LL: Vi får väl hoppas att DIF:s usla Sudden-historik från serien håller i sig. Tror de var sämst i hela serien i det läget. Men det spelar nog mindre roll idag. Bara hoppas att Luleå vågar att fortsätta som man avslutade.
Janne Sandström avgör med en handledare från blå. Kom ihåg var ni läste det först! ;)
LL: Att Jonsson måste väl vara spelaren som gav högst odds av alla Luleås utespelare? Fy tusan vad skönt när pucken satt i mål.
Hoppas att spelarna njuter ordentligt ikväll för att sedan börja ladda upp inför holmgången mot Skellefteå.
Lindberg Råkkar: ja, Hjalmarsson klev verkligen fram när det gällde idag.
Lite småkomiskt på något sätt att senast vi gick till semifinal tappade vi också 3-0 till 3-3 och avgjorde i sjunde. Då var det Soutukorva som avgjorde med världens hårdaste slagskott någonsin. Pang upp i krysset bakom vem-det-nu-var som stod i mål för Modo på den tiden.
Tack för grattiset foppa78 och horcoff. Känns grymt kul att det löste sig till slut.
Nu blir det att försöka fixa ledigt på tisdag. Inte tusan kan jag jobba då...
Redigerad kommentar
Kollade in och läste lite på DIF:s officiella forum. Det modereras inget där kan man lugnt säga. Otroligt låg nivå på sina håll..
Tack Magnus. Det känns bra med Luleå i semi. Men lika glad jag är nu lika besviken blir jag om Luleå slås ut av Skellefteå. Hemska tanke.
Portello:
Grattis! Såg matchen, sjukt spännande... Hoppas LHF går hela vägen i år.
Backbristen visar sig, Nilsson går bort sig rejält på 2-2. Tycker att Luleå gör en hel ok match trots allt så här långt, men i dagens hockey går det i stort sett inte att spela på bara fyra backar - framför allt inte när man redan har spelat med kort om folk i sju stenhårda kvartsfinalmatcher. Får väl se hur det blir i tredje, men jag har svårt att se hur LHF ska orka stå emot.
"Ingenting är logiskt i dag", säger kommentatorerna. Nu har jag bara tittat på hockey i lite mer än trettio år så jag kanske inte har hunnit lära mig så mycket, men jag tycker att det brukar vara ganska normalt att det blir mål när det ena laget har numerärt överläge i över fem minuter, varav ca 1:40 i fem mot tre.
Lindberg Råkkar: håller med, tyvärr är ju Nilsson skyldig till både 2-2 och 3-3 genom att rusa bort sig.
Och Boork har ju inte ett rätt på hela matchen. Abbotts eventuella hakning (och jag tycker att det inte är utvisning, det är på klubban och nedanför nedre handen på puckföraren) innan 2-3 analyserade han sönder och samman, men Jimmie Ericssons jättehakning på Jakola innan 1-2 nämnde han inte med ett enda ord.
Tycker förresten annars att det är bra jobbat av LHF att ta det här till sudden. Skellefteå kommer dock antagligen att avgöra ganska snabbt, för det ser ut att vara rejält trötta LHF-spelare, framför allt på backsidan. Det är nog absolut nödvändigt att åtminstone en av Styrman, Niinima eller Fälth kan spela nästa match om Luleå ska orka ta det här till mer än fyra eller fem matcher.
Salcin: Grymt härlig seger idag. Var rätt skönt att vara på plats i SKA.
Enligt kuriren-bloggarna så missar Lavander kvällens match pga sjukdom. Hoppas verkligen att de testar att slänga in Cam med Arlbrandt och Olausson.
65selander: fullständigt rättvis seger, om man frånser att Skellefteå dominerade i ungefär 55 av 60 ordinarie minuter... tycker dock inte att 3-3--målet enbart är tur, det är faktiskt en tavla av Hadelöv. Eller ja, det kan man väl iofs också kalla tur när jag tänker efter. Skit samma, mål blev det. Däremot var LHF klart bättre i förlängningen, och bra också att domarna inte gick på Hadelövs specialare med att sätta ut benet och sedan filma järnet och faktum är att ska någon ut där är det Hadelöv. Det är inte första och antagligen inte sista gången han gör den grejen, och Petter Rönnqvist är rejält ute och cyklar när han hävdar att målvakten får göra vad han vill i målområdet.
Det blir i sådana fall jag (Magnus Sjöstedt) och Jimmy Hamrin som kommer att hålla i trådarna.
Jag skall väl svara för det impulsiva och explosiva. Medan Jimmy levererar kloka analyser och tänkvärda funderingar. Skall även försöka få till ett uppsnack innan nedsläpp med någon ledare eller spelare i Timrå IK. MEN jag skall även försöka rota fram någon representant från Luleå till mikrofonerna.
Nu undrar jag om det finns några speciella frågor ni vill ha svar på och om det finns någon speciell ledare/spelare ni vill skall svara på dessa?
Tacksam för feedback och om någon skribent kan klistra in detta på det officiella forumet också.
Adressen till webbsändningen: www.timraik.se
VÄL MÖTT OCH MÅ BÄSTA LAG VINNA!
Redigerad kommentar