Luleå HF

116704 inlägg · 888 ämnen

Kort sammanfattning från mötet

« · 992806 Till forumet

Kort sammanfattning från mötet
Här följer en kortare sammanfattning från mötet idag:

- På fredag kl 14,00 tränar Luleå Hockey i COOP Arena. Då kommer vi supportrar som befann sig på mötet idag att ställa oss på ståplats och sjunga och leva om och riktigt visa spelarna att vi står bakom dem till 110%, oavsett vad Rönnberg diktar upp för historier. Vi kommer stå bakom spelarna ända in till slutet, oavsett vilket slut det blir.

- I matchen mot Djurgården kommer vi att arrangera ett TIFO, även det för att visa spelarna att vi står bakom dem till 110% oavsett vad Curt Johansson hävdar

- Före nationalsången mot Djurgården kommer en check på drygt 50 000 kr från 100% Luleåhjärta att delas ut till någon ungdomsansvarig inom Luleå Hockey

- Vi utsåg en "lednignsgrupp" som kommer arbeta med diverse uppgifter, bla att samla ihop tillräckligt med röster inför årsmötet. Vi har även ringt runt med diverse intresseförfrågningar om hur dem utvalda personerna ställer sig till frågan om dem vill sitta i styrelsen eller sportråd. Ett flertal personer har ställt sig postivt till det förutsatt att vi kan ordna röster åt dem. Personerna i fråga är fd. ledare och spelare inom Luleå Hockey vars hjärta fortfarande brinner starkt för förenignen

- Hela syftet med det hela är att avsätta sportrådet. För att göra det krävs dels att vi röstar ut dem, dels att vi röstar in andra peronser i det. Sportrådet kommer ej att upphöra. Ordförande i sportrådet måste sitta i styrelsen vilket innebär att vi även måste rubba på styrelsen. Så målet är att stora delar av den också kommer att bli utbytt.

- Detta kommer att ske antingen på ordinarie årsmöte eller ev. till ett extra insatt årsmöte. För att ett extra årsmöte skall bli aktuellt krävs det att minst 10% av medlemarna kräver det. Det skall skickas in skriftligt och ett extra årsmöte skall då följdaktligen äga rum högst två veckor efteråt.

- Ett pressmedelande kommer att under kvällen skickas ut till diverse medier runt om i landet. I pressmedelandet klargör vi våra avsikter och självklart påpekar vi återigen att denna aktion är ej emot spelarna utan ledningen. Syftet med pressmedelandet är att visa folk och media att vi ej är ett gäng huliganer om bara försöker få uppmärksamhet utan att vi har ett mål vi strävar mot, ett mål som vi tror många andra som ej deltog på mötet ocskå strävar mot. Dvs, avsätta sportrådet.
Kommentera

Sv: Kort sammanfattning från mötet
Lövva: då får vi hoppas att era fans sköter sej bra på lördag då mot Skellefteå.
Kommentera

ajon: Det behöver du inte oroa dig över
Kommentera

Lövva: Verkar ha varit ett vettigt möte. Bra.
Kommentera

Lövva: och tack för sammanfattningen.
Kommentera

Bolivar: Jo kändes riktigt bra. Som sagt, idag drog vi bara upp riktlinjer för vad som komma skall. Blir förmodligen ett nytt möte den 7:e mars
Kommentera

Lövva: Det där lät väldigt intressant. Ska bli kul att läsa diverse tidningar imorgon och se vad dom skriver.
Kommentera

Portello: Hoppas många dyker upp på träningen på fredag också. Skulle inte sitta fel om vi blev några hundra pers.
Kommentera

Här är pressmedelandet:

Aktionen vi gjorde under hemmamatchen mot Modo den 23 februari var riktad mot Luleå Hockeys sportråd men även mot Luleå Hockeys styrelse för att få dem att agera medan tid finns. Orsaken till det som hände lördag är att vi är en stor grupp Luleåsupportrar som ledsnat på "svågerpolitiken" som pågått under en lång tid inom Luleå HF och att vi nu kräver en förändring.
Vi har tagit kontakt med Luleå Hockeys lagkapten Anders Burström och framfört meningen med vår aktion. Så inget missförstånd finns kvar mellan oss och spelarna. Vi har även kontaktat personer inom närings- och föreningsliv som har hög kompetens och det Luleåhjärta som krävs.
Detta är bara början på den förändring som vi Luleåsupportrar tänker genomföra.
Som avslutning vill vi supportrar säga att vi kommer att fortsätta stödja Luleå Hockeys spelare i jakten på en slutspelsplats, till skillnad mot Luleå Hockeys styrelse som har ändrat sitt mål från SM-guld 2008 till att istället undvika kvalserien".
Kommentera

Lövva: Som avslutning vill vi supportrar säga att vi kommer att fortsätta stödja Luleå Hockeys spelare i jakten på en slutspelsplats, till skillnad mot Luleå Hockeys styrelse som har ändrat sitt mål från SM-guld 2008 till att istället undvika kvalserien".

