Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 378231 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Ah! Det måste vara nån form av dialekt! Jag fattar halvsju...
Kommentera

Liam Devlin:
11 dagar kvar innan transfer fönstret stänger,,ja vi behöver backar...
Kommentera

Dream Team: fagom, menar du? Jg skriver bara lagom bra, eftersom jag började matchen iklädd vacker lulekeps, och inte vågar ta av densamma, eftersom vi då snabbt får 3-4, naturligtvis.

Oj. . .en osmo från kapos, men hento räddar friläget. . .*puh*. . .Det var inte det vi vill se av dig, skuggan kapos.
Kommentera

matsby: hento tar det friläget också! Bravo-hento slår till igen. Jag hör att ni tagit in Raja nu. Ni menar tydligen business, fulingar!
Kommentera

Liam Devlin: Whatever.. ett enkelt språk har nog aldrig varit nåt för dig som det ser ut....

4-0.. grattis!
Kommentera

Liam Devlin: 4-0!
Kommentera

LL: LLäget förbättras på andra isar.

Tjurgårn vrider sig ur dödsläget, avgör genom 4-0 på soppan.

Warulfven tar änkligen ledningen mot teglet, 2-3 nu.

Korven har strax vänt mot styvben, dock. 3-1 nu.

F-n, nu checkar fulingen manderville the sandström head. Stackars sandström som vilat sedan warulfvsboforsaren tiltade hans huvud mot sargen redan några minuter in på matchen i slutet av december.

Ja jäklar. Nu avgör översten själv! Rönken sätter 4-0! Satan-i-gatan vilken fin förstakedja vi har!
Kommentera

Liam Devlin:
se där ja..
jag bugar inför kvällens härskare,,fast jag viiste ju det i och för sig
Kommentera

matsby: I vilket fall som helst var det trevligt att få tre pinnar, länge sedan sist för oss. Nu vill vi också ha revasch på pölsan till helgen, men först skall vi ner mot svåra Pingen på torsdag. Vi söker flytta berg genom att knäpparom, så spöar ni MooDooisterna, OK?
Kommentera

Förutom SSK-FBK så gick väl det mesta vår väg i dag. Leksand fick stryk, MIF fick stryk och vi vann. Alltså har vi nu åtta poängs marginal till kvalstrecket, och minst sex pinnar (sju om FBK tar bonuspoängen fast jag har en känsla av att de inte gör det) till SSK.

Det återstår elva matcher. Av dessa måste sålunda minst ett av lagen som i dag ligger på kvalplats vinna tre matcher fler än vad vi gör på dessa elva matcher för att gå om oss, medan SSK måste vinna minst två fler. (Målskillnad ränkar jag inte i nuläget, det får bli när vi är fyra-fem matcher ifrån slutet.)

Vi har dessutom kvar att möta såväl Leksand som MIF som SSK på bortaplan. Det vore oerhört betydelsefullt med poäng i de matcherna!

Jahapp, där knep Warulfven bonuspinnen i Scaniarinken. Med andra ord blev den här omgången, så när som på en SSK-poäng, så perfekt den kunde bli. Jag tror dock att SSK är ganska glada ändå - nu är de för första gången på mycket, mycket länge över kvalstrecket.

Vi är absolut inte på säker mark ännu, men nu ska det ändå ganska mycket till för att det ska bli en vår fylld av kvalnerver för vår del. Säg att vi vinner tre matcher av de elva återstående (en relativt pessimistisk prognos, alltså) - då måste Leksand och MIF vinna sex av elva och SSK måste vinna fem av elva samt ta minst två poäng till för att nå ikapp oss. Inga omöjliga siffror förvisso, men det innebär ändå att LIF/MIF ska vinna mer än varannan match och det är ett ganska tungt krav i så fall.
Kommentera

Liam Devlin: Hrmmm, här kommer man in, redo att Gratta Fulingar o OFulingar till poäng, men vad ser man?? Vi har ju stabile KRigsman i målet, så jag hoppas Gläfsers fortsätter me sitt Frimärke.
Nåväl, Pölsan besegrades ju, o förpassades ner mot det träsk de hör hemma i.
Fortsätt sparka Pölsa, fortsätt!!!!
Kommentera

