Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 292624 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Så, ska Tuukka få bli Omgångens Älskling istället då? Det är ju ett mycket finare pris än alla andra.
Kommentera

LL: Effektiviten var ju inte direkt vårat signum förra säsongen. Vi vann ju skotten ett flertal gånger utan att vinna i målprotokollet. Å även säsongen innan var det lika dant om jag inte minns fel. Vi få väl hoppas på ett trendbrott iår
Kommentera

Kickan: Tycker jag.
Kommentera

Albert Hall: Då är det bestämt då om inte alla andra lulingar protesterar. Omgångens Älskling i omgång 1 är Tuukka. Bäst man gör en lista så alla utnämningar finns kvar om SpS försvinner fler gånger.
Kommentera

Kickan: Kanske göra en tråd om Matchens Älskling. Då får man lite större översikt över vem vi valt. Först skriva vilken match och sedan vem vi valt.
Kommentera

lizzard: Jäkla skit också, man fick inte se ett enda Lule mål på sportnytt :(
Kommentera

Blev förvarnad av Portello att titta lite extra på er nr 25. En klassspelare.
Kommentera

Jaha, det gick ju inte riktigt som jag hoppades. Luleå var ju inte alls med från början och matchen kändes egentligen körd redan efter första perioden. Luleå spelade visserligen upp sig sedan men det berodde nog mest på att Frölunda slog av på takten. Kul i alla fall att Mäntylä fick göra mål och han tillhörde också Luleås bästa spelare tillsammans med Pierre Berggren och Jonas Hägerbäck som också jobbade bra. Det är bara att bita ihop och komma igen mot Timrå på lördag.
Kommentera

Matchdags igen, och den här matchen är lite speciell eftersom det är hemmapremiär.

Många frågor skall besvaras. Ska min favvokedja dominera lika mycket som jag tror, även om den är lite stympad i och med Fabbes skada? Emil är dock en bra ersättare till Fabbe. Jag vill ha någon som är ung och hungrig på den platsen.

Ska Sjögren åka på en propp som tack för sadistfasonerna. Ska han akta sig för Mange, akta sig för Maaaaange? I så fall lär han kunna sänkas rätt lätt, för skillnaden i storlek Mange vs Sjögren är trots allt betydligt större än Sjögren vs Bulan, även om Sjögren ville utmåla sig som en jätte till man och skylla allt på att Bulan "är så liten".

Och vem blir blir omgångens älskling? Blir det någon favvokedjan, Ledda eller kanske någon av gamlingarna, eller blir det någon av de yngre favvobackarna? Tuukka, Sandström eller lille tuffe JJ?

Dags för nedsläpp om 90 minuter. Så jag har längtat!

Kämpa nu älsklingar. Kämpa!
Kommentera

någon i favvokedjan skulle det stå.
Kommentera

Kickan:

Så vi kanske kan få se lite knytnävsmotion idag? Inte för att jag är jättemycket för kastade handskar och sånt, men nu är man svältfödd på riktigt fysisk hockey, speciellt efter att ha sett internmatchen i COOP :)
Kommentera

Dysso: Jag känner också lite smålängtan efter FYSISK hockey. En och annan propp lär vi få se, men förhoppningsvis inget som är på allvar så fult att det medför avstängning. Alltså inga yxhugg eller hjärndöda armbågstacklingar mot huvudet en halvmeter från srgen, men det kanske förutsätter att Sjögren bänkas?
Kommentera

Kickan:

TIKarna brukar väl inte yxa sönder folk så ofta? Det blir nog bra, en tuff match där det smäller ordentligt i sargerna...
Kommentera

Nej, nu ska jag gå iväg till arenan. Jag lär väl träffa åtminstone några av er där.
Kommentera

Dysso: Egentligen är det väl nästan perverst att längta efter våld? Fast egentligen är det inte direkt våld jag längat efter utan kamp, tuff och fysisk hockey där ingen i något av lagen viker ner sig. Och i det avseendet är vi en storlek större.
Kommentera