Är inte det jäkligt motsägelsefullt?
Kommentera

distanserad: Tycker jag inte
Kommentera

Här står för övrigt sportrådets vision:

Sportrådets vision är att f

örse elitlaget med spelare/ledare som producerar ett semifinallag varje år genom att spela en tempofylld, kreativ och attraktiv hockey med många profiler.

Sportrådet skall göra detta genom att:

vara bäst i Sverige när det gäller att identifiera, utveckla och rekrytera ?unga?, ej etablerade spelare

aktivt verka för att spelare/ledare med familjer trivs i och runt LHF och att de slutar som goda egna ambassadörer för LHF

vara och verka som goda förebilder inom LHF
Kommentera

Lövva: Vad jag menar med motsägelsefullt är att ni beskyller dem för att vara träbockar som inte är villiga att ändra nåt för att rädda klubben. innan det är försent.

Nu klankar ni på dem för att de ändrat visionen från sm-guld till "undvika kvalserien" vilket är ett klokt fokus i detta läge. Tillskillnad från ert eget (som jag trodde var att undvika kvalserie) att ta er till slutspel. Något som verkligen kan ses som att blunda för faran underifrån.
Kommentera

Lövva: Såg nånstans att miettinen är skadad för resten av säsongen. tungt avbräck.
Kommentera

distanserad: Självklart skall man vara realistisk och inse att slipper vi kvalserien iår får vi vara nöjda. So far so good.

Men det vi menar med att att dem har ändrat mål är att det också bör ses som ett misslyckande. Men så är ju inte fallet utan styrelsen har fullt förtroende för tränarna och sportrådet värvar fiasko spelar efter fiasko spelare.

Är övertygad om att styrelsen är nöjda om vi klarar oss från kval och är dem nöjda innebär det också att vi kommer stå och stampa på samma ruta
Kommentera

distanserad: Jo, var just typiskt när Emil Lundberg var tillbaka. Vi skulle verkligen behöva ha fullt manskap nu när det drar ihop sig. Men så blev ju ej fallet så nu är det bara att gilla läget. Men ett tungt avbräck är det defentivt
Kommentera

Lövva: Skulle inte förvåna mig om ni snubblar till er en slutspelsplats till slut... även om jag tror SSK tar den.
Kommentera

distanserad: Tror också Tälje tar den men en vinst imorgon och förutsättningarna ser helt annorlunda ut. Man blir inte klok på årets elitserie......
Kommentera

Lövva: mm. skapligt viktig match för er imorgon.
Tror dock ssk spöar er, brynäs spöar skellefteå och mora åker på torsk.
Kommentera

distanserad: Eller ska jag säga Brendl spöar skellefteå kanske...
Kommentera

distanserad: SSK är väl inte kända för att leverera under press i ES. Tror Skellefteå kommer ha en rätt lätt resa till slutspel. Har en massa slutspelsklara lag på hemmaplan och man borde ha lärt sig något av fjolårets kollaps på slutet. Dessutom så spelar man ju den roligaste och bästa hockeyn av de lagen som ligger i botten.
Kommentera

Lövva: Jag blir så jävla glad att jag blir tårögd när jag läser sammanfattningen. Jag hoppas vid gud att ni lyckas kraftsamla starka röster i Norrbotten och får vind i seglen i eran kamp för att avsätta sportrådet. Lyckas ni få bort Lars Modig skall jag fira med tårta och champagne. Sanna mina ord. Ni måste fixa det här! Och jag litar på ert omdöme. Jag tror stenhårt att ni lyckas!

Finns det någonting man kan göra förutom att pynta pengar för att bidra i er manifestation?
Kommentera

Uno Gordon: Bra fråga, vet ej i dagsläget vad det skulle kunna vara men jag skall ha dig i åtanke.

En bra grej är annars bara att hetl enkelt tala postivt om det så kasnke det sprider sig. Det är oerhört viktigt att vi får en allmän postiv bild bland folk.
Kommentera

Lindberg Råkkar: njae, vet inte. ssk är riktigt roliga när det klaffar för dem. Nu har det ju inte varit så på sista tiden, i alla fall inte frammåt. Men tror de kan bli farliga i ett ev. slutspel.
Kommentera

distanserad: tomas ros har fått allt om bakfoten
Kommentera

tk75:

Är det denna länk du menar?
Kommentera

Gidde: japp
Kommentera