Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LHF-DIF

« · 132839 Till forumet

Sv: LHF-DIF
Albert Hall: Damnit Albert. Varenda gång du har pessimisttippat har det blivit målsnåla matcher och straffavgörande. Schluuuta nu, jag står inte ut med fler tråkmatcher. LHF vinner med 18-2, nu jäklar ska det göras mål.
Kommentera

MIF har förresten varit ute och shoppat. MIF blir den inte så hemskt mycket ödmjuke och inte så hemskt lite penningkåte Thomas Sjögrens nästa klubbadress.
Kommentera

Paddan: Jag är inte så pessimistisk tycker jag. Men i gänget som härjar här på HS behövs det en och annan med en mer realistisk livssyn.

Lulekickan: Har han åkt fast än? Hörde om honom i radion.....
Ikväll var jag tvungen att ta mig genom en del mörka kvarter inne i stan. Alldeles ensam. *ryyyyser*
Kommentera

Lulekickan: Åhfan, den mannen han betar tydligen av klubbar på löpande band nuförtiden. Men det är klart, nu är väl Percys plånbok officiellt öppnad för den här säsongen...
Kommentera

Lulekickan: Ajfan, Sjögren till Mif, det visste jag inte. Han passar väldigt bra in på Miffarnas värvningsfilosofi, faktiskt. En diva som gör många poäng, så har man alltid värvat. Trodde faktiskt det blivit ändring på den fronten.
Kommentera

Albert Hall: Realistisk? *fnys*

Nej, vad jag vet har han inte åkt fast. Har vi tur hoppade han på Norrlandskustbussen till Sundsvall som jag genom fönstret såg gick från Loet en kort stund efter att han hade rymt, då slipper vi ju ha galningen lös här i stan i alla fall.
Kommentera

Albert Hall: Svenska spelare som går till MIF brukar också påfallande lätt tappa sin landslagsplats och får inte se den chansen återkomma igen. Nog för att han inte ens torde vara påtänkt för landslaget, men vem vet hur Hardy tänker...
Kommentera

Albert Hall: Han gjorde väl ingen höjdarsäsong i AIK förra året heller, nog borde väl en "superstjärna" med #1 på ryggen mäkta med fler mål än så kan man tycka. Skulle inte förvåna mig om han spred så dålig stämning i truppen att det bidrog till att det gick som det gick för gnaget, trots en hel del spelare som faktiskt höll hög klass. Turek t ex skulle jag ha viljat se i LHF vilken dag som helst, utan tvekan.
Kommentera

Lulekickan: Jaha, är det han Roman som är den där artistkontraktsmålisen ;)
Kommentera

Paddan: Mif har av tradition alltid värvat folk enbart genom att titta på hur många poäng dom gjorde senaste säsongen. Eller ännu äldre meriter. Man bryr sig inte ett dugg om dom passar in i laget eller så. Ungefär som att göra Dream Team.
Sen blir man förvånade över att det blir pannkaka av alltihop.
Kommentera

Lulekickan: Turek helt klart. Kanske även Michael Johansson? :-)
Kommentera

Albert Hall: Jäklar, nu knackade det på dörren och en kille ropar: "Mitt namn är Blund, John Blund"
Bäst att se vad han vill.
Godnatt med er Albert och Kicks!
Kommentera

Albert Hall: Våran Miche ja, jag skulle gärna se flera stycken såna. Ja, helst en hel smurfarmé. Tänk dig en hel trupp bestående bara av en massa Miche J, Kauppila, Turek och liknande *drömma*
Kommentera

Paddan: Fan, är klockan redan så mycket. Jag som har börjat min s.k. fritid för inte så länge sen : (

Nattinatti Paddelände, och olycka till imorgon.
Kommentera

Paddan: Gnatt Paddan. Hoppas ni inte krossar oss helt imorron!
Kommentera

Lulekickan: Mycket och mycket, för min del är klockan i varje fall läggdags men du torde väl vara på runt "sen middagstid" antar jag :)
Jaha, vad ska man svara på det då.
Otack, kanske.
Kommentera

Albert Hall: Nejdå, vi ska försöka att inte ställa till alltför mycket, blir ju problem annars då det måste till så många videofilmer för att få med allt ;)
Kommentera

Lulekickan: Jag har ju redan sagt vad jag tycker om hela lag med smurfar! Smurfar är kul och behövs i ett lag. Men inte ett helt lag med små lata smurfar, snälla! Nej, grovarbetare som Burström, Finnström, Magnus Nilsson och några till behövs också för att bana väg för smurfarna.

