Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1223969 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
LL: Jo, jag har också ett svagt minne av det - men i så fall måste skaparna av spelardatabasen ha gjort en "Anslagstavlan"-vinjett med de uppgifterna. :-)
Kommentera

LL: Var det inte ngn form av twist mellan förbundet / Ligan och han von konow eller vad han heter som samlat massa stats genom åren?

Så de fick inte använda hans uppgifter eller så? Fast det kanske löst sig och han kanske inte hade uppgifter på den nivån?
Kommentera

Jesper Jonsson: fast jag tror inte att just matchfakta var von Konows material. Det var ju bara målskyttar och utvisningar från matchprotokollen, von Konows statistik var ju sådant som flest landskamper, mest mål osv osv.
Kommentera

LL: tänkte väl det.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ännu en bortkastad poäng på grund av en massa enkla misstag från våra backar. Igår palmen och Berglund, idag Fransson och Jonsson imorrn är det väl Sandström och Styrman och runt runt fortsätter karusellen att snurra.

2p är ändå fler än 0p så det är ju bra, dessutom verkar botten förbli botten allt mer för tillfället. Det ska mycket till om något av de fyra bottenlagen ska kunna ta sig upp på en slutspelsplats. Foppen-effekten blev kortvarig och likt fjolåret har det blivit deffekten istället. Jag tippar Modo och Timrå i kvalserien, 2 lag som har allt att förlora nere i bottenträsket.
Kommentera

Lindberg Råkkar: "Det ska mycket till om något av de fyra bottenlagen ska kunna ta sig upp på en slutspelsplats."

Jaså, har du också kommit på det nu? ;-) Det har ju jag sagt sedan länge...

Kommentera

Lindberg Råkkar: jag hoppas verkligen att modo och timrå hamnar i kvalserien och allra helst ÅKER UR
Kommentera

Lindberg Råkkar: Luleå har endast tagit EN trepoängare på dem senaste ÅTTA HEMMAmatcherna. Det säger ju egentligen allt........
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja, nu blev man ju inte alls sugen att spöa Luleå!!
Kommentera

Fet-Ecke: Skall du spöa luleå? Är nog bäst du pratar tyst om annars kanske du blir deporterad till schweiz.
Kommentera

Jesper Jonsson: Lubos Bartecko kungen klar för fbk ska man hata eller älska han ?
Kommentera

tk75: beror väl på om du håller på fbk eller inte.
Kommentera

Jesper Jonsson: Lirar man i FBK är det ju bara hata som gäller.
Kommentera

Jesper Jonsson: Det blir myyyyycket att deportera! Skall du deportera mig?
Skaffa en trailer!
Kommentera

Fet-Ecke: Nej tyvärr. Är inte i den branschen.

Men nu verkar det iaf klart att Goren blev deporterad och Bartecko importerad istället.
Kommentera

Bra första period av Luleå, hårt jobb över hela banan fortsätt så!

Tur för oss med det bortdömda målet, men det känns som en dommarmiss faktiskt.
Kommentera

Salcin: Ja kändes ju jävligt tveksamt, Modig kan ju inte rört pucken mycket i alla fall. Annars känns det ju som om vi föll ihop ganska mycket sista 3-4 minuterna.
Men de första 16 var väl bland de bästa vi sett på hela säsongen.

Undrar vilken riktning matchen tar nu.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Modig tar nästan alltid första skottet och sen lämnar han en retur som kan hamna varsomhelst.

SOm på närmsta motståndares klubba
Kommentera

Fy fan så härligt! Äntligen vinst borta mot Djurgården, riktig kämpainsats av Luleå ikväll.
Kommentera

Salcin: Ja verkligen, vi hade lite flyt i slutändan men sånt förtjänar man ju i slutändan. Hurtig var en trevlig bekantskap matchen igenom, skapar chanser och fullföljer i alla situationer.
Vore ju trevligt om man kunde vinna lite hemma också ibland.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jo Hurtig imponerade stort på mig, med flera härliga tacklingar. Han ska helt klart få fler chanser i laget.
Kommentera

Lindberg Råkkar: vilket påminner mig vi fortfarande inte sett nå j20 i år.
Kommentera

Jesper Jonsson: vågar man hoppas på bra spel idag å?
Kommentera

Jesper Jonsson: Det var alldeles för mycket begärt att vi skulle kunna klara av 2 matcheri rad med bra spel. Lägg till att vi kunnat spela bort Modo från allt vad slutspel heter så förstår vi alla att det inte skulle gå.
Kommentera

Två bra saker med den här matchen: Marcus Hurtig och att det är mindre än fem minuter kvar nu så att eländet tar slut snart.
Kommentera

LL: Härlig inställning. Och vilken fart och intensitet!
Kommentera

LL: Match mot Rögle ikväll och tre poäng är ett måste. Cam tillbaka och går in i kedjan tillsammans med Chris och Jonte. Modig fortsätter i mål trots en mindre bra insats senast mot MoDo. Hurtig får spela med Emil och Robin L.
Kommentera

Modig fortsätter i mål idag. Själv tycker jag det är helt fel. Han har inte varit speciellt förtroende ingivande de senaste matcherna. Tyccker gott och väl att Nilsson skulle få chansen idag.

