Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 384324 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin:

22-12 till oss...
...i utvisningsminutrar.
Kommentera

nappen: Jaha. Utvisarrönnmark hittade tre utvisningar till, när pausen börjar. Han har inte funderat på huruvida han kan vara medskyldig till att det blir så många utvisningar? Finns det ingen domardomare som kan plocka bort den där visselpipefetischisten?

Nu har han redan lyckats finna 7x2 minuter på MooDo, och 7x2 minuter på Luleå, plus då 1x10 på mange.

38 minuter på 40 minuter spelade i en match som inte verkar ha varit ful alls. Försöker han sätta någon slags rekord? Eller har han slagit vad med någon om att han kan blåsa ut hur mycket han vill, utan att någon protesterar?

26 av minuterna är dömda på någon magnus. Domaren vill väl bara sätta likamed-tecken i boken?

Inget av lagen skall vara speciellt vassa i utvisningsmatcher, men faktum kvarstår att MooDoo gjort 1-0 på sina utvisningschanser, och Luleå har gjort 0-1 på sina. Och enligt kommentarerna verkar lule föra matchen, om något lag, vilket inte säger så lite när det är i dövik, men det är inte lätt att lira hockey när eländet bara blåser av.

För övrigt räknar jag BP första två minuterna av en period som omöjliga att utnyttja, det har väl aldrig blivit mål i ett sådant läge.

Samtidigt som PP sista två minuterna i en period är högchansläge för mål, det blir oftare mål i PP då än vid andra tillfällen.

Och...ja, ni har redan gissat det: 2.41 av lules PP har gållt första 2 minuterna, medan 2.41 av MooDoos har gällt sista 2 minuterna. Vilket innebär att, även om antalet utvisade minuter är jämnt, förutom då 10an på mange, så har MooDoo haft oerhörd fördel som följd av hur oral den där rönnmark är. har han läst om blow jobs på nätet och vill testa??
Kommentera

Vad är det som pågår i Linköping? 7-0!
Kommentera

Vivix: Det är ju bra i alla fall.
Kommentera

JOY: Vilken megasvår fråga!
Kommentera

3-0. Nu är det nog godnatt.
Kommentera

nappen: Nu får jag prova LLs offtaktik.
Kommentera

JOY: Vilket innebär att nu passerar Teglet Pölsan för första gången, men självfallet för gott för den här säsongen. Både Pölsan och Teglet har 54 pinnar nu, men teglet har -25 medan Pölsan har -28. Har för mig att jag diskuterade Teglets usla målskillnad för några matcher sedan och påpekade att den inte spelade någon roll för de hade snart hunnit ikapp och passerat även i målskillnad.

Men det betyder alltså att vi har Teglet bakom oss nu, på 9e plats. Att ha den svaga pölsan har varit en sak. men att ha ett av elitseriens just nu bästa lag bara tre pinnar bakom oss, med åtta matcher kvar känns inte speciellt tryggt. Om det nu blir förlust för oss idag, vilket också innebär att lagen framför oss - som sannolikt är enklare för oss att lugga slutspelsplats ifrån, än teglet, är hela fyra pinnar framför. Det vill säga både Gläfsers och MooDoo...

Och vad fan! fel på j-a utsändningen och skitMooDoo skall ha 3-0 när lule legat på hela j-a skitperioden. J-a rönnmark, är du nöjd nu?

Nä, näpperligen, nu börjar han ta ut igen. Linus nu. Jag säger som MooDooisten peter forsberg när de förlorat SM-finalen i soppan: Jag är sä jävla less på börje, jag vill fan dra in en smäll på honom.
Kommentera

nappen: jaha och så Fagemo ut. Nu börjar till och med jag ge upp.
Kommentera

Vivix: Sex mot fyra nu. Ett spel som lule inte klarat på många år nu. men vafan, något måste man ju göra.
Kommentera

Modo spelar smart och efter sina resurser. Egentligen är Modos förvandling efter Svartvadets skada en tankeställare för alla dom som bara tittar på namn i laguppställningar när man jämför lag. En stjärna betyder inte med automatik att laget blir bättre. Modo som lag har ju lyft sig enormt sedan alla var tvungna att ta mer ansvar.

