lizzard: Tjoho! Vilken älskling han är våran Petter. Bonuspoängen till oss och någorlunda rättvisa är skipad. Det borde ha varit 3 om det inte hade varit för en felstuds som ledde till DIF:s första mål.
Mmmmmm... två väldigt välbehövliga pinnar. Men visst deppade man när kvitteringen kom. Kul dessutom att vi verkar spela bra på bortaplan. Även VF var ju en bra match vad man förstått så här efteråt.
På lördag kan vi passera både Modo och Linkping om vi tar tre poäng.
Albert Hall: Jag tror bestämt du skrev fel där på slutet. Du fick bl a med ett litet "om" som inte hör hemma där utan borde vara ett "när". "På lördag passerar vi både Modo och Linkping när vi tar tre poäng" skulle det väl stå? : )
Lulekickan: (Nu har han dykt upp) Jomenvisst, ska man döma av den matchen jag tyvärr "tvingades" att bevittna idag så blir det en tung hemresa från Luleå.
Paddan: Jag tycker alltid era matcher är avgjorda efter första perioden. Antingen leder ni stort eller så ligger ni under stort.
För övrigt kan vi konstatera en näst intill historisk händelse ikväll. Ett lag har vunnit trots tevesändning! Jo, det är sant, jag bevittnade själv andra halvan av Tik-Lif och Timrå verkade vinna i min teve ialla fall.
Paddan: Skönt att höra : ) Annars har vi ju en fin restaurang och ett par barer i arenan där du kan tömma plånboken innan du åker hem. Resan blir kanske skojsigare då.
Albert Hall: En ganska rolig match, ur Timrås synvinkel, med hög fart och kommandot redan från start. Bitvis kom det några farligheter från erat håll, men på det stora hela så kändes det stabilt.
En bra match från båda lagen...... tempofyllt från början till slut.... dock fler chanser från TIKs sida..... men Luleå spelade långt ifrån dåligt.... en av de bättre matcherna i Isladan i vinter...
Albert Hall: Japp, mycket riktigt ett långskott. Hlinka tekar till Wernblom som avancerar och skjuter en fladderpuck från någonstans mellan rödlinjen och offensiva blå med fri sikt för målvakten och som smiter in bakom Wanhainen. Wennerbergs 2-2 mål var ett liknande mål som det Wernblom sköt, alltså även det avlossat mellan röd och blå med fri sikt för Wanhainen.
Albert Hall: Hmm, nu när du säger det så. Har för mig att han har glasögon. Nej, ärligt talat så såg Wanhainen väldigt nervös och darrig ut hela matchen, vände sig om och tittade efter pucken vid varje blockering, väldigt sen i reaktionerna mm.
3-1 till FBk inför tredje och sista? perioden. Kan Luleå göra en stark period och hämta upp ett tvåmåls underläge? Hoppas vetrkligen det. Någon som kan berätta hur dom första perioderna har gestaltat sig??
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?