Kickan:

Äsch, inget fel på lite organiserat, lagligt våld. :)
Kommentera

Dysso: Ah, du är på gång att ta upp träningen igen förstår jag? Ska ;)

Lessen lulingar, blir inget lyckatillande idag. Däremot önskar jag innerligt att jag kunde vara på plats och göra er sällskap i COOP. Hoppas det blir en riktigt bra match och att ni ser till att diskutera detaljerna ordentligt här när ni kommer hem. :)
Kommentera

Chief: 1 timme kvar till match nu synd bara att man inte kan va i COOP på hemma premiären. Men man kommer att sitta framför hockeylajv och hålla tummarna för våra grabbar.
Kommentera

Chief:

Om vi vinner är vi nog sugna på att diskutera matchen må du tro. Om det skulle gå illa så kan vi ju alltd diskutera fotboll, könsoperationer, grodtunnlar eller annat. Fast inte i guldtråden då.

Om man skulle börja bege sig?
Kommentera

lizzard: Våra grabbar? Men lizzard, har du äntligen skådat ljuset och anslutit dig till den Heliga Kyrkan av Timrå IK?! Så glad jag blir. ;)

Men för att inte missbruka tråden får jag väl säga att han den där Tuuka verkar rätt skaplig...;)
Kommentera

lizzard:

Enligt line-upen så spelar inte Linus idag heller. Nog är det fan att vi redan ska vara drabbade av tre tunga skador.
Kommentera

Albert Hall: Mmm såg det med att han inte verkade va med, men iofs e det ju bättre att han kurerar sig ordentilgt innan han är med i någon match. Men vi får hoppas att han kan spela så snabbt som möjligt igen.
Kommentera

Usch, vad nervös jag är. Det känns så oerhört viktigt att LHF vinner idag så jag känner mig nästan illamående.
Kommentera

JOY: Jag e väldans nervös med, å värre är det när man inte kan va på plats å skåda matchen.
Kommentera

lizzard: Yes Yes 1-1 Emil Lundberg ass av Bulan. Härligt att dom gjorde mål i PP med
Kommentera

2-1 Jonas Nordkvist kul för han att göra sitt försat es mål.
Kommentera

lizzard: Grattis, dårå !
Kommentera

Hurra en 3 poängare så skönt. Usch så nervös jag har varit under hela matchen. Kanske TIK spöket e över nu?
Kommentera

Hälge: Tackar tackar det kändes skönt.
Kommentera

Ja det är väl bara att plocka av sig kepan och gratta till 3 poängaren dårå!
Kommentera

lizzard: Nää, något spöke har inte försvunnit. :-)

Vet inte om man får fortsätta i den här tråden, men kommentatorerna på hockeylive var riktigt bra, tycker jag. Robert Hedlund var väl namnet på den ene iaf.
Kommentera

Hälge: Ja jag tyckte åxå att dom var riktigt bra kommentatorerna.
Kommentera

Seger för LHF, och jag tycker man förtjänade den också. Men vad håller Per Ledin på med? Det var inte vackert...
Kommentera

Dysso: Vem blir matchens älskling denna matchen då?
Kommentera

Albert Hall: Uj, så vi dominerade. Vi borde ha gjort minst 3 mål till. Fast fan vad skraj jag var hela matchen, vilket du säkert noterade om du kollade åt mitt håll. Det var gömma-ansiktet-i-händerna och slita sig i det blonda hårsvallet rätt många gånger under matchen. Men attans så glad jag blev de gånger pucken väl hittade rätt - då var det stående ovationer från min sida i minst en minut.