Rönnmark verkar i alla fall inte ha haft någon höjdarkväll. Till och med det Modo-sms jag fått bekräftar detta...
Kommentera

Albert Hall: Hmm nu ha Skrebek blivit galen, inga avstängningar nu hoppas jag bara. Han vann i alla fall:)
Kommentera

Albert Hall: Visst är MooDooisterna smarta. Alla trodde de skulle droppa totalt när skadorna kom, men de överraskade alla positivt, medan många abdra totalt havererat.

Nu blev det slagsmål till slut. Vågar påstå att det är ett domarinducerat slagsmål och indirekt borde han visat ut sig själv nu.
Kommentera

Vivix: Risken är väl att stackars Portello åker på stryk när han ska lämna Kempis i sin snygga Skrbek tröja...
Kommentera

Albert Hall: Aj då, får hoppas att han klarar sig någolunda, även om jag misstänker att han kan ha en del skuld i denna förlust.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, får hoppas att han klarar sig....är det inte den Portello och den matchtröja som Kickan menar borgar för förlust för Luleå? Eller gällde det bara i COOPacabana, innan ikväll?
Kommentera

Albert Hall: Spela efter resurser, dvs extremdefensivt 1-3-1, med alla i mittzon och hoppas på kontringar vi chanspuckar man slår sargut från egen zon. Inget man borde sitta och hylla(inte för att du gör det) men media som inte har speciellt god koll på ishockey i allmänhet.

Mycket hänger ihop med den borttagna Red Line offside, den måste tillbaka omedelbums. Att i dagens hockeymatcher inte få se mer än 1 eller 2 organiserade anfall från egen zon är hemskt tråkigt.
Kreativiteten har försvunnit totalt, ibland har FBK visat upp fina anfall, HV oxå å hör och häpna även Brynäs där Micke Lind visar sin klass emellanåt. Inte ens LHF på hemmaplan förmår fixa några fina anfall nuförtiden, allt som oftast är det mest långa uppspel. Eller så tar Rönken upp pucken, men i slutändan hamnar man 9-10 ggr i sarghörnen.
Kommentera

Och Mange åker ut igen. Börjar ju bli snudd på underhållande, undra vad Mange gjort denna domare?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Välkommen käre kommentator!

Ajaj, 4 poäng upp till MooDoo, Gläfsers och 4 poäng ner till Pölsan och Teglet.
Kommentera

Vivix: Rönnmark borde väl stannat på linjen?!
Som jag tänkte på efter Brynäs hemma i lördags då vi spelar ut dom totalt i 3 perioder, men i slutändan ändå har fler utvisningsminuter.
Nu är vi ju så dåliga i PP och BP så ju mindre desto bättre, men mycket konstigt är det.
Kommentera

Vivix: Jag vad gör skiten nu igen? Med sex sekunder tar han ut Mange IGEN! Man tror fan att Mange tagit flickvännen från %?%&&%#-rönnmark!

Magnus Nillson vinner utvisningsmatchen mot magnus Hedlund med utklassningssiffrorna 18-8.

Lule vinner skott-sats-etiken. IGEN! Jag tror fan de vunnit den nästan varenda match under lång tid nu, oberoende av om de vunnit eller förlorat pinnarna.

Det här var inte bra. För att uttrycka det svagt. Och teglets otroliga vinster på vinster på vinster mot alla lag på övre halvan nu på sistone innebär att risken att vi missar slutspel från och med ikväll är högst påtaglig. J-a skit!
Kommentera

Liam Devlin:
Men SSK måste ju tappa farten igen snart, de har ju inget eget spel eller är det som Mr Danvid uttryckte sig tidigare i vinter -"Varför spelar alla motståndare så uslet i Coop Arena?".
Gläfsers ser inte alltför heta ut och om Nordgren har en dålig turnering med landslaget så kommer inte han skjuta så många mål resten av säsongen. Mathiasson har ju varit iskall sedan han inte kom med till Ryssland, har väl bara gjort 2-3 mål eller ngt sedan dess.

