Luleå HF

116772 inlägg · 888 ämnen

Kom ihåg

« · 281003 · » Till forumet

Sv: Kom ihåg
Lulekickan: Wake up, little Susie, wake up, nu föll slanten ner!
Kommentera

Paddan: Ja, istället bombar du ju mig med alla livsviktiga länkar du skulle ha postat här, så jag får nästan ingen tid alls över till att delta i håkkidiskussionerna eftersom det är svårare att låta bli att kolla länkar man får postade till sig personligen än de som finns utlagda i gästboken och som jag sällan kollar. Snäääälla Paddelände, posta länkarna i gb:n istället, hur ohockey de än är ; )
Kommentera

Lulekickan: Hmm, vi får väl se hur det blir med den saken. Har just nu tillsatt en utredning som skall undersöka om så är möjligt.
Återkommer med svar någon gång senare i något sammanhang.
Tills dess är det "business as usual"...
Kommentera

Lulekickan: Hmm, jag kan väl göra i varje fall ett försök då att posta en länk här. Mest för att försöka få Albert att presentera sin Redogörelse.
Kommentera

Paddan: Jag får bara upp en helt vit sida, värre än the last page, om jag kollar länktipset. Jag tror du har hittat nätets verkliga ände. Var det det som var meningen? Att alla samtalsämnen är uttömda förutom just det som rör Redogörelsen?
Kommentera

Lulekickan: Nejdå, det skulle vara en nyhetsartikel.
Hmm, få se om det här går bättre då.

www.iol.co.za/index.php?click_id=3&art_id=qw1052466660566B213&set_id=1
Kommentera

Paddan: Har du tappat stinget Padda? Du kan ju inte ens posta en länk längre ;)
Kommentera

Portello: Jepp, jag har förlorat min stingpinne. Uppenbarligen var den där vistelsen i karantänen inte av godo.
Kommentera

Paddan: Stingpinne? Hmmmm, har aldrig hört talas om det...
Kommentera

Portello: Här är texten i alla fall.

Jealous barmaid gives live-in lover the chop

May 09 2003 at 09:51AM

Hanoi - A doctor in central Vietnam had half his penis cut off by a jealous girlfriend, state media and officials said on Friday.

Dr Luong Quang Duc had been living with a barmaid for the past year in the central Vietnamese town of Dalat after leaving his wife, the Tien Phong newspaper reported.

When the doctor's girlfriend discovered that he was having a relationship with another woman, she cooked him a meal and got him drunk last Thursday, the paper said.

When the man had passed out, she cut off his penis with a knife and fled the popular tourist resort, 150km north-east of Ho Chi Minh City, police said.

'There is a little change with his penis'
"We are tracking down the woman," said police investigator Le Tong Giang. "She got away right after cutting the man."

Duc was rushed to the hospital.

"There is a little change with his penis," said Ha Frai, who works in the same department as Duc. "It was shortened by half. I don't know if it will work normally, but he has not come to work yet." - Sapa-DP

Hmm... Fler än jag som tycker att Paddeländet letar knepiga länktips?
Kommentera

Portello: Jag vet inte ens om jag vill höra. Stingpinne måste vara ett MooDooistiskt uttryck. Stackars Paddeländet dårå.
Kommentera

Lulekickan: Hela Paddan är väl knepig? ;P
Kommentera

Portello: Han är ju MooDooist så det är ju inte helt otänkbart : )

Paddelände, hur fasiken kan man offentligt skriva att man har blivit impotent? Det är iaf det enda sätt man kan tolka ditt inlägg på.
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, jaså, det är till att vara begåvad med livlig fantasi märker jag. En stingpinne är: En trettio centimeter lång utfällbar pinne med röd reflex bakåt och vit framåt.
Användningen är enkel, monterad bak på pakethållarens vänstra sida så viks den ut vid färd och flyttar en reflexpunkt ut från din sida med ca 3 dm vilket gör att bilisterna ökar sitt avstånd till dig när de kör om, allra helst i mörker. Dessutom stävjar det i stor utsträckning styggelsen att med bil köra om cyklister samtidigt med möte på smal väg.

