Luleå HF

SHL · 116796 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Först barnradio, sedan gubbrock. När ska sprotradion sända sport?

Lulekickan: Hv verkar ha kul ikväll

Dysso: Jäklar, vad käkade HV-spelarna till lunch idag? 4-0 när bara drygt halva perioden har spelats. Eller är det Linkpingarna som suger *hoppas* : )

Lulekickan:

Tja, enligt sprotradion så är det både sugande försvar av LHC och bra spel av HV. Hursomhelst, 4 - 0, jag sitter och njuter. :)
Oj vad det är kul att se, HV göra mål, HEJ!

Dysso:
Ööööö..hur ser man i sportradion??

Dysso: Jag tror nog man kan säga att matchen mellan HV och Linkping är avgjord redan nu. 5-0!

gud:

Det har jag aldrig påstått att man gör, jag bara hävdar att det är kul att se HV göra mål. :)

Haha, äntligen fick man en rapport med Luleåanknytning på sprotradion. "3 älgar vid infarten Gäddvik".

Lulekickan:

Jag hoppas HV forsar på, nu känner jag vittring på en revansch för ett snöpligt nederlag mot LHC.. Krävs bara att man håller tätt bakåt och gör ett par mål i varje period som är kvar. :)

Dysso:

Ääääh..så blir det när man inte förstår...;0)

men det måste kännas ganska tryggt just nu
fast det är 2 perioder kvar??

Lulekickan: du vet det är exotiskt för Fjollträskbor älgar stor nyhet

NallePhu: Ajdå mål i baken efter 46 sekunder men bättre få ett mål i baken i början än i slutet iaf

lizzard: Mja bättre att inte släppa in någe mål överhuvudtaget:)

NallePhu: det e ju sant men om man ska släppa in ett mål så föredrar man ju att få det i början av en period än i sluter

lizzard: Jovars men jag tror liksom att Luleå torskar likväl ikväll jojo 2-0 där som ett berv på posten detta fixar dom inte sorry Luleå...

NallePhu: Mot Fbk låg dom under med 2-0 med och tog upp det, så det här ska ju inte vara någon omöjlig uppgift heller

lizzard: Jo tyvärr SSK är i behov av poäng du vet motivation slår klass......

lizzard: Det vore önskvärt om Magnus Nilsson kunde hålla nävarna i styr. Man gör inga mål från utvisningsbåset.

Verkar vara lite boxning emmelanåt.
Om vi bara kunde hänga dit en så blir det match!

Albert Hall: Det låter ju inte direkt överoptimistiskt ur våran synpunkt på Sprotradion...

Lulekickan: FBK, HV, Frölunda och Timrå leder just nu i alla fall. Hur matchen Dif-Modo slutar kvattar väl nästan för vår del.

Lulekickan: FBK, HV, Frölunda och Timrå leder just nu i alla fall. Hur matchen Dif-Modo slutar kvittar väl nästan för vår del.

Albert Hall: Kommer tyvärr inte att ske denna kväll mot SSK då tydligen Luleå inte har någon tyngd i spelet enl Radiosporten!!

Albert Hall: Sådär borde du inte ha sagt. Korvkiosken kvitterade just : (

Lulekickan: PP nu. 6 min kvar. Känns lite som sista chansen.

Men nu fick vi iaf PP. Kämpa Luleå, kämpa!

Lulekickan: Ska det vara så j.....la svårt att få in pucken i mål men det är ju det komplex Luleå har när f..n ska det släppa det komplexet....

Albert Hall: Hento har lämnat buren. Nu eller aldrig.

Jaha. Mål i tom bur.

Lulekickan: Nix 3-0. Då var det över.

Albert Hall:Luleå måste bli av med sitt komplex för bortaspel annars så kan det se rätt mörkt ut likväl....

Albert Hall: Damnit vad HS är segt ikväll. Som sirap, fast värre.

Igår var HS ännu vidrigare. Jag skulle föra in resultatet i Warulfvsmatchen i min profil åsså försvann allt. Sug-HS.

Lulekickan: Nog är det väl fan att alltid Skrbek och Finnström alltid måste vara skadade SAMTIDIGT.
Två backar med liknande spelstil, defensivt mycket viktiga.

Lulekickan: Nåja, de flesta andra resultaten går ju våran väg. Det äör väl bara Korvleksand som kan ta fler pinnar än dom borde.
Dom måste vi bara slå på torsdag!

Lulekickan: Yepp, hade HS fungerat som det ska hade vi jantagligen vunnit ikväll. Allt är siraps-HS fel!!!!!!1

Albert Hall: Ja, det är skumt. Finnen har ju dessutom varit skadad en stor del av säsongen. För jag-vet-inte-vilket-år-i-raden visar det sig att jag hade rätt i att man bör ha 8 seniorbackar i truppen, man kan ändå räkna med att 2-3 stycken är skadade i princip konstant. Nåja, Skrbek lär iaf vara tillbaka i spel på torsdag.