Men en seger mot favoritmotstånd på torsdag är absolut nödvändigt, en order till Strömwall. På mä skridskorna och visa att gamma är äldst!!
Kommentera

Liam Devlin: Vi får glädja oss över att J-18 gav Löven på nöten i Björkstaden ikväll. En fin seger noterade, 3-1 och målskyttar var Linus Omarkx2(ngn bror till Urban?) och Johan Harju.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Och 45-6 i utvisningsminuter, utklassning även där. ;)
Kommentera

nappen: Hehe ... ja, men 12 min är från en checking from behind och de situationerna ger jag inte mycket för. 75% av de utvisningarna är ju totalt feldömda. Däremot ser inte 5+20 för kneeing bra ut, är det något jag tycker illa om är det just bentacklingar. Kan sluta i trista skador med lång konvalecens om man har otur.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vem var syndaren som åkte på 5+20? Missade det.
Kommentera

Lindberg Råkkar: jag vet inte om jag tror att SSK kommer att tappa farten. Det skulle i så fall vara på grund av uppehållet, att de får gå omkring i lite mer än en vecka och vara nöjda. Fast jag tror inte att de är nöjda innan de har nått slutspelet, för nu har de vittring på lagen ovanför.

Trist med torsk i dag, men ändå ganska väntat. Tyvärr får man ytterst motvilligt (jag vill ju ha fler lag bakom oss...) lyfta på hatten för Modo som verkar ha hittat helt rätt spel för sitt material och sedan har Riksman glömt att han egentligen är en medelmåtta och plötsligt spikat igen fullständigt. Modo kommer att nå slutspelet, det känns ganska ofarligt att tippa. Jag tror att om vi ska kunna nå detsamma så är det nog snarare på TIK:s bekostnad, och det blir inte helt lätt. Jag tror tyvärr att vi kommer att bomma slutspelet. Dock kan väl inte ens den mest inbitne pessimist tro att vi ska behöva kvala?

Vi kommer dock med största sannolikhet att ligga kvar på åttonde plats över uppehållet hur det än går i nästa omgång. Målskillnaden väger över klart i vår favör gentemot såväl Brynäs som SSK - än så länge. Men jag tror att tre poäng på torsdag är ett absolut måste för att bli sämst åtta när det här är över.
Kommentera

Lindberg Råkkar: 5+20 för knätackling? Det står det inget om på onlinen? Däremot står det att Skrbek fick MATCH för slagsmål, så han är automatiskt avstängd på torsdag.

IN MED STRÖMWALL OCH NER MED TELLA PÅ BACKEN!!!
Kommentera

Råkkarn: aha, du syftade på J-18 - nu trillade polletten ner :-)
Kommentera

LL: J18.. Björn Selberg var det som fick 5+20.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Hmm, sedan Lules säkra och välförtjänta vinst hemma mot teglet med 2-0 10 jan, har teglet presterat följande:

Färjestad-teglet 2-5 3 pinnar
Leksand-teglet 1-2 sd 2 pinnar
Teglet-Färjestad 3-4 st 1 pinne
teglet-Frölunda 3-1 3 pinnar
HV-71 - teglet 2-5 3 pinnar
Teglet-Timrå 3-0 3 pinnar

De verkar mer eller mindre omöjliga numera. Till slutspel går de, och där kan de gå riktigt, riktigt långt.

Medan vår största chans antagligen är just Gläfsers. Bara nu inte även de kommer igen under avslutningen av serien. Eller kan man hoppas på att MooDoo änkligen begriper att de inte är något vidare att ha?

Det verkar ju inte så, inte efter MooDoos 7 senaste: 3, 2, 0, 3, 3, 2, 3 pinnar hämtade.

Nej, det är väl Gläfsers vi skall ta? En gläfser-rad ser ut så här på sistone: 0, 1, 1, 0, 0, 0, 3, 3, 3, 3, 0, 0, 1, 0.

Några segrar i rad där, men för övrigt riktigt fina prestationer, när det gäller våra chanser. Kanske...
Kommentera

LL: Nu fattade även jag, bättre sent än aldrig.
Kommentera

Liam Devlin: Vad har hänt med Oasis&Kepsen? Var väll LLs fel att han inte var här. ;)
Kommentera

nappen: Ja, så måste det ju vara. Fungerade perfekt flera matcher, men så tog LL en alldeles för lång off-taktik. Han hade behövt komma in någon minut i första, innan han körde igång med offen.

Hör du LL, på torsdag gäller det hemmamatch mot Styvben med gamla lulingarna jonte och målkungen gubben nordmak: då gäller det att du sätter in en riktig skrock-stöt! Se, hur illa det gick ikväll utan din medverkan!
Kommentera

Liam Devlin: På torsdag tar vi dem!

