Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1364839 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Hela Luleå sover säkert vid detta lag. Men jag vill bara UPPLYSA ER om att det jobbas för högtryck från Timrå IK:s håll på att även webbsända dagens match i förkvalet till J20 SM-slutspelet mellan Timrå IK - Luleå HF. Mastchen som streamades igår var utan ljud och kommentatorer. Men tanken är att den biten skall vara åtgärdad tills idag.

Det blir i sådana fall jag (Magnus Sjöstedt) och Jimmy Hamrin som kommer att hålla i trådarna.

Jag skall väl svara för det impulsiva och explosiva. Medan Jimmy levererar kloka analyser och tänkvärda funderingar. Skall även försöka få till ett uppsnack innan nedsläpp med någon ledare eller spelare i Timrå IK. MEN jag skall även försöka rota fram någon representant från Luleå till mikrofonerna.

Nu undrar jag om det finns några speciella frågor ni vill ha svar på och om det finns någon speciell ledare/spelare ni vill skall svara på dessa?

Tacksam för feedback och om någon skribent kan klistra in detta på det officiella forumet också.

Adressen till webbsändningen: www.timraik.se

VÄL MÖTT OCH MÅ BÄSTA LAG VINNA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: MATCHEN HAR NEDSLÄPP 13.00 men räkna med att sändningarna drar igång kring 12.30!!!
Kommentera

OJOJ. Jag är sjuuuukit nervös! Hur ska det här sluta?

Kommentera

Portello: Det var nära att man vek ned sig i 3:e trots allt, då man slutade åka skridskor och checka helt. Gav Djurgården initiativ helt i onödan.
Nu fick man lite hjälp av domarn att komma tillbaka med ett billigt PP som man tjänat ihop till sett totalt i hela matchen och matchserien.
Nu gäller det satsa 110% framåt och inte fega ur så har man chansen ta hem detta.
Kommentera

Portello: jag tror inte att jag pallar att kolla på förlängningen. Har ingen bra känsla, det känns som om DIF kommer att ta det här. Vet inte riktigt vad jag baserar det på, det är egentligen bara onda aningar. Och skiter det sig så pallar jag inte att höra allt tjat om "historisk vändning" och liknande.
Kommentera

LL: Vi får väl hoppas att DIF:s usla Sudden-historik från serien håller i sig. Tror de var sämst i hela serien i det läget. Men det spelar nog mindre roll idag. Bara hoppas att Luleå vågar att fortsätta som man avslutade.

Janne Sandström avgör med en handledare från blå. Kom ihåg var ni läste det först! ;)

Kommentera

Portello: fast den formen av sudden är ju helt annorlunda eftersom det handlar om fyra mot fyra. Men hoppas kan man förstås alltid.
Kommentera

LL: Jo, det jag menade. Det spelar nog noll roll. Ett Luleå-mål till och vid får möta Skellefteå i semi.. Ett DIF-mål och vi får lov.
Kommentera

ROBIN JONSSON!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Portello: JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Kommentera

LL: Att Jonsson måste väl vara spelaren som gav högst odds av alla Luleås utespelare? Fy tusan vad skönt när pucken satt i mål.

Hoppas att spelarna njuter ordentligt ikväll för att sedan börja ladda upp inför holmgången mot Skellefteå.

Kommentera

LL: Det var kris första 5 minuterna, nedtryckta i egen zon och nån halvträff ifrån att Hannula kan avgöra på läge i slottet. Annars klev ju verkligen 4:e femman fram med Kommarek-Burström-Berglund som skapade i alla fall 2-3 chanser i sudden att göra mål.
En jävligt oväntat målskytt oxå men det brukar ju vara så i såna här matcher.

En stor eloge till Hjalmarsson som inte vek ned sig efter misstaget som gav 1-2 utan kämpade på och tryckte in 3-3 och sedan låg bakom avgörande målet. Hela den femman klev fram och visade vägen. Jag hoppas dom får fortsätta och sätt Cam på Burras plats i semifinalerna mot SAIK.

Egentligen känns det osannolikt att man kunde vinna en kvartsfinalserie där lagets poängkung i stort sett var "no show" hela serien.
Hela den femman har mycket kvar att bevisa även om Lavander idag slet som för 3 spelare helt ensam. Det är nog hans starkaste match denna säsong.

Det bästa är ändå att få läsa 1000 sidor i AB och EX imorrn om den fantastiska historiska vädningen.
Kommentera

Portello: Man får gratulera till semifinalplatsen!!!
Kommentera

GRATTIS! Det vill gärna gå bra :-)
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, Hjalmarsson klev verkligen fram när det gällde idag.

Lite småkomiskt på något sätt att senast vi gick till semifinal tappade vi också 3-0 till 3-3 och avgjorde i sjunde. Då var det Soutukorva som avgjorde med världens hårdaste slagskott någonsin. Pang upp i krysset bakom vem-det-nu-var som stod i mål för Modo på den tiden.

Kommentera

LL: Förmodligen en på magen simmande Tobias Lundström.
10 års kräftgång är över, sjukt härligt.
Nu kan jag villigt erkänna att årets säsong är en dundersuccé :)
Kommentera

Tack för grattiset foppa78 och horcoff. Känns grymt kul att det löste sig till slut.