Sååå, vem blir omgångens älskling. Jag har 4 kandidater. Tuukka, Emil, Janne och Jonas N. Själv anser jag det vara i princip dött lopp mellan dem. Möjlgen att backarna har ett litet försprång då, men kanske borde Jonas N bli omgångens älskling för sitt GWG. Utan det hade vi ju inte haft trepoängaren. Vad säger du?
Kommentera

Dysso: Inte var det ju så extremt fult heller. Gläfsaren lekte Hlinka version 2,0.
Kommentera

Kickan: Vilket tydligen "Skuggan" också gjorde.
Kommentera

Albert Hall: Linus lär spela nästa match. Lika bra att han får vila. Problemet för honom sedan han tog bort gipset har varit greppet, alltså att hålla klubban, medan Fabbe har greppet kvar trots avskurna senor men däremot har svårt att räta ut handen. Dessutom vet man ju inte exakt hur det växer ihop när det läker.
Kommentera

mike: Tack tack, tackeliticktack. Jag hade hoppats på att få se en miiike här i Luleå idag, men det bidde visst inte så.
Kommentera

Kickan:

Njae, det var nog ingen filmning där. Han såg inte stabil ut nånstans när han försökte ta sig ut till båset, verkade inte riktigt ha koll på var han var.
Kommentera

Hälge: Den andre lär ha varit han som går under nicket "Liindberg Råkkar" på forum. Han har nyligen flyttat hem till Luleå från Fjollträsk.
Kommentera

Kickan: Ok, bra var dom iaf.
Kommentera

Hälge: I vilken situation då? Jag brukar lägga märke till om någon filmar även om det är en av de våra.
Kommentera

Hälge: Nu väntar man bara att highlightsen ska komma upp så man får se på matchen lite.
Kommentera

lizzard: Jag tyckte inte matchen var särskilt bra. Vetefan varför men så tyckte jag. Timrå öppnade bra och var klart bättre under första tio. Lule var bättre under 50 av matchens sexti minuter dock och vann mycket välförtjänt.

Ifjol så var jag mycket imponerad av Timrå som de flesta som känner mig här vet. Hårt jobb över hela banan, ett oerhört krigande och att aldrig, aldrig släppa till en enda meter till en motståndare känneteckande deras spel då. Jag såg Timrå under 5 matcher i COOP-arena plus ett antal tillfällen i TV. Det jag såg av dagens Tik kommer inte upp till ett enda tillfälle av dessa. Mycket mer stillastående i egen zon, inte alls samma forechecking etc. Om man ska döma av dagens match så är denna säsongs upplaga av Tik betydligt sämre.
Kommentera

Albert Hall: Jag tycker som du. TIK känns som en besvikelse, även om jag redan innan matchen var säker på att de skulle vara sämre än i fjol. Matchen hade lika gärna kunnat sluta 5-1 eller ännu bättre sett ur en lulings perspektiv.

De nya stövlarna får vänta en stund på användande, trots att de kostade över 2000 spänn. Tycker de klämmer över ena fotknölen så jag måste börja använda dem lite försiktigt innan jag vågar ha dem en hel krogkväll. Tur att jag är lika knäpp som Imelda Marcos och har flera hundra par skor att välja bland,
Kommentera

Timråspelarna åkte mest omkring och gnällde tyckte jag och när Luleå ville så var det ju spel mot ett mål. Att det inte blev 5-1 berodde mest på Luleås ineffektivitet.
Kommentera

Kickan: Jag kommer inte ihåg vem det var han "mötte", men enligt kommentatorerna så slängde han sig. Om du tyckte att Robban filmade, så blev det väl 1-1 i den matchen då.
Kommentera

Hälge: Jag såg det inte, och det låter olikt honom, men säger de så så kanske det är så.
Kommentera

Kickan: Tyvärr så hade jag inte vägarna förbi er nabor denna helg. Men det går väl nya isbrytare framgenom får jag hoppas.

NU; ska jag spela lite nationalsång och bara lägga handen på hjärtat och myspysa som ett "V" i min slitna hörnsoffa - pyyyyyssssscccchhhh - självklart en Norrlands Guld dårå ;)
Kommentera

« · 292624 · »