Kvällens match

« · 350471 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Kickan: Det avgör saken, Carola är värre än slagborr, oavsett tid på dygnet är slagborr bättre.
Kommentera

Chief: Funderar på om det inte i själva verket är så att Carola har flyttat in i den där lägenheten och att hon nu experimenterar med ett sound åt Einstürzende Neubauten-hållet. Så snart bör väl Kickan också höra ljudet av vinkelslipar och liknande.
Kommentera

Chief: Ja, appselut. Faktum är att jag är så van vid att grannen använder sin slagborrmaskin att jag knappt reagerar längre. Jantagligen ser lägenheten ut som en schweizerost. Men Carolaspelande, det passerar inte obemärkt. Jag har lidit svårt ända sedan det hände, vilket var minst ett halvår sedan. Tror du terapi hjälper eller är jag förstörd för alltid?
Kommentera

Kickan: Hade en granne en gång som tycktes borra lite titt som tätt och jag fattade aldrig vad han höll på med. Jag menar, hur mycket kan man borra i en vägg innan allt kollapsar?! Efter ett tag kändes det som att det vore läge att söka sig till nåt nytt ställe innan hans eviga borrande skulle innebära att väggarna rasade in.

För din del tror jag du behöver ordentligt med terapi, dvs mycket vettig musik, nonstop, under låååång tid.
Kommentera

Chief: Jag har också funderat lite över vad min granne egentligen pysslar med. Själv har jag använt borrmaskinen två gånger (och till tre hål) i den här lägenheten, medan grannen under den tid jag har bott här har borrat så det bör ha räckt till för att perforera flera väggar som om man hade sågat loss dem. Snacka om öppen planlösning dårå.

Jag har egentligen redan försökt med musikterapi men lyckas ändå inte förtänga grannens traumatiska Carolaspelande. Jag är rädd att det krävs medicinering. Eller så måste musikterapin pågå 24-7.
Kommentera

Kvällens domartrio:
D Lindh Ulrik Ljungby
L Ljungqvist Mikael Bagarmossen
L Winge Daniel Märsta
Kommentera

Portello: Är det bra eller dåligt?
Kommentera

JOY: Vet att en del kallar honom Ulrik Blindh.
Kommentera

JOY: 1 ½ timma kvar till nedsläpp, hoppas Luleå kan göra en bra match på bortaplan ikväll, brukar ha ganska lätt just mot DIF. Tror att det blir en 4-1 vinst.
Kommentera

Portello: Det verkar ju inte så bra...
Kommentera

lizzard: 2.85 på Lulevinst på Oddset. Hämtpengar....... :-)
Kommentera

Huge: Tycker också att det var ett fint odds. Luleå och DIF har väldigt många skador, men alla DIF:s är backar. Detta innebär att Micke Johansson och Nicklas Falk spelar backar.
Gör Luleå förstamålet så vinner dom.
Kommentera

Portello: Ni brukar alltid göra bra matcher härnere. Var ett tag inne på att gå upp och titta på matchen. (5 minuters gångväg)
Antar att du velat byta bostad med mig idag, eller....? ;-)
Kommentera

Föresten, kom på en sak jag glömde kommentera efter matchen mot Modo. Är det någon som överhuvudtaget korrekturläser matchprogrammen?

I målvaktsligan stod det att Daniel Henriksson spelar i LHC... Plötsligt försäljning där?

Sidan med lagens statistik var inte särskilt imponerande heller, rubriken för Modo var "Linköping", sen fick dom LHF's målvakter istället för sina egna. Räddningsprocent på 3,25 lär inte skrämma någon heller.. Vilket var vad Hento enligt matchprogrammet hade. Även 87,50 insläppta mål per match. :)
Kommentera

Huge: Visst hade man gärna gjort det idag. Skulle inte vara helt fel.
Nu ska jag springa till affären och slänga in pengar på ett bergsäkert odds ;)
Kommentera

Dysso: Verkar ha varit total förvirring där du. Säkert någon praktikant som gjort det :)
Kommentera

Dysso: " Även 87,50 insläppta mål per match."

