Hälge: Ja, du är snäll du! Kände mig tvungen att ta ett litet break från mitt skrivande ett tag för att ni skulle få vila upp er riktigt ordentligt. Men nu tycker jag allt att ni verkar pigga och krya igen.
Lulekickan: Har ni något emot han? Jag tycker fortfarande att det var suveränt tippat. Hade aldrig klarat det själv. För resten har han tjuvlånat namnet från "Royal Albert"?
Lulekickan: Ajdå, där sprack den planen också. Då får jag väl fortsätta att använda mig av cyklisterna. Hmm, man kanske skulle kosta på sig en ny cykelpump.
Paddan: Gör inte det. Jag tvivlar på att du får det i alla fall så resultatet lär bara bli att du svälter ihjäl. Det finns smidigare sätt om det resultatet verkligen är vad man vill uppnå.
Lulekickan: Hahaha, äsch, tårta åt jag igår och trottoarerna är tillräckligt breda som de är i Bjästa. Men pizza och gratis bredband skulle ju inte vara helt fel. Hmm, får nog se till att fixa mig en Pudaslåda...
Lulekickan: Nu är inte jag insatt i era tippartävlingar men på mig impade i alla fall Albert. Hoppas det går bra för Micke Rehnberg i morgon. Han kan producera 1 pyts då! Det får bli mitt bidrag i tippartävlingen.
Paddan: Jaså, i så fall har jag nog sett det för längesen. Jag som tänkte att du lagt dig i någon Pudaslåda och hungerstrejkade för gratis bredband, tårta och pizza samt bredare trottoarer.
Olgas furir: Antar att det är mig du menar då eftersom jag trots allt lyckades bättre i tvävlingen (den interna tävlingen i tipstävlingen på LHF:s officiella) än Albert : ) Fast det var väl bara fel på bollarna då, gissar jag.
Det var ett olycksfall i arbetet att Sverige vann igår. Kanske har matchen inte ens spelats utan alla bara drömt. Slovakien vann nog med 5-2.
Lulekickan:Jag är mäkta imponerad av era tippningskunskaper men blir lite frustrerad när man ser att han i nästa mening bara bollar runt lite mellan lagen o siffrorna. Det där med "Saida" tror jag bara är en stor bluff. Människan de visade i TV för några år sedan är bara ett ansikte utåt. Nu tror jag mig veta vilken den äkta "Saida" är.
Sven Savage: Det är inte så märkvärdigt egentligen. Man vet ju vad man vet om de olika lagen. Sen låter man det bara snurra runt lite i huvudet ett tag innan man spottar ut resultaten. Rätt enkelt.
Knaskamilla: Såja, nu ska du inte vara sån Nu gällde det hockey, inte sällskapsspel som tex alfapet.
Du var mig en rackare att tippa, Albert! Jag bläddrade igenom lite tidigare inlägg, som väsentligen unisont berättade att tjeckoslovakien skulle möta sig själv i VM-final, när man inte samlade till kommunala Kina-resan, om kronorna skulle vinna med 7-1.
Och mitt bland alla dessa Alberts klargörande. Saida Hall. Imponerande.
Olgas furir: Du lär dig snart vad som är bäst och vad som är obäst. Se på Paddan som trodde han var MooDooist men insett att han hade helt fel. Kul att höra att du gillar våran Linus i alla fall. Många tikar har ju tyvärr haft lite svårt att acceptera att han bytte klubb.
Lulekickan: En bocker o tacker, men ja tycker ju förståss att ni håller på fel lag. Det ända som e bra me Lulä är väl egentligen Linus! Men va faen, en fluga gör ingen sommar!
Portello: Jag förstår den oerhörda besvikelsen. Men ni kan få låna några cyklar av mig. Då kan ni ju också samtidigt passa på att scouta den sydkinesiska hockeyligan. Vem vet vilka guldkorn det kan tänkas finnas där.
Satan, vilken Satans match! Jag följer den på sprotradion, bara, men med en kommentator som hinner med allt säger allt! Ojojoj - hjärtat i halsgropen är årets underdrift. Hjärtat under epiduralis kommer närmare sanningen.
Tellquist verkar vara helt enkelt överjävlig idag? Jag gissar att skulle han släppt in 4-5 mål ytterligare hade alla förståsigpåare talat om att "det var otagbara, ingen skugga på tellan". Men sanningen är den att man måste ha överjävlig målvakt för att kunna vinna de riktigt avgörande matcherna.
Shit! Nu åker sudden. 5.38 kvar. Nu Satan, nu gäller det!
Albert Hall: det mål han gjorde i första perioden är ett typiskt sådant mål som får NHL-värvarna att bli alldeles till sig i trasorna, så risken (chansen?) att han försvinner är nog inte helt försumbar.
Vill det sig riktigt illa för MIF kan de nog också bli av med Kim Staal. Han var bra de bitar jag såg av Danmarks matcher och att göra två mål på USA är knappast en nackdel för en som vill till NHL.
Jag tror att Mika Hannula kommer att göra Sveriges första mål mot Slovakien!
Måste säga att Tellqvist har visat mer klass på en period än vad Salo har gjort på hela den sammanlagda tid jag har sett honom spela i detta VM. Tellqvist har en helt annan pondus och verkar sprida en helt annan trygghet i försvarsspet.
Dysso: jo, det var en bra förklaring. Fast lunargenerationen brukar ju stava saker lite annorlunda, så om man skrev "fuck" på lunarstorm kanske det skulle läsas som "fusk" genom att man uttalar c:et som ett s?
Lulekickan: ja, vårkänslorna kanske ställer till det för stavningen? Hockey har inte så mycket med erotik att göra för min del, så det kan i alla fall inte ha varit någon sådan koppling.
LL: Nej, jag har ju inte heller tippat (även om man av ett tidigare inlägg kan utläsa att jag trodde att Tjeckien skulle vinna) så jag funderar också på att tippa den matchen nu.
Det är inte så konstigt att du råkade skriva "fuck". Det lär vara ett av de vanligaste uttrycken i samband med match i den här gästboken. Tror bara att "JAAAAAAAAAAAAAAAA!" och "Jävla skit" är vanligare. Det sistnämnda ofta i formen "fucking jävla skit". Eller så har du bara vårkänslor : )
Lägger du till "ed up" så blir det väl rätt bra som du hade skrivit? Fast det är ju lite klurigt att tippa matchen fortfarande, jag tror fortfarande Tjeckien vann med 5 - 3 eller så.
Portello: Jäklar, det får jag ju inte glömma. Kanske bäst att jag sätter mig på cykeln redan nu och börjar trampa. Förresten, Brynäs/Boden är det någon ny klubbsammanslagning?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
15%
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26%
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37%
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?