Luleå HF

116769 inlägg · 888 ämnen

Kom ihåg

« · 281003 · » Till forumet

Sv: Kom ihåg
Lulekickan: Wake up, little Susie, wake up, nu föll slanten ner!
Kommentera

Olgas furir: Mot Albert? Absolut inte, han är ju våran Albert. Det var snarare MR jag syftade på.
Kommentera

Hälge: Ja, du är snäll du!
Kände mig tvungen att ta ett litet break från mitt skrivande ett tag för att ni skulle få vila upp er riktigt ordentligt. Men nu tycker jag allt att ni verkar pigga och krya igen.
Kommentera

Lulekickan: Har ni något emot han? Jag tycker fortfarande att det var suveränt tippat. Hade aldrig klarat det själv.
För resten har han tjuvlånat namnet från "Royal Albert"?
Kommentera

Paddan: Varsågod, det var så lite så. Jag tyckte att det var så lite skrivet från Bjästa, så jag tyckte att det var dags att visa lite medmänsklighet.

Ja, sån är jag...
Kommentera

Hälge: Wow, tackar, tackar. Slangen var lite i kortaste laget men den funkar fint. Nu jäklar ska det bli ordentlig fart på modemcyklingen.
Kommentera

Paddan: Här får du en gratis. Hoppas att den duger.
Kommentera

Lulekickan: Ajdå, där sprack den planen också. Då får jag väl fortsätta att använda mig av cyklisterna.
Hmm, man kanske skulle kosta på sig en ny cykelpump.
Kommentera

Fin lipsmiley mitt i radbytet.
Kommentera

Paddan: Nej, det är inge kul att ge grejer till folk som tigger om dem hela tiden : P
Kommentera

Lulekickan: Hmm, smidigare sa du. Ok, jag kan ju försöka.
Kickan, kan du tänka dig att sponsra en bredbandsanslutning åt mig?
Kommentera

Paddan: Gör inte det. Jag tvivlar på att du får det i alla fall så resultatet lär bara bli att du svälter ihjäl. Det finns smidigare sätt om det resultatet verkligen är vad man vill uppnå.
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, äsch, tårta åt jag igår och trottoarerna är tillräckligt breda som de är i Bjästa. Men pizza och gratis bredband skulle ju inte vara helt fel. Hmm, får nog se till att fixa mig en Pudaslåda...
Kommentera

Olgas furir: Ajda, det där sista var elakt sagt. Det är fler än jag som inte alls önskar honom all lycka och välgång : )
Kommentera

Lulekickan: Nu är inte jag insatt i era tippartävlingar men på mig impade i alla fall Albert. Hoppas det går bra för Micke Rehnberg i morgon. Han kan producera 1 pyts då! Det får bli mitt bidrag i tippartävlingen.
Kommentera

Paddan: Jaså, i så fall har jag nog sett det för längesen. Jag som tänkte att du lagt dig i någon Pudaslåda och hungerstrejkade för gratis bredband, tårta och pizza samt bredare trottoarer.
Kommentera

Olgas furir: Antar att det är mig du menar då eftersom jag trots allt lyckades bättre i tvävlingen (den interna tävlingen i tipstävlingen på LHF:s officiella) än Albert : ) Fast det var väl bara fel på bollarna då, gissar jag.

Det var ett olycksfall i arbetet att Sverige vann igår. Kanske har matchen inte ens spelats utan alla bara drömt. Slovakien vann nog med 5-2.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, jag antar att det måste ha varit något reportage om mitt arbete som testare av flyktvägar genom betongtrummor.
Kommentera

Lulekickan:Jag är mäkta imponerad av era tippningskunskaper men blir lite frustrerad när man ser att han i nästa mening bara bollar runt lite mellan lagen o siffrorna. Det där med "Saida" tror jag bara är en stor bluff. Människan de visade i TV för några år sedan är bara ett ansikte utåt. Nu tror jag mig veta vilken den äkta "Saida" är.
Kommentera

Sven Savage: Det är inte så märkvärdigt egentligen. Man vet ju vad man vet om de olika lagen. Sen låter man det bara snurra runt lite i huvudet ett tag innan man spottar ut resultaten. Rätt enkelt.

Knaskamilla: Såja, nu ska du inte vara sån Nu gällde det hockey, inte sällskapsspel som tex alfapet.
Kommentera

Sven Savage:

Äh, han hade insiderinfo, förstår du väl..
Kommentera

Albert Hall:

"Sv: Kom ihåg

Sverige vinner med 4-1. Kanada tar Tjeckien.

Albert Hall

2003-05-09 15:01:49"

Du var mig en rackare att tippa, Albert! Jag bläddrade igenom lite tidigare inlägg, som väsentligen unisont berättade att tjeckoslovakien skulle möta sig själv i VM-final, när man inte samlade till kommunala Kina-resan, om kronorna skulle vinna med 7-1.

