Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 374119 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: javafan. Det tog 15 sekunder från det att jag skrev det där.
Kommentera

Liam Devlin: jajjemän, nu åker JJ ut. Jättebra av seriens sämsta lag med en man mindre att dra på sig en utvisning med så lite kvar.
Kommentera

LL: HELVETE!
Kommentera

Ja, som sagt: bra av seriens sämsta box play-lag att dra på sig en utvisning i det läget.

HELVETE OCKSÅ!!!
Kommentera

FAAAAAN! Hur tusan kunde de låta pölsan stå och passa i en hel j-a minut? SKIT!

Fem minuter kvar nu. Kom igen!
Kommentera

Jag blir så less. Fan också. Jag försöker att vara optimist, men jag är så trött på att hela tiden behöva uppleva matcher där vi spelar bra, skapar miljarder målchanser men missar, missar, missar, missar och sedan missar lite mer innan vi sedan släpper in motståndarna i matchen medelst pissuselt box play.

FAN I JÄVLA HELVETE!!!
Kommentera

Liam Devlin: Läget? Fest, eller....? :-)
Kommentera

Huge: Lugn, Hugge. En hel dryg minut kvar. Vi hörs väl efter straffarna?
Kommentera

Janehejne. Nu finns det mycket att säga, men ingen tid alls att säga det. Inom en bråkdel av en sekund riskerar man att få höra Pölsaor och MooDooister och andra komma på besök för att dissskutera matchen. Inget man längtar efter.

Ajö!
Kommentera

Det verkar i alla fall som om de övriga resultaten går vår väg där de kan göra så. Det är bara att tacka gudarna för de resultaten när vi själva nu super bort tre poäng till en av våra konkurrenter.
Kommentera

Liam Devlin: Ähh! Ikväll orkar man inte prata om lulioförluser hur roande de än är. Kämpa på, den mest levande kampen Modo har är den med Luleå i tabellen. Alltid något att ta med sig.
Kommentera

Liam Devlin: Lugn, bara lugn. Jag ska inte strö salt i såren, vet hur ni har det just nu. Vi går till slutspel båda två, eller va fan det heter....
Sov ogott.... :-)
Kommentera

SSK tog bonuspoängen i Leksand. Det ger

08. Modo 50
09. LHF 49
10. Leksand 44
11. SSK 44
12. MIF 44

Någon som har en burk losec att låna ut?
Kommentera

LL: Och...

07. Pölsan 51

Tolv omgångar kvar, och det börjar bli upplagt för en rysarrafflare. Hockeyn är precis så ljuvlig och vidrig som man väntar sig.

I toppen ser det ut att bli likadant. Alla tre utmanarna vann och närmade sig de två i topp:

01. Warulfven 74
02. Tjurgårn 70
03. Blixten 66
04. Pingen 66
05. Styvben 66

warulfven är ju ett mysterium. Om de inte skärper sig snart hinner alla andra förbi. Fast de ids väl inte ta i förrän det börjar gälla något?

Mittemellan bott och topp seglar Tiken i kamp om ingenting alls. 60 pinnar låter ju förstås mer som att de tänker hänga på toppen. Men den ser inte speciellt lättpåhängbar ut.

Vill du ha lite losec, LL? Vänta bara....nej, just det, tyvärr: jag hällde nyss i mig hela burken.
Kommentera

Liam Devlin: Ack, huru förgänglig äro icke hockeyn. I tisdags vid den här tiden kunde det ha skilt två pinnar, nu är det helt plötsligt tolv. Men gnugga på bara, än är icke sista pucken släppt!
Kommentera

Bragd-Birger: 11 menar du väl ändå?
Kommentera

Jag såg bara sista perioden så jag kan ju inte uttala mig sååå mkt om matchen. Men mina kompisar påstod att vi gjort en bra match men inte hade marginalerna med oss. Fast så är det ju ibland, tur och otur jämnar ju ut sig och vi är inte bättre än vad tabelläget visar.

Fast jag vann i alla fall min del i matchen. 2-1. Jag gjorde mitt.
Kommentera

LL: Jag har inte velat sätta mig vid datorn förrän nu eftersom jag var så upprörd efter matchen att jag var säker på att jag skulle drabbas av en hjärnblödning när som helst.

