Lindberg Råkkar: Riktigt otäcka bilder från Läkerol Arena. Dock var det skönt att höra att Berglund hade känsel överallt. Men nu måste svensk hockey ta tag i tacklingar mot huvudet. Händer ju i nästan varje omgång.
När det gäller det hockeymässiga så gör JG en riktigt bra match i målet. Men spelet i PP är bedrövligt.
Grymt skön seger igår. Tycker Djurgården var ovanligt bleka. Men nog är det väl märkligt att inte Ölvestad får matchstraff för sin tackling? Dags att börja stävja tacklingar mot huvudet nu!
Redigerad kommentar
Luleå spelar hockey i tjugo minuter, då vinns inga matcher. Undra vad som hände efter första perioden. Underskattning?
Så var denna säsong över. Men killarna kan vara otroligt stolta över vad dom har åstadkommit. Hatten av för alla.
Låt "löjliga säsongen" börja på riktigt! :
Lindberg Råkkar: å andra sidan hade vi tur som fick 3-3 i förra matchen så det gick väl på ett ut. Och jag säger inget om att Skellefteå vann, för de hade mycket klarare chanser matchen igenom och det var i stort sett Anders Nilsson som tog oss till förlängning. Men det känns surt som fan att målet tillkommer efter att domarna blundade för matchens klaraste utvisning, och ännu värre med tanke på just det du nämner om Jaakolas utvisning som är avsevärt billigare. Vi fick ett enda power play i hela matchen, och det var givetvis uppdelat över två perioder.
Oavsett vilket är jag grymt imponerad av LHF:s inställning. Spelet går lite på kryckor men helvete så hela laget jobbar och sliter. Man ska komma ihåg att även om vi slår ut Skellefteå så är det om inte en bragd så i alla fall en sjuhelvetes prestation för de har ett totalt sett bättre lag (framför allt anfallsmässigt) än vad LHF har, men det här laget vägrar att ge sig. Det är underbart att se hur de kämpar och sliter.
Skellefteå var klart bättre i matchen, men nog är det ju förbannat synd att det ska avgöras på en jättetavla av domarna. Hur kan det inte bli utvisning när Styrman vräks omkull? Det är ju den situationen som är direkt orsak till att det pucken hamnar hos målskytten.
Ingen Fälth i helgen. Och jag tvivlar på att Niinimaa spelare idag. Tror Luleå väljer att spela honom imorgon istället. Om han nu kan.