Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Junkka spelar ej mer denna säsong

« · 383696 Till forumet

Junkka spelar ej mer denna säsong
Allt enligt officiella hemsidan..
Kommentera

Sv: Junkka spelar ej mer denna säsong
lizzard:

Inte bra. Att försöka slutföra säsongen med ett slutspel som avslutning med bara sex backar känns inte särskilt stabilt. Tänk om ytterligare någon back går sönder! Eller, hemska tanke, två eller tre!

Nej, något måste göras. Fler backar måste till. Det bästa vore ju naturligtvis en värvning från t.ex finska ligan, men jag kan även tänka mig ett lån av en hygglig back från någon allsvensk klubb som inte har så mycket att spela för. I västa fall så måste vi börja spela in någon från A-jun.

Hm, Bäärnhjelm...?
Kommentera

Även om nu Franzen väljer att gå till AIK eller någon annan storstadsklubb så är det ju värt att höra av sig till honom. Sen har vi ju ett bra alternativ också i vårat granland öster om oss.

Visst är transfer deadlinen den 31:a?
Kommentera

Albert Hall: jag fortsätter att propagera för en synnerligen kostnadseffektiv lösning - Johan Strömwall in som anfallare och Johan Tellström tar klivet ner som back om det behövs.
Kommentera

Albert Hall: Helt klart vore det bra med en värvning. Ok, om en back går sönder så kan man ju alltid plocka ner Tellström som back, men vad händer om två backar blir skadade?
Kommentera

Lövva: Ja, den 31:a är är deadlinen.

LL:Visst skulle det vara spännande att se Strömwall på isen. Han skulle absolut hålla, kan Nordmark spela nu så kan Strömwall det också.
Kommentera

Lövva:
Tror knappast att AIK kan skaka fram pengarna som lär behövas, de värvade ju en tjeckisk back för drygt en vecka sedan, vet inte om han börjat spela ännu.
Kommentera

matsby: Precis, det var det jag reagerade också på. Vilka övriga alternativ kan han ha? LHC möjligtvis. Fast det känns tveksamt. Så jag tycker defentivt Luleå skall kolla upp möjligheterna.
Kommentera

Lövva:
Var det inte du som så sent som igår inte ville ha någon värvning?
Kommentera

Portello: Jo det var det. Men nu när det blev defentivt med Junkka så kanske det kan vara på plats.

På tal om ingenting så såg jag att Burra har bytt klubb till Jokerit.
Kommentera

Lövva:
samma sak sägs det i vår GB, antar att han är en dyr lösning iaf.

har vi hållit oss så här länge så kan vi lika gärna köra på, ingen idé att panikvärva nu, bättre att spara pengarna då.
Kommentera

matsby: Om han nu är en dyr lössning så lär väl AIK vänligt få kliva åt sidan. Tror inte de tycker de är värt att lägga dyra pengar på en spelare när de nyligen har förstärkt det skuldtyngda laget. Med eller utan Franzen i laget så skulle jag bli väldigt förvånad om dom spelade ES nästa säsong. Tycker inte direkt att de har imponerat den här säsongen så vare sig de värvar Franzen eller ej så tror jag ES är väldigt långt borta för dem.
Kommentera

Lövva:
Personligen så tror jag inte att något lag underifrån är så pass
starka så de skall kunna snuva något av elitserielagen på en plats nästa säsong, det ser ju ut som alla lagen kan slå varandra i superallsvenskan i år, och det tyder jag som en svaghet istället för att alla skall vara lika bra.
Kommentera

matsby:
Det är ju förvisso sant men å andra sidan så i en nervig kvalserie så kan ju allt hända. Inte minst om det skulle bli Darladerby mellan Leksand å Mora. Sen att Skellefteå har darrat hittils beror väl mycket på att dem är nere i en mindre svacka för närvarande. Dock så är jag övertygad om att de tar sig ut dem under de kommande omgångarna. Så de är förmodligen den starkaste kandidaten att kunna rubba något av ES lagen. Fast visst får de två elitserielagen ta på sig att vara STORfavoriter.
Kommentera

« · 383696