Portello: Man får kika in och gratulera till poängen.
Kommentera

Grattis till 3 poäng.
Kommentera

LL: Det ser mycket bättre ut än före matchen. Nog börjar det luta starkt mot korv och soppa i kvalet. Själva är vi så j-a bra att man hoppas att vi, något radioaktivt, får utdelning nu. Med rönken-formationen, och med alla så effektiva framför mål som i kväll bör det gå riktigt bra. Fast vi har nu fem s k sexpoängsmatcher, där vi möter något annat av de sex nedersta lagen, och alla utom helgmatchen mot pölsan går på bortais. Så det krävs verkligen att vi lyfter den statistik där vi är borta. Teglet har nästan alla sina sexpoängsmatcher hemma; trots poängunderläge tror jag att de har en god chans att nå ända fram till slutspelsplats, gärna då med oss.

Vad det gäller målsklinnad har soppan och teglet klart under de andra, som alla har rätt liknande skillnad, även om vi har bäst. Men teglen hinner säkert eliminera den usla skillnad de har, medan den i soppans händer absolut betyder en minuspinne extra för sopplaget relativt övriga.

Vi SKA ta det här nu. Är älsklingarna så vackra framför motståndarmål som i kväll är går inte ens pingen säkert!
Kommentera

zigge: Mycket bra att ni trampade ner pölsan, ju mer sådant desto bättre. Men ni ligger fortfarande före oss, trots att ni alla berättat om hur skadade och hjälplösa ni är sedan veckor tillbaka. Är det en list, bara? medan alla yrar om hur hopplöst det MooDooistiska läget är, passar ni på med att ta pinnar på pinnar och plötsligt har ni byggt er in i slutspelet?
Kommentera

Ikväll var vi bra! Lika bra som mot Brynäs senast med den skillnaden att ikväll så hittade vi målet. Vi var bättre matchen igenom, alla tre perioderna. Allra, allra bäst bland många braiga var Magnus Nilsson! Vilken kille. Vilken inställning! När han kappåkte med stackars Jäger vid 1-0 så var det som om ett X2000 mötte en VAZ årsmodell 74.

Mäntylä fick priset, men nog skulle väl Mange haft det? Förläng kontraktet med Mange! Nu!

Redan vid 2-0 så var det nog ganska klart hur detta skulle sluta. Återigen var det Jäger som inte hängde med i svängarna.

Synd att inte Hento höll nollan, Tiks mål med en minut kvar kändes lite onödigt.

Hirsch kändes inte särskilt säker även om man inte direkt kan lasta honom för nått av målen. Tre, om inte fyra frilägen var det som han släppte in.
Kommentera

Albert Hall: Får väl gratulera dig och övriga lulingar till vad som förefaller vara en rättvis seger. Får väl passa på att slänga in ett grattis till Paddel och Dysso också.

Nu ska jag begrava sorgen under en jättehög böcker, hockeyångesten ska omvandlas till tentaångest.
Kommentera

Albert Hall: Jag håller med dig i precis allt du skrev. Mange visade vägen från start, och sedan var det bara att köra på. Han borde skrivas fast på 10 år, minst! Han kan få vårat pris när han nu inte fick priset som matchens lirare. Att bli Omgångens Älskling är ju mycket finare.

Tuukka gjorde annars en suverän match han också. Helt felfri, och så han dribblade bort de små Gläfsarna. Underbart att se.

Uj så Älsklingarna lekte med Gläfsers. Det var klasskillnad. Fortsätter LHF som idag kan det bära hur långt som helst.

Skönt att kunna sova gott och vara lycklig nu efter att ha varit lagom grinig efter de senaste onödiga förlusterna. Eller sova... Natten efter en match kan jag aldrig sova. Antingen är jag för knäckt för att kunna sova eller så är jag så uppe i varv efter en seger att jag inte blir ett dugg trött hur länge jag än är uppe.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, hur menar Du nu?? 'även om man inte direkt kan lasta honom för nått av målen. Tre, om inte fyra frilägen var det som han släppte in.'
VAR det Frimärkets fel, elr inte?