Så, nu vet ni. Märkligt att ingen hört talas om stingpinnar.
Kommentera

Paddan: 30 cm, det var fan inte illa : )
Kommentera

Paddan: Måste fråga en sak. Vad i hela friden tappade du din stingpinne i karatänen för? För man inte ha sådana där?
Kommentera

Lulekickan: Förstod nästan att du skulle bli imponerad. Reflexerna är väl lite otympliga men man blir ganska van efter ett tag...
Kommentera

Lulekickan: Nu är Du väl ännu mer ohemma?? Det var nåt om nån utrotningshotad artfrände till Bjästa-paddan. Var gör Du i Bruxellus? Läxar upp Gratisätarna? Mindre tårta o bredband därnere, mer i B:Jästa!!
Kommentera

Albert Hall:

Snart dags för VM-final. Tre Kronor mot Kanada. Jo, jag har uppgraderat 25-öringen igen. Konstigt nog verkar det ha blivit ett rätt så riktigt VM, juh, åtminstone för alla andra än US of D.

Jag har, trots tankar om motsatsen, återigen hamnat i det prekära läget att följha matchen enbart via sprotradion, men så snabbt som det pratas där nu får man säkert än fler intryck från referatet än om man sett det hela själv. Och då skall man ta i beräkningen att den visuella upplevelsen säkerligen skulle störts av puerila TV-kommentatorer...jag har mixtrat ihop alla mina lådor på sådant sätt att jag numera får välja: antingen radio-ljud och ingen bild, eller så bild tillsammans med TV-ljudet. Den gemla klassikern att muta TVn och köra radioljudet kan jag således inte dra till med. Antagligen kan jag väl lösa det genom att koppla en kabel någonstans i det där bortåt hundra kabelmöjligheterna bak i anläggningen, men jag ids inte fundera.

Men nu spelar det mindre roll, när det spelas snart. Läste i DN att Hardy blivit skojig. Bl a tillfrågades han om han utnyttjat lagets massörer själv, men svarade att det inte fanns tid. Det tog massörerna flera timmar att bli klar med micke renberg.

Nu börjar laddningen. kan du hålla dig från att tala om hur det går, Albert, så spänningen kvarstår?
Kommentera

Sven Savage: Med risk för att jag förstör mitt nyfåtta rykte som mästertippare, Kanada vinner i en jämn match.
Kommentera

Albert Hall:

Det var det jäkligaste, vad du tippar rätt hela tiden då. :-)

Vad blir den rätta lottoraden, nästa dragning?
Kommentera

Albert Hall: Det är ju bra att du tar formtoppen nu, så kommer vi andra när väl tvävlingssäsongen börjar.
Hmm, förresten, har du lämnat dopingprov?
Kommentera

Albert Hall: Nu när lagen verkar rätta sig efter dina tips, så tycker jag att du kunde ha tippat Sverige som segrare.Tänk på det nästa gång...
Kommentera

Hälge:

Tänk om Albert Vardagsrum , hade tippat att LHF skulle slå ut Timrå i fyra raka. Så annorlunda allt hade kunnat vara då.

Så nu vet du det Albert, bara att sätta dig ner och tippa att LHF tar SM-Guld kommande säsong, det hänger på dig nu.
Kommentera

Suzanne: Ibland så tippar han med förstånd, den karln. :-)
Kommentera

Hälge: Hmm, så Albert tippar på beställning? Då tror jag att jag vet vad jag ska be honom att tippa.
Kommentera

Hälge:

Jag misstänker att han var mutad av nån TIKare.
Fick säkert någon V.I.P-plats på någon av de omtalade parkbänkarna i Timrå, för sin medhjälp till TIK´s 4:a raka.;-)
Kommentera

Paddan, Suz och Hälge:

Jag är bara så här bra när inte Lule är med i matchen. Då blir det för mycket hjärta att hjärnan liksom inte funkar. Fast det är tyvärr inte lagen som rättar sig efter mina tips, utan det är jag som rättar mig efter lagens styrkor och svagheter.

Lite mer tips när jag ändå är på gång: Kajsa vinner Big Brother. Ingen högoddsare, jag vet. Men så blir det.
Kommentera

Suzanne: En gång försökte jag faktiskt tippa lottorden i Allmänt snack. Fast det var inte så uppskattat tydligen. En elak modorator tog genast bort det.
Kommentera

Suzanne: Ähh, inte är han så lättmutad...
Kommentera

Hälge: Åjo, blir man erbjuden en parkbänksplats i Timrå så skulle man nog kunna tänka sig både det ena och det andra.
Vad har förresten högre status? En parkbänksplats eller Domustrappan?
Jag gissar att det är säsongberoende, jag.
Kommentera

Albert Hall:

Det var elakt gjort av moderatorn, men om du skriver det riktigt tyst här på sidan så kanske den rätta lottoraden inte blir bortplockad av någon elaking denna gången.
Kommentera

Albert Hall: Domustrappan är nog ett strå vassare.
Kommentera

Hälge: Då gissar jag att det är Domustrappan som gäller för din del?
Kommentera

Albert Hall: Det beror nog på vad du menar.
Kommentera

Albert Hall:

Grymt tippat igen, Albert.

