Luleå HF

116772 inlägg · 888 ämnen

Kom ihåg

« · 283304 · » Till forumet

Sv: Kom ihåg
Paddan: Nja, riktigt så usel är du nog inte om jag ska vara ärlig. Men mycket bättre än en apelsin är du absolut inte.

Länge sen man såg en tomteklubba. Finns dom kvar? Dom röda är bäst.
Kommentera

Albert Hall: Jaja, jag var ju i varje fall bättre än Portello, men det är klart han skulle väl bli slagen av ett krusbär. ;)

Tydligen finns de i varje fall kvar här i Bjästa. Men det kanske är dags att börja hamstra tomteklubbor, rätt vad det är så blir de väldigt efterfrågade.
Kommentera

Paddan: Jaja, var lagom kaxig nu va. Har som ett minne att jag vann när det var något på spel.
Kommentera

Portello: Eeh, vadå, det har jag absolut inget minne av. Måste ha varit någon annan person som du vann 200 kronor av...eller... jag menar som du vann något av...
Kommentera

Paddan: Hmmmm, Var det inte du? Kan det ha varit Albert?
Kommentera

Portello: Näää, jag lovar, det var inte jag. Det var nog....eeh...Hälge har jag för mig. Han är tydligen en jävel på vadslagning. Han ville tydligen slå vad om en massa pengar att det kommer att spelas matcher i elitserien säsongen 2003-2004.
Kommentera

Paddan: Då tycker jag att du ska anta vadet.
Kommentera

Portello: Känns bara lite onödigt att satsa pengar på att det inte ska spelas några matcher i elitserien säsongen 2003-2004. ;)
Kommentera

Paddan: Har jag vunnit ? Va´kul !
Kommentera

Paddan: Äsch, det kanske blir strejk dagen före ES ska starta. tycker verkligen att du ska anta vadet. Go Paddis!
Kommentera

Hälge: Jäklar, dök du upp nu också mitt i allt lju... jag menar...Hej på dig Hälge trevligt att ses.
Visst, tror jag har en målarlåda här någonstans som du kan få!
Kommentera

Paddan: Visst är det så att folk dyker upp på de dummaste tidpunkterna ibland ? Hej på dig i retur.

Målarlåda....ähh, skicka den till Albert eller Portello istället. Jag tror att dom är konstnärer, egentligen.
Kommentera

Hälge: Jepp, de där frölundaiterna t.ex. hade en jäkla förmåga att dyka upp på fel ställen vid fel tillfällen under slutspelet.

Hmm, jaså, där ser man. Ja det är klart, Portello var tydligen en riktig konstnär med bland annat ett verk kallat "senap på tröja" har jag hört.
Kommentera

Paddan: Japp, den är en riktig dyrgrip. Du kan ju skicka ett mess privat så får vi diskutera priset.
Hälge: Om du också är intresserad så kan du göra samma sak.
Kommentera

Portello: Nu hänger inte gammelHälge med, intresserad av vad ?
Kommentera

Portello: Nja, för egen del är nog priset lite väl i överkant. Men säg åt Kickan att tröjan burits av Kauppila eller Snygg-B så torde du nog få en hel del pengar för tröjan. ;)
Kommentera

Paddan: Ah! Vilket geni du är! Vad tycker du jag ska begära för den? 30.000?

Hälge? Menar du att du inte har hört talas om "Senap på tröja" ?
Det var det värsta..
Kommentera

Portello: Nää, det har jag inte gjort...*surar*
Kommentera

Portello: Hmm, jag antar att du nog kan få precis det belopp du vill ha om du bara säger att Snygg-B burit tröjan.
Men det där beloppet torde väl inte vara någon omöjlighet ;)
Kommentera

Hälge: Det är en raritet jag kom över i Ö-vik. Finns bara i ett exemplar.
Kommentera

Portello:

Det är synd att originalverket, "Tröja", inte finns kvar. Det hade nog varit lättare att sälja dem i par.
Kommentera

Portello: Jaha, jag får väl nöja mig med den förklaringen. Nu ska jag se det oerhört inspirerande programmet Efterlyst.
Kommentera

Portello: Inte nog med att man inte ser nått från bortaläktaren i Kempis. Dom preparerar senapen så att man förstör kläderna också.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, det är klart, senap på korven kan tydligen få konstiga konsekvenser.
Kommentera

Albert Hall: Inte för att jag förstår hur man lyckas att få senap på precis alla kläder, men inte på halsduken. Var ju också tydligen en väldigt frätande senap.
Kommentera

Albert Hall: Nu var jag iofs inte på bortaläktaren den matchen.
Jag var sittplats-nisse den dagen.
Kommentera

Paddan: Jag tycker du ska vara glad att han hade kläder på sig. Vi lulingar är ju inte kända för att vara alltför välklädda i Kempis. Kollade du så han inte smög av sig dom senapsindränkta kläderna sen?
Kommentera

Albert Hall: Nej, det gjorde jag inte. Men det borde väl knaskamilla kunna svara på.
Kommentera