Gonatt Devlin, LL, Råkkarn, Vivix, lizzard, JOY, Kickan och alla.
Kommentera

nappen: ja, hade jag varit här och kunnat stänga av radion efter 2-0 så kanske Luleå hade vunnit :-)

Tyvärr gick det inget vidare för oss i turneringen på Hovet heller. Vi var mycket bättre än motståndarna, fast de kontrade in tre mål i första perioden (matchen spelades 2x20) medan deras målis hade tokflyt. Vid ställningen 3-1 till dem och ca fem minuter kvar fick jag ett friläge - helt sopren från blå och jag fintade ner målvakten och har mer eller mindre hela målet öppet men får inte upp puckjäveln över benskyddet på målisen som ligger och simmar. I slutet av matchen tänkte jag "jaha, det är så här LHF känner sig i match efter match..."
Kommentera

LL: Hörde att du tvingades lira i Styvbenströja också. kan ha bidragit, förstås.

Nå, den här matchen kan man inte smälta i vilket fall som helst, inte idag.

Nu finns det bara en sak att göra.

VI BRYTER IHOP OCH KOMMER IGEN! YEAOEAORRRGGH!
Kommentera

Liam Devlin:

Skrbek vann iaf boxningsmatchen mot Öberg (och den här gången var det faktiskt något han GJORT han fick matchstraff för...). Förresten så tror jag inte att Bulan är skadad - han vågade nog bara inte möta Magnus Hedlund.
Kommentera

knaskamilla: Ja, det var kul att vi vann något i kväll i alla fall. med Lules bortastatistik - eller, rättare: brist på sådan - och med alla pinnar MooDoo samlat på sistone, borde vi inte vara överraskade över att förlora.

Men knepigt nog är vi väl många som väntat oss att än en gång bli glatt överraskade av laget. Nåja. Vad är väl en bal på slottet?

Vårt läge är rätt bistert nu, med Teglet hack i häl, i praktiken. Vår chans består i möjligheten att ni, eller Gläfsers lågpresterar mindre än vi de kommande åtta matcherna. Känns jobbigt om vi nu missar det slutspel vi mer eller mindre abbonnerat på sedan åratal.

Man kanske får trösta sig med det faktum att det ändå är så pass långt ned till Soppan idag. Korven har jag fullkomligt räknat bort.

Det är säkert kul att vara MooDooist i kväll. Jag kan känna känslan. Ograttis på er hela bunten!
Kommentera

knas: Skrbek borde ju iofs ha ett matchstraff till godo med tanke på att han har fått ett för något som Bulan gjort. Alltså borde han få spela mot Styvben om det finns någon rättvisa här i världen.

Vilken jävla skitdag. Jag har lyckats tappa mobilen, om nu inte någon har snott den. Värdelöst väder, särskilt när man är tvungen att köra bil i flera timmar för att ta sig hem efter att ha jobbat på annan ort idag, och när man väl kommer hem är två perioder spelade och Älsklingarna ligger under mot MooDoo. Rönnmark verkar ju dessutom ha varit helt i klass med den finske Jyri Rönn, alltså mer än bara en aning för glad i att använda pipan och totalt värdelös. Det hade varit lika bra att bo på hotell istället för att åka hem ikväll. Jag ska ju ändå jobba på bortaplan onsdag-torsdag också och måste iväg före fan imorgon igen. Det lär väl vara samma skitväder då också.

Nu ska jag sura. Ograttis till segern alla MooDooister.
Kommentera

Kickan:

Jag tror inte att det funkar så, men med tanke på att Bulan stod över dagens match så kanske det jämnar ut sig ändå på något vis? Mellan Bulan och Skrbek, menar jag.
Kommentera

BIF-Kickan,Liam o hela bunten: Hej Hej, har det spelats Hockey ikväll? Jag är inte riktigt uppdaterad, enär jag gjort detsamma.
Kommentera

Liam Devlin: nä, Styvbenströja är i morgon. I dag var det Tre Kronor-tröjor.
Kommentera

