Luleå HF

SHL · 116791 inlägg · 888 ämnen

JVM

Sv: JVM
Lulekickan: På måndag hoppas jag att det är ES formstarkaste lag som möts. Men då måste Timrå slå Brynäs och Luleå slå Modo.

Zoogin: Med tanke på Pölsas långa skadelista så borde tikarna inte ha några större problem att ta 3 p mot dem, allt annat vore faktiskt rätt kasst, liksom jag räknar med 3 poäng för LHF mot ett sopigt MoDo imorgon.

...eller idag rättare sagt. Klockan har ju faktiskt passerat 03.30.

Lulekickan: Men Timrå fick bara en poäng hemma mot Brynäs och Gavlerinken är deras mardrömsarena.

Apropå Slovakien- Vitryssland i JVM så var det 9 olika spelare som gjorde Slovakiens mål och endast två Slovakiska mål kom i Power-Play, det är ett tecken på riktig klasskillnad. Och att Slovakien är bra tror jag inte det råder något tvivel om eftersom ett hyggligt lag som Tyskland bara fick 2-2 mot Vitryssland.

Zoogin: Fast då var ju Pölsas skadelista inte fullt så lång. Mardrömsarenetrender är till för att brytas, undantaget om mardrömsarenan heter Delfi... Coop Arena förstås. Styvben och Korvkiosken har i vart fall varit vänliga nog att under många år ha Delfinen/Coop Arena som mardrömsarena, och så får de gärna fortsätta i all tid och evighet.

Zoogin: Frågan är om Tyskland ens är ett hyggligt lag. Småkronorna hade ju inga problem att sopa mattan med dem i träningsmatchen och Småkronorna är väl vad man med lite god vilja kan kalla ett hyggligt lag.

Lulekickan: Nu börjar Småkronornas match mot Finland.

Tyvärr redan 1-0 till Finland efter 2.35.

Zoogin: Började ju riktigt "bra", 1-0 till Finland efter 2.35.

Zoogin: Det blir intressant att se hur den matchen slutar. Jag tippar 7-2 till Finland.

Lulekickan: 9-1 till Finland tror jag

Lulekickan: Äsch, varför så pessimistisk. Bara för att Finland har en målvakt som gjort succé i finska ligan och Zajkowski är ordinarie i ÖSK. Tror på 6-1

I matchen mellan Kanada och Tjeckien som slutade med en säker 4-0 seger för Kanada fick inuiten Jordin TooToo priset som matchens lirare för Kanada.

Paddan: Polacken har väl dessutom stått för endel mindre lyckade insatser den senaste tiden. Jag tippar 12-1 istället.

Ryssland- Slovakien 1-0 efter 1:a perioden. Målet efter 19.30.
Skott: 9-7
Finland- Sverige 1-0
Skott: 9-14
Det blir nog två jämna matcher.

Lulekickan: Vart läser du online på JVM matchen??

Lulekickan: Äsch, var nog säkert någon finländare som stöp av den enorma fartvinden som uppstod när Jocke accelererade ut från utvisningsbåset.

Imponerande också att inte lyckas sätta pucken i mål trots 48 sekunder i spel 5-3 för småkronorna.

Zoogin: Inget skulle glädja mig mer just nu, jag har ju tippat att matchen blir allt annat än jämn.

Lulekickan: Om man får 2+2 för hög klubba så ser det ut som att man får utvisning direkt när man kommer in på isen igen.

Lulekickan: Intressant att USA vann över Schweiz med 3-1 men att Schweiz vann skotten med 31-20. USA vände matchen i andra perioden genom två mål i numerärt underläge(!). Schweiz hade ju faktiskt problem med Vitryssland och pressade nu USA.

Zoogin: Så har då Tomas Steens son, Alexander, målat för småkronorna på pass från Simon Skoog och Mattias Beck.

Lulekickan: Ne nu slår en Nalle av och kryper till sängs det är juy en dag i morgon också....
Natten på er Kickan och övriga glada hockeysnackare

Paddan: 16 sekunder 3 mot 5 för Sverige.

