Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Leksand-Luleå

« · 212037 Till forumet

Leksand-Luleå
Imorgon åker ni på torsk när ni besöker våran islada.
Vi vinner med 4-2, och ni får åka hem utan poäng.

GO Leksand Stars!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Luleå
Mälarmasen: Dream on...
Kommentera

Så var det äntligen dax för ES omstart och vi möter Leksand på bortaplan.
Det är bara hoppas att killarna är taggade och spöar upp leksingarna.
Skoj att Bulan är tillbaka.Han gör minst ett assist ikväll.
Kommentera

Portello: Matchen går ju på C+. Kul. Äntligen lite valuta för abbonemanget! Vad jag förstår så är vi helt ordinarie ikväll.
Det känns faktiskt rätt bra inför slutspurten.
Kommentera

Albert Hall: Hoppas att det blir en bra match ikväll.
Och med rätt vinnare...
Kommentera

Portello: Kanske ska vi inte ge upp hoppet om 4:e platsen ännu.
DIF har nu 3 svåra bortamatcher på rad mot MIF, FBK och SSK och kammar dom noll där och LHF tar full pott mot LIF, HV och TIK så går vi förbi både DIF och HV i tabellen och upp på fjärde plats. OK, det kanske är lite långsökt men man kan ju alltid hoppas.
Kommentera

Jahapp, så har man då laddat upp för inledningen av en ny niopoängsvecka med en kopp kaffe i den svarta fina MoDo-muggen och den numer obligatoriska matchuppladdningsskivan med Avantasia. Då inser jag att jag glömt att tippa i tvävlingen, jaja, har ju ändå inte någon chans på segern nu när Kickan klöst sig fast i toppen.

Kan bli intressant att se hur Hockeysnack 4 klarar sig nu under matchen. Marcus verkar ha gjort en del intressanta förändringar.

Kan väl tippa bara för tippandets skull, LIF-LHF 2-4.
Att det blir en klar MoDo-seger ikväll mot FBK det är det då inget snack om.

Äsch, nu ska jag gå och vika en padda...
Kommentera

Paddan: Fasen nu när du säger det! Jag har också glömt att tippa. Det har varit för mycket idag, så jag har glömt det allra viktigaste!

Nåja, jag har ju alltid ett reservresultat sedan den där gången jag glömde tippa och kammade noll. 3-2 till Leksand.
Fast imorse när jag åkte till jobbet så hade jag bestämt mig för 1-4. Räknas det?

Hmmm... jag är ju tvävlingsledare själv, så jag bestämmer! :)
Kommentera

Ikväll blir det bara en gonattbild!
Kommentera

Albert Hall: Ganska snygg faktiskt
Kommentera

Albert Hall: *pip*
Se nu är jag inte osk**d längre. ;-)
Får jag kaka nu, eller ännu en faktura?
Kommentera

Suzanne: Nu är du blodad, Suz. Vi kan visserligen inte erbjuda lika trevligt klimat och behandling som på den sida, varifrån du rest hit till snacket, men välkommen ändå för allan del *krama*
Kommentera

Jag har nu tänkt i drygt sex timmar. Och äntligen har jag förstått, hur det ligger till. Det har blivit något fel. Antagligen var det något löst i bandaren. Jag erkänner att jag från början gick på det, men nu har jag klurat ut hur det ligger till.

Den påstådda matchen mot Korvarna har aldrig ägt rum, naturligtvis.

Naturligtvis kan vi inte ha förlorat en match i den arena där vi har bättre satsetik än hemmalaget. Och om nu det onämnbara skulle ha skett - är det någon som är så lättlurad att den tror att vi skulle ha förlorat med SEX - ETT?

Naturligtvis inte.

Hela TV-utsändningen på anal+ var bara en bluff, likaså såväl radio-sprotens som swehockeys on-linjen, och detsamma gäller senare rapporter i media. Det var bara en stor j-a mega-föreställning, ledd från dalhalla, eller annan liknande inrättning för försäljning av varma slangar med eller utan bröd.

Än mer imponerande var hur de lyckades lura lule-laget, liksom ditresta lule-supportrar, att Korvarna vunnit matchen. Men det var Spol-Jansson, naturligtvis. Han hypnotiserade hela gänget.

Igenkligen. Vann lule matchen med 14-0.

Var god att ändra uppgifter i alla referat och tabeller. Vi vann med 14-0. Inget snack om saken.
Kommentera

Suzanne: Där sprack den! Grattis! Inte blir det nån faktura för det inte... Sån snåljåp är jag inte. Dessutom är det bara arbetstid som jag fakturerar.

Får det var en kaka?
Kommentera

Här har man varit bortrest och kommer hem slår på texttvn och möts av det hemska reultatet 6-1 till Leksand hur är det möjligt!

Leksand som normalt brukar passa oss så bra, slutspelsplatsen såg så säker ut för ett par omgångar sedan och nu är det plötsligt inte någon marginal att tala om längre.

Vinst mot Hv på torsdag känns ytterst angeläget nu!
Kommentera

Albert Hall: Ja tack, en kaka kan slinka ner , men försök inte slinka med det där otäcka som kallas frukost då. Lovar du ? ;-)
Kommentera

Salcin: Glöm de beskrivningar i efterhand som du möjligen läst. Så här var det:

Några minuter in på tredje perioden talade allt, precis allt, för att nu hade lule malt sönder korvarna och man väntade sig c:a fyra lulemål i sista, med slutresultatet 2-5.

Och då hade kommentarerna gått att lule lirade ut korvarna och ju längre matchen gick, desto överlägsnare blev man. Utspelade, men med tur hade korvarna 2-1 en bit in i tredje, innan de föll ihop totalt. Så hade man beskrivit matchen i efterhand.

Nu studsade en puck in för korvarna till 3-1, och lule ökade trycket, ännu mer, men si! ju mer tryck man la på, desto större chans för korvarna att snappa upp alla de icing-puckar de slog matchen igenom. Och så blev det tvärtom, puckar med tur dråsade in bakom hento, och successivt la lule av. Äsch, såg det ut som. Sådant händer och då struntade man i att det drog iväg.

Hade lule och korvarna lirat 20 matcher med det spel som båda bjöd på, hade lule vunnit 18 eller 19 av dessa 20. I går blev det den 20e.

Shit happens. Bara.

Och för övrigt har matchen inte ens spelats, iaf inte med det resultatet. Det blev 14-0, vilket jag bevisade tidigare i tråden...
Kommentera

Sven Savage:

Det känns ju tryggt, 14-0 säger du? låter ju förträffligt det där känns genast bättre!

Full laddning inför nästa drabbning!
Kommentera

« · 212037