Kommentera

Portello: Väldigt konstigt, ska man köra hela vägen till OS med Modig i så fall kommer inte Nilsson ha stått en elitseriematch på flera månader. En tävlingsmatch mot Österrike i JVM räknas ju inte heller direkt.
Kommentera

snyggt jobbat ...
Kommentera

Lindberg Råkkar: FYFAN SÅ JÄVLA DÅLIGT. OLAUSSON OCH MODIG FÅR DELA PÅ ANSVARET FÖR DEN HÄR FÖRLUSTEN.

AVGÅ 2xROGER!!
Kommentera

Brynäs ikväll. BIF får väl första målet och kryper ned i skyttegravarna. LHF krigar sig ifatt men Mohlin eller Dackel avgör med ett slumpartat mål
Kommentera

Hannu Neimi: Hoppas vi missar slutspel, vilken jävla katastrof det här laget är.
AVGÅ 2xROGER
Om dom skyndar sig så kan dom ta in Lill-Kenta resten av säsongen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tror inte att laget mäktar med att nå slutspel, kan bli farligt med KS-strecket istället. Räknar med 0p kommande 2 matcher LHC och SAIK borta. Hoppet är att bottenkollegerna också förlorar.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jag var inte helt fel ute med min profetia. Visserligen inga mål men två ass av Mohlin. R2 agerar konstigt då de spräcker den bäst fungerande anfallslinan. Och vilken match Jonte gör.
Kommentera

Salcin: Det mest troliga är väl 3 raka nollpoängare, tyvärr har vi ju skrällt tidigare borta mot Linköping så det finns väl poängchans där. Fast dom måste ju vara ruggigt sugna på 3 pinnar efter den bedrövliga insatsen mot Modo. Seriesegern är otroligt viktig om man ska vinna guld i vår och nu har ju HV71 en tuff bortamatch så dom har chansen knapra in poäng igen.

SAIK borta borde vi skicka J20 och säga att hela a-laget drabbats av magsjuka. Sämre kan det inte bli resultatmässigt och vi får lite extra vila och slipper bli förnedrade.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jaha, LHC borta. Känns inte som att poängchanserna är så där jättestora. Om jag inte missminner mig så har Linköping inte förlorat tre raka matcher på hela säsongen.
Kommentera

Portello: Överlever Dahlén en torsk hemma mot Skelelfteå idag?
I så fall har han fler än 9 liv.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Konstigt att han fortfarande finns i Frölunda.

Skotten mellan MoDo- HV71 24-4! Resultatet 1-1.

Kommentera

Portello: VI har skjutit mycket men få heta chanser. Siffrorna visar inte riktigt på målchanser, men notabelt är att Liv inte står utan A Andersson.
Kommentera

Tack ska du ha Raffl. Oj, vad onödigt.

Kommentera

Portello: Han ville bara hålla sin poängstreak levande.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Illa att ligga under med två mål inför den tredje perioden. Först får dom inte bort puckuslingen så Jämtin får trycka in den, och på andra målet gör ju Raffl bort sig rejält. Kan vi spräcka nollan idag?
Kommentera

Portello: Inga idag och inga på lördag. Det är bättre sparar dom få vi klarar av att göra till hemmamatchen mot Modo.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Fyfan så upplyftande det måste vara att spela i Luleå, Raffl gör sitt första misstag på typ 10 matcher å belönas med bänken?. Istället får Hedström och Emil Lundberg fortsätta spela.

AVGÅ 2xROGER!!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Noll poäng. Väntat.
Kommentera

Portello: 1.60
fick duga
Kommentera

Lindberg Råkkar: Dagens match inte mycket att orda om väntat förlust, R2 lär som vanligt upprepa sitt mantra.

SAIK borta är en så självklar förlust att jag knappt bryr mig att se den.

Modo hemma möjligtvis ett X med ot förlust att vänta,troligast är att ett pånyttfödd Modo kör över oss.

Därefter Brynäs borta klar förlust.

Sista matchen före uppehållet mot Frölunda är den som på förhand känns som störst chans attfå poäng, men läget är prekärt blir förvånad om Luleå är på slutspelsplats till OS-uppehållet.
Kommentera

Jesper Jonsson: Detta blir en bra vecka att jobba upp spelkassan lite.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Håller med,det skulle de ha gjort redan förra året.....
Kommentera

« · 1223969 · »