Paddan:

Jag vill helst inte tala om det.
Kommentera

På länktipset kan man lyssna på Eagles nya singel.
Kommentera

Zigge: Vad jag gjorde i Bryssel? Inte så mycket faktiskt. Gratisåt en trerättersmiddag på söndagkvällen, tittade runt lite på stan, köpte belgisk choklad och åkte sedan vidare till Luxemburg lite senare och stannade där till onsdag morgon. I Luxemburg besökte vi en Luxemburgsk domstol, Europakommissionen, och EG-domstolen. Sedan åkte vi vidare till Molsheim i Frankrike där vi inte gjorde så mycket annat än åt lunch samt sov eftersom vi hade ett seminarium i Strasbourg på eftermiddagen. Morgonen därpå packade vi våra väskor igen och flyttade till ett hotell i Strasbourg där vi sedan tittade på en förhandling i Europadomstolen, pratade med den svenska domaren där (Elisabeth Palm) och några andra jurister, besökte Europaparlamentet och såg Margot Wallström prata om postkontorens vara eller icke vara i Europa och en hetsig tysk prata om samma sak, lyssnade på någon som pratade om vaddetnuvar, besökte Europarådet, träffade en svensk ambassadör, lyssnade (de flesta av oss i alla fall - några somnade pga osovande under natten) på vad Gianluca Esposito hade att säga om arbetet i Europarådet och en massa annat. Ja, sedan hann vi ju med ett par krogbesök under veckan och köpte lite franska viner också. På fredag eftermiddag åkte vi sedan vidare till Stuttgart där vi inte gjorde så mycket och sedan åkte vi hem via Köpenhamn och Stockholm (och för min del ännu en hotellvistelse eftersom det inte gick särskilt många flyg till Luleå när det började vara natt).

Nu är jag mest trött, fast jag hade i alla fall jäkligt kul under veckan så det kan det ju vara värt.
Kommentera

Det är förresten gott om äckligt rika människor i Luxemburg. Kanske det vore läge för sponsorraggande där.
Kommentera

Lulekickan: Hmmm, rika sa du???:) Undrar om det finns en marknad där för mig:))
Kommentera

Hmm, Albert, verkar som att du fått tuff konkurrens om titeln som mästartippare. Apan Maggie verkar också, enligt länktipset, vara en riktig hejare på det där med hockeytippning.
Kommentera

Paddan: Jo, jag läste om Maggie nån annanstans också.
Nåja apa som apa...
Kommentera

Paddan: Hrmpf! Det är väl jag som är mästertipparen.

Jag läste eran tidigare diskussion om tvävlandet och förstår att det Albert försökte säga är att ni är blåbär ; ) Fast Albert är för snäll för att säga det rakt ut.
Kommentera

Paddan: Att Albert och en apa kan tippa rätt bevisar väl det mesta? Allt handlar om tur :)
Kommentera

Portello: Surt sa räven. Eller var det Surportello?
Kommentera

Lulekickan: Ojdå, huur kunde jag glömma bort att du vann tvävlingen? Måste vara Alberts intensiva kampanjande för att försöka överta tronen som mästertippare.
Kommentera

Portello: Jag lägger iaf högst vetenskapliga beräkningar till grund för mina vinnande tips. Tippar jag alltid LHF-seger så kan det aldrig bli fel.
Kommentera

Albert Hall: Surportello har jag aldrig hört talas om .Kanske är min okände alter ego eller nå.
Kommentera

Paddan: Jag fick ju till och med ett pris av Albert ju. Kvinnor kan.
Kommentera

Lulekickan: Jo, det var visst någon prisutdelning har jag ju fått höra. Någon form av ljudupptagning har jag förstått att det var du fick.
Kommentera

Paddan: Nästa år blir det tronskifte. Vem som vinner ska jag inte tala om nu. återkommer efter tvävlingens slut med besked.
Kommentera

Paddan: Jepp. Jag brukar faktiskt ha med mig skivan när jag är i Umäää så jag kan lyssna på den när jag känner att det är alltför oluleå.
Kommentera

Portello: Jag kan avslöja det redan nu, det blir jag som tar hem den igen : P Dessutom kommer Hägerbäck att göra minst 20 poäng kommande säsong.
Kommentera

Lulekickan: Har du slagit vad om det? Själv så kommer jag att vinna mitt vad emot Paddan.
Kommentera

Portello: Hmm, menar du då tronskifte på jumboplatsen, elle?
Känns redan nu som att jag kommer att ha en enda lång formsvacka under försäsongen, för att avlösas av en en match lång formtopp och sedan återgå till samma djupa formsvacka.
Kommentera

Paddan: Japp. Om jag slutar sist nästa gång så lovar jag att kihklhfelhfwk. Så det så!
Kommentera

Portello: Sämre än jag tippade förra säsongen kan det ju inte gå så alltså behöver du ha minst ett rätt för att vinna över mig :)
Kommentera

« · 283304 · »