Kvällens match

« · 449307 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
LL: Längsta minuten i mitt liv.
Kommentera

JJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

LL: Jaaa, UNDERBART!!!!!!
Kommentera

FY FAN SÅ SKÖNT!

En vinst är aldrig så härlig som när det har gått dåligt ett tag :-)

(ja, utom när man vinner SM-guld förstås :-)
Kommentera

LL: Att vinsten dessutom kommer borta mot just MODO gör det ju inte hellre mindre roligt. Ojoj jag kommer att le i flera dagar nu.
Kommentera

Stort grattis till lulingarna! Lite onödigt spännande där på slutet, men va fan, ni vann ju.:)

Får väl säga ograttis till Paddan också.
Kommentera

Dessutom förlorade såväl Brynäs, MIF, SSK som DIF. Mycket bra. Det här kan komma att visa sig vara OERHÖRT viktiga vad det lider.

Underbar inställning hos Luleå i dag. Det vill vi se mer av!
Kommentera

Vivix: och vad tror du Kickan kommer att göra då? För henne är nog en vinst över Modo bättre än det bästa sex man kan tänka sig :-)
Kommentera

Chief: tack så mycket! Vi har ju inte haft så mycket att glädjas över på sista tiden...
Kommentera

LL:

Får gratulera också, verkar ha varit en match man skulle sett. Mycket action... Nu får Renberg fortsätta på den inslagna vägen i två matcher, sen vill jag gärna se en liten temporär formsvacka över en match sådär... ;)
Kommentera

LL: Haha, ja det är det nog. Det är väl bara att hon tackar dem. Det gör i alla fall jag. Det var såååå skönt.:)
Kommentera

LL: Desto mer happy thoughts ikväll då. :)

Frågan är bara hur Albert hanterar en vinst istället för en hedersam förlust. Kan man hamna i glädjekoma tro?

Grattis till Dysso också förresten. Vet att det är fel gb egentligen, men det är ju här alla hamnar till sist ändå....;)
Kommentera

Chief: hehe, jo, ett glädjekoma ligger nog nära till hans för den gode herr Hall :-)

Nåja, nu ska vi inte segla iväg alltför mycket för det här. Nu väntar Mora hemma på lördag - också det en viktig match.

Måste förresten säga att jag inte riktigt förstår alla de hyllningar som Foppa får efter matchen på Canal+. Ju längre matchen gick, desto mer surar han ihop och drar på sig idiotiska utvisningar. Han är ju faktiskt direkt orsak till både 2-4 och 3-5, och att han dessutom låter sig provoceras av Per Ledin med en minut kvar av matchen är inget annat än riktigt svagt av en så rutinerad spelare. Fast det är klart, enligt Mats Wennerholm är ju hans tjurighet och idiotutvisningar ett tecken på hans storhet...
Kommentera

LL: Detta är helt obeskrivligt underbart! Överljuvligt! ÖVERLJUVLIGT!

Fast jag höll på att ta livet av oss två gånger på väg hem. Först ringde mamma och sa att hon fått tillbringa natten på Hjärt-IVA, "men det var inget farligt". Inget farligt? Vafan, hamnar man på Hjärt-IVA är det väl ingen liten förkylning eller skavsår det handlar om, sa jag, och tyckte att de inte hade behövt vänta ett dygn innan de ringde mig. Hela släkten kan ju dö, verkar det som, innan de hör av sig till mig och berättar det. Jag blev så upprörd att jag var jävligt nära att köra in i bilen framför, som hade saktat in lite.

Sedan ringde en kompis och sa att vi vann. Då blev jag så lycklig att jag släppte ratten och bara skrek, samt höll på att missa en hel rondell.

Fast jag tyckte bara att det var skitkul och började asgarva och sa att om mobilen ringer en gång till så stannar jag innan jag svarar och låter någon annan köra innan jag tar död på allihop : )

Underbart! Seger mot MooDoo och dessutom förlorade Pölsan. Det kan inte bli bättre.
Kommentera

Chief:

Glädjekoma? Nej, efter en sån här tursam seger så blirt det inte roligt. Tur och otur jämnar ju tyvärr ut sig. Nu blir det nog uppförsbacke.

Fast, wow, jag ska försöka vara lite glad en stund, jag håller med Ankan och de övriga p åC+. Vilken match!

En hjälte: Den före detta idrottsinvaliden som visade hur bra han egentligen är. Ännu är är han på uppgång...

En hjälte: Antila, som visade sig vara så bra som alla vet att han kan vara om han bara är frisk.

En hjälte: Per Ledin, hihi vad rutinerat att provocera fram dubbelutvisningen med Foppa på slutet. Så gör bara en riktig lagspelare.

En hjälte: säga vad man vill om min favvo Obsuts tabbe vid Modos andra mål, sen visade han vilken tillgång han är. Oerhört värdefull i PP, snabba om än inte särskilt hårda skott i PP so malltid träffar mål. Han revancherade sig många gånger om.

En hjälte: Äh, de övriga.

Säga vad man vill om Foppa, bäst på plan tyckte jag han var trots allt. Jag kan faktiskt förstå Modoiterna. Om han spelat i rätt lag så hade nog även jag tyckt att han var ganska kul att se på i sina bästa stunder.

