Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1343671 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Portello: så stor blir den nog inte då fbk ger över 2

Under kanske är nog så bra spel
Eller båda lagen gör mål - Nej
Kommentera

Jesper Jonsson: Så har vi spelat SJU! raka perioder i Karlstad utan att göra mål. Inte ens i 5 mot 3 i över en minut lyckas vi få hål på Salak.

Kim rätt pigg idag. Alltid något.

Kommentera

Åtta. En till så har vi lyckats med ett hattrick! Det kan gå!

Kommentera

Helt otroligt.De har gjort det igen. Salak har hållit nollan sex ggr den här säsongen. Hälften av dom har varit mot Luleå. Luleå är sämst i Es just nu. Frågan är om dom ens skulle kunna göra mål mot Piteå just nu.

Kommentera

Portello: alla mina rek gick in.
Kommentera

Portello: Det är en jävla tur att vi tog så pass många poäng som det blev första halvan av säsongen, känslan är att det inte blir många fler poäng.
Kommentera

Portello: Att detta faktiskt stundtals är bästa insatsen så här långt 2011 är nog ännu mer tragiskt än att vi inte gjort mål på 9 perioder i Karlstad denna säsong.
Varför orkar vi bara i 10 minuter?
Ska vi skylla på att vi hade lite folk?
Men Färjestad lirade ju igår så dom borde ju vara ännu tröttare + att dom saknar halva sin backbesättning?
Fatta vilka sopor dom lirar med där bak och vi kan inte ens skapa chanser.

Hur många målchanser skapade vi i period 2 och 3?
Tyckte inte det kändes som vi hade en enda riktigt het chans i 3:e.

Jag tycker man borde sära på Abbotts, Chris och Cam passar för mkt till varandra istället för att välja enkla lösningar. Cam kanske i sin tur kan få lite fart på Olausson eller Arlbrandt. Chris-Vikho-Hjalle funkar ju utmärkt för det mesta, så det skulle i alla fall inte kunna bli sämre.

Eftersom det vart London-resa och grejjer förra uppehållet då man låg bra till förväntar jag mig lite straffträning under detta uppehåll. Flyg ut dom med helikopter någonstans i fjällvärlden. Släng ned EN kniv, karta och kompass och tillsammans med en positionsangivelse med felmarginal på 5km sen får dom hitta vägen tillbaka till civilisationen bäst dom vill. Då får man nog bra träning gällande inställning och lagarbete.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Har oxå funderat på att sära på abbots. Kanske främst sätta in Cam med vikarna direkt när han kom tebaks istället för att ändra på en kedja som delvis funkade.
Kommentera

Jesper Jonsson: Bara tre poäng ikväll gäller. Kom igen nu!
Kommentera

Det var inte vackert, men OJ så skönt.

Kommentera

Portello: Finns inget lag jag hatar mer att möta än detta förbannade Brynäs. Spelar ingen roll hur utspelade dom är lik förbannat hittar skitlaget ett sätt att vinna.
Kommentera

Salcin: det blir alltid underhållande matcher när man spelar utan målvakter.
Kommentera

Salcin: Kallas vinnarskalle.
Kommentera

Säsongens bästa bortamatch? Tror banne mig det. Nu är det bara hoppas att Niinimaa:s skada inte är allvarlig. Ikväll får man hoppas att Frölunda vinner mot Pingen.

Kommentera

Portello: stabilt börja hitta form nu

men jannes skada verkar nte bra.
förhoppningsvis kan han vila sista matcherna och vara tillbaka i slutspelet
Kommentera

Jesper Jonsson: Arla till LHC om man får tro expressen, rätt typiskt "storklubbsbeteende" att läcka detta inför ett troligt möte lagen emellan i slutspel. 
Kommentera

Salcin: en hento asså

kommer vi bänka han dårå
Kommentera

Jesper Jonsson: Och nästa skadesmäll. Om man ska tro Fälth själv så är säsongen över. Så två stockholmsmöten har kostat oss våra två bästa offensiva backar. Inte bra..
Kommentera

Portello: med han försvann orken att ta sig till coop för att hämta ut kvartsfinalbiljetterna

vem orkar gå dit och se förluster
Kommentera

Jesper Jonsson: frystabellen.nu
Kommentera

Jesper Jonsson: Härligt vilken fantommacth av Nilsson ikväll, 4de platsen säkrad!
Kommentera

Salcin: det är väl LHF:s bästa placering på tio år om jag inte missminner mig.
Kommentera

LL: det är slutspelet som räknas och blire 4 raka torsk så¨äre samma visa som vanligt

Men jag utgår från vi går rent till finalen
Kommentera

LL: Kändes som MoDo mot Nilsson idag. Speciellt i den tredje perioden. Och Nilsson vann! Riktigt starkt av honom. Skönt att vi har fjärdeplatsen klar nu.

Och vad ska man säga om botten av tabellen? Sjukt spännande. Men läget för Timrå ser ju allt annat än bra ut.

Kommentera

Tala om små marginaler. Luleå har en puck på mållinjen och Frölunda kontrar och sätter dit 1-0.

