Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 292624 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Så, ska Tuukka få bli Omgångens Älskling istället då? Det är ju ett mycket finare pris än alla andra.
Kommentera

Lövva: Har hört på hockeylive...
Kommentera

lizzard: Har alla sett den matchen utom jag???

Däremot så kan ajg ju säga att Timrå imponerade trots Leksands lite mediokra försvaras spel. Luleå lär få det tufft på lördag
Kommentera

Albert Hall: man kan också notera att vi får en liten uppvisning i effektivitet av Frölunda. Vi pressade på och har flera bra chanser att göra mål, men sätter dem inte. VF har vad jag kan påminna mig bara tre chanser i den tredje perioden och gör två mål.
Kommentera

Albert Hall: Jag tänkte ge er lite försprång i tvävlingen precis som i fjol. Jag vet ju att optimism lönar sig i längden ; )

/Optimistkickan

34-32 i skott. Inte så illa ändå, men hade skotten suttit också så hade det ju varit ännu bättre. Nåja, vi pissar ju på Timrå på lördag. De får släppa in både vad de bör släppa in och det Frölunda borde ha släppt in idag.
Kommentera

lizzard: Nog hade jag valt Hento. Eller Mäntylä.
Kommentera

LL: Bulan fick pris som matchens spelare i Luleå
Kommentera

Dysso: Vi försökte. Men hann inte.
Kommentera

Dysso: det är en av de saker som jag är lite besviken på. Luleå har spelat lite för snällt, tycker jag.
Kommentera

Albert Hall: jo, man kan inte bara grotta ner sig i det negativa.

Totalt sett kan man förstås inte få godkän.. äh, 6-2, det var lite onödigt.

Totalt sett kan man inte få godkänt när man förlorar så pass klart, men den andra halvan av matchen kan man få knappt godkänt för.
Kommentera

Förvånande när dom säger på radiosporten att det varit en väldigt snäll match med ytterst få tacklingar. Jag trodde lule skulle gå in och trycka till i tacklingarna...
Kommentera

Kickan: Möjligt, men likt Toporowskis så kommer frispelen väldigt sällan. Däremot merparten av dommarna i ES får så pass många frispel att de skulle kunna duga som polis i ett NHL lag
Kommentera

LL: Vi har stora möjligheter att vinna andra halvan av matchen.

(Det gäller att hitta ljusglimtar. Just nu har jag nio pinnar i tvävlingen också. Jag hade 4-1.)
Kommentera

Vilken jävla filmning av Niklas Andersson... :-(
Kommentera

Albert Hall: just det, det glömde jag - spelet i numerärt överläge har varit ganska bra ikväll trots allt. Godkänt på den fronten, tycker jag i alla fall.
Kommentera

Lövva: Konsekvent? Jisses, vad har du gjort under alla matcher han har tappat totalt? Han är ES-domarnas svar på Toporowski - man vet aldrig när han får frispel.
Kommentera

Även fast det blir en ganska klar torsk ikväll så tycker jag ändå att ett fåtal ljusglimtar syns. Jonas Johansson har gjort en ganska bra insats, och Pierre Berggren har visat att han nog kan komma att växa in i elitserien.

Äsch, Vinnerborg, var lite hygglig nu och godkänn Hasses sparkmål... :-)
Kommentera

Bra att det var i PP. Jag tycker att vårt PP har varit hyggligt i den här matchen.
Kommentera

Bör väl tillägas att han är bland dom få dommarna som klarar av att vara konsekvent, vilket förmodligen är den viktigaste egenskapen hos en elit dommare
Kommentera

Kickan: Vimmelklantig? Tycker Vinnerborg är klart bland dom bästa dommarna i Sverige. Dock så vet jag inte hur han har skött sig denna match men förra säsongen var han i alla fall mycket bra
Kommentera

Yes! Tuukka snyggar till siffrorna.
Kommentera

Såja, Mänttylä hänger in tvåan!
Kommentera

LL: Esbjörs ägnade sig ju åt halshuggningsförsök nyss så vi slipper BP.
Kommentera

Man kan beskriva spelet just nu som avvaktande. Båda lagen ser ut att mest åka och vänta på slutsignalen.
Kommentera

Precis när jag tänker att Vinnerborg har dömt bra och inte tagit fjantutvisningar så tar han just precis... en riktig fjantutvisning på Ledin. Man ska aldrig säga att domaren är bra förrän matchen är slut.
Kommentera

LL: Ingen utvisning på jäkligt länge heller. Har Vimmelkantig själv blivit utvisad eller vad är det frågan om? Eller sparar han sig så han kan dela ut ett par matchstraff på slumpvist utvalda spelare i slutminuten?

Jag borde aldrig ha skrivit så, nu blev Ledda utvisad.
Kommentera

Äääääh, 5-1 på en kontring. Det tycker jag fan inte att Frölunda hade förjänat.

