Portello: Hmm, jag funderar på om min granne totalt saknar intresse för ishockey. Varje gång det är hockey på teven börjar hon väva på vävstolen som en besatt. Väntar bara på att vävstolen ska komma in genom väggen endera dagen.
Portello: Jaså, jäklar då har jag helt missförstått gårdagskvällens SMS. Hmm, skulle en konkurs för Löven innebära att Umeå Arena också kommer att ingå i konkursboet?
Portello: Jisses. Nu byter jag nivå utan att ens ha postat något och bara vara inloggad. Nivå 17 är hockeydåre numera. Undrar vilka steg jag missade under de timmar jag inte satt vid datorn? Jag tror de skämtar med oss aprilo.
Lulekickan: Iofs vet man aldrig vad folk kan tänkas slänga för någonting, kan ju finnas ett eller annat guldkorn som ännu inte blommat ut så vi får väl ta till vara avskrädet på bästa sätt.
Paddan: Jag tror jag måste skjuta på min semester en vecka i sommar, annars går den inte ihop med försäsongsschemat. Vågar man det nu när semesterlistorna redan är ihoppusslade?
Lulekickan: Det är klart du vågar, de blir nog väldigt glada och tacksamma för att du ser till att åstadkomma lite extraarbete. Onödigt om folk bara sitter och dricker kaffe hela dagarna...
Paddan: Ja, det tror jag också. Särskilt som det var ett rent helvete att få schemat att gå ihop om man skall ha tillräckligt med folk i tjänst när de riktigt stora grejerna, typ bombmålet, skall klaras av och folk får bryta semestern och gå in och jobba någon vecka mitt i för att det skall funka.
Status verkar förändras kontinuerligt. Själv har jag under dagen varit backlippa. Såg även din nya, fast jag inte förstår vad det är för Rin du kräver?
Chief: Vet inte varför men jag ser en bild framför mig just nu där du står och filar med en järnfil på en målbur som står vid sargen på en gammal utomhusrink. Låter som ett intressant tisdagsnöje!
Facit kan du köpa mycket billigt. Det enda jag begär är att du konverterar till frölundait och vid minst 15 tillfällen sitter på stolen bredvid mig i Scandinavium...;)
Paddan: Måste ju ta mitt ansvar som coach... Hittills har jag hittat två Hanson-bröder, Albert och Dysso. Ska bara hitta en till så kör träningen igång sen. De vet inte vad som väntar...;)
Det var inte ett billigt facit det där, det dyraste facit jag någonsin har hört talas om faktiskt.
Inte kan man ju överge LHF bara så där.
Men visst kan jag sitta minst 15 tillfällen brevid dig i Skandinavium, men då lär jag skrika "Buuuuuuuu" hela tiden när de små Frölunda pojkarna pillar på pucken. Och lär packa hela handväska full med ägg och tomater ;-)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
15%
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26%
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37%
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?