JJ borde inte ha åkt ut om idioten Lahti åtminstone hade FÖRSÖKT hålla någorlunda samma nivå åt båda hållen. Äckelpölsingarna tilläts haka, trippa och hålla fast konstant matchen igenom. Lahti tvärblundade. Alldeles innan han åkte ut, eller nästan samtidigt för jag hann inte avsluta meningen innan han blåste, sa jag till Stures fru att "iofs släpper han ju allt Pölsingarna gör men jag ger mig fan på att han skickar ut en luling när som helst, och det för precis vad som helst". Jag hade rätt, så rätt. Tyvärr.

En så jävla dålig domarinsats som Lahtis prestation idag har jag sällan upplevt. Jyri Rönns prestation under försäsongsturneringen i Uleåborg i augusti -02 är väl närmast. Eller nej, Rönn var tamefan bra jämfört med den genomusla sopan Lahti. Tvi! Lahti - Pölsans bästa spelare. Pölsingarna var dessutom bra på att prata med honom, klappa honom i ryggen och slicka honom i ansiktet eller vad nu Sjödin gjorde när det just blivit paus och de stod kvar på isen. Jantagligen tackade Sjödin honom för att han var så välvilligt inställda till dem.

Fan så djävulskt sur förlust. Var det någon som räknade hur många stolpträffar LHF hade? För många, det är ju i alla fall säkert. Vi borde ha vunnit. Vi borde ha skaffat oss ett bra försprång redan i första perioden om pucken bara vid några av alla de chanser LHF hade hade gått någon ynka centimeter åt rätt håll. *griiiiiiiiina*
Kommentera

Albert Hall: Fabbe missar öppet mål vid 0-0. Och sedan ,missa,missar och missar vi lite till. Därtill var Korhonen väldigt bra. 2 mål på 45 skott är allt annat än bra...
Kommentera

Kickan: Du får snart chansen att hata oss igen Kickan, vi ses ju nästa lördag!

ps/Bjuder du fortfarande på öl och macka på morgonen när vi kommer fram?
Kommentera

Kickan: Hur tusan kunde Lahti inte ta ut Brynässpelaren i slutet? Matchens klaraste utvisning.
Kommentera

Portello: Ja just ja, jag såg dig gå förbi i trappan utanför VIPen i första pausen och sa till de jag stod och pratade med att "Där kommer Portello, då VET jag att vi förlorar". Tyvärr fick jag rätt. Jela Portello ; )
Kommentera

65Selander: Det beror på. Om bara Portello stannar hemma i Piteå då så kanske jag kan bjuda dig på öl och macka, för utan hans otursbringande egenskaper i arenan vinner vi, och hade så gjort även idag.
Kommentera

Kickan: Det här var första förlusten sedan Hv. Då vi förlorade med 0-3.
Så det håller inte.
Kommentera

Portello: Timrå borta då? Dessutom har du ju inte varit på alla de matcher vi vunnit.
Kommentera

Portello: Han tyckte förmodligen att det inte var ngn utvisning.... :-)
Enligt webben spelade vi bra och höll ihop laget. Lägg därtill en bra målvakt, lite flyt och hög moral. Då vinner man så´na här matcher.
Tydligen blev ni lite avvaktande efter kvitteringen, ngt som vi tidigare också blivit ett par gånger. Trodde att ni skulle vända, men i stället var det tydlige vi som ville mest efter kvitteringen. Iaf enligt webbgubbarna.
Kommentera

Kickan: Inte alla vi förlorat heller. Har blandannat missat HV (0-5),FBK (1-2).Bland vinstmatcherna finns MIF (5-0) samt LHC (4-3)
Kommentera

Det här var utan tvekan säsongens bittraste förlust. Luleå borde absolut ha vunnit matchen men gör man inte mål ens när man har öppet mål så är det svårt. Det var helt enkelt bara meningen att Brynäs skulle vinna den här matchen. Kapus tycker jag visade att han kommer att bli en stor tillgång med bra teknik och speluppfattning. Han gjorde ju en underbar passning till 2-2 målet. Vid Brynäs segermål i PP var ju Luleå alldeles för tama och bara stod och tittade på men dom var säkert trötta också.

Nu är det bara att deppa ihop några dagar och komma igen till Timrå-matchen på tisdag för då måste det bara bli vinst.
Kommentera

Fantastisk att ni alltid förlorar på grund av dommaren. De måste hata kallax eller nåt... right.
Kommentera

Underdog: Vi förlorade pga av att vi bara gjorde två mål och Brynäs tre.
Kommentera

Underdog: Nej det gör vi inte alltid, men idag var han en starkt bidragande orsak.