Och där kom 2-2.

Zoogin: Jepp, genom Tuomo Ruutu, när Jocke Lindström återigen satt utvisad!

Ryssland- Slovakien efter två perioder 2-0
Skott 20-12 Kom igen Slovakien.

Powerplay för Sverige.

Paus efter två perioder och 2-2.

Zoogin: Lite info om annat på juniorlandslagsfronten. Våran Kung Viktor har enligt West gjort 1+3 på 3 matcher för Team 17 i Kanada. Sverige har två segrar och en oavgjord med en gruppspelsmatch kvar. Kanske finns det trots allt hopp om Småkronorna när 86:orna når dit.

Lulekickan: Det var ju roligt.

Slut Ryssland- Slovakien 4-0 Skotten 33-16
Ryssarna verkar väldigt bra 5-1 mot USA och nu 4-0 mot Slovakien imponerar.

Aj, då 3-2 till Finland i powerplay.

Zoogin: Kanske läge till poäng i alla fall? Lycka till på Måndag för övrigt nere i Kulturmagasinet.

Presley: Tack för det, det kan behövas.

Zoogin: Du vet Norrlänningar bör hålla ihop!!

Presley: Nu är matchen slut, Finland vann med 3-2.

Presley: Jag håller alltid på Timrå när de inte möter Luleå. Jag tycker det är kul att det går bra för Timrå.

Tomas Holmström står noterad för en andraassist i matchen Detroit- Nashville som Detroit leder med 4-1 en bit in i 3:e perioden.

Såja, det var bara 147 inlägg att gå igenom sen jag var här sist.

Jävla skador! Nån som vet nått mer? Bulan får inte bli borta länge!

Albert Hall: Det fanns nog ett par till att läsa igenom, fast tydligen får man inte skriva om MooDooisternas sadistiska natur, då börjar MooDooisterna att griiiiiiiina.

Albert Hall: Det är nog lika bra att ta skaderapporterna på forum istället då de kan antyda att MooDooisterna allvarligt våldfört sig på våra spelare.

Välkommen hem förresten.

Lulekickan: Vart är de paren inlägg någonstans då?

Lulekickan: Tack för välkomnandet!

Resultat av matcherna mot Modo hittills denna säsong:

- En hockeypensionär.
- En allvarlig huvudskada.
- En knäskada. Hur allvarlig vet vi inte ännu.
- En ledbandsskada. Hur allvarlig vet vi inte ännu.

Tur att vi inte har mer än ett möte kvar, annars skulle vi väl ha slut på lirare.

Modo, den forna plantskolan med sin berömda hockeykultur spelar tydligt fult och väldig defensivt numera. 17 skott på mål på hemmaplan!

*gääääääääsp*

Albert Hall: Märker naturligtvis att antalet mål man lyckas producera är oviktigt. Sen att oturen ser till att spelare gör illa sig mot sarger, isen, motspelares axlar osv verkar vara en tillfällighet. Statistiken visar tydligt vilket lag som är fulast av kombattanterna igår.

NuMountain:

Var finns statistiken över spelare som får stå över matcher efter att ha mött ett visst lag? Skulle väldigt gärna vilja se den...

Dysso: Jag har aldrig ens antytt att det var den statistiken. Varför skulle det vara den? lite bättre kan du nog.

NuMountain:

Jag däremot antyder att det är den statistiken som avgör vilket lag som skadar flest spelare.

NuMountain: Nej, antalet mål är naturligtvis inte oviktigt. I dom hittills spelade matcherna har Lule gjort 14 medan Modo mäktat med 11 varav ett är ett övertidsmål och ett är ett övertidsstraffmål.

Med Pirro vid rodret så har man övergått till den gamla hederliga Boork och Bäckman hockeyn. Tråka ut motståndarna tills dom somnar och sedan slå till. Trist men effektivt.

« · 180185 · »