Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 294500 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
mike: Vi har ju Oden, Frej och vadfannuisbrytarna heter, så det ska inte vara något problem.

Jag funderar på att spela mitt förstapris i förra säsongens Tvävling. Just nu spelar jag mer nutid, och någon Norrlands Guld har jag inte ens. Fast jag har Zlato om jag skulle bli törstig.
Kommentera

Kickan:

Det var en del nya låtar som spelades nu. Jag måste utreda vidare för att göra i ordning Förstapriset till våren. Nog för att jag antagligen vinner det själv, men ändå.
Kommentera

Albert Hall:

Var lite Rammstein där i början iallafall, trevligt...
Kommentera

Dags för Hv borta, av tradition en av dom svåraste bortamatcherna för Lules del. Ifjol tog vi visserligen en trepoängare i Rosenlu... Kinnarps Arena, men det var när vi var i toppform och Håve tvärtom.

HV och Lule brukar också av tradition ha omvända säsonger, HV börjar ofta starkt för att sedan sakta falla igenom medan lule börjar med att falla igenom och avslutar starkt.

Nu är det säsongstart så därför blir det nog hemmaseger. Fast jag har gärna fel.
Kommentera

Albert Hall: Perfa att du skötte guldtrådsplockaframandet.

Idag vinner vi, lätt!

Att Fagemo äntligen är i speldugligt skick efter att just en HåVeare yxat av handen på honom under försäsongen är kul, och att han får ta vid där han slutade (mot HåVe) är väl lämpligt. Fagemo går in på Fabbes plats i favvokedjan och Emil får flytta på sig.
Kommentera

Albert Hall: Snyggt uttal av kommentatorerna. Schärrbäck (Skrbek).
Kommentera

Kickan: Radioprataren hade ju bra uttal, men experten hade lite lustigt uttal.

Kom igen nu Luleå, nu vinner vi.
Kommentera

Emil verkar har börjat bra. PP nu.
Kommentera

PP för oss nu.
Kommentera

Portello: Jag var inte med från början. Är det verkligen Challe Berglund som är bisittare?
Kommentera

Det verkar vara stora målsumparkvällen. Typ 10 mycket bra chanser för LHF redan, men utan önskvärt resultat.
Kommentera

Albert Hall: Han kallas Challe men inte Berglund. Kommer inte ihåg vad han heter.

Verkar som att Luleå har skapat några bra chanser.
In med Pucken nu!
Kommentera

Portello:

Det är Charles Franzén, HV's J20 tränare..
Kommentera

...fast lovande att höra att Liv släpper en massa returer rakt ut.
Kommentera

Portello: Jag hörde att han kallades Challe. Jag tycker han låer som honom också... :)

Jag tycker det låter som om vi är bra med, men BP nu.
Kommentera

Albert Hall: HV:s PP verkade tack och lov vara rätt kasst.
Kommentera

Kickan: Det låter ju nästan som om vi dominerar! Fast det gäller ju att hänga in den också...
Kommentera

Albert Hall: Shit, nu är det BP igen. Junkka ut.
Kommentera

Albert Hall: tycker nog att det låter som om det är rätt jämnt. Väldigt bra radioreportrar, för övrigt. Mycket kunniga även om motståndarnas spelare - det är det inte alla webradiokommentatorer som är.
Kommentera

Albert Hall:

Tänk bara på att vår kära J20 tränare kommenterar med utgångspunkten att HV ska dominera som hemmalag. Hörde honom i matchen mot Brynäs, och det intrycket man fick av honom var inte riktigt samma som det man läste efter matchen. :)

Tycker det låter som om det är rätt jämt..
Kommentera

Albert Hall: Kompenastionsutvisning på Junkka tydligen.
Kommentera

LL: Emil får spela mycket både BP och PP. Kul att de satsar på honom!
Kommentera

"kompensation..." skulle det stå.
Kommentera

Kickan: ja, och han verkar fortsätta sin utveckling från förra säsongen. Hoppas att trenden håller i sig.

