Kvällens match

« · 449102 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
...vilket vi såg resultatet av där. Wallin fick nu dessutom ett extra långt byte och drog på sig en utvisning därför att han helt enkelt inte orkar hänga med. Inte bra.
Kommentera

Äh, skit också, där kom reduceringen. Det hängde verkligen i luften.
Kommentera

Nej, nu har Modo börjat få upp farten. Det här är inte bra. Tror att det kan vara dags att börja slå lite icingpuckar för Luleås del. Fast det är klart, än man en man mindre är det svårt att slå icing...
Kommentera

LL: Varför tar man dessa onödiga utvisningar?
Kommentera

Vivix: fast de tre hittills har egentligen inte varit så onödiga som många andra utvisningar i tidigare matcher. Johansson tog sin för att undvika ett friläge, Wallin för att han var dödstrött efter ett maratonbyte och Obsut för att han blev uppsnurrad på läktaren.
Kommentera

LL: de tre hittills i den här perioden, alltså.
Kommentera

...fast där kom en grymt onödig utvisning. Tellström slarvar med klubban och träffar - förvisso oavsiktligt, men ändå slarvigt - Gästrin i ansiktet med klubban. Håll ordning på klubban, grabbar!
Kommentera

LL:

Vad tycker ni om domaren föresten? Hör rykten om att det är någon ryss...
Kommentera

Dysso: jodå, han är ganska bra. De utvisningar han har tagit har väl varit rätt så korrekta. Tycker inte att han har missat just någon heller.
Kommentera

Usch, nu har Modo ett ruskigt tryck. Det är Antila som håller oss kvar i ledning just nu.
Kommentera

Nu gjorde Fagemo sitt första byte på ungefär tio minuter. Ska bli intressant att se om vi klarar av att lyfta spelet nu när utvisningarna är förbi.
Kommentera

LL: Nu dog webbradion också, det måste vila en förbannelse över mig.
Kommentera

Fast där släppte domaren en SOLKLAR utvisning på Mäntylä! Puh, tack för det!
Kommentera

Fast när jag ser reprisen så är den inte lika solklar, fast nog var det en utvisning ändå.
Kommentera

LL: Har ni övergivit guldtråden för gott?
Kommentera

Den har nog bara glömts bort i hastigheten. Vi började prata i den här tråden och så fortsatte det visst av bara farten.

Vi leder fortfarande, och nu är det paus. Men det var ett enormt tryck från Modo under den andra halvan av perioden. Sedins börjar tyvärr komma igång också. Vi måste hålla oss ifrån utvisningar om det inte är alldeles nödvändigt att ta dem dem.
Kommentera

Tilläggas bör att spelet i numerärt underläge var rätt bra i den här perioden. Dock håller det ju ändå inte att vara en man mindre hela tiden. 16-3 i skott till Modo i andra perioden...
Kommentera

LL:

Jag tycker inte Salo imponerad precis som tur är. Tänk att vi leder efter två perrar! Borde inte detta vara en anledning till bragdguldet? Detta kommer ju inte att bli annat än en hedersam förlust, även om Real Modo nu vinner med 8-4 så räknar jag in det i den kategorin.

Antila har varit helt ok hittills.

Roligt var när Holma intervjuades efter andra, han kunde ju knappt svenska! Special teames, jojo...

Renberg 2+1, han kommer den gamle räven.
Kommentera

Jag tror att det blir svårt att hålla ledningen matchen ut, men sammantaget är det här så här långt Luleås bästa match av de jag har sett dem göra den här säsongen, vinsten hemma mot DIF inkluderad. Kan man ha den här inställningen och kampviljan även fortsättningsvis så finns det hopp.
Kommentera

Och det nästan första Luleå gör är... taadaa - att dra på sig en utvisning! En onödig sådan, dessutom. Skit också.
Kommentera

Usch, grymt Modo-tryck nu...
Kommentera

Luleå fulltaligt...
Kommentera

Usch och fy så Sedins snurrar runt... Antila får rädda skott efter skott efter skott efter...
Kommentera

Huuuuuh! Fransson gör matchens första misstag och ger Steen ett friläge men Antila gör en grym räddning, och sedan en till när angallet fortsätter. Ujanemej, det här är inte bra för hjärtat...
Kommentera

Skott i insidan av stolpen av Williams! Ojojojoj, ett mål där hade varit YTTERST välkommet...
Kommentera

9.13 spelade av tredje... det är Antila mot Modo nu, i stort sett.
Kommentera

Utvisning på Koch... usch och fy, det var inte bra. Det är nog tungt tryck i fem mot fem.
Kommentera

Puh, Modo-utvisning nu. Fyra mot fyra.
Kommentera

LL: Fan vad otäckt det är. Ja utvisning modo...phu, det behövdes.
Kommentera

Vivix: Foppa ut nu. Får se om det blir någon fler också... han försökte få med sig Holma och lyckades tydligen. Svagt av domaren. Det verkar dock bli 2+2 för Foppa?
Kommentera

LL: Japp, ett mål nu, snälla.
Kommentera

3-5!!! OBSUT!!!
Kommentera

LL: Det är inte möjligt!!!!! Ska vi verkligen vinna detta. Obsut gör väl sin 3 poäng ikväll, eller?
Kommentera

13 minuter spelade...
Kommentera

Nej, Fransson utvisad... var hittade domaren den? Jag missade i alla fall vad som hände. Jaja, inget att dividera om nu. KÄMPA, LULEÅ!!!
Kommentera

Modo pressar på i fem mot fyra, men Antila räddar återigen. Han måste ha räddat närmare 40 skott idag, tror jag.
Kommentera

LL:
Oerhört - grattis. Kul att ni tvålar till modoiterna, det behöver de. På lördag fortsätter deras 0-poängsvecka.
Kommentera

5.15 kvar...
Kommentera

LL: Antila låter ut att ha varit enormt bra idag. Tråkigt när man inte kan se.
Kommentera

JÄVLAR! 4-5 nu...
Kommentera

westerlind: ta det lugnt nu, det här är LÅNGT ifrån över.
Kommentera

LL: webbradion ligger lite efter tydligen, ditt inlägg kom långt innan det hände. Eller är du synsk?
Kommentera

Håll er på isen nu...
Kommentera

LL:
Va f-n, märkte just det, spelar ni alltid matcherna i pimpel-tempo däruppe? Froza Lulio. (Detta inlägg får inte sparas.)
Kommentera

Vivix: webbradion är alltid lite efter, av tekniska orsaker.

Fyra minuter kvar...
Kommentera

2.30 kvar...
Kommentera

Icing av Luleå, 1.37 kvar...
Kommentera

LL: Är det inte slut snart. Jag orkar inte mer.
Kommentera

Salo ut. Sex utespelare i Modo nu.
Kommentera

En minut kvar, avblåsning för offside i målgården av Modo. Tellström fick i trängt läge iväg ett skott som träffade utsidan av den tomma buren.

Dubbelutvisning på Ledin och Foppa nu.
Kommentera

« · 449102 · »