Liam:: Hyschhhh, avslöja oss ICKE!!!

Gläfser tar säääkert en Gruuuuvlig revanch på Torsdag, mot ett halvt MODO. MODO-TIk 1-19.
Kommentera

zigge:

Man kan förståss säga att om Corey tagit dom där fyra frilägena så hade Tik tagit poäng. Så visst var det lite hans fel.

På tal om frimärken, Per Ledin gjorde nästan en Foppa på sitt 2-0 mål. Åtminstone skojade han bort Hirsch till fel stolpe.
Kommentera

Kickan: TIK är faktiskt ett av inte alltför många lag som vi har chans att ha plusstatistik på när säsongen är över. Tar vi minst en poäng i den återstående matchen mot dem så har vi plus på dem.

Vi kommer att ha plusstatistik på MIF (7-2 i poäng hittills och bara tre kvar att spela om) och har chansen till plus på Leksand (6-3 till oss hittills, tre kvar att spela om. Vi kan också gå plus på SSK (6-3 även där, tre kvar). Och nu när jag skriver så inser jag att vi också kommer att ha plus på Modo (11-7 i poäng just nu, tre kvar att spela om).

För övrigt: Robert Nordmark, 41 år och ungefär lika många kilo övervikt (jaja, han har tränat bort ett gäng kilon, jag vet), gjorde i dag mål för Djurgården. Finns det fortfarande folk som tror att Johan Strömwall inte skulle kunna gå rakt in i Luleås lag och producera poäng?
Kommentera

Albert Hall: ...å om inte Riksmann tagit 43 skott, skulle Pölsan vunnit med 44 - 2 . Det sista i tom kasse.
Kommentera

LL:

Om vi ska vara petnoga: Vi har 11-4 i poäng mot Modo just nu. Tre kvar att spela om.

Visst skulle Johan gå in och lira utan att göra bort sig.
Kommentera

Albert Hall: japp, 11-4 skulle det naturligtvis stå. Råkade visst räkna lite fel där. Jag säger som Reinhold Näslund, mattelärare på Luleå Tekniska Universitet: "äsch, siffror är bara till besvär, det är mycket lättare med bokstäver för då ser man om man har räknat rätt"...
Kommentera

LL: Underbart med tre pinnar. Lite synpunkter:
Hela Luleå gör en kanonmatch. Men jag väljer att sätta ett extra utropstecken för dessa spelare. Mäntylä: Gör en väldigt bra match, hade en grym brytning samt några offensiva räder.
Tellström: Enligt mig matchens gigant. Var hur bra som helst tycker jag.
Mange: Underbart 1-0 mål. Jäger hade inte en chans när han trampade runt. Fortsätter Mange såhär så borde chansen i 3:- komma.

Matchens stora minus: Tomas Andersson. Man slutar inte döma bara därför att ett lag redan har en spelare på botbänken.
Kommentera

Portello: Visst gjorde Luleå en kanonmatch men motståndet var ju inte mycket att hänga i granen heller. Hur kunde Luleå förlora mot dom där för bara en vecka sedan?
Kommentera

Glömde en spelare. #16.Vilka underbara pass han gjorde. Både framspelningen till Tellström och Rönnqvist var helt underbara.
Kommentera

Tar mig friheten att klistra in ett inlägg från Forum:
Införd idag 21:55 av [rob]

Kan inte vara roligt o hålla på Timrå och ha sett kvällens match.

1-0: Jesper Jäger helt superkass, Magnus Nilsson tog sig runt honom så jäkla lätt. Härligt med ett högt avslut.

2-0: Sjögren hoppade lägre än självaste Tornberg gjorde när Myllys scorade. Ledin iskall.

3-0: Pär Styf suxxors, Nordquist hade redan en spelare på sig, vad då #36 skulle dit och göra har jag ingen aning om. Grym rusch av Tellström.

4-0: Huczkowski höll kvar pucken bra efter sargen, bra fram till Nordquist som vickade fram trissan till JR som snärtade upp den i nättaket - grymt bra!

4-1: Koskinen och Krykov kunde inte hålla sig.

Annat minnesvärt:

Big-time indianare av Kapus i tredje.