Nu blir det att försöka fixa ledigt på tisdag. Inte tusan kan jag jobba då...

Kommentera

Portello: Grattis Jimmy! Jag är tamefan i EXTAS!!! Så enormt jävla underbart att LULEÅ LEVER när mitt TIK är ute ur leken! VI GÅR MOT LJUSARE TIDER! LOVPRISA GUD!

HALLELULEÅÅÅ!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

LL:
Grattis till en fin seger, lycka till nu.
Kommentera

Kollade in och läste lite på DIF:s officiella forum. Det modereras inget där kan man lugnt säga. Otroligt låg nivå på sina håll..

Tack Magnus. Det känns bra med Luleå i semi. Men lika glad jag är nu lika besviken blir jag om Luleå slås ut av Skellefteå. Hemska tanke.

Kommentera

Portello:

Grattis! Såg matchen, sjukt spännande... Hoppas LHF går hela vägen i år.

Kommentera

Portello: Grattis till Segern alla LHF-supportarar :) Kommer bli en fet semi final nu :D Tur att ni fixar ett sjukt nice möte nu när inte Timrå och MoDo håller måttet :)
Kommentera

Portello: Man kan ändå förstå dom, inte ett enda PP på hela matchen, dvs nästan 4 perioder och idag var det ju inte direkt som att Luleå spelade som snälla flickor heller. Stundtals grisade vi mycket själva vilket såklart var helt rätt då domarn satt en nivå då allt sånt tillåtits.
Fast det PP vi får så vi kan få 3-3 är fruktansvärt billig, sen verkar dom klaga tokmycket på kommentatorerna på C+. Själv gillar jag inte heller Tomas Johansson speciellt mycket, han vågar aldrig stå för någon åsikt eller någonting.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Fyfan så sjukt härligt, maximal adrenalinkick när Jonsson pangar in det avgörande målet! Äntligen äntligen går vi segrande ur en kvartsfinalserie efter 10 långa år!
Kommentera

Lindberg Råkkar: GRATTIS till segern! Det satt långt inne, blev en super-rysare. Så härligt att Norr-Hockeyn lever.
LL: Extra skönt gå på jobbet idag,va?? :-)
Kommentera

zigge: helt rätt :-)
Kommentera

LL: Mindre än åtta timmar nu till det smäller i akt ett mellan Luleå och Skellefteå. Ikväll har man tagit semester för att vara på på plats i Skellefteå Kraft Arena. Oj, vad man längtar..
Kommentera

Portello: Både Styrman och Niinimaa borta, den sistnämnde var ju ändå rätt så väntat. Så det blir nog ytterst svårt skapa något framåt idag, fast kanske kan gynna oss i längden om Skellefteå vinner lätt idag och tror dom är världsmästare direkt :)
Kommentera

Backbristen visar sig, Nilsson går bort sig rejält på 2-2. Tycker att Luleå gör en hel ok match trots allt så här långt, men i dagens hockey går det i stort sett inte att spela på bara fyra backar - framför allt inte när man redan har spelat med kort om folk i sju stenhårda kvartsfinalmatcher. Får väl se hur det blir i tredje, men jag har svårt att se hur LHF ska orka stå emot.

Kommentera

"Ingenting är logiskt i dag", säger kommentatorerna. Nu har jag bara tittat på hockey i lite mer än trettio år så jag kanske inte har hunnit lära mig så mycket, men jag tycker att det brukar vara ganska normalt att det blir mål när det ena laget har numerärt överläge i över fem minuter, varav ca 1:40 i fem mot tre.

Kommentera

LL: Tycker man borde väntat med att stoppa in Nilsson tills det blivit avbrott i spelet efter att man klarat utvisningen.

Sen är det lite tröttsamt att höra Boork säga att Luleå-spelarna alltid filmar i utvisningssituationer.
Kommentera

LL: "Ingenting är logiskt i dag", dom har ju inte haft nån koll alls idag. När vi tog timeout för att vila spelarna som varit inne under nästan 2 minuter och sen slog icing så man inte fick byta satt dom som fågelholkar och undrade varför.
Kommentera

Lindberg Råkkar: håller med, tyvärr är ju Nilsson skyldig till både 2-2 och 3-3 genom att rusa bort sig.

Och Boork har ju inte ett rätt på hela matchen. Abbotts eventuella hakning (och jag tycker att det inte är utvisning, det är på klubban och nedanför nedre handen på puckföraren) innan 2-3 analyserade han sönder och samman, men Jimmie Ericssons jättehakning på Jakola innan 1-2 nämnde han inte med ett enda ord.

Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, man kan ju tycka att åtminstone den som förväntas vara expert ska fatta en sådan grej. Det var ju hur uppenbart som helst att det helt enkelt var för att få vila i ett lite halvkritiskt läge som Rönnken tog den där timeouten.
Kommentera

Tycker förresten annars att det är bra jobbat av LHF att ta det här till sudden. Skellefteå kommer dock antagligen att avgöra ganska snabbt, för det ser ut att vara rejält trötta LHF-spelare, framför allt på backsidan. Det är nog absolut nödvändigt att åtminstone en av Styrman, Niinima eller Fälth kan spela nästa match om Luleå ska orka ta det här till mer än fyra eller fem matcher.