Och så klagar ni på att Hardy gjort fel uttagning? ;-))
Kommentera

Huge:

"Ni" ? Jag har aldrig klagat på målvaktsuttagningen. :P
Kommentera

Dysso: Jag förstår det. Inte ens om Liv hade samma procent? :-)
Kommentera

Huge:

Om en målvakt lyckas ha en rädningsprocent på 3,25 så borde han nog få krypa tillbaka ner i hålet han kom ifrån. :)
Kommentera

Dysso: Grrrrrr,varför är det jämt matchen man vill höra som man har problem med?
Kommentera

Portello:

Dom försöker bespara dig från kommentatorerna på Hovet kanske? ;)
Kommentera

Dysso: Är det någon som får igång DIF-Luleå?
Kommentera

Portello: Nej, jag har samma problem. Men det brukar lösa sig efter en liten stund.
Kommentera

Portello: DEn e igång nu, dom var bara lite sena med att börja sända.
Kommentera

Antar att jag kan använda den här tråden för att rapportera lite från en annan match.. Nämligen HV - LHF i J20 ..
Där inledde LHF med ett tidigt ledningsmål, men efter 5.41 kvitterar HV med ett powerplaymål. Alltså 1 - 1 nu.
Kommentera

Ni kan glädja er åt att LHF tog ledningen mot HV genom Marcus Lundberg 17:26
Kommentera

Kvällens match är en passande tråd för lussefirande, tror jag. Det är bäst att passa på att skriva nu, för snart är jag ohemma och när jag är hemma igen tänkte jag undvika att sätta mig vid datorn eftersom jag av erfarenhet vet att det tenderar att bli såväl felstavat som alltför öppenhjärtigt.

Nedrans vad värdelöst det känns att gå till uppehåll utanför slutspel. Nu måste man plågas i två hela veckor innan allt kan rättas till igen. Fast nog bör vi kunna räkna med en och annan julklapp i form av spelare, så kanske ska man inte gräva ner sig alltför mycket.

Julfirandet som sådant är väl något man får försöka plåga sig igenom. Hemma hos mig är det i vart fall väldans ojulpyntat. Julpynt gör det bara jobbigare att städa och dessutom passar det inte ihop med inredningen. Ett par dagar innan jul åker jag i alla fall ner till Sydbotten, för att sedan åka en snabbsväng till ännu norrare Norrbotten och vara hemma i Luleå igen på kvällen den 25:e. Det blir ju lätt en hel del resande när alla som förväntar sig ett besök inte har vett att bo på ett och samma ställe. Tyvärr.
Kommentera

Kickan: Oj vad ni blev släpphänta nere i 08-land då? Hade tänkt skriva lite mer utbroderat, men tyvärr verkar händerna, trots flera minuters korrigering inte riktigt lyda mig. Dock är inte mina fingrar på lika stora äventyr som LL:s fina partytråd på forum, men jag kan i varje fall kosta på mig att ogratulera lulingarna.
Känns väldans skönt, måste jag säga, att få fira julledighet på rätt sida om slutspelsstrecket :P

Sånt där julstök fixar man enkelt genom att, strategiskt bli drabbad av akut yrsel varmed MoDo genast vinner med 5-1 och föräldrarna automatiskt dyker upp och upptäcker hur "stäkigt" man har det. Med andra ord så har man då lägenheten städad och julpyntad innan man överhuvudtaget hunnit reagera!

"Tyvärr" har jag alla besöksvärda persooner inom någorlunda avstånd, trots avsaknad av bil. Med andra ord, kan jag räkna med att närsomhelst bli attackerad av illvilliga personer med en önskan om en kopp kaffe och någon form av tilltugg...

Äh, nu orkar jag inte se ut som om jag är nykter längre. Nu får ni klara er själva ett tag...
Kommentera

Jag vill inte strö salt i såren, men det Lule preseterade (inte) i kväll är ta mig fn det sämsta i hockeyväg jag sett på många år.
Bedrövligt. Det får mig att aldrig återvända till en rink igen.