Vad hette han som var smurfarnas fiende i TV programmet?
Inte för att jag sett det men.... *generad*
Kommentera

Paddan: Njae, jag måste sova hyfsat tidigt eftersom jag måste upp jäkligt tidigt för att hinna jobba nåt alls. Jag sitter med i en projektgrupp och det kommer upp en massa folk från DV imorgon som kommer att hålla mig sysselsatt torsdag-fredag. Jobbhögarna på skrivbordet, däribland allt jobb som förhandlingarna jag hade idag genererade, får jag göra antingen helvetes tidigt på morgonen eller på kvällen. Fast jag har ju hela helgen på mig förstås : (
Kommentera

Albert Hall: Fast mina smurfar är inte ett dugg lata, då är osmurfarna i regel betydligt latare och spelar en avsevärt tråkigare hockey.

Oki, Finnen kan ju få vara med, han behövs i BP. Magnus Nilsson också så vi har någon som bokstavligen mosar MooDooisterna, och Burra bara för att han är Burra. Bulan måste ju förstås vara med, fast då måste han lova att alltid vara ettrig och stor i käften : ) Kanske några till också, bland annat Skuggan, Rönnqvist och Skrbek, åsså Husse förstås, och Sandström, och... - eh, jag har väl räknat upp hela laget snart, fast det skadar ju inte att ha en stor och bred trupp - fast ve för cementblandare och talanglösa otekniska sopor *ryyyyyysa*
Kommentera

Lulekickan: Vad exakt kännetecknar en smurf? :-)

Min fördomssmurf ser ut så här:
Högst 75 kilo, teknisk, är sällan närmare än tre meter till sargen, är sällan inne i egen zon och jobbar, spelar aldrig boxplay, skyller på andra när det går emot.
Eller? :-)
Kommentera

Jag glömde visst att särskilt nämna Fagemo. Hur kunde jag göra det, jag som är ordförande i Vi-hjärta-Fagemo-klubben : )
Kommentera

Lulekickan: Fagemo?
Hmmm.. börjar tro att din smurf är en annan typ än min fördomssmurf, faktiskt.
Kommentera

Albert Hall: Nej, det du räknar upp är något helt annat. Kanske en MooDooist om du tar bort det där med "teknisk" från beskrivningen : )

Smurfens främst egenskaper är att han är snabb, kreativ, teknisk och lurig utav helsike, som mina favvisar brukar vara. 75-kiloslirarna hittar man väl knappt bland b-jun ens, och skyller på andra? Nej, några såna tendenser har jag aldrig sett hos mina smurfar. Defensivt kanske de inte är lika stabila som Finnen, men det är heller inte den roll de har. Tänk dig ett lag med 22 x Finnen, hur många poäng tror du vi då skulle ha när säsongen summerades? Defensiv gnethockey är ju för övrigt inte särskilt skojsigt.

Förresten tycker jag Miche J var bra även defensivt mot DIF. Han slet ju för fasiken lika mycket själv som resten av laget gjorde tillsammans.
Kommentera

Nej, nu är det dags att sova. Nattinatti med dig Albert, om drygt arton timmar skall de Alfredshemska MooDooisterna förnedras och då är det ju kul om jag får sova åtminstone några timmar i natt så jag inte slocknar lagom till hockeyn imorgon.
Kommentera

Lulekickan: Kanske vi närmar oss en kompromiss då. Jag tycker att din beskrivning verkar vara på en skön hockeylirare.