Nu blir det som sagt mörkare tider.
Kommentera

Albert Hall: Ditt sätt att ständigt hitta nya vinklingar och möjligheter till elände är värdigt en tikare. Stilpoäng till dig. Pilutta positivismen!
Kommentera

Albert Hall: Obsut är bäst! Dessutom är han ju lite söt också, vilket naturligtvis ökar hans värde i mina ögon : ) Hur som helst är han det nyförvärv jag är mest nöjd med.

Fast egentligen tycker jag att Rönken är bäst och Obsut bara näst bäst.
Kommentera

LL:

Det är inte säkert att Foppa alltid är en tillgång för LAGET Modo. Men en artist och sevärd spelare var han i alla fall ikväll. Klasser bättre än i matchen här i Lule.

Fast extra kul att få klå Modo med Foppa på topp tycker jag.

Chief:

På lördag har vi Mora hemma. Antagligen får vi sota för detta då. Kom ihåg var du läste det först!

Sen förlorade jag 20 spänn på mitt 9-1 till Modo tips på matchen. Typiskt.
Kommentera

Kickan:

Hm, är Obsut söt? Nja, iofs tycker jag aldrig killar är söta. Snygga kan jag ibland i svaga stunder erkänna att dom kan vara. Men söta? Hockeyspelar SKA inte vara söta. Obsut prickar mål i PP, (när han inte träffar Svartvadet) det räcker för mig.

Rönken är också ganska bra ibland. Fast inte som Obsut.
Kommentera

Albert Hall:
Dyker bara in här för att säga...
Stort Grattis till segern:))))
Kommentera

Albert Hall: Ok då. Han är lite snygg.

Jag är faktiskt positivt överraskad av honom. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig av honom. Egentligen ingenting, tror jag, annat än att han skulle vara en rätt bra ES-spelare. Han är mer än bara "rätt bra" har jag insett nu. Han är jäkligt bra.
Kommentera

Petra:

Tack. Vi behövde den här segern.
Kommentera

Albert Hall:
Helt klart behövde ni det!!
Men nu går man på lätta steg till jobbet imorgon,utan
att måsta lyssna på alla jobbiga och dryga små MoDo-iter
som man tvingas jobba med...Tack för det:)))
Kommentera

Petra:

I och för sig så var det nog inte på grund av den anledningen som vi vann, men om du kan dra nytta av den så varsågod... ;-)
Kommentera

Albert Hall: Hipp hurra, tjo och tjim, jippie vad glad jag är...

Nä, vad faan försöker jag att inbilla mig själv egentligen. Tror att jag ska hitta en grushög att lägga mig under.

Jag som är allergisk mot fisk, hur hade de tänkt att jag skulle klara det här?

[bild]www.martinmorck.com/art/gravyr-torsk-L2.jpg[/bild]
Kommentera

Paddan: Nu går ni för långt. Inte för att spyablaffan till logga är särskilt snygg, men inte vet jag om Foppa är särskilt mycket snyggare.

Vi som är är supportar till andra lag är allergiska mot Fisken sedan länge. Kul att det finns MooDooister som reagerar likdant.

Är inte den här kvällen underbar?

UNDERBAR!
Kommentera

Men shit hur jag stavar.

supportRar

likAdant
Kommentera

Kickan: Vilken match! Obsut tabbade sig några gånger men tog revansch genom att göra 1mål och 3assist. Härligt att se att Renberg är på uppgång också! PP-kedjan med Holma, Rönken och Renberg var ett genidrag av Jens-Mikael. Hittar inget negativt en kväll som denna. ;) Antila ska även ha beröm för sin insats, även fast inte 89,7% låter så övertygande.
Kommentera

Kickan: Nepp, den var alldeles för kall för att kunna vara underbar.
Men den var nog underbar för de som vill studera icke fungerande försvarsspel.

Antila var dock riktigt bra, måste jag säga. Undrar just var man kan hitta en billig myrslok...
Kommentera

nappen: Jämfört med Sälos 75 procent så är det ju rätt bra ändå.

Skönt att vi fick bryta någons svit på ett positivt sätt. Annars har det ju den sista tiden varit så att lag som blivit nollade ett antal matcher i rad plötsligt har öst in mål mot oss, och det är ju inte riktigt lika kul.
Kommentera

Paddan: AIK har nog inte så mycket mer av värde att sälja med tanke på i vilken division de spelar, så jag kan inte tipsa er om dem.

Märkligt förresten att Gläfsarna är så tysta om att Peo lockat Pasi till Schtaan.
Kommentera

Kickan: Har för mig att det stod något inlägg om honom igår på HS, men Tikarna är väl så uppe i det blå att sånt där inte bekommer dom just nu.

Själv undrar jag vad Joe Sakic hockeyklubbor gjorde ute på Örnsköldsviks Flygplats. Har han också flyttat hem till Foppa?
Kommentera

Kickan: grrrr...grrr.. Det har tjatats tillräckligt om den där Pasi Petriläinen. Han är inte så bra som folk tror, han platsar inte i Tappara exempelvis !
Kommentera

Kickan: GRATTIS till segern!!!

