NuMo: Eller så är du MooDooist? Ni behöver ju inte bekymra er så väldans mycket för vårat tabelläge, även om ni verkar mer brydda än Kärringarna - som helst ser oss förpassade till Sibirien efter att Gammel-Ågi av misstag orsakade blodvite på en Kärring. Klubbledning, lag, och tränare har insett att det inte var avsiktligt, men inte majoriteten av fansen. Antar att det beror på den åkomma det är så populärt att anklaga MooDooisterna för i Kärringgästboken.
Kickan: Mitt tips är i alla fall att Ledin kan beställa ett tandläkarbesök innan säsongen är slut. I de andra lagen finns det också idioter. Inte i Modo dock, tyvärr.
NuMo: Han beställer förmodligen gladeligen ett tandläkarbesök, om det som ledde till tandläkarbesöket var till lagets bästa.
En kille som när han var liten parvel sov med hockeyutrustningen på för att inte missa träningen är nog beredd att offra bra mycket. Även hela garnityret.
Kickan: Från säker källa så har jag hört att han fortfarande sover med hockeyutrustningen på sig. Jag är glad över han blir glad att få laga hela garnityret bara för att någon annan dåre inte kunde skilja på honom och en hockeypuck. Men det ska vi inte prata om nu, vi kan ha det i minne bara.
Det viktiga för Modo var läxan vi fick ikväll. Vi måste vänja oss att spela mot störiga personer och inkompetenta, självgoda domare. Har vi lärt oss den här läxan kanske innebär att vi tar oss till ett slutspel och där får man kanske möta andra störiga personer. Peter måste vara beredd att ta en på vardera kind, en på näsan och tre i nacken, för att inte tala om rapp på anklarna utan att tro att domaren skulle behandla honom annnorlunda än någon annan spelare. Han får absolut inte antyda igengeddning, för då är det kokta fläsket stekt. Antagligen blir han portad från all svensk hockey i all evighet amen. Klarar han det så vinner vi matchen.
Fanzin: haha ja kan bara skratta... hur mår ni lappar? Per Ledin är ett typ exempel på en "hockey" spelare som luleå uppfostrat (grishockeypelare kallar jag det) tror luleåspelarna passar bättre som vedhuggare ja... inte sant?
NuMo: Ni klarade det bra i två perioder, då Rådbjer då dömde klart mer till eran fördel än till våran. Måste ni ha domaren med er för att lyckas? Isf förstår jag varför ni rasade ihop helt när han som snackar med domaren mer än Jönsson åkte ut.
tjobba: Z? Han blir aldrig bäst på det han är bra på, till skillnad från Foppa och Holma t ex. Eller för all del Ledin. Z slutar som det noname han är - alltså en i mängden i ÄnnHåÄll eller den liga som blir vad ÄnnHåÄll var när det kör igång igen.
Kickan: Tyvärr kan jag inte svara på ditt senaste inlägg eftersom jag ligger och sover sen några timmar tillbaks. De inlägg jag svarat på sen dess hade jag skrivit redan eftersom jag förutsett vad du skulle skriva, men inte ens jag orkar tänka hur många steg i förväg som helst.
Jag gissar därför hejvilt på det här svaret, som alltså är det sista i högen av förskrivna inlägg.
Här har du en artikel som gör att Per Ledin kan börja kanalysera sin aggresiva energi på något nyttigt. Han gillar ju att slåss i ryggen och sen ta till harvärjan och så där. Mannen är numera fri och misshandlar numera någon annan stackars kvinna. Finn den mannen så har Ledin något att göra på fritiden.
Kickan: Tyvärr kan jag inte svara på ditt senaste inlägg eftersom jag ligger och sover sen några timmar tillbaks. De inlägg jag svarat på sen dess hade jag skrivit redan eftersom jag förutsett vad du skulle skriva, men inte ens jag orkar tänka hur många steg i förväg som helst.
Jag gissar därför hejvilt på det här svaret, som alltså är det sista i högen av förskrivna inlägg.
Här har du en artikel som gör att Per Ledin kan börja kanalysera sin aggresiva energi på något nyttigt. Han gillar ju att slåss i ryggen och sen ta till harvärjan och så där. Mannen är numera fri och misshandlar numera någon annan stackars kvinna. Finn den mannen så har Ledin något att göra på fritiden.
Här har du en artikel som gör att Per Ledin kan börja kanalisera sin aggresiva energi på något nyttigt. Han gillar ju att slåss i ryggen och sen ta till harvärjan och så där. Mannen är numera fri och misshandlar numera någon annan stackars kvinna. Finn den mannen så har Ledin något att göra på fritiden.
