Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvartsfinaldax!

« · 223928 · » Till forumet

Kvartsfinaldax!
Intressant lottning, faktiskt så intressant den kunde bli tycker jag.

VF-Modo, suveräna seriesegrarna mot deras bogeyteam
Dif-HV, minns ni -95?
Tik-Lule, sensationslaget mot slutspelsrutin
FBK-Lif, en skrattmatch?
Kommentera

Sv: Kvartsfinaldax!
Chief: Trist att du inte tror mig. Jag tänkte faktiskt starta en tråd med rubriken "Redogörelsen". Men det gick inte. Inte kan det var lagt in nått sånt där filter mot olämpliga ord? Jag kanske skulle prova att stava lite annorlunda? Göroredelsen?
Kommentera

Sven Savage: Jag funderar också på att besöka tiksidan. Men jag väntar nog till imorronbitti klockan åtta. Då kanske man får vara någorlunda ifred där.
Kommentera

Albert Hall:
Hallå alla hockeyfreaks....

Kvartsfinalerna:

VF - MODO:

Här får VF det väldigt tufft.Man kan knappast
säga att MODO är VF :s drömmoståndare.Visst har Vf imponerat
hela säsongen men det betyder inte mycket i ett hett slutspel.
VF går in i slutspelet med all press på sig medans MODO kan
spela avslappnat där ingen räknar med att MODO skall
kunna rubba VF.

TIPS....En skrällvarning är på sin plats 4-2 i matcher för MODO.

------------
FBK - LIF:

Denna serie blir en ensidig historia.LIF fokuserade allt på
den avgörande matchen mot SSK och klarar inte ställa om.
FBK har inte övertygat lika mycket i år men för bara FBK
igång sin lagmaskin har inte LIF mycket att sätta emot.

TIPS...FBK kör över LIF och vinner med 4-0 eller 4-1 i matcher.

------------
TIK - LHF:

Slaget om Norrland kommer att bli stenhårt.TIK har gjort en
fantastisk säsong och knäppt alla experter på näsan med
sitt fartfyllda spel.Nu tänker många att TIK har bränt sitt bästa
krut och därför blir de ett lätt byte i slutspelet.Det kan vändas
till TIK:s fördel.

Luleå är stabila och ett väldigt starkt hemmalag.LHF är lite
av ett slutspelslag som oftas gör bra ifrån sig i ett slutspel.
Laget dräller av rutinerade spelare och laget har en av slutspelets
bästa målvakter i form av Daniel Henriksson.

TIPS....Här går det till minst sex matcher där Luleås rutin
fäller avgörande.4-2 í matcher till Luleå.

-------------
DIF - HV71:

Två väldigt jämna lag som skall göra upp i denna kvartsfinal.
DIF är DIF och är alltid bra i ett slutspel och laget besitter
massor av rutin.HV: s säsong har som berg o dalbanan på
Liseberg.Laget började lysande men föll sen som en gråsten
i tabellen ,men för att avsluta serien med 4 raka vinster.
HV har också många rutinerade spelare och laget som visa
upp den bästa och jämaste målvakten går till semifinal.

TIPS...Spelar S Liv som han gjorde i början av serien då vinner
Hv denna tuffa kvartsfinal.4-3 i matcher till HV71.

----------
Get's ready to rumble......
Kommentera

Läs Jantes tankar inför slutspelet.
Kommentera

Albert Hall: hej Albert,

har du kollat TIKarsidan ännu?

Jag var där redan igår och läste det de skrivit från c:a 18.00-tiden fram till 00.00.

Hela kvällen, fram till lottningen, dominerades av förhoppningar att de skulle få möta Lule i stället för HV, och troligen hellre än nästgårds-MooDoo. När lottningen så blev klar jublade man. Enligt Sundsvalls tidning var reaktionen bland spelarna detsamma: JA! alt Slaget om Norrland! utropades i omklädningsrummet när vårt namn kom upp.

På TIKarsidan efter lottningen var allmän tillfredsställelse. Därefter har man koncentrerat sig på att diskutera bussresor och liknande. I dag pratar man rätt lite om eventuella chanser. Det vanligaste uttalandet är att det blir tufft. Ingen verkar längre räkna med att det blir lätt, nu när de sovit på saken.