Allvarligt - sätt killarna i terapi eller nåt. Såg matchen på tv mot modo härromdagen - ni kan ju lira - varför vara rädda harar på bortaplan? MÄRKLIGT.
Kommentera

Underdog: ingen fara, våra sår är så stora så vi märker inte ens av lite salt i dem :-(

Det är fler än du som undrar varför spelare som kan vara hur bra och aggressiva som helst på hemmaplan kan förvandlas till strykrädda hundar på bortaplan. Svaret är väl helt enkelt att självförtroendet på bortaplan är för dåligt. Hur man kommer tillrätta med det, ja det har jag inte den blekaste aning om. Kanske skulle någon berätta för spelarna hur kul det är att spela hockey även på bortaplan? Eller så saknar vi riktiga ledartyper i laget? Eller så... äh, jag vet fan inte. Men vi måste rätta till det, och det snabbt.
Kommentera

Paddan: Menar du att det skulle vara positivt att få lägenheten julpyntad dårå? Jag skulle nog närmast bli förbannad eftersom den som isf julpyntade åt mig då har åstadkommit just det jag ville undvika.

Att du bor kvar i Bäpa med alla du förväntas besöka på mer eller mindre promenadavstånd tyder bara på en sak. Du har svårt att klippa navelsträngen. Hur kan man annars utsätta sig för att bo där? ; )

Nu var du allt full i natt. Det har inte spelats någon match igår och LHF befinner sig fortfarande på slutspelsplats. Det är jag helt säker på. Allt annat är ljug. Sådeså.
Kommentera

Underdog: Ändå är du linkpingare och borde ju ha fått din beskärda del av usel hockey...
Kommentera

Kickan: Vet faktiskt inte riktigt vad jag menade inatt. Men tydligen hade jag åsikter om diverse saker.

Men jag vet då i varje fall att det spelades en elitserieomgång igår, så full var jag inte att såna saker skulle falla helt ur minnet. Fast det är klart, jag förstår att det är fruktansvärt svårt att acceptera att de där äckliga MooDooisterna har placerat sig före lulingarna i elitserietabellen.
Väldigt trevlig läsning, måste jag säga, och tabellen kommer att vara minst lika trevlig läsning även långt efter jul och nyår.
Kommentera

Paddan: Smaklöst.

Du drömmer. Efter nästa omgång har vi passerat er igen och ni sjunker till kvalträsket där ni hör hemma. Sedan byter ni serie med Schtaan. Vi får derbyn mot Schtaan I ES, ni mot Löven i allsvenskan och alla är nöjda.
Kommentera

Kickan: Nej nej nej, nu har du fått det där om bakfoten. Det är vi som får spela "derbyn" mot SAIK i elitserien och ni får möta Boden i allsvenskan. ...and there were much rejoicing...
Kommentera

Paddan: ZZZZZzzzzzZzzzzzzz... Jag ids inte mer. Jag tänkte posta en speluppehållshemläxa till spelarna istället så de kan öva på att komma över det undermedvetna negtänket på bortais nu under speluppehållet.

Det handlar om negativa tankefällor. Tankar som ”Det är ingen idé att försöka, jag kommer ändå att misslyckas”. Försöker man inte så riskerar man inget – ett effektivt sätt att slippa prova nya vägar, eller övergeneralisering som man använder för att slippa anstränga sig; har man en gång misslyckats drar man slutsatsen att man alltid misslyckas. Alla människor har automatiska tankar, som man oftast inte ens är medveten om. De fladdrar förbi i situationer som av någon anledning är svåra för oss.

De automatiska tankarna bygger på våra tidigare erfarenheter. Eftersom vi inte kan ta in och bearbeta all information vi bombarderas med är vårt psyke tvunget att förenkla verkligheten. Genom att samordna situationen med en som vi varit med om tidigare skickar hjärnan signaler som talar om för oss vad situationen handlar om, hur vi ska känna och agera.

Det är dock inte alls omöjligt att komma till rätta med de negativa tankarna som ställer till det, men det förutsätter att man är motiverad att göra något åt svårigheterna. De automatiska tankarna är självförstärkande, vilket till slut kan bli en ond cirkel. Det viktiga är därför att försöka finna alternativ till de tankar och föreställningar man vanligtvis har i de ”svåra” situationerna.

