Luleå HF

116769 inlägg · 888 ämnen

Kom ihåg

« · 284902 · » Till forumet

Sv: Kom ihåg
Paddan: Det vore väl förfärligt om du skulle få otäcka lulingar till granne. Tur att dom inte finns ;)
Kommentera

Portello: Hmm, jag funderar på om min granne totalt saknar intresse för ishockey. Varje gång det är hockey på teven börjar hon väva på vävstolen som en besatt. Väntar bara på att vävstolen ska komma in genom väggen endera dagen.
Kommentera

Paddan: Inte intresserad av hockey? Finns det sådana knasiga människor? Det låter inte helt friskt.
Kommentera

Portello: Jomenvisst, min egen lillebror till exempel. Men, han har faktiskt sett EN hel hockeymatch en gång i tiden!

Hmm, undrar om Kickan nu är i full färd med att försöka hitta sätt att packa ner tänkbara nyförvärv från Löven bland all sin övriga packning.
Kommentera

Paddan: Skulle inte ha något emot att hon packade ner Erik andersson. skulle gärna se honom i Luleå.
Kommentera

Portello: Värför fungerar bara min shiftknapp bara i bland?
Kommentera

Portello: Hmm, hur var det nu hon skrev. Jo, det måste ha varit så här: "Ni får ta Erik Andersson så har jag meddelat Nobbe att vi tar avskrädet".
Kommentera

Paddan: Nähä du. Det kan jag garanera att hon inte gjorde.
Du har nog bara drömt det.
Kommentera

Hmmm, garanera...garantera ska det ju stå.
Kommentera

Portello: Jaså, jäklar då har jag helt missförstått gårdagskvällens SMS. Hmm, skulle en konkurs för Löven innebära att Umeå Arena också kommer att ingå i konkursboet?
Kommentera

Paddan: Jäklar, nu är jag minsann "stor grabb". Nu går det minsann fort att avancera :)
Kommentera

Paddan: Och själv har man blivit HS-beroende.
Tycker det kommer på pränt lite sent.Har jag varit länge.
Kommentera

Portello: Hahaha, Kickan har blivit "hockeydåre"!
Där ser man. Jäklar vad svårt det är att sluta skratta åt den titeln.
Kommentera

Paddan: Hmmmmm, Knas är också stor grabb... Är inte knas tjej? Tyckte ivarjefall att det såg ut som det när jag var ner sist.
Kommentera

Portello:

Med knas kan man aldrig veta. Skulle det störa dig på något vis om jag verkligen var grabb? ;)
Kommentera

Portello: Själv har jag blivit Hanson-Broder. Det slog mig plötsligt att jag ju då måste ha Chief som coach. Hugaligen
Kommentera

Albert Hall: Hahaha. det var det värsta.
Knas: Inte alls. Du var trevlig ändå.
Kommentera

Portello: Paddan svamlar bara, fast det är ju iofs inte ovanligt. MooDoo får ta avskrädet, vi tar det enda som är värt något.
Kommentera

Portello: Jisses. Nu byter jag nivå utan att ens ha postat något och bara vara inloggad. Nivå 17 är hockeydåre numera. Undrar vilka steg jag missade under de timmar jag inte satt vid datorn? Jag tror de skämtar med oss aprilo.
Kommentera

Lulekickan: Nivåerna ändras verkligen fort. Undrar vad man har för status när man kommer hem från jobbet som jag snart ska åka till.
Kommentera

Portello: ...eller när man varit inloggad i ett dygn även om man inte suttit vid datorn. Nivå 1000 "Livlös"?
Kommentera

Lulekickan: Iofs vet man aldrig vad folk kan tänkas slänga för någonting, kan ju finnas ett eller annat guldkorn som ännu inte blommat ut så vi får väl ta till vara avskrädet på bästa sätt.
Kommentera

Himla knepig mening det där, kan verkligen ett guldkorn blomma ut. Jaja, det kanske eventuellt går att förstå trots allt.
Kommentera

Paddan: Jag tror jag måste skjuta på min semester en vecka i sommar, annars går den inte ihop med försäsongsschemat. Vågar man det nu när semesterlistorna redan är ihoppusslade?
Kommentera

Portello:

Förklaringen kan tydligen vara att Marcus ändrat på nivåerna idag.
Kommentera

Lulekickan: Det är klart du vågar, de blir nog väldigt glada och tacksamma för att du ser till att åstadkomma lite extraarbete. Onödigt om folk bara sitter och dricker kaffe hela dagarna...
Kommentera

Paddan: Ja, det tror jag också. Särskilt som det var ett rent helvete att få schemat att gå ihop om man skall ha tillräckligt med folk i tjänst när de riktigt stora grejerna, typ bombmålet, skall klaras av och folk får bryta semestern och gå in och jobba någon vecka mitt i för att det skall funka.
Kommentera

Paddan: Nej, dags att jobba en liten stund så jag får åka hem till Luleå någon gång. Helst innan midnatt då.
Kommentera

Lulekickan: Jäklar, det var då till att jobba kortvecka.