OK, för att anamma epiteten här då.
Pölsa, en substans pga sin konsistens svår att stycka. Men det gjorde vi ändå. Och kanske, paradoxalt nog, just pga dess konsistens. Löst sammansatt, lätt att sprida ut, inga köttiga bitar som sätter sig på tvären. Mer som en grå massa där inget framträder på något vis. Låt vara att vissa av mikroberna heter Ove Molin, Mikael Lind, eller To(mm)y Sjödin (eller är det hubba-bubba han käkar?) Whatever..... Bara att smeta ut och köra över. Så såg det ut. När målvakten är bäst trots 0-7 tror jag ni kan vara ganska lugna i förvisningen om att ni kommer att ha detta lag på betryggande avstånd bakom er efter ytterligare 8 omgångar.
Samtidigt är det ju lite trist om jag skall vara ärlig. För jag ser ju 10 ggr hellre att LHC möter Pölsan i ett slutspel än Björnar, bärs och rakade renar... Om vi nu fixar det. Men jag böjar lite euforiskt tro det. Faktiskt.
Kommentera

knaskamilla: Det är klart att det inte funkar så, men det borde göra det om det vore rättvist. Skrbek har ju fått lida för vad någon annan gjort en gång tidigare pga en inkompetent domare och i såna lägen borde den som drabbas kompenseras. Nåja, man kan ju hoppas de har de i årtanke när de bestämmer de obligatoriska avstängningarnas längd.

Var det något som var värt att plocka dem för överhuvudtaget eller kramades de mest? Jag tycker iofs att det oftast är fjantigt att stänga av spelare för lite slaggis. Fula tacklingar i ryggen en halvmeter från sargen och liknande skall däremot beivras.
Kommentera

Larionov: Si där, du har lärt dig lagens rätta namn. Fast vad ska man kalla er nästa år? bobbe har ju gett vissa hintar om att någon slags förändring är på gång.

Det är nog första gången jag verkligen är glad för att ni vann. Grattis! Och Tack!
Kommentera

Larionov: Hmm, jag får väl vage ett helt grattis dårå. Med alla fakta på hand var det nog riktigt bra för oss att inte Pölsan vann idag. Som det nu ser ut har de redan passerats av teglet, ett tegel som för övrigt självklart når slutspel och. väl där, kan gå mycket långt. Det var tio år sist som ett lag fick ihop spelet och knåpade upp sig på åttonde plats innan slutspelet, bara för att därefter gå hela vägen i slutspelet. Något sådant händer väl bara vart tionde år?

För Pölsan blir det värre. Nu har de bara Soppan och Korven bakom sig. Ja, Korven är ju redan borta, men Soppan kan mycket väl hinna i kapp Pölsan. Det kan bli kval igen för pölsan, Pölsan och korven. Två klassiker i kval, på många sätt.

Vi själva, dårå? Jag räknar inte med att vi har någon chans mot Teglet. Vi måste passera antingen MooDo eller Gläfsers. Efter i kväll måste man gissa att det blir svårt att ta MooDo; deras tråk och kontringsspel har fungerat lysande. Större chans har vi att passera Gläfsers, men det innebär inte att chansen är stor. Vi måste överraska och ta några pinnar mer än de närmsta sju matcherna, för att därefter få chansen att i sista omgången, då vi möter Gläfsers hemma, kunna tarom. Det ser inte lätt ut.

Grattis till ert första slutspel, Pingen! Det kan bli vilka som helst i kvarten av Warulfven, Tjurgårn, Styvben och Blixtlåset. Jag känner på mig att ni får Tjurgårn. Det kommer att bli en häftig kvart. Lycka till!
Kommentera

zigge: Zigge, det där är ju min replik! Fast den passar inte så bra i dag.

Himla massa ograttis till er prestation!
Kommentera

Kickan:

Matchstraffet var inte så mkt att orda om, det var ett rejält rallarslagsmål, domarna försökte först gå in och bryta men då ena linjedomaren fick ett felskär så lyckades inte den andre hålla kvar varpå Öberg och Skrbek fortsatte fajtas, till slut så fick Skrbek in en rät redig högerkrok på Öberg varpå båda föll på isen för att sekunden senare ha var sin domare liggandes över sig.
Ang. matchen i övrigt så var det en rätt underhållande historia där Modo vann tack vare ett väldigt diciplinerat försvarsspel och en för dagen mycket bättre målvakt, Hento var inte speciellt lyckad idag, 1-0 var inte direkt otagbar och 2-0 var en direkt tavla.
Rönnmark var dålig, men han var lika dålig åt båda hållen och skapade inte någon direkt fördel för något av lagen.
Kommentera

scim: Jag såg inte något felskär.
Kommentera

« · 384324 · »