5 steg till att förändra negativa tankar:

1.Tänk efter vilken automatisk tanke som ligger bakom dina känslor och ditt agerande i en bestämd situation. Skriv ned den.
2.Vilka fakta talar för att du har stöd för din automatiska tanke? Varför?
3.Finns det något annat sätt att se på saken? Vilket? Hur gör andra?
4.Testa en alternativ tanke. Förändras känslan? Ditt sätt att agera? Öva!
Tänk över och utvärdera resultatet
Kommentera

Kickan: Intressant inlägg det där. Lyckas du med hjälp av dessa steg att få LHF att vinna sina matcher på bortaplan och dessutom spela en bländande ishockey så är det väl bara att gratulera dig till ditt nya jobb som LHFs hjärndoktor.
Kommentera

Paddan: Såklart det kommer att lyckas. Fy fan så LHF kommer att dominera landets alla arenor efter jul. Tror du inte?

Egentligen säger det sig självt att det handlar om negativa tankefällor. Det svåra är att ta sig ur såna. Fast omöjligt är det inte om man verkligen vill.
Kommentera

Kickan: Visste jag hur man kommer tillrätta med spelares negativa tankemönster så skulle jag givetvis inte spilla någon tid utan genast förmedla dessa råd till laget i mitt hjärta.

Finns ju exempel på lag (HV, om jag inte minns fel) som exempelvis gett sig ut på en liten bussresa för att försöka få laget att tro att de spelar bortamatch, detta för att komma tillrätta med det dåliga facit på hemmaplan.

Tommy Sandlin lät väl också spelarna fira jul i början på säsongen för att plocka fram det fina spelet som BIF tydligen brukat ha efter juluppehållet.
Kommentera

Paddan: Jag tror inte riktigt på såna knep. Då är mitt tips bättre eftersom jag tror att negativa tankefällorna inte försvinner så lätt som genom en liten bussresa eller julfest utan är något man måste jobba med. Man måste lära sig tänka positivt i alla lägen helt enkelt och sluta låta de negativa tankefällorna ta över i de kritiska situationerna (bortamatcherna).
Kommentera

Kickan: Tja, jag vet inte. De negativa tankemönstren blåser givetvis inte bort bara över en natt genom en sån där sak som en bussresa eller en julfest, men det är ju samtidigt också ett försök att på ett lättsammare sätt bryta ett negativt mönster.

Givetvis behöver man också arbeta med sina problem och istället för att få spelarna att gräva ner sig och spela med huvudet under armen så fort det blir en liten motgång, förstärkt av röster i båset som kritiserar så måste man försöka se ljuset i slutet av tunneln hur svårt det än må vara i vissa lägen.
Kommentera

Paddan: Då börjar det snart vara dags att ge sig in i tröjauktionen. En stund innan tiden går ut är det dags så har man inte trissat upp priserna i onödan. Då kan man kanske dessutom lyckas kapa åt sig en tröja som någon redan trodde var "klar" utan att konkurrenten hinner upptäcka det och bjuda över innan mina 8 timmar har gått ut.

Robban verkar satsa sina besparingar på den här auktionen. Han bjuder på 4 tröjor till en kostnad om hittills ca 10 000 spänn. Funderar han på att öppna tröjmuseum?
Kommentera

...3 tröjor och 7 000 spänn var det.
Kommentera

Kickan: Var det natten mot onsdag eller natten mot tisdag som auktionen stänger?
Kommentera

Paddan: Auktionen avslutas den 16 december 2003 kl. 23.59.59.
Kommentera

Paddan: Den 16/12 kl 23:59:59, men den förlängs med 8 timmar om någon lägger ett bud inom de närmaste 8 timmarna innan auktionen skall stänga. I princip kan den hålla på hur länge som helst eftersom den efter den första sluttidpunkten förlängs med 8 timmar varje gång någon bjuder på en viss tröja.
Kommentera

Paddan: Hurså förresten? Är du sugen på någon viss tröja? Erkänn att du suktar efter Snygg-Manges eller Brabenecs ; )
Kommentera

Kickan: Vadå eller, jag vill ju självklart ha båda de tröjorna. ;)
Men som MoDoit ska man väl inte hava begär efter en LHF-matchtröja, eller hur nu budordet löd.
Kommentera

Paddan:
Om du hade tänkt ge den till mig så är det helt ok :)
Kommentera

« · 350471 · »