Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Klara spelare vi en NHL lockout

« · 474011 Till forumet

Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Aj, Kickan:
Lova att inte säga nånting, så släpper vi några poäng till er i hemlighet...
Sch!
Kommentera

Metal Guru: Åfan, ni har alltså tänkt använda herr Simons fotsvett som någon form av kemiskt vapen för att få motståndarna ur balans.

Enligt senaste numret av Sportmagasinet så kan man tydligen göra de bästa fynden i Armenien och Thailand.
Kommentera

Metal Guru: Om ni ger tillbaka de poäng ni redan stulit av oss så lovar jag att hålla tyst. Kan ni inte låta ismaskinen jobba ännu lite hårdare när ni möter lagen bakom oss i tabellen? Snääääälla?
Kommentera

Paddan: De bästa fynden när det gäller vad? Träskor eller fotsvett?
Kommentera

Fel, JanT:
Klarar vi bara oss kvar i år kommer vi värva andra halvan av Brynäs, göra folk av dem, och sedan ta SM-guld.
Kommentera

JanT: Håller med. Lite grann av äran att vinna SM GULD har som blåst bort i takt med att spelare far fram å tillbaks mellan klubbarna. Visst är LHF å BIF stora vinnare när NHL lockouten tar slut. Men den i särklass största vinnaren är ju HV som jag personligen tror kommer att dra en obeskrivlig fördel av hela cirkusen. Den största förloren tror jag dock inte är Mora utan Modo. Forsberg (om han väljer att återvända till NHL dvs nästa säsong eller efter de) m.fl har ju totalt tagit tag i takt pinnarna i laget. Desamma gäller ju LHC.

SIVASN: Visst har spelarna i Mora lärt sig en hel del av lockout spelarna. Men räcker det för att fylla luckorna efter dem? Det har jag svårt att tro.
Efter varje fest kommer en baksmälla. Å för Moras del så lär knappast en alvedon och ett glas vatten att lindra den
Kommentera

JanT: Vi har då slagit brynäs utan NHL profs
Kommentera

Kickan: Oj, skulle ju vara spelarfynd, så jag antar att båda alternativen skulle kunna funka på dessa lirare.
Kommentera

SIVASN:
Ja, men tänk på att Brynäs saknade sina NHL-proffs då, så det kan ju inte räknas.
Kommentera

Metal Guru: Jag måste ju tillstå att Adam Anderssons utveckling i MIK har överträffat mina vildaste mardrömmar. Jag trodde aldrig att Adam var mäktig det han nu har visat upp, var bedrövlig förra säsongen i BIF! Det är bara att gratulera! Det får nog bli allraminst Rohypnol och Koskenkorva toppat med lite vitt pulver för att dämpa den baksmälla som kommer att drabba varje sann Morasupporter när denna säsong är över. Som Brynäsare/Luleåit räcker det gott med ett glas vatten...
Kommentera

Ambroo: Hur fan ska ni rymmas, allihopa, på deras lilla bortaläktare? :)
Kommentera

SIVASN: Äh, det var väl ingenting att skriva hem om. Jag har faktiskt slagit min bror helt utan hjälp från NHL-proffs, det du!
Kommentera

Paddan: Då hade du säkert Wernblom eller någon som backade upp dig ;)
Kommentera

JanT:
Gissar att man kan säga samma sak om Pavlikovsky, om man är Leksing.

Men,
inte för att jag vill vara taskig, men om man kikar lite i Brynäs bok, så tycks ni ha andra problem just nu än att oroa er för Moras väl och ve i Luleås gästbok.
Men tack ändå.

Nu är det kväller. God natt.
Kommentera

Metal Guru: Vi får väl helt enkelt ta och göra "en Mora" de resterande 22 omgångarna! Ni har ju med all önskvärd tydlighet visat att det mesta är möjligt!
Kommentera

« · 474011