Kommentera

Grattis
Kommentera

spud: tack.

Besvikelsen i Boorks röst vid 3-4 var påtaglig.

Kommentera

LL: Vilken prestation utav Komarek!
Kommentera

LL: Ää det håller jag inte med om, han var ju rätt imponerad av Komareks insats, viket är förståeligt.
Sen att han tidigare under matchen hyllade det lag som höll i pucken 70% av tiden känns naturligt.
Kommentera

LL: Fyfan så skönt vinna över Skelefteå som hade 7 man på isen hela jävla overtime. Hagos med årets filmning som domarna går på.
Heroiskt backspel matchen igenom, måste säga att vår 4:e kedja är riktigt härligt. Berglund är så smart och lyckas på något sätt alltid ha tid på sig med pucken. Han gjorde en jättefin prestation fram till avgörande mot Djurgården. Höll i den genom mittzonen där så vi kunde byta, sen höll han i den i anfallszon när djrugårdsbackarna backade undan och inte gick på.

Kommarek är ett fint komplement men sin snabbhet och energi, Burra står för det stabila och defensiva tänket. Förutom när han gör mål.
Börjar kännas mer och mer som 1993 under slutspelet, med alla dessa suddensegrar.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Det brukar vara trist att kommentera domarna men idag var det verkligen hemmadomare. Jag har t.ex. svårt att se skillnaden på Robins crosschecking/interference i 4:e och den som Chris fick emot sig, i första perioden tror jag. Att lyssna på Boork i 4 perioder var inte kul men nu är matchen slut och vi vann. :-)
Kommentera

Bolivar: Nu behöver Skellefteå vinna 4 av 6 för att ta sig till final och slippa fiaskostämpel för sin säsong. Det är dom såklart fullt kapabla till att göra eftersom dom är ett jättebra lag som har många ingredienser i sitt spel. Allt från finlir till hårt jobb och fysiskt spel.
Mycket kommer ju såklart bero på hur statusen är på Niinimaa, Styrman och Fälth. I en match kan man komma undan med 4 backar som idag men inte under en längre period. Förhoppningen är ju att det mest var säkerhetsåtgärder att dom inte spelade. Man såg en liten chans att vila dom nu i en match man förmodligen ändå inte skulle vinna eftersom schemat är helt skadat då dom lagt in b2b möten i helgen.
Så då kommer dom ju ändå behöva lira 3 matcher på 4 dagar, så då kan dessa 2 extra dagar med vila göra enormt med nytta.

En sak är säker, ska Skellefteå spela final i år måste man vara jävligt bra.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Komiskt att se Fahlman efter Luleå avgjort syntes på han att han kokade inombords och fick kämpa för fullt för att inte göra bort sig i direktsänd tv.
Kommentera

Salcin: Grymt härlig seger idag. Var rätt skönt att vara på plats i SKA.

Kommentera

Enligt kuriren-bloggarna så missar Lavander kvällens match pga sjukdom. Hoppas verkligen att de testar att slänga in Cam med Arlbrandt och Olausson.

Kommentera

Portello: Gratulerar till ännu en seger i sudden. :-)
Kommentera

65selander: fullständigt rättvis seger, om man frånser att Skellefteå dominerade i ungefär 55 av 60 ordinarie minuter... tycker dock inte att 3-3--målet enbart är tur, det är faktiskt en tavla av Hadelöv. Eller ja, det kan man väl iofs också kalla tur när jag tänker efter. Skit samma, mål blev det. Däremot var LHF klart bättre i förlängningen, och bra också att domarna inte gick på Hadelövs specialare med att sätta ut benet och sedan filma järnet och faktum är att ska någon ut där är det Hadelöv. Det är inte första och antagligen inte sista gången han gör den grejen, och Petter Rönnqvist är rejält ute och cyklar när han hävdar att målvakten får göra vad han vill i målområdet.

Kommentera

LL: Dom hade ett spelövertag stora delar av matchen med god hjälp av domarna som i ännu en match hade två olika regelböcker.
Ser man till antalet klara målchanser så är det nog ändå rätt jämnt i slutändan.
I sudden var det dock bara ett lag på banan, dessutom bjuder vi väl mer eller mindra på 1-2 och 1-3. Samma med 0-1 är ju inte heller världens bästa byte eller försvarsspel. Med tanke på allt puckinnehav Skellefteå hade så skapade dom förvånansvärt lite chanser.
Nu ska Skellefteå vinna 4 av 5 mot oss, inte en helt enkel uppgift mot årets Luleåupplaga.
Kommentera

Oj så enkelt ;)

Kommentera

Portello: Och nu har det "defensiva" Luleå gjort 8 mål på 2 semifinaler, mest av alla. Men det vore skönt att vinna en match mot SkAIK under ordinarie tid. Även om det gått bra än så länge så är man ju bara en felstuds från förlust.
Kommentera

« · 1364839 · »