Jag läste det där om Pasi. Anledningen till varför vi håller käft är att vi inte orkar bry oss om en människa som uppför sig som en snorig fjortonåring och velar sjuttonhundra gånger fram - och tillbaka hit å dit.

Ena stunden Gläfsers, nästa Finland, nästa Gläfsers å till sist blev det visst Finland i allafall och nu skall han bosätta sig i Schtaan.

Vi jobbade verkligen stenhårt på att knyta honom till oss igen och som gäckade han bara med oss hela tiden och gav oss kalla handen.

Han är i vartfall INTE välkommen tillbaks!

Sådeså.
Kommentera

oraklet: Nej, jag har aldrig tyckt att han är någon frälsare för något lag, men att döma av alla inlägg på erat plank som tillägnats honom så kan man ju lätt få för sig att alla Gläfsare anser att han är Gud. Ja, innan han skrev på för Schtaan alltså.
Kommentera

Kickan:

Fast vad jag hört ryktas så kan nog Dahlén kan nog snart vara klar för Timrå istället.
Kommentera

Frisco: Tacktack. Vad gulligt av dig att gratta oss även om det säkert tar emot ; )
Kommentera

Albert Hall: Ja, appselut. Vilket Domustrapperykte ska de annars klamra sig fast vid?
Kommentera

Albert Hall: Sidär, bara LHF vinner är jag tipsdrottning. 8 poäng! Jag som brukar få typ 2, eller max 3. Jantagligen var jag den enda som tippade LHF-seger idag.
Kommentera

Kickan:

Jag är inte med i den där tävlingen. Fast jag skulle ändå aldrig ha några rätt. Mina 9-1 i kvällens match hade ju inte varit så lyckat tex.

Fast på lördag så skulle nog ändå mina Lule-Mora 2-5 vara ganska nära. Tror jag.
Kommentera

Albert Hall: Jag är med ibland, men har missat säkert två tredjedelar av omgångarna. Det är ju ingen tvävling så den känns betydelselös.

Jävla attjo som sabbade så att tvävlingen fick läggas ner. Tävlingar är inte lika kul. De är inte på riktigt.

Å andra sidan så betyder ju tvävlingens försvinnande att jag kvarstår som tipsdrottning och ensam vinnare av tvävlingen i all evighet utan att någon kan ta ifrån mig titeln. Jag ska ta upp det i min CV om jag får för mig att söka nytt jobb någon gång.

Efter segern är jag mig själv igen. Vi vinner mot Luggen med 19283746464747884984-0, plus/minus något enstaka mål. Jag tror att mitt tips är väldans nära iaf, om än inte exakt.
Kommentera

Kickan: Hmm, själv hävdar jag att den där tvävlingen aldrig fick någon slutsegrare eftersom jag inte sett någon prisutdelning...
Kommentera

Kickan:

Ja, tvävlingens, eller The Tvävling som den hette på slutet, försvinnande var tråkigt. Extra tråkigt var ju att vi övriga inte fick chansen att besegra dig. Jag kan inte släppa misstanken om att du hade något med försvinnadet att göra när du i panik såg nederlaget närma sig. Attjo hade säkert något fuffens som du luskade reda på och sedan utnyttjade. Alternativt utnyttjade du dina kontakter i MC-kretsar...
Kommentera

Paddan: Det beror ju enbart på att du inte åkte upp och kollade matchen mellan LHF och TIK. Skyll dig själv.
Kommentera

Albert Hall: Äh, hade den funnits kvar hade jag såklart vunnit igen. Mina formtoppar följer LHF:s, och optimismen visar sig alltid segra över pessimismen på samma sätt som LHF alltid tar sig till slutspel.
Kommentera

Nej, nu överger jag er. Nattinatti med er.
Kommentera

Obsut 1+3. Undrar när det senast hände att en back gjorde 4 poäng i LHF? Då har jag ändå inte räknat hans assist till Svartvadets 2-1 mål.

Ser i diverse tidningar att stackars domare Bulanov är hårt kritiserad. Tja, klart att han verkar lite rund om magen, men en jävel på att blåsa var han i alla fall.

Om Bulan hade varit ryss, hade han då också hetat Bulanov?
Kommentera

Albert Hall: Väldigt skönt med en seger.Kan ju inte direkt påstå att jag trodde på vinst före matchen men jag har gärna fel när det är åt det hållet.
Härligt att Renberg äntligen får göra mål.Hans överlägsna bästa match hittills. Positivt också att han inte kände av skadan något.
Man måste ju säga att det var ett genidrag av Micke/Jesse att sätta ihop Renberg-Rönnqvist-Holmström i PP.Blev ju några pinnar från deras sida.Bara hoppas att dom fortsätter på den inslagna vägen.

Angående domaren så tycker jag han verkade ha dålig koll på vem som gjorde mål assist. Hände ju inte bara en gång att han hade fel.Ledin fick ju först assist på Renbergs 1-0 och Holmström fick först målet som Nordqvist gjorde. Jajaja, är väl inte hela världen.
Kommentera

« · 449307 · »