Luleå HF

116705 inlägg · 888 ämnen

Lathund vid träningsmatcher

« · 408905 · » Till forumet

Lathund vid träningsmatcher
Jag har de senaste åren samlat på mig vanliga kommentarer som förekommer efter träningsmatcher. Alla som vill kan helt fritt kopiera lämplig kommentar vid lämpligt tillfälle.

Vid seger:

- Det är ju i och för sig bara en träningsmatch, men det är så klart roligare att vinna än att förlora.
- Skönt med seger, jävligt viktigt för självförtroendet.
- Starkt att vinna trots att vi saknade xx och yy
- Nu har vi ett psykologiskt övertag när vi möts i serien.
- Det här ser ju redan riktigt, riktigt bra ut, hur ska det inte då se ut när laget fått spela ihop sig ytterligare?
- Skönt att få igång målskyttet.

Vid förlust:

- Det var bara en träningsmatch. Resultatet i sådana spelar ju ingen som helst roll.
- Det viktigaste är att se att formationerna fungerar.
- Kom ihåg att vi är jävligt nedtränade och slitna just nu.
- Det är bara augusti än.
- Vi hade ju långt ifrån ordinarie lag. Bland annat saknades ju xx och yy.
- Positivt är ändå att zz verkar gå mot en lysande säsong.
- Man ser ändå att det nya spelsystemet/träningsmetoderna är på väg att börja ge utslag.
- Bättre att förlora nu än när serien börjat.

Vid oavgjort kan man välja från båda de tidigare kategorierna (med någon liten omskrivning) beroende på humör.
Kommentera

Sv: Lathund vid träningsmatcher
Albert Hall: Haha! Kan Rayko ha bidragit med någon kommentar där? :)

- Nu har vi ett psykologiskt övertag när vi möts i serien.

Den kan även ligga under "vid förlust", ingen har väll glömt Hv71 förra säsongen?
Kommentera

Dags att damma av denna tråd. Kan vara bra att ha, fast för oss lulingar blir det nog mest nedre halvan av inledningsinlägget som behövs.
Kommentera

Albert Hall: Såg att vi bara spelade med tre kedjor idag.Samt att den ena var med spelare födda -87.Och vi som bara ska värva två spelare till.
Var ska detta sluta?
Kommentera

Portello: Allsvenskan?
Kommentera

Albert Hall: Något sådant ja.
Igår hade vi två seniorer (Renberg och Nordqvist) borta, samt två junisar. Det innebar att vi spelade med en hel -87 kedja samt två backar som forwards i fjärdekedjan.

Vad händer om vi får ett par skador samtidigt som influensan går? Då är det ju bara att lämna wo.

Jg är orolig inför den här säsongen.Riktigt orolig.
Kommentera

Portello: Jag är lite orolig för att folk tror att Sarovo öch Mäntylä är jämförbara. Mäntylä är offensiv, Sarovo mer defensiv så de kan egentligen inte jämföras. Fast en av mina kompisar som gick hockeygym i Tammerfors samtidigt som båda två säger att Tuukka är otroligt mycket bättre i alla avseenden så det är nog sant.

Logiskt ändå att Sarovo hamnade i Luleå. Han är ju från Rovaniemi så bortsett från Uleåborg torde Luleå vara närmast hemma.
Kommentera

Saravo.

Finska namn är jobbigt emellanåt. Särskilt när man har halvsvårt att skilja på twinsen Juha och Jarmo innan man har synat dem noga och oroar sig för att man går hem med fel tvilling.
Kommentera

Kickan: du får väl ta med dig bägge två för att vara på den säkra sidan?
Kommentera

Kickan: Välkommen tillbaka, Kickan. Du behövs här så det blir lite fart på forumet.
Kommentera

Bolivar: Tacktack. Fast jag kan inte lova att jag stannar så länge. Jag är tillbaka på allvar när säsongen kör igång och om jag ids får ni matchrapporter från Oulu med början imorgon. Annars lär nog mina besök här och på andra hockeyplank vara ganska sällsynta tills i slutet av september.
Kommentera

Hur många här är det som tänkt sig att besöka Coop imorrn och se drabbningen mot Skellefteå?

Hade tänkt gå på matchen, men syrran fyller år då och det vore inte så uppskattat om jag valde en träningsmatch istället.