Det är ungefär så jag känner det. Hade nog varit roligare att få Styvben av olika skäl, men nu står det mellan Lallarna från Timrå och oss. Än så länge känns det som en rolig kvart och man hoppas att det slutar på samma sätt. Att det bästa laget vinner. Och helst att detta bästa lag heter Lule. Men förhoppning nummer två inför matcherna är att det kommer att avgöras på ett juste sätt. Spara oss videofilmer och tveksamma avstängningar och annat dravel. Låt det bästa laget vinna så att de kan önska oss lycka till när vi går till semi. Och samma sak om det nu skulle bli tvärtom.

En svårighet är vad de skall kallas. Timrå IK känns så...formellt. Lallarna?
Kommentera

Sven Savage: Ja, jag har varit och kollat igenom sidan. Liksom du har gjort så tycker jag tonläget sakta men säkert har ändrats.
Jublet kan nog stocka sig i halsen på dom om en dryg vecka eller så. Åtminstone så kommer dom att få uppleva att serielunk är en sak, och slutspel en helt annan sak.

Lite synd är det dock att båda kvällsdrakarna pekar ut oss som favoriter. Jag slår hellre ur underläge.
Kommentera

Albert Hall: Vad är det du säger ? Ska du spela Abbe?
Kommentera

Portello: Jag kan varken bekräfta eller dementera det.
Kommentera

Albert Hall: Jahaja, vi är favvos enligt drakarna? Det hade jag inte sett.

Usch då. Det är bevisligen inte bra när media räknar ut Lallarna på förhand. Själv vill jag ju hävda oss som favoriter, men man vill helst att media skall tycka tvärtom.

"Slaget om Norrland" är inte säkert ett begrepp som MooDoositerna vill skriva under på.

Oj, så viktigt det blir på lördag. Om den matchen blir som det blivit i de flesta av seriematcherna är det ...inte bra, för att underdriva kraftigt. Jag tror att vi måste vara bra mycket bättre än Lallarna då för att det skall gå vägen tre matcher till.

Nu känner man av slutspelsstämningen hela tiden, som en förkylning, eller en förälskelse, kanske både-och?

...*ryysa*...
Kommentera

Albert Hall:

Satan i gatan! Nu har jag läst peter wennmans artikel i AB om kvarten mellan lule och Lallarna. Tyvärr skriver eländet nästan ordagrannt det jag själv anser från början till slut! Usch - det här var inte bra.

Hoppas Expressen är liiite mer okunniga...
Kommentera

Albert Hall: Hmm, hittar inget i sexpressen om kvartsfinalerna. Det kanske är pappersupplagan som uttalar sig så besvärligt för vår del?

Men det här är inte bra. Undrar vad vi kan göra åt det? Skall vi bli trogna gäster på Lallarsidan där vi i förväg grattar dem till semifinalplatsen? Så de inte bussar sig lika mycket till matcher, eftersom de ändå naturligtvis vinner? Så de inte Tiffoerar, ropar och hejar? Så de inte eldar upp spelarna att "nu skall vi visa hela sverige"? Så de börjar tvivla när de stöter på patrull?

Vad kan vi göra för att bli av med detta otrevliga favvotryck?
Kommentera

Sven Savage: Jag hittar inget på XP:s nätupplaga, men jag ögnade igenom pappersditon på lunchen och tongångarna var desamma som i AB. Rubriken var ungefär "Hårdaste fighten sker i Norrland" och tipset var 4-2 i matcher till Lule. Inte bra. Själv tänker jag inta samma ödmjuka attityd som du hade i slutspelet 2000 när du debatterade med Magnus på Miffs hemsida.
Dvs oerhört låg profil och försöka lägga över favvoskapet på Timrå.

Allt annat än enkelt avancemang är naturligtvis ett fiasko för Tik med tanke den fina säsong dom gjort. :)
Kommentera

Albert Hall: Du har rätt! Den debatten med Miffarna var rätt trevlig också. Visst var det hårda tag. Speciellt när man slog av rönken fingret bara för att han avgjorde matchen och sådant.

Men det var trevligt när miffarna kom till Forum och önskade oss lycka till i fortsättningen, liksom vi antagligen skulle gjort med dem, hade de slagit oss. Tufft och elegant, på isen och på nätet.

Hoppas på en sådan utveckling med Lallarna också, och förutsättningarna kan finnas. Fjolårets videobritta och hedineländet vill man inte bära med sig till sommaren.

