Tur att radiosproten för en gångs skull sänt mer än två sekunder från LHF:s match dårå. Swehockeyservern kanske är överbelastad. Kommer du in på forum då?
danoj: Det kommer sig av att Savage hittat på ett nytt namn åt Värsta Förlusta igen. Tidigare hette de Köplusta, en period hette ToaGubbarna och sedan tidigare ikväll Fiskbåset. Kärt barn har många namn, eller nåt. Det är inte elakt menat.
Lulekickan: Helvetes dommarzebra det är ju det berömda winnerbrödet som tar lite här och lite där....... Ne nu är det läge att få in någon ny spelare i denna trupp!!!
Albert Hall: Ja, Vimmelkantig kom nog på att han plockat lite för många lulingar, alternativt ville han se LHF göra mål, så han var väl tvungen att plocka någon fisk också. Ibland undrar jag faktiskt om Vimmelkantig försöker styra resultatet med sina utvisningar. När han tycker det är dags för ett mål ser han helt enkelt till att något lag får spela PP tills det blir mål. Som tidigare i matchen när LHF fick spela konstant BP.
Lulekickan: Jag hadde tänkt dig som sexig toppforward så motståndarlaget får annat att tänka på än pucken.............. Hörde lite på Radiospurten och där var det tydligen polskriksdag vid 5-3 läget på fiskarna så winerbrödet måste ju haft en väldig svår afton igen att svälja mygg och sila kameler!!!! När ska Peter Andersson ta ett snack med winerbrödet han skulle nog må bra av att dömma matcher i hockeyallsvenskan ett tag...
NallePhu: På så sätt. Ja, jag ska göra mitt bästa för att ta en plats i truppen då. Eftersom jag är nästan sanslöst tjurskallig skulle jag nog göra mål på ren vilja.
Jag får väl önska lycka till ikväll dårå, men jag tror att det kommer att bli väldigt tufft för er, men å andra sidan så är ju ni ganska så tuffa själva. :-)
Hälge: Nejdå, ikväll blir det inte särskilt tufft. Tre lätta poäng. Jag gissar att Timrå säljer sig dyrt ikväll. Var matchen i Malmö ett tecken på att timrå lekt klart? Kanske får vi åtminstone ett litet svar ikväll.
Hälge: Tackar, tackar, önskar dig och gud lycka till. Bör väl blir väl seger ikväll mot Leksand. Själv så hoppas jag att vi kan upprepa fjolårets segersiffror från slutspelet: 7-2. Men ska man vara realist så får vi nog vara glada om vi klarar oavgjort mot Frölunda.
Just ja, får ju önska lulingarna och Dysso lycka till också.
Albert Hall: Hmm, trodde du hade gjort den där utredningen om sambandet mellan tv-sända matcher och förluster som du lovade. Där ser man, får väl ta tag i det själv då ;)
Paddan: Jo, jag började på den. Gjorde iordning ett excelark och började mata in siffror. Men jag blev så deprimerat av alla förluster för alla lag som dök upp så att jag slutade. Var rädd att jag skulle komma fram till att senast någon vann en TV-sänd match var när Modo slog Brynäs borta med 10-3 anno 1993.
Albert Hall: Hmm, om inget av lagen i elitserien någonsin vinner när matcherna sänds på teven, när är det då de vinner alla sina poäng som redovisas i elitserietabellerna?
Jo, vore ju hemskt om några Modoister skulle rucka på hela din teori ;)
Albert Hall: Dags att plocka fram guldtråden igen, det är ju match. DIF-LHF-tråden kan vi använda till eventuellt skitsnack.
Skönt att Fagemo fick näta. Rönnqvist kom igång mot Frölunda, Fagemo nätade idag. Kanske dags för en återförening om nu båda är i form igen, då är den kedjan oslagbar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?