Har du så jävla svårt att hålla dig härifrån? Du måste verkligen älska mig.
Kommentera

Portello: Japp, sorgligt men sant, så är reglerna. ;)
Kommentera

Underdog: För övrigt stavas domare med ett m. Någon "dommare" hade vi inte.
Kommentera

Kickan: Det är din ödmjukhet som tilltalar mig mest. Det och att du alltid är stor i nederlaget.
Kommentera

Underdog: Detsamma kan jag säga om dig. Du är verkligt ödmjuk. Trevliga inlägg du postade i diverse gästböcker för någon helg sedan förresten. Jag tror du fick vissa raderade, t ex i MooDoos gästbok. Undrar varför? Du använde ju en så väldans trevlig ton mot folk.
Kommentera

Kickan: Det är okej, barn och andra inte fullt utvecklade förstår inte heller ironi.
Kommentera

Underdog: Det där tar säkert MooDooisternas moderatorer som en jättetrevlig komplimang.

Det där med ironi och glimten i ögat verkade du ju för övrigt ha jävligt svårt med i diskussionen i någon gästbok om hockeyhoror. Var det scim du diskuterade med?

Försvinn nu.
Kommentera

Kickan:
*kikar försiktigt in*
Kommentera

Kickan: Du är sorglig.
Kommentera

Underdog: Detsamma. Varför skulle du annars bara dyka upp här när LHF har förlorat? Sorgligt är bara förnamnet.

Albert förklarade väldigt tydligt för dig en gång vad du är. Alla här delar den åsikten.
Kommentera

JOY: Jag tyckte att Kapus kände mer som en naturlig center än som en ytterforward. De kanske borde låta honom testa centra istället? Jag tror han kan bli riktigt bra när han hunnit träna lite mer med laget och lärt sig hur de spelar. Det lilla uppehållet nu känns faktiskt lägligt både på det sättet och för att så många som möjligt skall hinna bli friska/hela till nästa match.

Fan, vilken bitter förlust. Vi förtjänade att vinna.

Och inte är jag trött heller, trots att jag borde vara det och dessutom borde ha somnat för länge sedan eftersom jag måste upp tidigt för att åka till Kalix och ta ett par förhandlingar.
Kommentera

Underdog: Det finns knappast något, i eftersnacket till en match, som gör mig så förbannad som jävla skitstövlar som drar upp påståendet att vi är dåliga förlorare och skyller på domaren.

Vid några tillfällen har vi rett ut den där saken, genom att gå igenom match efter match och då påvisat att vi i Luleå INTE skyller på domaren. Ibland ÄR det domarens fel att vi förlorar en match, liksom det kan vara att andra förlorar matcher. men detta händer inte ens var tionde match. När vi jämförde vad som skrevs på olika klubbars sidor visade det sig att vi i Luleå påstod att domaren hade stor och orättvis betydelse för en förlust betydligt mer sällan än andra!

Domaren gör fel. Det är en självklarhet, och det är också en av förutsättningarna som man får acceptera. Och vidda domare är definitivt sämre än andra. En del är sämre eftersom de hemfaller till hemmadomeri. Andra är sämre eftersom de tappar greppet och därefter inte håller en jämn nivå utan silar elefanter och plockar mygg.

Att diskutera domarens insatser är något som kompetenta och erfarna bedömare behärskar. Sådana som vi, alltså.

Att, under sådana diskussioner, få höra skitstövlar sticka in sina skitfula trynen för att kräkas "dåliga förlorare, skylla på domaren" är så ini helvete äckligt att man inte vill annat än att knäcka varenda ben i kroppen på nämnda äckel.

Fattar du?

Men oberoende av alla de namn du under åren valt har du ändå alltid dykt upp med en hybris som får lobotomerade gråsuggor att verka nobelpristagare. Vi glömmer inte detta ditt beteende. Just nu går det bra för Pingen. Men det är nu det. Vi som varit med har sett lag komma och gå. Och Pingens framgångar idag kan i morgon vara ett blekt minne blott. Den aktuella serieställningen för Pingen gör inte dig till någon slags expert. Du är lika värdelös som tidigare.

Och, ja. Pingen är ett köpelag.

Och, ja. Köpelag brukar inte hålla.

