Kvällens match

« · 449572 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Portello:

Det är inte domaren utan de i funktionärsbåset som delar ut assists.
Kommentera

knaskamilla: Nu är det ju så att domaren rapporterar till funktionärerna, men hans ord är som tur inte lag i det avseendet. Man hörde tydligt hur Bulanov krediterade Ledin assisten på 1-0 målet samt Holmström för Nordqvist 3-2.
Jaja, inte så viktigt det här.Huvudsaken är ju att det blir rätt i slutändan.
Kommentera

Portello:

Jaså? Jaha. Jag hörde inte alls, jag... ;)
Kommentera

knaskamilla: Inte? Det var väldigt konstigt.Jag undrar vad det beror på...
Kommentera

Portello:

Mycket underligt! Tänk att det hördes till Pite men inte till H Höger...
Kommentera

knaskamilla: Kan det vara så att vi Tv i Piteå men inte på H Höger?
Kommentera

Portello:

Äh, vad snackar du om? Jag slår vad om att TV:n på H Höger är mycket större än din TV! Plus att vi har fyra skärmar på vår (där vi visserligen bara ser två av dem, men ändå...).
Kommentera

knaskamilla:
Jag var inte hemma och såg matchen utan var på sportbaren här i Piteå.Fö fick jag vänta ca 75 minuter innan jag fick maten.
Var ett stort sällskap där som skulle käka. Och dom hade tydligen sagt att dom ville ha maten 18,45 men dom fick den betydligt senare.

Men det sjukaste var ändå när vi bad personalen att höja ljudet.
"Nä, det kan vi inte göra, då börjar kanske de andra att klaga"

Ja menar, beställer man mat på en sportbar så får man nog tåla att visas just sport där, med högt ljud. Om man nu ill ha lugn och ro så kan man ju leta sig till ett annat ställe.

Och på tal om lugn och ro, det var det sista man hade. Sällskapet som var där kacklade nå så förfärligt.Ett under att man inte blev döv.
Kommentera

Portello: Lägg ner hela Piteå. Man verkar ju uppenbart inte ha någon logik alls där.
Kommentera

Härligt att Rönnqvist är tillbaka.Han behövs verkligen.Wallin spelar inte ikväll heller.
Nu är det bara hoppas att antila spelar lika bra som i matchen mot LHC.Då kan vi få poäng.
Kommentera

Så är det dags för hemmamatch på en måndag.Och i kvällens drabbning är det LHC som står för motståndet, igen.
De två senaste möterna har Linköping vunnit i Cloetta center, men förra gången vi möttes i Coop så vann vi.Bara hoppas att det blir så även ikväll.
Renberg och Sandström tillbaka men Antila saknas fortfarande pga hjärnskakning.

Tror på en väldigt jämn match ikväll.Tipset blir att det slutar med ett mål upp för något av lagen.
Kommentera

Portello: Jag håller en tumme för LHF! Inte för att det hjälpt förut men tanken är ju god iaf...:)
Kommentera

Chief: Luleå kan nog få all hjälp som finns. LHC är asannerligen inget dåligt lag. Gillar deras NHL-kedja mycket.Men ikväll får dom gärna vara anonyma.
Kommentera

Portello: vinst idag:5-2 Hynning och kocken dominerar! Hoppas bara att Rautio ska stå annars får tipset bli 2-5;-)
Kommentera

Linkan: Mitt tips är att Luleå får två pinnar med sig, eftersom matchen går till förlängning... Alltså, tips: 4-3 e.förl.
Kommentera

Inför kvällens match saknas två spelare.Frallan är sjuk samt Antila är fortfarande skadad.Detta innebär att Tellström går ner på backen samt att Rönnqvist klonar sig och spelar både center och högerforward i förstakedjan.
Gusten fortsätter i målet.Själv hade jag gärna sett Rautio få chansen.
För hela truppen se länktips.
Kommentera

Portello: Ja jag gillar första kedjan, den ser slagkraftig ut med #8x2 Betyder det att den blir dubbelt så bra då? Även jag hadde sett Rautio i målet i kväll, han måste få visa vad han går för nån gång.
Kommentera

Enligt hemsidan så saknas Antila,Åkerström samt Bulan inför kvällens match. Detta innebär att både Obsut och Fransson är tillbaka.
Nordqvist får centra andrakedjan som ven innehåller Ledin och Williams.
Förstakedjan ser grymt intressan ut.Renberg-Rönnqvist-Holmström.
Vi får hoppas på en repris av förra matchen då FBK var på besök.Vinst samt att vi spräckte Hentos nolla direkt.
Kommentera

I kvällens match mot Brynäs startar Luleå med fem backar.
Själv tror jag det är mycket möjligt att Tellström plockas ner som back en bit in i matchen.

Någon som vet varför inte JJ samt E.Lindberg är med? Skadade eller?
Kommentera

Portello: JJ är skriven i Piteås trupp!
Kommentera

jj??