Kickan: perfekt det.. vi bara älskar att slå ur underläge, så har inte du den respekten för Zäta och inte tycker att han är en utav världes bästa spelare, så gör det inte mig nåt, jag har sett vid ett flertal tillfällen att han är det ändåså, sen om du vill räkna in Per Ledin till denna vackra skala - varsågod! där backar jag ur, där har ditt hockeykunnade verkligen besegrat mig!
NuMo: Fan, det är visst fel på tajmern på mitt postaprogram som göra att jag kan svara i efterhand på det jag skrivit för länge sen, efter speciellt utvalda parametrar
Spara det sista inlägget för där har jag i alla fall stavat rätt på ett ord.
NuMo: Därför besvarade du det tre gånger om, för säkerhets skull ; )
Ledin är Kung. Punkt.
Nattinatti. Nu ska jag också släcka ner så jag kommer iväg hem imorgon. Jag är leds på släkten och deras femrättersmiddagar de serverar bara för att jag är "hemma".
NuMo: Nu har jag läst artikeln. Kankse har Ledda också läst den och utgår från att alla Övikingska (om än importerade sådana) förtjänar spö? Nog för att Ledda sällan slåss på allvar, han nöjer sig med att terra motståndarna så att de flippar ur. Kung Ledda! Jag älskar våran retsticka.
Jag hörde nyss en intervju med Justin Williams på lokalradion. Han var mycket väl medveten om att matchen sändes i kanadensisk TV. Han berättade dessutom att han visste att hans släkt och vänner skulle titta på den.
Jag tycker det där kanadensiska bolaget ska börja sända allas lules matcher!
Kickan: Pappa Forsberg är ju den mest tragiska coachen på länge. Det gör väl iofs så att han passar in bra i Modo...
Men att han mer eller mindre rättfärdigar Oduyas påhopp på Ledin är ju nästan otäckt å med tanke på att Wikegård förra säsongen fick böta för hans uttal så borde defentivt Forsberg få en böteslapp hemskickad i brevlådan.
Man kan ju även skriva en notis till honom å be honom kolla upp vem som har mest utvisningsminuter, Ledin eller Floppa...
Lövva: Måste ju helt klart vara Ledin, eftersom alla pratar om att Foppa skyddas av domarna och de vågar inte ta utvisningar på honom. Med andra ord borde Foppa ha högst 2 utvisningsminuter och Ledin torde väl ha en bra bit över 1000 minuter denna säsong.
Ja, gladast över den där artikeln är nog Ledin. Ett bevis på att han verkligen fått Modo att fokusera på honom i stället för att lira ut Luleå.
För övrigt är det ju bara ett par veckor sen som Foppa tog ut Ledin till sitt höstens lag i Hockeykväll i SVT. Motiveringen var ungefär "jag gillar spelare som bara går ut och kör, kväll efter kväll."
Albert Hall: Jag vill se nästa match mot Modo, följetången Ledin - Foppa måste man ju se. Måste nog börja fundera på att åka dit.Ska de få varann till slut?...
Lövva: Jag gillar Per ledin, tycker att han visar en inställning som jag jag tycker många andra saknar, det vill säga är att offra sig för laget kosta vad det kosta vill ...
Men Jag tycker det är skojjigt att man fortfarande gnäller på domarna, de är som de är.
NuMo: På tal om patetisk säger jag bara.... nej jag orkar inte ens....
Modoante: Modoante: Så, vad väntar du på. Gack nu till Lallehandan o kommentera. Jag såg att det fanns 800 tecken kvar där att utlägga med ...*ler glatt o hetsar*
Karoliina: cittat för modos hemsida och (Forum) Precis som Djurgården hade en gås oplockad med Per Ledin i fjol tycker jag att Modo har det i år. I fjol armbågade han Strömberg i DIF och när Odoya skulle "plocka gåsen" ville inte tuffe Ledin vara med längre. Ledin är en liten feg råtta som delar ut tjysmällar och sedan sticker och gömmer sig. Påäkningen av en oförberedd Hinote var inte snygg, sedan skickade han in en annan Modospelare, såg inte vem, i sargen med huvet före. Nä, Modo har en gås oplockad gås, ge Ledin spö i nästa match.
Nog tycker jag Floppa spelade mer utan hjärna än vad ledda gjorde igår! Men Luleå fans ta åter av kritiken det är ju så här Pelle vill att det ska va han har ju bokstavligen klarat av syftet med det hela! Tycker att Kent Forsberg borde lägga mer energi åt laget Modo än åt hur andras spelare uppträder, Modo har stora problem med spelet kan man ju lätt konstatera, Man kanske inte borde ligga sjua med detta lag! Fast av det man skåda igår förstår jag det! Stackars Hinote som är så oskyldig:-)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?