Nå, ingen katastrof att torska mot VF. Nu har man i alla fall börjat spela hockey i Luleå. Det gjorde man inte de första 30 minuterna av matchen.
Kommentera

Albert Hall: Lite liv gör ju inget. Allstarmatchen är ju troligt. Rätt kul när han frågade Hento om de inte kunde be om att få ta straffar istället för att tävla runt rinken i full målvaktsmundering. Det är ju inte utan att man misstänker att besöket på Cleo satt djupa spår i honom : )

Frölunda har jävligt bra webradiokommentatorer. De har i vart fall hyfsad koll på LHF-spelarna. Vissa motståndarkommentatorer kan ju inte namnet på en enda LHF-spelare och är tydligen inte läskunniga heller eftersom de annars borde kunna lista ut namnet genom att läsa på tröjan.

Fuck! 5-1.
Kommentera

MYCKET bättre rörelse i Luleå nu. Jätteläge för Mange Nilsson att göra 4-2 alldeles nyss, men pucken studsade och hoppade och han fick inte riktigt träff på den.

Nu har vi snart förtjänat ett till reduceringsmål.
Kommentera

Sådärja, nu börjar man känna igen lite fler spelare. Nu spelar Luleå mycket bättre och har faktiskt parkerat i anfallszon i två-tre minuter nu.
Kommentera

Albert Hall:

Skärpning! Titta på rubriken på tråden, borde väl inte handla om stefan liv när ni spelar mot VF? :P
Kommentera

Kickan: Visst hittade han henne under Allstarmatchen i vintras?

Det var rätt kul tidigare i höst när man kunde läsa lite varstans, bla AB och Håves hemsida, att Liv var i Kanada på träningsläger samtidigt som man kunde se honom glassa omkring på gågatan i Lule. :)
Kommentera

LL: Flummigast alla kategorier måste ju hur som helst Stefan Liv vara. Han är så onobelprisig i alla intervjuer att det finns inte. Men han är nog trevlig - han har ju tydligen flickvän i Luleå.
Kommentera

Albert Hall: ja, Roger Johansson har i alla fall pejl på vad som händer på banan. Fast det var han som kallade JJ för Joakim Jonasson. Men har har haft rätt namn på honom resten av matchen.
Kommentera

LL: Komentatorn sitter ju och blågissar på spelare. Han blandade ju till och med ihop Ackeström och Åkerström. Roger Johansson tycker jag däremot är en bra bisttare. Det märks att han kan hockey.

Det ser lite bättre ut nu även om VF hela tiden känns lite vassare.
Kommentera

LL: Enligt swehockey blev det 14-14 i skott i andra. En klar förbättring jämfört med 13-5 får man ju säga, och det borde betyda att vi vinner skotten med 23-15 i sista perioden om det finns något mönster i det hela : )
Kommentera

Kickan: ja, och tänk på stackars JJ som till och med har tvingats byta namn. Snacka om identitetskris!
Kommentera

lizzard: lite upp och ner. Ser ut att vilja mycket - kanske till och med lite för mycket på bekostnad av smartheten i spelet.

Nu intervjuar de Oskar Ackeström på com hem. Han låter inte som en potentiell nobelprisvinnare...
Kommentera

LL: Oj, inte undra på att inget går som man vill. Det kan inte vara lätt om spelarna tvingas hålla klubban fel.
Kommentera

LL: Hur ser Mäntylä ut i kvällens match?
Kommentera

4-1 efter två perioder. Luleå har ryckt upp sig betänkligt sista tio av andra. Vi vinner faktiskt skotten i andra perioden enligt com hem. Men fortfarande är det förstås långt ifrån godkänt totalt sett.
Kommentera

Från com hem kan meddelas att vi har en back som heter Joakim Jonasson och att Jonas Rönnqvist har bytt till nummer 16 och har blivit vänsterfattad :-)
Kommentera

LL: Än är det ju inte kört. Tjurskallig som jag är tänker jag aldrig sluta tro att vi vinner. Det är ju lång tid kvar av matchen än så länge. Kan vi inte ta bort första halvan av matchen?
Kommentera

Nu verkar respekten ha släppt. Nu spelar Luleå mycket bättre. Och alldeles nyss räddade Henke Lundqvists tappade klubba (!) pucken från 4-2...
Kommentera

Kickan: det verkar som om målet fick Luleå att slappna av lite. Hyfsat spel i numerärt överläge gav ett par hyggliga skottlägen. Vissa tendenser till ljusning i spelet nu.
Kommentera

Kickan: PP till Luleå nu ett mål och vi är ordentligt inne i matchen.
Kommentera

LL: YES! Ett mål iaf. Veteranerna visar vägen.
Kommentera

lizzard: Bulan menade jag förståss :o)
Kommentera

LL: Härligt Skuggan
Kommentera

LL: Sådärja, mål i rätt kasse nu! Bra driv av Ledin skapar ett bra läge och Skuggan serverar Bulan öppen kasse.
Kommentera

« · 292624 · »