NallePhu: Visst vi har tagit elva pinnar borta om jag räknar rätt nu i minnet.
Alldeles för lite.

Albert Hall: Du har nog rätt!!!!!!!!!!!1 = )))))))))))))))))

(övar på den förlorade generationens svenska)

Lulekickan: Brynäs kvitterade i nästsista minuten. Sjödin ett mål ochen ass. Jag såg lite av den matchen på canal+. Sjödin är helt enorm just nu. Han var ruggig när dom gästade oss senast också. Tror tamejfan han är bäst i Sverige för tillfället.

Lulekickan: Fan Leksand vann i sudden. Fast där har vi ju saken i egna händer på torsdag.
Då måste vi bara vinna!!!!!!!!!!!2

Albert Hall: Jag såg att Mange Nilsson hann med en till utvisning när klockan stod på 60.00. Hans sparringpartner åkte dock på GA-MI så jantagligen var Mange rätt beskedlig i sammanhanget.

Albert Hall: LL lär väl förresten skriva matchrapporten ikväll. Skönt, då kan man räkna med en sansad bedömning av insatsen.

Lulekickan: Vad jag förstått av onlinen så har det inte blivit nått BP av hanses utvisningar. Han har alltid fått med sig nån likasinnat hela tiden.

Link ping är i alla fall..... vaskamansäga...... jämna?

Lulekickan: FBK, vann lottrdagningen i Karlstad. Bra. Då kan vi lägga den här omgången till glömskans skafferi.
Nån som vet vilken placering vi har just nu?

Albert Hall: Han var jantagligen en ren plåga för Kringlorna : ) Jag är glad så länge han håller humöret så pass i styr att han inte drar på sig några matchstraff, fast det är ju lite synd att hans kedja sällan fick vara intakt under tredje perioden.

Albert Hall: Nia kanske. I vart fall är det tight i de regionerna av tabellen och upp till 5:e plats.

Jag tror jag kammade hem 0 p i tipstävlingen. Synd att jag gick in och ändrade till ett ännu mer optimistiskt tips ca en timma innan nedsläpp, annars hade jag nog fått 1 p i alla fall.

En helt enorm kämpainsats ikväll! I tredje perioden fanns det bara kvar tre seniorbackar plus en juniordito. Vi åkte på femminuters utvisningar, vi kämpade, vi knäade men reste oss och vann!
Man kan tamejfan bara bli imponerad.

Sett över hela matchen var vi överlägsna vilket väl också skottstatistikem (40-23) visar. Men lite av tveksamheterna i avsluten som fanns dom första 10-12 matcherna var tillbaka.
Leksand spelade snålt, täppte till i mittzonen och kontrade.
I egen zon var dom däremot alldeles för stillastående och lät oss snurra rätt friskt.

När femminutersutvisningen på Åkerström kom i början på tredje så sa jag till mina muppkompisar på läktaren: Nu avgörs matchen.
Jag hade rätt...... men ändå fel. Brabenec blev frispelad och virkade in 2-1 till Lule!

Dessutom kanske vi bevittnade en rejäl islossning ikväll trots att det bara är december.
Kamil Brabenec! Helt underbar! Slet, lirade och skojade med motståndare matchen igenom.

Nu blir det en välbehövlig vila och sen hoppas vi att lite skador läker så kan vi ta nya tag på annandagen.

Albert Hall: Jag är lyrisk Albert, lyrisk! Åh, så jäkla underbart LHF spelade ikväll. Överljuvligt, helt enkelt överljuvligt.

Bäst på isen var bra, bättre, bäst, Brabenec. Han var överallt, hela tiden och gjorde inte ett enda misstag. Suveränt!

Det här var faktiskt en av de bästa matcherna i Coop Arena den här säsongen. Märkligt nog höll inte mina stolsgrannar Jonas Bergqvist och Nils-Erik Johansson med mig : )

Med tanke på det BP LHF visade prov på idag vill jag nästan att vi alltid får sepla BP. Damnit, LHF var 10 gånger mer offensiva än Leksand även då.

Lulekickan: Idag skapade vi mer chanser i BP än i PP ta mig tusan.

Lulekickan: Var det dom du hade som bordskaveljerer ikväll? Jag såg att det satt ett par gubbar runt dig.

Hehehe... jag kollade dig lite på slutet också, du jobbade rätt friskt sista fem minuterna. Om man ville illustera hopp och förtvivlan skulle man tagit lite bilder på dig...... =)

« · 172325 · »