Men är det någon som ska se matchen lämna gärna en rapport här på huruvida det börjar skönjas några linjer osv i spelet.
Kommentera

Salcin:

Mest troligt så kan jag inte gå. Möjligtvis att jag hinner dit till åttatiden ungefär. Jävla jobb man har...
Kommentera

Salcin: Det lär dröja innan jag missar en match i Konsumhallen...
Kommentera

Salcin: jag ska dit
Kommentera

Jag såg bara sista periodeni dagens match mot Schleffte, men enligt vittnen (Portello och Lövva bl.a) så var de två första inget att hänga i julgranen. Då stod det 0-2 men efter att jag anlänt och styrt upp det hela så slutade matchen 3-3.

Lule saknade minst 6-7-8 spelare från det tänkta premiärlaget (Bl.a Sarevo, Leinonen, Nordqvist. Koch, Bartecko och den nye centern. Skrbek och Fabricius spelade bara halva matchen) och får nog vara nöjda med oavgjort. Tempot var verkligen uselt.

Positivt: Renberg håller, även om han inte var särskilt bra trots ett mål. Machulda är en typisk målskytt. Två sådana idag. Rautio är en bra målvakt.

Övrigt: Wernblom kan än. Två mål och ett stort spel som point man i PP.
Kommentera

Albert Hall: Fast å andra sidan så såg man att Skellefte hade svårt att hänga med när första kedjan la i högsta växeln.

Renberg - Isak - Machulda var helt enkelt för bra stundtals för att Skellefteå skulle hänga med. Lägg där då till spelare som Koch, Nordqvist Bartecko så blir det stor klasskillnad mellan lagen. Det märktes ju förvisso inte idag, men som sagt, topparna skiljer sig.
Kommentera

Lövva: spelare som tex Renberg, Skrbek och Obsut har ju inte heller någon större anledning att slita ihjäl sig i matcher av den här typen. De har inget att bevisa utan ska koncentrera sig på att vara på topp när serien startar. Den enda frågan angående Renberg är ju om han håller ihop och inte går och skadar sig, inte om han ska platsa i laget eller inte.

Nå, vi får väl se när serien börjar. Själv har jag i alla fall just bokat flygbiljetter så att jag kommer att se de tre första matcherna på plats i Coop Arena. Jävla märkligt spelschema förresten med tre hemmamatcher på de tre första omgångarna, och fem hemma på de första sex.
Kommentera

LL:

Precis, etablerade spelare orkar sällan tända till särskilt mycket i betydelselösa matcher. Det är ju ofta därför juniorer imponerar mycket på försäsongen. De spelar ju varenda match som vore det en SM-final...
Kommentera

LL: Visst är det så. Och trots det så var Renberg en av dom absolut bästa på isen igår. Det lovar gått inför framtiden. Han såg även väldigt besviken ut efter matchen. Han har vinnarskalle som få
Kommentera

JAAAAAAAA!!!

Ledin åkte på stryk! Å fick dessutom matchstraff!!! Nu leker livet!
Kommentera

Å nu nätar Nordqvist...... Detta blev en underbar dag, hockeymässigt!
Kommentera

1-1, Nordan målskytt.
Kommentera

Lövva: Väldigt kul att Nordqvist fick näta.Bara det inte går för bra :)
Kommentera

Portello: Förr eller senare så går han till NHL ändå....

Hento bänkad
Ledin åker på stryk
Ledin matchstraff
Nordqvist målar

Vilken härlig hockeymatch! ;)
Kommentera

Lövva: Och fö så kan man tillägga att Kickans favoritdomare dömer ikväll.Jyri Rönn.
Kommentera

Lövva: Härligt för Nordan att hänga en...
Kommentera

Lule slog Vasa Sport i dagens träningsmatch med 5-3. Vasa Sport är inte enbart ett utomordentligt gott hårt bröd (fast då med dubbelt v) utan även Finlands motsvarighet till Skellefteå AIK.
Kommentera

Albert Hall: Misslyckas de också gång på gång med att ta klivet upp i toppserien i landet, trots ideliga storsatsningar med korttidskontrakt?
Kommentera

bäst ni håller klaffen om det här, Albert Hall:
annars kommer Leksand och Leksandsbröd som ett brev på posten, med marknadsdomstolen hängande i ett snöre efteråt.
Kommentera

Albert Hall: I gårdagens match saknades väldigt många spelare.Saravo,Leinonen,Nordqvist,Renberg,Koch,Fabricius,Nyberg, Lindqvist.