Portello:
Kommentera

Portello: kvällens??
Kommentera

jonne: JJ = Jonas Johansson.
Kommentera

nappen: oki
Kommentera

Match mot Modo som visas på C+ för dom som inte kan närvara.Själv kan jag varken se den live eller på tv pga jobb.
Seger ikväll är ett måste, förlust och jag är rädd att vi inte ens klarar oss att lämna kvalplatsen.
Tydligen kan Fabbe spela ikväll, så de enda som saknas är JVM-spelarna samt Hynning som är skadad. Wallgren ersätter.
Kommentera

Portello:

Oroa dig inte. Enligt Poffa vinner MoDo lätt, eftersom jag är i Gbg.
Kommentera

Portello:

Inte ger jag upp även om vi losar ikväll. Kom ihåg att det återstår flera inbördes möten mellan lagen som är inblandade. Dessa möten är däremot otroligt viktiga.
Kommentera

knaskamilla: Du såg väl att jag tippar att Modo vinner med 2-7? Sist du tippade så slutade det ju inte så, så det måste ju bli det den här gången istället.
Kommentera

Portello:

Sådär tänker jag iofs inför varje match... ;)
Kommentera

Albert Hall:

Oj, nu blir jag chockad.Du är ju vår gb:s pessimistkonsult.Tills för några minuter sedan.
Kommentera

knaskamilla: Och någon gång måste du ju få rätt. Tror jag ska slänga in 100:- på 2-7 på oddset.
Kommentera

Portello:

Kortsiktigt är jag alltid realist. Fast av någon underlig anledning är jag mycket mer optimistisk på lång sikt. Alltså, ikväll förlust med 1-9, fast vi kommer att få slippa kvalserien.

Kanske.
Kommentera

Albert Hall: Som den obsoleta tanten jag är. Så tänker jag tillgripa Metoder för att tvinga Luleå att vinna ikväll. Jag ska baka. Det brukar hjälpa. Även om det nu sistens gick åt h-te. Fel sort och hastverk, tror jag. Stannade redan igår, efter jobbet, på byns ica-affär och bunkrade mandelmassa och kanel. Ikväll ska det snurras Örfilar (den finska benämningen för Kanelbullar)!

Så, var ni alla Lugna. Det blir Vinst ikväll.
Kommentera

Karoliina:

Inser du vad du just lovat? Om det nu mot förmodan skulle bli vinst ikväll så blir du tvungen att baka under varenda match hädanefter. Hela säsongen. Minst. Med eller utan våld.
Kommentera

Albert Hall: tssss...jag gillar vetemjöl...*skruvar på sig lite besvärat*
Kommentera

Karoliina: Vad skönt att komma hem från jobbet, slå på datorn och se att vi helt säkert vinner ikväll! Känns tryggt med bullar på nått vis:)
Kommentera

Vivix: Fast bagerskan har fått ont i magen...*tuggar deg med besatt min*
Kommentera

Karoliina: *påminnar mig själv*...pärlsockret ska på när vinsten är säkrat. Foppa ut. 2+10. 48 bullar blir det.
Kommentera

Karoliina:
Kommer genast med en termos kaffe.
Kommentera

Metal Guru: Jag är för nervör för att kunna konvensera (och för mjölig)...MÅÅÅL...Tjihoooooo
Kommentera

Karoliina:
Gör inget. Kan ändå inte prata med munnen full av bullar.
Kommentera

Metal Guru: NERVÖS (korrar utan att knorra)...MÅL igen...MIN BAKNING RULAR JU!
Kommentera

Metal Guru:
Baka på du. Glufs. Glufs.
Schlurrp. Glufs.
Kommentera

Metal Guru: Nu måste jag till köket och piina in bullar i ugnen. Vänta här så får du strax varma. Men smula int då pärlsocker runt o strula...*förmanar*

*skiitlycklig ju
Kommentera

äntl blir den 1 sgr,inte ofta nfrtdn.
Kommentera

är du här också, ernst udet:

vill du ha lite vokaler att blanda in:
aaaaeeeeeeeiiiiääääeeoooiööööiiiiyyyu
Kommentera

Metal Guru:
Tror du dom vokalerna räckerl, tveksamt, behövs betydligt fler.

Kul att Luleå vann, den där Williams (Justin?) var kanonbra. Synd bara att jag inte tippade en Luleåvinst......

Grattis till segern, Luleå. Det var Ni väl värda ikväll.
Kommentera

Tack för bullarna, Karoliina:
Jag stapplar hem till mig nu.
Kommentera

Karoliina: det här med bakning av bullar måste betyda något. När Luleå slog HV hemma med 4-1 så bakade min sambo kanelbullar, och i dag bakade du.

Så - vem tar hand om bullbaket på torsdag? Någon frivillig? Själv kan jag inte baka bullar så jag kan inte ta det.
Kommentera

LL: Tssss...finns intet Inte då det gäller uppoffringar för Laget. Vi sätter dig i bullbakarskolan genast. *skissar redan på kurshäftet*
Kommentera

« · 449572 · »