Och mitt bland alla dessa Alberts klargörande. Saida Hall. Imponerande.
Kommentera

Zigge: Var Paddeländet verkligen på TV? Jag var i alla fall inte hemma då så jag kunde inte kolla.
Kommentera

Olgas furir: Du lär dig snart vad som är bäst och vad som är obäst. Se på Paddan som trodde han var MooDooist men insett att han hade helt fel. Kul att höra att du gillar våran Linus i alla fall. Många tikar har ju tyvärr haft lite svårt att acceptera att han bytte klubb.
Kommentera

Lulekickan: En bocker o tacker, men ja tycker ju förståss att ni håller på fel lag. Det ända som e bra me Lulä är väl egentligen Linus! Men va faen, en fluga gör ingen sommar!
Kommentera

Lulekickan: Kolla in Bjästa-paddan på TV2, NU!!
Kommentera

Olgas furir: Galningar har alltid kul, så om du också är galen är du välkommen hit. Förresten är du välkommen i alla fall. Välkommen!
Kommentera

Albert Hall: Du va en hyvens kille på att tippa! F.ö. verkar ni ha kul i den häriga GB:n
Kommentera

Dysso: Nej, jag tänker flyga till Bryssel istället.
Kommentera

Portello:

Hm, bara 3 mål bort... Ska ni gå till Bjästa då som kompromiss?
Kommentera

Portello: Jag förstår den oerhörda besvikelsen. Men ni kan få låna några cyklar av mig. Då kan ni ju också samtidigt passa på att scouta den sydkinesiska hockeyligan. Vem vet vilka guldkorn det kan tänkas finnas där.
Kommentera

Paddan: Har inte heller några minnen av det. Det enda jag vet är att Jag och kickan slipper gå till Kina.
Kommentera

Albert Hall: Jag har inget som helst minne av att jag har tippat några resultat.
Kommentera

LL: Utan att överdriva kan man nog hålla med om att Sundin var bra ikväll.
Kommentera

Visst fanns det några som tippade semifinalerna här tidigare idag?
Undrar vem som var närmast?
Kommentera

LL:

Satan i gatan! Nu måste jag ordna TV3-möjlighet till söndag. Jag har missat varenda match i detta VM men finalen måste jag få se, helt enklet.

Så många år som jag klagat på VM hinner jag knappt med när det änkligen blir riktigt världsmästerskap.
Kommentera

Herregud så jävla bra Sundin är i den här matchen...
Kommentera

Sven Savage:

Hurra! Det blev SEX MAN FÖR HELLLVETTTE!

Foppa satte en riktig övikare på palffy nu, oj oj oj....

Det här vänder slovakerna aldrig. Nu är Tre Kronor i final!
Kommentera

LL:

Satan, vilken Satans match! Jag följer den på sprotradion, bara, men med en kommentator som hinner med allt säger allt! Ojojoj - hjärtat i halsgropen är årets underdrift. Hjärtat under epiduralis kommer närmare sanningen.

Tellquist verkar vara helt enkelt överjävlig idag? Jag gissar att skulle han släppt in 4-5 mål ytterligare hade alla förståsigpåare talat om att "det var otagbara, ingen skugga på tellan". Men sanningen är den att man måste ha överjävlig målvakt för att kunna vinna de riktigt avgörande matcherna.

Shit! Nu åker sudden. 5.38 kvar. Nu Satan, nu gäller det!
Kommentera

Albert Hall: det mål han gjorde i första perioden är ett typiskt sådant mål som får NHL-värvarna att bli alldeles till sig i trasorna, så risken (chansen?) att han försvinner är nog inte helt försumbar.

Vill det sig riktigt illa för MIF kan de nog också bli av med Kim Staal. Han var bra de bitar jag såg av Danmarks matcher och att göra två mål på USA är knappast en nackdel för en som vill till NHL.
Kommentera

LL:
Tellqvist har faktiskt imponerat. Han är tamejfan nästan i klass med Hento.

I övrigt undrar jag om inte Hannula spelat till sig ett NHL kontrakt i de senaste matcherna. Spelar Hannula verkligen i Mif till hösten?
Kommentera

Jag tror att Mika Hannula kommer att göra Sveriges första mål mot Slovakien!

Måste säga att Tellqvist har visat mer klass på en period än vad Salo har gjort på hela den sammanlagda tid jag har sett honom spela i detta VM. Tellqvist har en helt annan pondus och verkar sprida en helt annan trygghet i försvarsspet.
Kommentera

Dysso: jo, det var en bra förklaring. Fast lunargenerationen brukar ju stava saker lite annorlunda, så om man skrev "fuck" på lunarstorm kanske det skulle läsas som "fusk" genom att man uttalar c:et som ett s?
Kommentera

Lulekickan: ja, vårkänslorna kanske ställer till det för stavningen? Hockey har inte så mycket med erotik att göra för min del, så det kan i alla fall inte ha varit någon sådan koppling.
Kommentera

LL: Nej, jag har ju inte heller tippat (även om man av ett tidigare inlägg kan utläsa att jag trodde att Tjeckien skulle vinna) så jag funderar också på att tippa den matchen nu.

Det är inte så konstigt att du råkade skriva "fuck". Det lär vara ett av de vanligaste uttrycken i samband med match i den här gästboken. Tror bara att "JAAAAAAAAAAAAAAAA!" och "Jävla skit" är vanligare. Det sistnämnda ofta i formen "fucking jävla skit". Eller så har du bara vårkänslor : )
Kommentera

LL:

Lägger du till "ed up" så blir det väl rätt bra som du hade skrivit? Fast det är ju lite klurigt att tippa matchen fortfarande, jag tror fortfarande Tjeckien vann med 5 - 3 eller så.
Kommentera

Är det fusk om jag ger mig in och tippar Tjeckien-Kanada nu? :-)

(först råkade jag skriva fel så att det stod "Är det fuck om jag...". Det lät lite konstigt, faktiskt)
Kommentera

Paddan:Nej
Kommentera

Sverige vinner med 4-1. Kanada tar Tjeckien.
Kommentera

Portello: Jäklar, det får jag ju inte glömma. Kanske bäst att jag sätter mig på cykeln redan nu och börjar trampa.
Förresten, Brynäs/Boden är det någon ny klubbsammanslagning?
Kommentera

« · 281003 · »