Hento grym på att avväpna tama frilägesavslut.

Manderville med en ful armbåge, annars stabilt spel.

Fagemo är vår nye polis, brottade ner Hagos utan större problem på slutet - Domare Andersson fick in en klockren smäll på käften på Brabenec när han skulle bryta mellan honom och Koskinen.

Tror inte Hirsch får så många fler chanser i Timråmålet förutom om Kapanen är paj. Även om det inte är målisens fel när backarna suger.

Kul match - om man håller på Luleå.
Kommentera

Albert Hall: Visst skulle han det, alltså gå in och lira utan att göra bort sig. I mina ögon är Johan nästan gud.

Och på tal om Johan så missade han matchen idag eftersom han var tvungen att vara på BB istället. Har han inte blivit pappa på nytt nu så lär han i vart fall bli det väldans snart.
Kommentera

Portello: Jag tycker att Kuben borde ha visat ut sig själv efter käftsmällen. Han hade gjort minst skada om han själv hade varit placerad i utvisningsbåset. Linjemännen skulle garanterat hantera pipan bättre.
Kommentera

Portello: Hört talas om att målvakter behöver spela in sig? Tror att Timrå IK resonerar enligt mönstret att man nu befinner sig på relativt säker mark och att man därmed kan chansa lite och "riskera" att tappa några poäng. Vad jag menar är att det förstås är bättre att ge Hirsch chansen att få nyttig lärdom i elitseriespelet redan nu, för att måhända kunna vara på tårna om det skulle behövas i ett slutspel, ifall som du säger, Kapanen skulle gå sönder, vilket gud förbjude!!
Kommentera

Dream Team: Ibland kan ju faktiskt målvakter spela ut sig...
Kommentera

zigge: Hehe.. så sant som det var sagt det=)
Kommentera

JOY:
Hur!! Det kan jag tala om för dig. Ett Tik som bara ligger på 50% av sin kapacitet, dom slår även Luleå.
Kommentera

UbbeC: Vi fick nog tyvärr ett rätt klart bevis för precis motsatsen igår....
Kommentera

Dream Team:
Hur menar du då? (Annars är jag på Tik sajt.)
Kommentera

UbbeC: Nu ser jag att jag missförstod dig.. du hade helt rätt! =)
Kommentera

Mindre än en halvtimme kvar till nedsläpp mot Linkping så det är dags att plocka fram guldtråden igen.

Ikväll tar vi dem! Favokedjan visar vägen.
Kommentera

Dax att dra fram denna tråd 25 min kvar innan nedsläpp. Ikväll vinner vi det känner jag på mig.
Kommentera

lizzard: Jag hann först : P

Favvokedjan skulle det stå i mitt inlägg.
Kommentera

Jag hoppas verkligen på vinst men det kommer att bli tufft. Betydligt tuffare än i tisdags. Linköping är säkert taggade efter förlusten mot VF senast.
Kommentera

Kickan: Det kunde inte va med många sekunder du var före mig :)
Kommentera

För första gången på länge känner jag mig pessimistisk. Lkpg borta är INTE lätt...
Kommentera

Lycka till - må bästa lag segra!
Kommentera

nappen: Å jag känner tvärtemot jag e jätte optimistisk, då får vi hoppas att jag har rätt känsla ikväll.
Kommentera

Tukka utvisad vill inte att dom ska börja dra på sig mycke utvisningar i dagens match. Håll tätt nu
Kommentera

lizzard: Hento tar den! mediawarulfvsmålvakten slår till igen!

Lule verkar pigga inledningsvis. Pingen har en del, men lule låter farliga.

Och kommentatorerna är ganska bra tycker jag faktiskt, även med norskt anslag.
Kommentera

lizzard: Vi verkar greja BP bra iaf. Till och med offensiva initiativ.
Kommentera

Jag kommer inte in på hockeyligan... Fanns det inte nån direktlänk till livehockeyn?
Kommentera

Kickan: Favvokedjan har presenterat sig gång på gång! Det låter mycket trevligt, inledningsvis. Efter de första fem inuterna tror jag appselut att vi har större chans än jag tänkte före matchen. Go Rönken!
Kommentera

« · 378231 · »