Paddan: Nej, däremot har han/hon borrat med slagborrmaskin vid andra tidpunkter. Plus att han/hon en gång spelade Carola sketahögt, vilket helt klart är att anse som tortyr för omgivningen.
Kickan: Det är klart du vågar gå upp och fråga. Är ju en helt normal fredagskvällssysselsättning att borra med slagborrmaskin vid midnatt. I varje fall så förvånar det inte mig ifall grannen ovanför skulle göra något sånt. Tror han har hållit på och spika golvlister tidigt och sent varenda helg de senaste månaderna.
Portello: För övrigt undrar jag om grannen ovanför uppskattade att jag borrade med slagborrmaskin i taket för ca en timme sedan. Tror du jag vågar gå upp och fråga? : )
Portello: Hovet är våran andra hemmaarena, nästan, så det är klart att älsklingarna vinner. Kan vi kanske kräva att samtliga våra bortamatcher skall spelas på Hovet? I så fall blir det SM-guld. Appselut.
Portello: Har du haft sovmorgon elle? : ) De flesta kände annars till Tellas skada långt tidigare.
Skadeeländet tar nog aldrig slut. Vi verkar drabbade av någon slags förbannelse. Eller så beror det på att vi möter så många grisgäng som inte försöker spela hockey utan hellre yxar så mycket de bara kan.
Rönnqvists Fab(be)ulöst Magn(us)ifika kedja kommer för överigt att ha målkavalkad imorgon. Minst 5 mål från den kedjan. Övriga 10 LHF-mål får resten av älsklingarna slåss om. 15-0 till oss mot Skrikegårds Styvben.
Första femman: Johan Fransson, Pavel Skrbek- Karl Fabricius, Jonas Rönnqvist, Magnus Nilsson
Andra Femman: Jonas Johansson, Jan Sandström- Per Ledin, Kamil Brabenec, Johan Tellström
Tredje femman: Roger Åkerström, Tuukka Mäntylä- Hans Huczkowski, Jonas Nordqvist, Linus Fagemo
Reserver: Jonas Junkka, Pierre Berggren samt Jonas Hägerbäck
Hoppas verkligen det är ett heltaggat LHF som tar isen i besittning och att målskyttet lossnar den här matchen. Det är ju absolut den viktigaste matchen hittills den här säsongen.
Paddan: så du menar att du har åkt förbi Dööh-vik?? kul...och har du ändå passerat förbi Götet 2 gånger så är det läge att besöka Göteborg den 3 gången....det finns sängplats hos mig;0)
och jag lovar att Göteborg har kanske 40 cafeer som serverar Vanillalatte...;0) det räcker väl???
gud: Det var då ett jäkla tjatande från din sida om det där Göteborg. Vad sjutton har Gbg som inte Bjästa har? Men jag har faktiskt, hör och häpna, passerat Göteborg två gånger. Inte illa pinkat :)
Surströmming är väl trevlig mat, sånt där som man kan använda för att försöka bjuda sina norska släktingar på men som slutar med att de norska släktingarna anklagar en för att försöka ta ihjäl de...
Nåja, så länge han står framför mål och styr in puckar eller tokåker upp efter vänsterkanten och hänger upp den i närmaste krysset bakom en silande målvakt så kan till och med jag hålla med om att han är åtminstone lite småsnygg.
Kickan: Kan ju säga att om jag vill se sexiga personer så letar jag mig inte på hockeymatcher.Min ibland kan man ha tur där också. Som tur var så kan det ju finnas tjejer bland publiken ibland. :)
Portello: ...och förrexten behöver ni inte bli generade och tystna helt bara för att jag råkade uttrycka mina mer primitiva känslor : ) Jag säger ju bara sanningen.
Förrexten låter det där regnet inte vänta på sig. Blir det kallare i natt lär det vara isbana imorgon.
Jag hoppas ni ser till att plocka fram guldtråden lagom till matchen. Själv sitter jag i möte från 17.00 och förmodligen nästan fram till nedsläpp så jag har inte möjlighet till det, och det är för tidigt att plocka fram den redan snart eftersom risken för ohockeyaktigt surr i den ökar om den får vara framme för länge.