Skall över till Lallarsidan och ödmjuka mig lite framöver. Nu läser de säkert detta och är förberedda, men det ger sig. I går kväll var jag där och blev väl rätt juste behandlad, d v s ingen brydde sig just, förutom en som jag tror skrev något som skulle innebära ytterst ilskna förolämpningar. Men han var alldeles för begåvad för mig, jag begrep inte vad han surrade om. Och dessutom bad han moderatorn ta bort det han sände in samtidigt som han sände in det. De är besynnerliga, Lallarna...
Kommentera

Albert Hall: Gissa vad? Kommer direkt från Lallarnas sida och överst på sidan ger de lite olika länktips för den som vill läsa om Lulehockey.

Men heter vi "Lulehockey"? nej. De kallar oss FULINGARNA.

Tycker jag var roligt. Vi tar väl namnet och bär det med stolthet!

Journalisten: Varför är du mest utvisad i elitserien?

Bulan: För att jag spelar fulast.

Sådana är vi. Ärliga och raka. Inga fjollerier hos oss, inte...
Kommentera

Albert Hall:
Nej du "abbe lille"
Även om vi torskar i fyra raka så är det inget fiasko varken för TIK eller dess supportrar, vi är ett gäng ödmjuka lallare som är glada att få vara med åtminstonde ett litet tag i slutspelet, varje match för oss är bonus seru.....
Kommentera

matsby: Kanske inte fiasko. Men ett bättre placerat lag bör naturligtvis alltid slå ett sämre placerat sådant.
Kommentera

Albert Hall:
vi eller spelarna känner absolut ingen press skall du veta, jag säger som kenta gör innan match" gå ut och ha roligt nu"
Kommentera

heh, alla "Experter hade tippat Timrå, Luleå och MoDo i botten innan serien... alla 3 skulle få det tufft! Norrlands hockeyn äger, hade velat möta Lule längre fram och fått med alla 3 till Semi´n, men men... shit happens... kommer bli kul!!

Forza Timrå!
Kommentera

Sven Savage: Den "ilskne och begåvade" Du stötte på var inte en Lallare utan en stackars supporter till ett lag i de lägre divisionerna som jag snart glömt vad de heter. Tror det var Sundsvalls Ishockeyförening eller nåt sånt...
Kommentera

Nu sitter ni säkert med knäppa händer och är överlyckliga över att ni skall få möta "lilla svaga Timrå" i kvartsfinalen. Ni har givetvis rätt i det eftersom ni förmodligen spelat slutspel de senaste 10-20 åren medans Timrå fått slita för sin existens. Men vi får se, TIK skall allt göra allt vad de kan för att försöka knäppa er och era välbetalda lyxlirare på näsan. Sedan får vi se hur många matcher som vi får äran att möta er i.
Kommentera

oraklet: Det tror vi inte alls. Ni är naturligtvis stora favoriter och bör ju ta er vidare. Annars är det ett misslyckande. Ni kom före i serien och har ju fördel av fler matcher på hemmaplan.

Dessutom har vi näst lägst lönekostnader i serien.
Kommentera

Albert Hall: Det är möjligt att ni har de näst lägsta, men vi har de lägsta. Era lönekostnader räcker dock till för att bjuda över på våra spelare och sockra deras tillvaro med guldkantantade kontrakt. Att vi kom före er i serien spelar som vi alla redan har konstaterat ingen roll. Det är spel från 0-0 nu och ni har fördelen av att ha erfarenhet, dyrare och därmed förmodligen bättre spelare samt dessutom hela mediaetablissemanget på er sida. "Gullaget Luleå" skall förstås förpassa "lilla Timrå" med 4-2 !
Det finns egentligen ingenting som talar för Timrå. Vi får rikta in oss på att se och lära detta år. Nästa år kommer Nordgren och Kapanen att vara ännu bättre och de kommer att erfarenhet av att ha "glänst" med lyxlirarna från Luleå i ett slutspel.
Kommentera

oraklet: Så du menar att ni var bättre över 50 omgångar inte säger nånting om lagens inbördes styrka?

Hehehe, gullaget Luleå har jag aldrig hört förr! Om du menar att kvällsdrakarna tror på oss så säger det absolut ingenting. Se bara vad dom har trott om er hela säsongen.

Nej, se sanningen i vitögat. Om ni inte går vidare är det ett stort misslyckande och förtar minnet av er i övrigt fina säsong.
Kommentera

Albert Hall: Det är klart att de 50 omgångarna säger något. Tabellen säger vem som lyckades bäst i serien och kanske vem som värderade serien högst. Ni värderar förstås inte serien lika högt eftersom ni alltid ändå klarar er från kvaldramatiken. Ni ser bara till att glida med fram till slutspel.