Fast själv anser jag nog att vi vunnit guld, eftersom jag inte sett oss förlora, då jag inte sett en enda bild eller film som visar att hela pucken var över mållinjen. Kan inte en sådan film produceras, har vi inte förlorat. Det räcker inte att påstå att pucken kan ha varit inne, eller t o m troligen var inne. Videogranskar man måste man ha sett hela pucken över linjen, annars är det rent bedrägeri att döma mål. Jag kunde då inte se hela pucken över på någon av alla de vinklar TV3 producerade och jag har mycket svårt att se vilken annan vinkel finnarna kunde ha tagit fram? Att håkan södergren diplomatiskt och opportunistiskt menar att den var inne är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Och VILKA granskade filmen? man hoppas ju att det var en hel kår kompetenta domare, och inte vilken koskenskorvadrickare som helst, som får avgöra ett VM utan invändningar. Domaren själv är ju komplett oskyldig till det där, och jag tycker att det var bra att han inte blåste sönder matchen, fast det är lite knepigt att förstå att han fann anledningar till att sverige skulle lira dubbelt så mycket BP som kanada.

Nu hoppas jag iaf att man tar fram och visar beviset att pucken var över. Till det skett fortsätter jag anse att vi vunnit guld, eftersom jag inte vet om att vi förlorat VM-finalen.
Kommentera

Sven Savage:

Jag tyckte mig bestämt se att pucken, efter turen under Tellans benskydd, åkte och lade sig lite snett bakom stolpen. Jag har ett annat ögonvittne här som också säger så, men vi kan förstås ha haft fel. Eller inte.
Kommentera

knaskamilla: Om ni tyckte er se det bestämt kan ni väl inte anse er kunna ha fel?

Jag för min del hoppas att videodomarna hade bättre bilder än TV3.
Kommentera

Albert Hall: Nu blir jag nästan besviken på dig. Du hade ju fel på vinnaren i BB. Ajaj...
Kommentera

Portello: Jag skulle inte gett mig in på den där BB-tippningen. Onödigt. Det är nog trots allt bara inom hockey som jag är synsk.
Man ska inte gapa över för mycket.
Kommentera

Albert Hall: Där gjorde du ett stort misstag. Jag har tappat allt förtroende för dig nu. Och jag har en känsla av att det kommer att en lång tid att bygga upp det igen.
Kommentera

Portello: Hmm, det är väl bäst att se till att Kickan slipper "bombarderas" med länkar så då gör jag väl istället ett försök igen med ett länktips, som inte alls är knepigt...
Kommentera

Här är en kul musikvideo.
Kommentera

Hmm, vad var det man skulle komma ihåg här egentligen? Svårt att veta nu när det är ohåkkisäsong. Räknar dock med att kunna "förpesta" tillvaron för er än mer senare i år när modemcyklisterna skippar cykeln och börjar köra räjserbil istället.

Kanske ska se om jag minns hur man skickar ett länktips också.

När börjar förresten Tvävlingsförsäsongen? Minns inte om jag fick något svar. Kanske den redan har börjar iom Alberts VM-tippande.
Kommentera

Paddan: Du tippade rätt för en gångs skull. Tvävlingen har redan startat och jag har 45 poäng iom tre fullpoängare. Alla övriga har noll.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, om jag tippade rätt borde jag rimligen haft 15 poäng. Eller har du infört nya regler?
Kommentera

Paddan: Bara hockeymatcher kan tippas, dummer. Man kan inte tippa när tvävlingen startar.

Egentligen är jag värd mer klyftiga tvävlanden.
Kommentera

Albert Hall: Åfan, jag som trodde att vi tippade det också.
Mer klyftiga tvävlanden, hmm, en låda med mandariner och apelsiner elle?
Kommentera

Paddan: Nivån skulle inte sjunka nämnvärt med sådana i alla fall.
Kommentera

Albert Hall:
Så du påstår att jag tippar sämre än en mandarin. Nää, nu blev jag ju riktigt ledsen på ögat. Tror jag måste ta och köpa mig en tomteklubba för att trösta mig med.
Kommentera

« · 281003 · »