Och efter 20 spelade minuter är fortfarande TIK och MoDo i kvalserien samt AIK i slutspel. Men det lär nog svänga ett x antal ggr.

Kommentera

Portello: Märks att PP blir fullständigt uddlöst utan Fälth och Niinima bara hoppas åtminstone Niinimaa är tillbaka till tisdag.
Kommentera

Salcin: Jo, det saknas otroligt mycket i PP idag. Janne och Elias är otroligt viktiga speciellt där.
Kommentera

På de tre senaste matcherna har vi bara gjort ett mål, och det var ett självmål av AIK. Det är inte bra. Problem med målskyttet är ju bara förnamnet.

MoDo och SSK till kvalserien. Att MoDo skulle hamna i kvalserien trodde man inte när de värvade Bartecko, Nagy, Pikkarainen samt Eriksson och började vinna lite matcher. Men nu blev det likfullt så.

Och de tre topplagen slutar alla på 96 poäng. Hv:s 2-1 med sju sekunder kvar var värt en miljon kronor. FBK tvåa på mindre gjorda mål samt Skellefteå två mål efter.

Kommentera

Portello: LHC eller DIF vem tror du SAIK väljer båda passar väl dom ganska illa. Rätt klantigt av dom att slarva bort seriesegern.
Kommentera

Salcin: Tror nästan att Skellefteå hellre möter LHC. Det är min gissning. Men bara därför blir det DIF . Men jag kan inte se något annat än att det blir HV/FBK mot AIK/ BIF och Skellefteå/Luleå mot Linköping/Djurgården.
Kommentera

Det jävliga var ju att om Luleå klarar sig förbi kvarten hade vi fått möta SAIK i semi om dom blivit 1:a, vilka möten det hade varit.

Kommentera

Salcin: Och vi fick DIF. Spännande!
Kommentera

Portello: Det possitiva är att det blir enkla resor med flyg, matchserien känns på förhand som 50-50.
Kommentera

Salcin: Precis. Känns som en helt oviss serie. Bara hoppas att vi kan ta hem första matchen. Den är viktig.

Och tänk om Skellefteå åker redan i kvarten. Ser även den matchserien som 50/50.

Kommentera

Portello: hoppas schtaan åker direkt för de valde så klantigt. Eller för de sila seriesegern.
Kommentera

Jesper Jonsson: Helvetes skit att Timrå klarade sig, fast nu sticker ju den enda bra spelaren dom har till NHL så det är väl bara att dom lyckas skjuta det ett år framför sig.

Hur Skellefteå väljer Clubben kan jag inte fatta, Djurgården har varken backar eller målvakter + en massa forwards som inte alls presterat något under säsongen. Drömlottning för oss, måste ses som ett jättefiasko om vi åker ur i kvarten nu.

Fast vi har väl bara slagit Djurgården en gång i slutspelserie och det var med hjälp av Hurtigs två OT mål våren 1993?
I övrigt har vi väl bara torskat?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Oj oj! Här tar man sig till slutspel ett år och helt plötsligt är hela världen upp och ned. Säger som barna jag: LOL
Kommentera

Lindberg Råkkar: jaha , här var de norrlands solidaritet , tänkte precis önska lycka till mot djurgården . men skit i de , skit på dej i stället
Kommentera

Snart närmar det sig! Nu börjar man bli nervös. Ojoj.

Kommentera

Portello: fy fan vilken målvaktstavla av Nilsson, segern var ju klar och så bjuder han DIF på ett sådant skitmål i slutet :( bara hoppas dom reder ut det hela i sudden.

Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAa så rättvist att det greja sig!

Kommentera

Salcin: Riktigt skönt att det slutade bra till sist. Synd bara att inte LHC lyckades knycka matchen av Skellefteå
Kommentera

Portello: AIK imponerar stort för matchen mot HV, och leder med 2-0
Kommentera

Salcin: Snart smäller det. Nu går vi för vinst!
Kommentera

Portello: Än så länge har vi nå magiskt flyt, Nilsson med save of the year och sen hårt jobb av Berglund, lite turstudsar och en klubbspets från Komarek så är det 1-1.
Vi tekar bättre i 2:a, speciellt under andra halvan. Norman blir totaltägd i tekningscirkeln och både Krüger och Zibanejad har stora problem dom med.
Dessutom var mänstret detsamma, Djurgården orkar bomba på i 7-8 minuter, sen verkar deras ork ta slut och man kommer inte alls upp i samma fart resten av perioderna.

För övrigt känns väl Printz tackling ytterst tveksam, från blind side och i princip rakt i huvudet.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jag tycker at Printz tackling är korrekt. Men att inte Arlbrandt får med sig en utvisning strax före Luleå får utvisning för sex man är väldigt märkligt.

Ju längre matchen går , ju mer talar för Luleå.

Kommentera

Portello: 2-1 CHRIS!
Kommentera

Salcin: Like :)
Kommentera

Jesper Jonsson: 2-0 i matcher :) :)
Kommentera

Salcin: nu gäller det för LHF att inte få hybris, fortsätter de bara med det här disciplinerade spelet så blir det semi.
Kommentera

« · 1343671 · »