Hmm, fortsätter den här statushöjningen så måste man väl snart skaffa sig ett jobb också...
Kommentera

Paddan: Nu ska jag ju iofs jobba i Luleå också. Vi har minst lika mycket förhandlingar där som här eftersom i princip alla Norrbottensmål tas där.
Kommentera

Nu är ES spelprogram för 2003/2004 fastställt och Luleå möter regerande mästarna Västra Frölunda borta i första matchen.
Kommentera

Apropå allt statussnackande.
Såg just att jag är Rinkräv.
Jag som fortfarande hoppas på " Utvisad".
Kommentera

Zoogin: Jädrar, vad stryk ni ska få i omg 2.
Kommentera

Suzanne:

Status verkar förändras kontinuerligt. Själv har jag under dagen varit backlippa. Såg även din nya, fast jag inte förstår vad det är för Rin du kräver?
Kommentera

Sven Savage:

He he, jag vet inte heller vad det är för Rin jag kräver som den Rin-kräv:are jag är.
Rin, kanske är nått man har eller gör i Timrå.

Undra vad en Back Lippa gör.
Kommentera

Suzanne:

Nä rin är ett vågrätt uttryck för ett lodrätt begär.

Klura på den du;)
Kommentera

Albert Hall: Hugaligen? Vad är det för reaktion på den glada nyheten att du nu får ha mig som coach? Håller på att fila på träningsplanerna nu...
Kommentera

Chief: Vet inte varför men jag ser en bild framför mig just nu där du står och filar med en järnfil på en målbur som står vid sargen på en gammal utomhusrink. Låter som ett intressant tisdagsnöje!
Kommentera

liepins:

Napp, brukar vara svaret på allt.

Nu har jag nog missat något, begär brukar man väl inte ha så ofta i lodrätt.

Men vågrätt uttryck, får mig att tänka på fiske eftersom man tydligen har begäret lodrätt.

Ser framemot Facit ;-)
Kommentera

Suzanne:

Facit kan du köpa mycket billigt. Det enda jag begär är att du konverterar till frölundait och vid minst 15 tillfällen sitter på stolen bredvid mig i Scandinavium...;)
Kommentera

Paddan: Måste ju ta mitt ansvar som coach... Hittills har jag hittat två Hanson-bröder, Albert och Dysso. Ska bara hitta en till så kör träningen igång sen. De vet inte vad som väntar...;)
Kommentera

Chief: Hahaha, jaså, du har hittat början till träningstruppen. Antar att Dysso är glad att han inte längre är snacksalig i varje fall :)
Kommentera

liepins:

Det var inte ett billigt facit det där, det dyraste facit jag någonsin har hört talas om faktiskt.

Inte kan man ju överge LHF bara så där.

Men visst kan jag sitta minst 15 tillfällen brevid dig i Skandinavium, men då lär jag skrika "Buuuuuuuu" hela tiden när de små Frölunda pojkarna pillar på pucken.
Och lär packa hela handväska full med ägg och tomater ;-)
Kommentera

Paddan: Med tanke på min utlovade coachning så är jag inte så säker på det...
Kommentera

Suzanne:

Hmm..jaha..okey. Ska det vara på det viset kan du få bli utan facit;)

Nä förklaring kan du få privat....aaaalldeles för invecklat hehe
Kommentera

Chief: Äsch, det går nog fint, bara han får lite distans till träningen. Dessutom kan ju han och Albert samåka!
Kommentera

Chief:

Kommer man överleva första passet ens?
Kommentera

Dysso: Vad är det för fråga? Trodde du var av segare virke än så...:P
Kommentera

Chief:

Jag är ung, inte gammal och seg! ;)
Kommentera

Dysso: Valpigheten ska jag snart ta ur dig...

Det där med LHF-HV är tomtens hämnd för de där bilderna du postade häromsistens...
Kommentera

« · 284902 · »