...vilket vi såg resultatet av där. Wallin fick nu dessutom ett extra långt byte och drog på sig en utvisning därför att han helt enkelt inte orkar hänga med. Inte bra.
Nej, nu har Modo börjat få upp farten. Det här är inte bra. Tror att det kan vara dags att börja slå lite icingpuckar för Luleås del. Fast det är klart, än man en man mindre är det svårt att slå icing...
Vivix: fast de tre hittills har egentligen inte varit så onödiga som många andra utvisningar i tidigare matcher. Johansson tog sin för att undvika ett friläge, Wallin för att han var dödstrött efter ett maratonbyte och Obsut för att han blev uppsnurrad på läktaren.
...fast där kom en grymt onödig utvisning. Tellström slarvar med klubban och träffar - förvisso oavsiktligt, men ändå slarvigt - Gästrin i ansiktet med klubban. Håll ordning på klubban, grabbar!
Den har nog bara glömts bort i hastigheten. Vi började prata i den här tråden och så fortsatte det visst av bara farten.
Vi leder fortfarande, och nu är det paus. Men det var ett enormt tryck från Modo under den andra halvan av perioden. Sedins börjar tyvärr komma igång också. Vi måste hålla oss ifrån utvisningar om det inte är alldeles nödvändigt att ta dem dem.
Tilläggas bör att spelet i numerärt underläge var rätt bra i den här perioden. Dock håller det ju ändå inte att vara en man mindre hela tiden. 16-3 i skott till Modo i andra perioden...
Jag tycker inte Salo imponerad precis som tur är. Tänk att vi leder efter två perrar! Borde inte detta vara en anledning till bragdguldet? Detta kommer ju inte att bli annat än en hedersam förlust, även om Real Modo nu vinner med 8-4 så räknar jag in det i den kategorin.
Antila har varit helt ok hittills.
Roligt var när Holma intervjuades efter andra, han kunde ju knappt svenska! Special teames, jojo...
Jag tror att det blir svårt att hålla ledningen matchen ut, men sammantaget är det här så här långt Luleås bästa match av de jag har sett dem göra den här säsongen, vinsten hemma mot DIF inkluderad. Kan man ha den här inställningen och kampviljan även fortsättningsvis så finns det hopp.
Huuuuuh! Fransson gör matchens första misstag och ger Steen ett friläge men Antila gör en grym räddning, och sedan en till när angallet fortsätter. Ujanemej, det här är inte bra för hjärtat...
Vivix: Foppa ut nu. Får se om det blir någon fler också... han försökte få med sig Holma och lyckades tydligen. Svagt av domaren. Det verkar dock bli 2+2 för Foppa?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?