Helt klart ska man ju inte ha 22 Finnström i ett lag. *ryyyyyser*
Men kanske en eller två, högst tre. Sen ett gäng grovarbetare. Ett par finsnickrare (som skuggan, som inte platsar i din smurfmodell eftersom han är för långsam, va?).
Sen som grädde på moset ett par tre smurfar.

Det där med 75 kg var mest ett försök att ge en bild av lirare som ger sig lätt, om du fattar.

OK, om Michael J är en typisk smurf så är kan dom även vara bra defensivt.

Nu går jag och ZZZZZZzzzzzzzZZZZZZzzzzover.....

Gonatt Kicks!
Kommentera

Albert Hall: Smurfarnas fiende nummer ett heter Gargamel, Han hade en katt med men minns inte vad den hette
Kommentera

Lulekickan: Äsch, somna du, för ikväll kommer MODO att spela bländande ishockey, nu när vi spelar med tre femmor från start som i matchen mot Brynäs.
Nej, seger med 4-2 blir det för oss enögingar.
Åhfan, sitter jag här på jobbet och dagdrömmer nu igen.
Kommentera

lizzard: Azrael hette katten, något mer ni vill veta? ;)
Kommentera

Portello: Har alltid undrat varför de är blåa? Har de väldigt dålig cirkulation i kroppen och därigenom fryser väldigt lätt, är de väldigt depressiva eller har den där gröna växten de äter något slags drogliknande egenskaper, eller är det helt enkelt som så att det är jädrigt kallt att spela hockey i vit toppluva och vita brallor och inte mycket mer?
Kommentera

Paddan: Ser att Kickan varit elak med mig igen, tro inte på allt hon säger.

Dom måste vara blåa pga blodcirkulationen .
Kommentera

Portello: Underbart komiskt namn på Smurfarna på ungerska: Hupikek Törpikek. Låter lite grann som Svenske Kocken i Mupparna.
Hmm, jädrar vad jag snöade in på barnprogram helt plötsligt.
Nåväl, klockan 19 i Kempis ikväll blir det Muppets on Ice ;)
Kommentera

Paddan: Nog var det ett roligt namn alltid ,säkert du inte hittat på det själv? ;)

Lite avundsjuk är man ju på att du får kolla in matchen ikväll.
Förväntar mig en utförlig mmatchrapport ikväll efter matchen :)
Kommentera

Portello: Nog för att jag brukar ha ganska livlig fantasi, men det där kunde jag tyvärr inte ta åt mig äran för.

Kan ju alltid försöka att få en syl i vädret här ikväll. Jag har hittat sylen, nu gäller det bara att hitta något sätt att få den att lyfta mot himlen :)

Mina utförliga matchrapporter brukar väl bli en sådär två rader långa om man räknar positivt. Är ju inte alls i sån klass som vissa att man klarar att göra jämförelser till någon match i forntiden och att barometertrycket då var exakt lika högt vid samma tid i matchen då Skuggan gjorde en dribbling....
Du vet, vi enögingar har ju problem att se vad som händer i/mot det andra laget ;)
Kommentera

Paddan: Du får ta och passa på att njuta av Skuggans pass idag.
Kommentera

Portello: Jaså, ska han förnya det eller? ;)
Kommentera

Paddan: Sådärja, nu har man varit och oddsat.
DIF-MIF X , Modo -LHF 2 och TIK-LHC 1 .
Kommentera

Portello: Jaha, vad blev det för odds på den trippeln? Antar att Lule var favorit.
Kommentera

Paddan: Oddset blev 17,85
Luleå gav 2,40 mot Modo
Kommentera

Portello: 1,70 i odds på MODO-vinst, inte värt att spela på. Däremot tycker jag att Frölunda ser spännande ut till 2,55 gånger pengarna. Malmövinst till 2,45 är inte så dumt heller.
Brukar oftast inte spela på MODO-matcher, för att jag aldrig vinner när jag har de med. Spelade 3-2 till MODO på Matchen i tisdags och vad händer....
Kommentera

Paddan: Det som hände var väl att Modo släppte in lite väl mycket mål eller? :)
Kommentera

« · 132839