Jahapp. Tur att man ska ut och kröka på fredag så man slipper sitta framför tv:n och lida.
Lindberg Råkkar: det är ju helt uppenbart också så att Niinima är långt ifrån hundraprocentig i knäet. Rakt fram går bra, men så fort han ska vända sig om så händer det ju knappt någonting alls.
Nej, det blir minst en match till av det här. Jag kan inte se hur en vändning ska ske i den här matchen, LHF spelar inte alls bra idag heller. Det är lite för försiktigt och forwards ligger för djupt i egen zon så vi får aldrid press på deras backar när de lägger upp mot blå.
Blä, mår ju dåligt av nervositet. Ikväll vill jag se att Luleå får till långa anfall mot Djurgården. Skapa mycket trafik framför motståndarmålet samt skjuta mycket. Skulle vara grymt skönt om det var avgjort inför de tio sista minuterna i matchen.
Lindberg Råkkar:Ruskigt imponerande av det riktiga AIK att slå ut Hv71. Och att göra det med 4-0 är sjukt imponerande.
Nu är det bara hoppas att det är slutspelat för det andra Stockholmslaget i morgon vid den här tiden.
Portello: håller med helt och hållet. Komarek har på det lilla han har spelat presterat mycket mer än vad Meijer har gjort. LHF behöver bygga på offensiven till nästa år för att inte vara så beroende av att hålla tätt bakåt (och för att motståndarna till slut kommer att hitta sätt att komma förbi defensiven på ett effektivare sätt) och då är spelare som Komarek och Kim Karlsson mycket bättre alternativ.
Salcin: Ingen Olausson i kvällens match. Han har tydligen feber. Synd.
Ikväll har vi möjlighet att avsluta den här matchserien, och jag hoppas verkligen att vi gör det. I vissa situationer märks det att bla Niinimaa inte riktigt är 100 % så en lite längre ledighet skulle inte vara helt fel.
Nyckeln ikväll är såklart att stå imot det förväntande DIF-anstormningenför ju längre vi perioderna går ju mer talar för oss. Hoppas även att vi får första målet, skulle vara väldigt mycket värt.
Tyvärr måsta man jobba ikväll. Undra hur det kommer att gå? Känns som att man mest vill kolla hur det går i matchen.
Hoppas vi får en kompetent domare till kvällens match, som vågar stävja slashingar och crosscheckingar som DIF konsekvent kör med.
Lindberg Råkkar: Helt klart kändes det som DIF skulle kunna ett gäng till utvisningar. Bla Brodin borde ju ha åkt ut efter hans armbåge på Abbott.
Sedan kan jag inte fatta hur de kunde ta bara en tvåa på Nilson.
Nedsläpp om ca 2,45. Nu börjar man bli lite nervös. Hoppas Luleås fina försvarsspel håller i sig samt att vi kan få dit några puckar. 4-1 i vinst låter väl bra?
Om Luleå vinner dagens match så har de två lagen som tippades som 11 och 12 av många bägge 3-0 i matcher. Ett bevis på att matcher inte vinns på pappret utan på isen.
Till lördag har jag biljetter färdigt bokade, hoppas det blir uppåt 6000 på läktarna då.
Lindberg Råkkar: Tycker att Djurgården ska hyra in Tomas Ros. Han vet ju tydligen hur de ska göra för att slå oss
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article8668386.ab
Det blir i sådana fall jag (Magnus Sjöstedt) och Jimmy Hamrin som kommer att hålla i trådarna.
Jag skall väl svara för det impulsiva och explosiva. Medan Jimmy levererar kloka analyser och tänkvärda funderingar. Skall även försöka få till ett uppsnack innan nedsläpp med någon ledare eller spelare i Timrå IK. MEN jag skall även försöka rota fram någon representant från Luleå till mikrofonerna.
Nu undrar jag om det finns några speciella frågor ni vill ha svar på och om det finns någon speciell ledare/spelare ni vill skall svara på dessa?
Tacksam för feedback och om någon skribent kan klistra in detta på det officiella forumet också.
Adressen till webbsändningen: www.timraik.se
VÄL MÖTT OCH MÅ BÄSTA LAG VINNA!
Redigerad kommentar