Kul att höra att Luleå är det lite bättre laget. Fast ännu roligare vore att höra att Luleå är det lag som gör fler mål :-)
Kommentera

LL: Låter som att JJ och Emil gjort en bra första period.
Ohhhh, Olausson i ribban.. *pust*
Kommentera

Portello: Bra Hento, skott som ändå inte kommer in kan man lika gärna släppa. Ingen ide att anstränga sig i onödan! :-)
Kommentera

LL: Hahaha,så sant så.
Tycker det känns bra att ha 0-0 efter första. Nu gäller det att få första målet. Tror det blir tufft om HV får det.
Kommentera

LL: Det tror jag nog den gör. Det känns bara mer och mer rätt att LHF satsade på de unga killarna. Vi måste ju ha något att bygga stommen av när veteranerna lägger av, och det gör man bara med spelare från länet.

Hento stod säkert lugnt tillbakalutad på sedvanligt Hentovis när han - vilket han såklart gjorde : ) - såg att pucken inte skulle gå in.

Jag såg Fabbe i eftermiddags när jag kom från Umeå och närmade mig mitt hus. Tror han var på väg till arenan. Jäklar så tungt det måste kännas att vara hemma, skadad när resten av truppen åker och spelar bortamatch.
Kommentera

Dysso:

Jädrans vilken tung musik man lirar i Jönköping!
Kommentera

Albert Hall: Nu blev vi kompenserade för den billiga utvisningen Junkka drabbades av. Tänk om den randige kunde låta bli att plocka ut för en massa skitsaker. Inte för att jag har något emot att vi har PP men jag gillar inte sönderblåsta matcher.
Kommentera

Kickan: Tyvärr skapade Luleå allt för lite i PP.
Bara hoppas på bättring nästa gång.
Kommentera

Albert Hall:

Lyssnade inte i paus, så jag vet inte riktigt vad dom spelade. Före matchen var det dock inge vidare...
Kommentera

Portello: LHF hade en bra chans nyss genom favvokedjan.
Kommentera

Kickan: Ojdå, killen som aldrig blir utvisad blev just utvisad.
Ny chans att måla nu.
Kommentera

PP igen. Nu jelar ska väl puckeländet ändå hitta rätt.
Kommentera

Emil verkar vara riktigt pigg ikväll.

Fan å, Rönken missar öppet mål
Kommentera

Hehe, rätt skön kommentar av bisittaren angående Brabenec. "Han kommer från ett land där teatern inom hockeyn har varit bra i många år" :-) Kamil har faktiskt en förmåga att falla lätt ibland...

Ajaja, Rönnken, inte missa öppet mål!
Kommentera

Lövva: Vad gör dom? Kom igen nu!
Kommentera

Portello:

Inte oväntat att det var en filmning när det är Davidsson som åker ut. Han hade väl totalt 4 minuter förra året tror jag, varav minst 2 minuter var p.g.a. filmande motståndare :)
Kommentera

Portello: Underbart att höra att vårat försvar funkar så bra. Av webradion att döma kommer ju HV knappt in i zon.
Kommentera

Portello: Man kan ju enkelt konstatera att Luleås effektivitet inte har varit den bästa hittilils under säsongs öppningen
Kommentera

Kickan: Å andra sidan så verkar vi inte heller skapa så hemskt mycket själva.
Kommentera

14 - 11 i skott första perioden, jag tyckte det lät som om det var typ 5 - 5 i skott, det måste ha tagits mycket skott ur dåliga lägen
Kommentera

Dysso: jag tyckte att det lät som rätt många "lyfter ner pucken mot Henriksson/Liv", typ lyftningar från mittzonen för att få ner pucken. Sådana räknas väl också som skott om de bedöms vara på väg innanför ramen om inte målisen stoppar dem.
Kommentera

LL: ...eller i vart fall inte få utdelning på det som skapas. I flera lägen verkar de ha tyckt att det borde ha varit omöjligt att missa, men tydligen går det.
Kommentera

LL:

Det måste vara en del sånt. Låter inte som om någon ska vara nöjd med den här andra perioden, högre tempo!

YES! 1 - 0! :)
Kommentera

Jävla skit också. Jaja, så går det när man inte tar vara på sina egna chanser
Kommentera

Äsch, 1-0 :-( Janne Sandström brukar inte slarva i egen zon. Hrmpf.
Kommentera

LL: Jävla skit! Det borde ha varit vi som gjorde mål.
Kommentera

Kickan: Tusan också. Psykologiskt mål för HV.Janne verkar ha gjort en mindre bra insats.
Kommentera

« · 294500 · »