Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvartsfinaldax!

« · 225716 Till forumet

Sv: Kvartsfinaldax!
Paddan: "spela" säger du när du talar om Osmo, men när man talar om såväl nuvarande som exlulingar kan man väl inte säga "spela". Vi försöker bara stå emot, vilket kommer att visa sig omöjligt, redan på lördag.

I småskolan i lule får man lära sig småpaddorna, om lulehockey:

Småpaddorna, småpaddorna är lustiga att se.
Ej forwards, ej backar, ej målvakt hava de.

Stackars oss! Det är synd om Fulingarna.
Kommentera

Salcin:
Äsch, var du tvungen att skriva det där i klartext. Nu kommer ju Kickan att vara lagom odräglig framöver.
Nåväl, får väl kontra med en bild på Brabenec så jämnar det väl ut sig!
Kommentera

Salcin: Hm, tror du Kickan klarar av att hantera sådan eufori? ;-)
Kommentera

Sven Savage:
Hmm...jag antar att den där boken i positivt tänkande som Albert rekommenderade hade vissa elementära fel. Var tydligen den boken han använde sig av för att hitta de rätta resultaten i tvävlingen...
Kommentera

Chief: Det vågar jag inte svara på...
Kommentera

Paddan: Snygg-Brabenec i sin esse!
Kommentera

Hockeykväll kommer kanske att visa bilder inifrån Luleå hockeys kansli. Det kan ha hyrts ut 7 matrisprintrar till en mystisk person och det kanske redan nu misstänks printas ut semifinalbiljetter. Vidare kan det vara så att Karelin, Bruce Lee och Tyson har setts på flygplatsen i Kallax tidigare imorse, misstänker att det finslipas på taktiken någonstans..
Kommentera

oraklet: Vilken underhållning vi kommer att bjudas på, om detta ironiserade mirakel skulle inträffa.

Bruce Lee återuppstår, Tyson käkar öron på TIKarna, Karelin tar nacksving på alla som kommer i hans närhet, för att sedan slänga upp dom till de hungriga i publiken.

TIKarna gör som i vanlig ordning och ligger och snyftar på isen och tycker att nån var jätte dum emot dom , och med bedjande ögon tittar på Zebran och önskar att denna ska uppfostra de stygga LHFarna med 2 minuter. ;-)
Kommentera

Suzanne:
Nu ställer vi nog in resan till luläää
Challe tippade vinst för TIK med 4-3 i matcher..å han har ju aldrig rätt :-(
Kommentera

matsby: Den här gången tror jag tyvärr han har rätt :(
Kommentera

matsby: Börjar krisa till sig. Nu har t o m media förstått vartåt det lutar. Favvo-TIKar!

Det enda goda med det här är väl att vi kommer att utöka vår erfarenhet i fråga om slutspelsmatcher. I fråga om förlorade slutspelsmatcher, som experterna menar. Vi bygger på med fyra till, vackert så.

Grattis lallare! Lycka till i semin!
Kommentera

Lagen kommer helt enkelt att vinna sina hemmamatcher, så enkelt är det.
Kommentera

Zoogin: Nog kommer Luleå att vinna sina hemmamatcher men nog kommer dom att plocka minst en vinst nere i Lallarlandet så sitt lungt och njut av färden mot Semin
Kommentera

NallePhu: Men Luleå har inte vunnit där nere den här säsongen.
Kommentera

Zoogin: Vi vinner när det som bäst gäller och nu gäller det så då vinner vi nere in Lallarlandet
Kommentera

NallePhu:
Övertygad att vi vinner den första på lördag i lulää

Rådbjer är våran domare :-)
Bulan kommer att sitt limmad i plexit :-D
Kommentera

matsby: Limar på Bulan vem är så het på han månne jag trodde TIK spelade hockey och inte var lagda åt det andra hållet.....
Kommentera

Paddan: Du är verkligen rolig Paddan. Hur kunde du förväxla Snygg-Brabenecbilden med en bild på dig själv?

Fan, jag borde inte vistas bland folk under slutspelet. Jag har redan varnat kollegorna för att jag kan ha snabba humörväxlingar under slutspel.
Kommentera

Lulekickan: Inte ska du behöva vara dina kollegor. Du kommer ju skina som solen hela slutspelet.
Kommentera

Portello: Ja, men jag har nerverna på ytan i alla fall, så är det varenda slutspel.

Uj så de små tikarna ska få pisk imorgon. Bäva tikar, bääääva!
Kommentera

Salcin: Kauppila är Kung, ja nästan Gud. Om han fått centra under hela tiden i LHF, och om han fått en lika fri roll som t ex Miche J fick, hur bra hade han inte kunnat vara då? Jag bär Kauppilamatchtröjan med stolthet.

Undrans om han blir kvar i HIFK, om han går tillbaka till Pelicans eller om han går till någon annan klubb. Det lär ju vara mer än en klubb som är intresserad i alla fall.
Kommentera

Lulekickan:
jaja lilla kickan,,vi får väll se :-))
Kommentera

matsby: Nä men inte ställa in resan, jag vill ju ha korv med bröd ;-)
(hur lät det ? Nåja, var korv man äter jag menade och inget annat ni som låter tankarna skena iväg)

Forza Challes feltippningar.
Kommentera

Suzanne:
Nejdå suzanne,,vi ses i morgon ;-)
vi kommer med två dubbeldäckare samt x-antal bilar...
(jag åker inte i familjebussen utan den andra :)

har en kollega som tänkte åka till MoDo i morgon (han har nog inte alla hästar i stallet ;-) men de packet lade aldrig ens ut sina biljetter på ticnet för bokning, de behöll alla biljetter för sig själva.

Skall du ha ketchup och senap på :-D
Kommentera

matsby: Så du kommer sjungande och småvinglande fram då, eftersom du inte åker i familjebussen ? *S*

Din kollega verkar vara rätt vilsen,fara till Dövik av alla ställen, när det finns nått så underbart som Luleå ?

Bara senap tack, men det blir jag som får betala korven eftersom vi vinner :-)
Kommentera

Suzanne:
Inte småvinglande utan småminglande om jag får be :-)

Jo den stackaren kan inte hockey ,,
OM ni vinner så ser jag fram i mot korven :-))))
Hur vet jag vem du är då?
Kommentera

matsby - prepositionernas mästare: fram i mot -
vill man alls se Korven?? Ännu mindre pölsan - o inte i ett bröd.
Vi ska hjälpa dig att få tag i en MODO-biljett framöver, smyg-MODOist!!
Kommentera

Lulekickan: Kung Kauppila satt sin namnteckning på ett nytt kontrakt med pelicans innan han blev utlånad till HIFK och det nya kontraktet gälle för nästa säsong.

Ja skulle han fått centra i Luleå så skulle han vart poängkung i Elitserien kan jag slå fast vid!
Kommentera

Zigge:
hehe,,nejdu det kommer jag ALDRIG att bli, i en svag sekund så lovade jag min kollega som inte kan något om datorer att försöka fixa tre sittplats i morgon åt honom,,men det sket sig, och lika glad är jag för det :-))

Kempis för mig blir det först i semi eller final..så det så
och då krossar vi er både på läktaren och planen :-P

Min far dock skulle dock bli glad över en biljett, för den gubben är galen han med..
Kommentera

« · 225716