Inget förtar att TIK har gått till slutspel. Alla vet att vi aldrig varit här förrut och att ni är skyhöga favoriter med eran erfarenhet och den form som ert lag är i. TIK har inte varit i form de senaste omgångarna.
Kommentera

Albert Hall: Det var inte många som ens trodde att Timrå skulle gå till slutspel, alltså kan det inte ses som ett misslyckande för dom att bli utslagna av oss.
Kommentera

Redax 2: Tack, då förstår jag. Även i det långväga lule där jag befinner mig, nämligen i sydbottnisk asyl d v s lika långt söderut som lule är norrut från er räknat; även här och där har vi hört talas om sundsvallarnas inställning till er Lallare.

Vi Fulingar har vårt liknande demokleskors i form av gröningarna som häcker 3-4 mil nordväst om oss. Mycket irriterande och efterhängsna förklarar de ideligen hurdana Hemskingar vi är.

*sympatilida*
Kommentera

Albert Hall: Pst! Albert! *viska* Det här ser allvarligt ut. De invaderar oss med svårartade medel syftande till att kasta av sig favoritskapet. Vi måste fördubbla våra ansträngningar att förklara hur bra de är! Men säg det inte till någon...
Kommentera

Sven Savage:
Skulle det hända att matchserien mellan LHF och TIK står 3-3 och en oviss sjunde match väntar så tycker jag att vi avskaffar den matchen och istället låter Sven Savage och El Maco duellera i mittcirkeln med varsin gammal hederlig ohookad träklubba. Står ju så allvarliga saker på spel som medlemskap i den vinnande föreningen för den förlorande parten av er båda...
Kommentera

Paddan: Vi kan kanske ta en femkamp i nåt?

Jag språkade med en Fuling på tunnelbanan hem från Globen igår men han verkade alldeles för lite påläst om eventuella hoplottningar för att vara en hockeysnackare. Tror han var från Östersund igenkligen.
Kommentera

Paddan: he he - du har rätt; utmärkt förslag! Naturligtvis inser både Lallare och Fulingar att de inte kan låta ett så viktigt avgörande avgöras genom att några puckar studsar hit och dit.

Maco och jag får mötas med klubba, försedd med valfri lindning. Markisen av queensberrys regler.

Alternativt kan vi ställa upp ett bordshockey i mittcirkeln där jag och Maco utkämpar den avgörande. Jag är en j-l på bordshockey, men det skall gå juste till! Då menar jag med gamla Stiga och med egna gubbar som man, i modellfärg, målat som superhjältar av olika slag, samt jag får sätta in min specialytter med ytterst hookad klubba. Antagligen den yttern sedinarna lärt av, innan de började snurra i sarghörnen.

I och med detta inlägg kommer jag att nå upp till gud på topplistan!
Kommentera

Paddan: och i och med detta passerar jag gud! I fortsättningen kallar jag mig Nietsczhe Savage. Hurra! Nästa man till rakning är ingen man utan en chief!
Kommentera

El Maco: Visst är det hemskt - de älskar oss från alla hörn och kanter av detta avlånga land. Antagligen för att folk känner sig hemma i vårt brutala beteende för att inte tala om våra fysionomier.

Fulingar i alla länder - förenen eder! Hos oss i lulehockey.

Sedan vi upphaussats i drakarna har jag insett att det bara kan gå åt h-e. Du är inte beredd att omförhandla vadet till att jag vinner om vi lyckas vinna åtminstone en match, Maco? Eller om vi åtminstone lyckas göra mål i någon match? *ber snällt*
Kommentera

Sven Savage: Du är onekligen en vinnare om du kan stoltsera med ett medlemsskap i Timrå IK. Brudarna ute i norrförorten kommer att bli som tokiga.
Kommentera

El Maco: Det hjälps nog inte, för de är inte här. De kommer alla att vara på söder, för att beundra nya Fulingar.
Kommentera

Det var dom här matcherna som gjorde mig hockeyintresserad, tänk att det är 20 år sedan. Se länktips.
Kommentera

Zoogin: Oj! Det går rysningar genom kroppen när jag läser det där. Vilka matcher! Minns den första matchen mot Tik hemma, den hamnar lätt på tio-i-topp listan över matcher jag sett. Vi vann med 3-2 efter att Blomman gjort en stormatch. Jag kommer fortfarande ihåg detaljer från den matchen. Bland annat ett friläge som Blomman räddade med yttersta skridskospetsen alldeles i slutet.
Oj, vad vi sjöng på dåvarande E, sedemera H, och nuvarande vetefanvad läktaren!