Och, ja. Det sägs att Pingen dras med den värsta skaran supporter enligt vad man säger från andra arenor. DET är något du borde diskutera. Skit i oss, du, och ta hand om era egna vårdfall till supportrar.
Kommentera

Kickan: Om du läst igenom det som skrevs här under matchen ser du att jag såg samma som du: 15 sekunder innan lahti tog ut JJ skrev jag att nu kommer lahti att ta ut en lulespelare. Av pintos strålande kommentarer förstod jag att lahti släppte lite hit och dit och det fanns där, efter spelet, inget skäl att vänta sig en luleutvisning.

Men läget var följande. Lahti hade fram till senare delen av tredje perioden tagit fem pölsautvisningar mot två luleutvisningar. Och minuterna innan hade lule snabbt förvandlat 0-2 till 2-2.

Med många års erfarenhet av hur en domare som inte har tillräcklig ryggrad undermedvetet plägar resonera, insåg jag att risken var mycket stor att lahti skulle leta en luleutvisning i det läget, för att "göra det rättvist". Och eftersom han tydligen lyft nivån på bedömning och släppte rätt mycket han kunde ta ut för, innebar det naturligtvis att båda lagen spelade ett spel som betydde att han kunde plocka någon, så fort han kände för det. Lagen har ju anpassat sig till lahtis (brist på) bedömning, och när han sedan plöstligt sänker nivån är det klart att han kan plocka någon från vilket lag som helst.

Det där scenariot har man varit med om hur många gånger som helst. Själva har vi fått chansen, med sämre domare, genom att vederbörande velat utjämna utvisningsstatistik i slutet av matcher och tagit ut våra motståndare. Men vi har, genom dåligt PP för närvarande, tyvärr inte lyckats utnyttja sådana orättvisa chanser. Tyvärr var pölsan effektiv nog, eller var vårt BP slött nog, att inte hindra att de gävlarna tog chansen när de nu fick den. Man får väl berömma pölsan för det.

Nåja. det här ändrar inget, igenkligen. Ser man tillbaka på lule efter jul skall vi definitivt lyckas, och visst var detta en match då inget annat än hemmaseger existerade i ens tänkande. men ibland går det inte som det ska, och, vi vet ju exakt vad vi måste göra, och skall göra:

Bryta ihop, och komma igen.

Nu har vi brytit ihop.

På tisdag kommer vi igen. Då javvvvvlar!
Kommentera

Underdog: Såja, lugn och fin nu. Tjänar inget till att vrida om saltet i såren eller hur det nu heter.

Till övriga lulingar: Hur ser Kapus ut? Han försvann ju från LHC i en hast, med motiveringar som lät lite krystade. Vad som verkligen hände vet jag inte, men det verkar nästan som om han ställde till med något. Därför hann man aldrig få någon rättvis bild av vad han kan. Han såg ju onekligen lite småvass ut i VM.
Nåja, vi har en gång kvar att mötas, och då har han väl "kommit in i det" också. Ska bli lite kul att se faktiskt.
Kommentera

Kickan:

Man kan säga mycket om Underdog men han har iaf en väldigt intressant diskussionsteknik, speciellt hans sätt att bemöta direkta frågor.
Kommentera

Larionov: Jag strör inget salt. Den som varit med ett tag här vet att jag bott i luleå och hållt en tumme för dem ända tills Kickan efter många långa spydigheter fick mig att helt tappa lusten till hela föreningen. Sorgligt men sant. Det som skrevs här var rakt till kickan och det tror jag man förstår. Tänker heller inte sjunka till den låga nivå att besvara de små roliga påhoppen från den andra lillkisen heller som ploppat upp.
Kommentera

Underdog:
Varför sköter ni inte era verbala påhopp via mail istället?
eller är detta något som alla lulingar på SpS skall måsta stå ut med?

man kan faan tro att ni varit gifta som ni håller på.
Kommentera

matsby: Sen när blev du lulioist?
Kommentera

mike66:
*s*
det vet väll...närå, fattar inte att farbor moderator inte gör något åt det hela bara, det är ju personliga påhopp,,sånt hör inte hemma inne hos lulää..eller någon annanstans här på SpS
Kommentera

Liam Devlin: Enligt era egna webradiokillar skulle Brynäs ha haft fyra-fem PP i sista perioden som Lahti inte tog. Men det är klart, dom killarna har ju stockholmsdialekt så dom ingår väl i konspirationen mot Lule ;-)
Kommentera

« · 374119 · »