Att vi har möte en matchdag bådar gott. LHF brukar uträtta stordåd vid såna tillfällen. Ett lysande exempel på det är 4-1 borta mot HV i fjol.
Albert Hall: Jag vet iaf redan nu vad jag ska ha för kläder så det bör gå snabbare än vanligt att välja (eftersom jag inte behöver välja) på lördag. Dessutom har jag lånat ut alternativ 2 till Anna för att underlätta valet. Låter jag bara bli att öppna garderoberna så går det nog bra, annars kanske jag får för mig att jag ändå skall välja.
Njae, jag byter nog inte om innan matchen. Det känns som att det är på gränsen till barnförbjudet : )
Skönt att Luleå kan spela med fyra fulla femmor ikväll, det var ju ett tag sedan. Jag tror det blir 3-2 till Luleå och Luleås mål görs av Husse, Linus och Nordan.
Albert Hall: Jag får lida nästan lika mycket imorgon eftersom jag måste åka vid sextiden, och med tanke på att jag brukar vara antingen för uppe i varv eller för nere för att sova efter en match vet jag ju att det blir en plåga att kliva upp imorgon.
Kickan: Fast jag vet å andra sidan att jag får lida senare i veckan istället. På torsdag så ska jag åka klockan fem på morronen och kommer hem vid elva på kvällen. Bäst att vla upp sig lite innan dess tänkte jag.
En fråga Kickan, på ett sånt här spelprogram i kreditkortsstorlek som jag fått vid någon hemmamatch så står det att vi möter HV hemma på lördag klockan 19.00, det är fel va? 19.00 på lördag?
Albert Hall: Med det resonemanget är det ju helt ok att sova på arbetstid så länge man sover med någon annan alternativt med telefonen. Man är ju anträffbar. Det ska jag börja med när jag känner att jag behöver semester, typ nu.
Kickan: Nja, så här var det. Ni har lite rätt båda två. Jag hade rätt lite att göra på jobbet i morse. Eftersom jag lovat att gå ut med grannens jycke under lunchen så åkte jag hem och tog en liten, liten tupplur innan jag gich ut med hundskrället. Fast jag sov med mobilen på så att man kan ju nästan säga att jag var anträffbar, kanske...
Albert Hall: Vet gör jag iofs inte, men jag tyckte att jobbsovandet var en logisk slutsats eftersom du brukar befinna dig på jobbet vid den tiden. Vovveslutsatsen har jag svårare att förklara. Var det chefens hund du rastade för att han/hon ska ha lättare att ha överseende med jobbsovandet? ; )
gud: Med tanke på att man måste ha väldans dålig smak för att komma på tanken att vara MooDooist så gillar de bergis surströmming allihop : )
Albert verkar ha skaffat sig nya (o)vanor. Först har han sovit på jobbet hela förmiddagen och nu är han ute med hunden. Jag visste inte ens att han hade en hund.
gud: Gotland kanske? Det var väl där de byggde grodtunnlar i våras.
Okej, om schemat stämmer möter vi Frölunda borta den 6:e januari. Det ska nog inte vara omöjligt att vara ledig dagen därpå - den 6:e är ju redan en helgdag. Froza storhelger!
Kickan: Varje premiär ser ut samma vis dvs. först så öppnar man burken efter kraftig omskakning. Sen för man sitt genomdränkta ansikte med sin hungrigt sniffande näsa o ner i burken, för att få doften verkligt fastslaget. Efter det tar man ett litet men kort sörpel av spadet innan man går in på godbitarna inte mindre än 17st. måste man avnjuta o efter det blir det gräddtårta!
rådbjer: Jag är inte förvånad om du gillar stanken. Hundar (tikar) brukar ju som sagt gilla sånt som luktar äckligt ; ) gud måste vara ett sällsynt undantag.
rådbjer: Nej, jag har inte testat tapettipset, men jag får väl göra det nästa år. Blir tapeterna oanvändbara för sitt ändamål sedan får jag väl göra fåniga hattar av dem. Däremot tycker jag att det är roligare att äta något som inte luktar skit. Mat ska ju helst tilltala fler än ett sinne.
Kickan: Jag antar att du också rollar in din tapeter med spadet? Personligen tycker jag att kräftspad ger en fadd lukt, det ska vara mer Schwung i doften!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?