I den sista matchen mött vi Modo och måste vinna för att gå upp. matchen slutade 2-2. Fast i efterhand var det nog bäst som skedde. Vi gick upp året efter och då var vi mycket bättre förberedda.

Tänka sig att vi nu 20 år efteråt återigen spelar viktiga matcher mot Tik. Återigen är dom skyhöga favoriter. Denna gång misslyckas dom nog inte.
Kommentera

Vem var det som sa att Timrå saknade slutspelsrutin? Se länktips.
Kommentera

Zoogin: ja,där ser ni..
Kommentera

Zoogin: Jodå riktig slutspelrutin där ligger vi i lä, dom har diverse titlar, vår rutin består ju mest av förluster i slutspel.

Bara hoppas vi kan överraska och få tillstånd en någorlunda jämn tillställning mot storfavoriterna.

Nyckelmatchen är utan tevkan nu på lördag förlust där och det är så kört det kan bli! Och det jävliga är att den matchen inte sänds på varken canalplus eller PPV.

Såg att matchen på måndag kommer sändas på Canal +Zap.
Kommentera

Salcin: Et tu Salcin, har skådat ljuset. Ljuset från Timrå som kommer att blända oss alla Fulingar där vi valhänta stå fumlande med bara tomtebloss.

Undrar om det inte är lika bra att man direkt kryper in under täcket för att slippa förnedringen då the Big Red Machine kör över oss. Det är inte längre frågan om vi får någon match eller så, utan om vi överhuvudtaget får in något mål på den omöjlige Kapanen.

Nåja. Det var roligt, så länge det varade, men i tisdagskväll drog de under lottningen fram den kula som hade vårt namn inristad. Sådant händer alla, förr eller senare, och nu var det vår tur tyvärr.

Vi bryter ihop och gnuggar oss tillbaka nästa år!
Kommentera

Sven Savage: Helt rätt!
Är nog lika bra vi sätter igång Silly Season på direkten!

Väggen Kapanen håller nollan och vi förnedras med 0-6 på lördag.
Kommentera

Salcin: Här var det begravningsstämning!
Inte mig emot men konstigt är det med tanke på att alla lag helst hade velat mött oss i kvarten, utom ni då???

Konstigt, konstigt!
Kommentera

rådbjer: Jag hade alla gånger valt att få möta DIF, främst ur eget perspektiv möjlighet se matcherna i globen.
Sedan spelar DIF lite av samma hockey som oss.

Nu drog vi allt den berömde svarte petter med dom omöjliga Lallarna som kommer att lalla och tralla raka spåret till guldet!

Tack på förhand för hockeylektionen vi kommer att bjudas på!
Kommentera

Salcin: Hoppas ni har rätt, för allt i världen!
Kommentera

Salcin: Nej, nu tycker jag att det är dags att vi muntrar upp oss och talar om något roligt! Det kommer ju att hända Hemskt Mycket Viktiga Saker inom hockeyn snart! Vad spännande det skall bli:

Undrar om vi har tentaklerna ute efter några nya finländare till nästa säsong? Det har kännts konstigt i år, utan dessa som vanligen är våra främsta kuggar. Några av de gamla hjältarna spelar ju också på sista versen, men de flesta blir väl klar även nästa säsong? Flera börjar knacka rejält på dörren till det rekordrum där endast Strömwall finns ännu. Bulan, Åkerström, Skuggan, Ledin...
Kommentera

Sven Savage: Spännande, spännande vilka kommer och vilka försvinner nog är det allt en gåta som kräver ett svar!

Och ett par hjältar från vårt östra grannland vill vi se, än så länge har vi bara ospännande kort om man ser på hockeymagasinets transfersida.
Kommentera

Salcin: Aha, på magasinet! Det måste jag kolla. bara det här kvartsfinaleländet tar slut snart. Så man får kostenrera sig på Hemskt Mycket Viktiga Silly Saker. man kanske kan hoppas att de snabbar på och krossar oss i fyra snabba, när de nu ändå skall krossa oss?
Kommentera

Salcin:
Hmm...hjältar från vårt östra grannland säger du, men Osmo spelar väl inte i Finland...
Kommentera

Paddan: Jag tänker på ingen mindre än kickan's favorit!
Jari Kauppila!
Kommentera

« · 223928 · »