Paddan: Hrmpf! Det är väl jag som är mästertipparen.
Jag läste eran tidigare diskussion om tvävlandet och förstår att det Albert försökte säga är att ni är blåbär ; ) Fast Albert är för snäll för att säga det rakt ut.
Hmm, Albert, verkar som att du fått tuff konkurrens om titeln som mästartippare. Apan Maggie verkar också, enligt länktipset, vara en riktig hejare på det där med hockeytippning.
Zigge: Vad jag gjorde i Bryssel? Inte så mycket faktiskt. Gratisåt en trerättersmiddag på söndagkvällen, tittade runt lite på stan, köpte belgisk choklad och åkte sedan vidare till Luxemburg lite senare och stannade där till onsdag morgon. I Luxemburg besökte vi en Luxemburgsk domstol, Europakommissionen, och EG-domstolen. Sedan åkte vi vidare till Molsheim i Frankrike där vi inte gjorde så mycket annat än åt lunch samt sov eftersom vi hade ett seminarium i Strasbourg på eftermiddagen. Morgonen därpå packade vi våra väskor igen och flyttade till ett hotell i Strasbourg där vi sedan tittade på en förhandling i Europadomstolen, pratade med den svenska domaren där (Elisabeth Palm) och några andra jurister, besökte Europaparlamentet och såg Margot Wallström prata om postkontorens vara eller icke vara i Europa och en hetsig tysk prata om samma sak, lyssnade på någon som pratade om vaddetnuvar, besökte Europarådet, träffade en svensk ambassadör, lyssnade (de flesta av oss i alla fall - några somnade pga osovande under natten) på vad Gianluca Esposito hade att säga om arbetet i Europarådet och en massa annat. Ja, sedan hann vi ju med ett par krogbesök under veckan och köpte lite franska viner också. På fredag eftermiddag åkte vi sedan vidare till Stuttgart där vi inte gjorde så mycket och sedan åkte vi hem via Köpenhamn och Stockholm (och för min del ännu en hotellvistelse eftersom det inte gick särskilt många flyg till Luleå när det började vara natt).
Nu är jag mest trött, fast jag hade i alla fall jäkligt kul under veckan så det kan det ju vara värt.
Paddan: Jag tycker du ska vara glad att han hade kläder på sig. Vi lulingar är ju inte kända för att vara alltför välklädda i Kempis. Kollade du så han inte smög av sig dom senapsindränkta kläderna sen?
Albert Hall: Inte för att jag förstår hur man lyckas att få senap på precis alla kläder, men inte på halsduken. Var ju också tydligen en väldigt frätande senap.
Portello: Hmm, jag antar att du nog kan få precis det belopp du vill ha om du bara säger att Snygg-B burit tröjan. Men det där beloppet torde väl inte vara någon omöjlighet ;)
Portello: Nja, för egen del är nog priset lite väl i överkant. Men säg åt Kickan att tröjan burits av Kauppila eller Snygg-B så torde du nog få en hel del pengar för tröjan. ;)
Paddan: Japp, den är en riktig dyrgrip. Du kan ju skicka ett mess privat så får vi diskutera priset. Hälge: Om du också är intresserad så kan du göra samma sak.
Hälge: Jäklar, dök du upp nu också mitt i allt lju... jag menar...Hej på dig Hälge trevligt att ses. Visst, tror jag har en målarlåda här någonstans som du kan få!
Portello: Näää, jag lovar, det var inte jag. Det var nog....eeh...Hälge har jag för mig. Han är tydligen en jävel på vadslagning. Han ville tydligen slå vad om en massa pengar att det kommer att spelas matcher i elitserien säsongen 2003-2004.
Portello: Eeh, vadå, det har jag absolut inget minne av. Måste ha varit någon annan person som du vann 200 kronor av...eller... jag menar som du vann något av...
Albert Hall: Jaja, jag var ju i varje fall bättre än Portello, men det är klart han skulle väl bli slagen av ett krusbär. ;)
Tydligen finns de i varje fall kvar här i Bjästa. Men det kanske är dags att börja hamstra tomteklubbor, rätt vad det är så blir de väldigt efterfrågade.
Albert Hall: Så du påstår att jag tippar sämre än en mandarin. Nää, nu blev jag ju riktigt ledsen på ögat. Tror jag måste ta och köpa mig en tomteklubba för att trösta mig med.
Hmm, vad var det man skulle komma ihåg här egentligen? Svårt att veta nu när det är ohåkkisäsong. Räknar dock med att kunna "förpesta" tillvaron för er än mer senare i år när modemcyklisterna skippar cykeln och börjar köra räjserbil istället.
Kanske ska se om jag minns hur man skickar ett länktips också.
När börjar förresten Tvävlingsförsäsongen? Minns inte om jag fick något svar. Kanske den redan har börjar iom Alberts VM-tippande.
Portello: Hmm, det är väl bäst att se till att Kickan slipper "bombarderas" med länkar så då gör jag väl istället ett försök igen med ett länktips, som inte alls är knepigt...
Albert Hall: Där gjorde du ett stort misstag. Jag har tappat allt förtroende för dig nu. Och jag har en känsla av att det kommer att en lång tid att bygga upp det igen.
Portello: Jag skulle inte gett mig in på den där BB-tippningen. Onödigt. Det är nog trots allt bara inom hockey som jag är synsk. Man ska inte gapa över för mycket.
Jag tyckte mig bestämt se att pucken, efter turen under Tellans benskydd, åkte och lade sig lite snett bakom stolpen. Jag har ett annat ögonvittne här som också säger så, men vi kan förstås ha haft fel. Eller inte.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag läste eran tidigare diskussion om tvävlandet och förstår att det Albert försökte säga är att ni är blåbär ; ) Fast Albert är för snäll för att säga det rakt ut.