scim: Vi brukar däremot inte inleda säsongen som ett topplag i mer än tio omgångar, och därefter sjunka som en jävla gråsten i tabellen för att ligga på kvalplats efter jul. Det oroar mig.
Vi brukar inleda värdelöst, förutom premiären som vi oftast har vunnit, om än inte alla säsonger. Sedan brukar vi vara usla fram till mitten av december - dock med några enstaka vinster emellanåt. Nu har uselheten kommit senare och varat längre samt varit svårare. Det oroar mig.
Fast om Justin Williams fortsätter som idag blir det SM-guld. Till våran gemensamma lillebrors stora förtret då de är bäst i universum.
Klart jag förstår, men jag förstår inte varför ni är så oroliga, ni brukar ju alltid lyckas med att vänta en 11-12plats till en säker slutspelsplats efter nyår, varför är detta år något annorlunda?
Klart jag förstår, men jag förstår inte varför ni är så oroliga, ni brukar ju alltid lyckas med att vänta en 11-12plats till en säker slutspelsplats efter nyår, varför är detta år något annorlunda?
scim: Tacktack. Jag tror knappt du kan inse hur viktiga de här tre poängen var för oss.
Justin är Kung!
Jag fixar bullbaket i samband med Luggamatchen. Då har jag hunnit hem efter diverse släktbesök (åker hem imorgon). Skönt, släkten är bäst när den är på lagom avstånd. Nog är de gulliga allihop, men det blir liksom för mycket av dem om man träffar dem 24-7 i flera dagar.
Det tror jag med. Men huvudsaken vi avslutar vår eliseriesejour med att slå Real Modo i den sista matchen lagen emellan. Åtminstone den sista i Lule. Sedan kan vi leva på minnet i många, många år när vi sitter på läktarn i möten med Antjärn, Husum och Kovland.
Paddan: Tack Paddan. Tack Hälge. Men nej tack. Jag tordas inte starta nya ämnen (trådar) när LL är närvarande...*pekar inte alls konspikatoriskt uppåt*
Justin Williams gjorde sin bästa match i Lule ikväll. Otroligt hårt och effektivt arbete samt 2+1. Vi spekulerade i om att det hade nått att göra med att matchen sändes i kanadensisk TV...
Sannes: Det vågar jag inte kolla.Är rädd om mina grannar vet du. Därimot fick jag jättemumsiga muffins av en kompis igår. Lite kladdkakeliknande muffins med en chockladglasyr på.inte dåligt alls.
Men du kan inte baka bullar varje match, du måste ju få avlösning på den fronten. Någon av lulefolket borde väl anmäla sig frivlligt efter kvällen succébak.
... Som den obsoleta tanten jag är. Så tänker jag tillgripa Metoder för att tvinga Luleå att vinna ikväll. Jag ska baka. Det brukar hjälpa. Även om det nu sistens gick åt h-te. Fel sort och hastverk, tror jag. Stannade redan igår, efter jobbet, på byns ica-affär och bunkrade mandelmassa och kanel. Ikväll ska det snurras Örfilar (den finska benämningen för Kanelbullar)!
Så, var ni alla Lugna. Det blir Vinst ikväll.
Karoliina @ Karoliina Idag kl. 13:57 Besvara Visa ämne"
Portello: Å du din faan, du ska hålla dig på matcherna så vi är garanterade en seger. Sådeså. ;) Sånt där jobbande det får du sköta på ohockeydagar. Hmm, jag tror att jag just nu skulle vara bra på butterkaka...
LL: Jaha, då får väl jag ställa upp igen då. Men Mora och bortaspel kostar nog minst Mormors vaniljgömmor *spekulerar oroligt* (även om jag såg illvilliga färjestadare gå hårt åt Leinonen ikväll - han kan vara sisådär lite halvmörad åt oss)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?