På tal om Leinonen.Hans debut i finska landslaget verkade inte vara någon höjdare.Bland annat gjorde han en "Fernandez" .Hoppas vi slipper se sådana i när han spelar i Luleådressen.
Kommentera

Paddan:

Vasa Sport har det ännu svårare att ta sig upp till högsta serien eftersom serien är stängd. Det räcker alltså inte att vara bra sportsligt, man måste dessutom övertala gubbarna som bestämmer att man hör hemma där.
Kommentera

Albert Hall: Tydligen så gjorde Magnus Isaksson fyra poäng mot Vasa Sport.Ett mål och tre assist.En inte allt för vågad gissning är att Machulda något mål.
Kommentera

Portello: Sex pinnar på de två senaste matcherna är ju minst sagt imponerande! Hoppas man får se honom mycket i elitserien i vinter. Desamma gäller ju naturligtvis Robin Lindqvist!
Kommentera

Gammeldrickan:

Målen: 0-1 Aniket Dhadphale (Janne Siivonen, Markus Laine) pp, 1-1 Magnus Isaksson (Pavel Skrbek) pp, 2-1 Pavel Skrbek (Magnus Isaksson) pp, 3-1 Jonas Johansson (Magnus Isaksson) pp, 3-2 Miika Jämsä (Aniket Dhadphale), 4-2 Jonas Johansson (Magnus Isaksson), 4-3 Janne Siivonen, 5-3 Pavel Skrbek.
Skott: 43-36 (12-7,16-13,15-16)
Kommentera

hmm, bara tre stycken i Luleå gör poäng, JJ, Isak och Skrbek. Ganska anmärkningsvärt..
Kommentera

Lövva: kolla in Poängligan på svenska fans
Kommentera

Lövva: En annan sak som är anmärkningsvärd är ju att JJ och Skrbek gör mål.Händer ju inte allt för ofta.Och att dom gör två i en och samma match? Ofattbart ;)

Bara dom sparar några till serien startar också.

Såg att Canal + Sport skulle visa från den finska hockeyligan iår.Det kommer man att kolla in om man har tid.
Kommentera

Ikväll börjar Jämtland Cup och för tredje gången den här säsongen möter vi Skellefteå. Lite försnack i länken.

Jag tycker övertron på juniorerna är stor. På de senaste tio åren har väl högst en 18-19 åring per säsong slagit igenom i elitserien, nu tror man plötsligt att ett helt gäng såna ska göra underverk i LHF. Inget snack om att killarna är lovande, men elitserien är en helt annan sak än sömniga försäsongsmatcher där rutinerade rävar inte orkar eller ids tända till.
Kommentera

Albert Hall: Helt klart är det kul att juniorerna visar framfötterna, men visst är det som du säger övertron på dom lite väl höga.

Är lite väl häftigt att tro att dom ska gå in och spela drömhockey första säsongen i ES.

När det gäller kvällens match så är det bara två spelare borta.Leinonens fru ska ha barn så ha stannar hemma samt att Fransson har ryggproblem.

Våran förstaline ser rätt spännande ut.Saravo-Skrbek Renberg-Machulda-Nordqvist.

Den kedjan kan nog skapa vissa problem för Skellefteå.
Ett Skellefteå som vi ännu inte har vunnit mot på försäsongen.Dags för det ikväll?
Kommentera

Portello: I rätt omgivning kan nog mer än 1 blomma ut men att ha en hel junior-line och tro att det håller räcker ju inte.

Ibland kan det också gå bättre första året än andra, se bara på Fransson som var riktigt bra 2003/04 men inte kom upp i samma nivå ifjol. Motståndet ifjol var väl i och för sig lite tuffare också. När Bartecko kommer blir det väl kanske 1 junior i 3:e linen och någon i 4:e, där man går på 4 femmor.

Kommentera

Bolivar: Mikael Renberg blir det stora dragplåstret i Klanghallen
är han helt hel ny ?
Kommentera

tk75: Vilken tid börjar matchen ikväll?
Kommentera

Albert Hall: vet ej än
Kommentera

Albert Hall: Matchen börjar 19.
Kommentera

Portello: oki tack
Kommentera

Enligt ännu inte helt bekräftade uppgifter så blev slutresultatet Skellefteå AIK - Luleå Hockey 1-5.
Kommentera

Albert Hall: På hockeyligan är det slutresultatet.
Kommentera

Linkan: Det kan väl betraktas vara en hyfsad officiell källa? Då har vi alltså slagläge att ta hem den oerhört åtråvärda bucklan som kallas Jämtland Cup. Det enda som krävs är seger mot Modo på lördag. Det känns nog som att vi får fira rejält på lördag...
Kommentera

« · 408905 · »