta.
En teori kan ju vara att spelarna inte vill men den köper jag inte rakt av.
Kommentera

« · 337776 · »