Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 165719 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Viktiga veckan fortsätter positivt. 5-2 mot Brynäs ikväll. Egentligen tycker jag att det var målvaksspelet avgjorde. Ram var allt annat än säker, medan Hento var mycket bra.
Igen!

Huckowski HAR ett ruggigt skoot. Två ramträffar (nej inte målvaktsram :-)) och ett i krysset! Skönt.
Skuggan åter så underbar som vi är vana vid. Tano två mål, varav ett i tom kasse. Bra!

Är Brynäs avsågat nu? 12 pinnar upp till ovan kvalstrecket.

Plötsligt ramlar puckarna in rätt lätt. Var det inte nån galning på forum som påstod att dom skulle börja göra det?
Kommentera

Albert Hall: Ömöjliga? Har det något med Expedition Robinson att göra?
Jomenvisst, när inte skönspelet funkar kommer man långt med kamp och en stor portion vilja. Staal tillbaka ikväll, en assist och tre riktigt heta målchanser. Högardh suverän matchen igenom och Green fick göra sitt första elitseriemål i MODO.
Kommentera

Albert Hall: Dom sa på radion att HV har en seger på dom 10 senaste matcherna.
Kommentera

Utan att veta säkert så tror jag inte HV och FBK skulle ligga särskilt högt i en tabell över dom tio senaste matcherna.
Kommentera

Paddan: Yepp, sånna är vi. Vi gör det ömöjliga! :)
Vann ni rättvist? Tabellen trycks ihop nu....
Kommentera

Portello: Jag såg inte exakt vad som hände. Det var alldeles i slutet framför SSK-kassen.
Kommentera

Albert Hall: Det kan jag tänka mig att det var.
Läste på forumet om ett "överfall" på Ledin , vad hände ?
Kommentera

Albert Hall: Gratulerar till tre fina poäng, och om jag förstår Text-TV rätt har ni tagit poäng i sju av era senaste sex matcher. :)
Kommentera

Portello: Han var väl ok. Fast lite kompenserande hit och dit som ju är rätt vanligt bland domare.
Fem mot tre läget som Lule fick var solklart. En klubba i fejjan på Burra som stöp som en oxe.

Pucken studsar lite med oss just nu. Nu ska vi rida på vågen. Sista perioden var vi överlägsna, oj vad skönt att se Lule sånna!
Kommentera

Albert Hall: Låter bra det där .
Hur var herr Zebra idag?
Kommentera

4-0 mot SSK! Skön seger! Största vinsten hittills den här säsongen och rätt övertygande spel. Många duktiga ikväll! Hentos första nolla denna säsong och Brabenecs överlägset bästa insats i Luletröjan. Ser rätt bra ut.
Kommentera

Hen-rink: Wennerhol håller med dig nu. Kallade Henke för Sveriges bäste målvakt och såg honom som given i landslaget nästa gång. Han försöker nu "se ES ur det ljusa perspektivet".

Uppenbarligen läser han Allmänt Snack och dina inlägg.. ;-)
Kommentera

Lulekickan: Om du anser att Hento vore given i landslaget om han öppnade båda ögonen, så anser jag att det räcker med ett öga att inse att VF:s Henke är hetast i ES och borde stå.

Och det säger jag med Sampan i mitt eget mål. Han får nog jobba nästa gång för att komma med.

Men men, Mats Wennerholm talade ju om målvaktskris i tre kronor. Han bävade för VM i vår. Detta då han tog för givet att Salo & Hedberg skulle tacka nej och att LIV råkade se mänsklig ut i en match. Ja som sagt - jag säger då det. Kris? Sampan var bäst i Karjala på plan... och Wanhainen var bra med. Sen anser jag att Hento håller minst lika god klass och att Henke i Frölunda är snäppet bättre. Vad fan - det är bara blanda o ge bland dessa. Ingen gör bort sig i ett VM. I alla fall inte 2. Hur stor kris kan det vara?

Till historien hör att Mats Wennerholm denna gång behövde mindre än 48 timmar innan han vände kappan och öste beröm över stjärnan i VF målet... men i 3kronor skulle han tydlgigen vara en KRIS enligt tidigare. Tror inte ens han hade upptäkt att han fanns då. Det kanske han ska dra lärdom av... se matcherna han försöker analysera.... suck...

Heja Mats.
Kommentera

Lulekickan: Eller så får spelarna helt plötsligt väldigt egendomliga känslor för sin hemstad som gör att de hellre sitter vid en parkbänk och tittar på utsikten och ger intervjuer i tv än spelar i landslaget.
Kommentera

Paddan: Lundqvist blev väl akutinplockad senast sedan gammelgubbarna pajat har jag för mig. Nästa gång hoppas jag på honom och Hento. Inte helt osannolikt att de får åka till det forna Sovjet förvisso, ingen av de redan prövade lär ju vara så pigga på att åka dit och diverse spelare brukar drabbas av Hemskt Mycket Konstiga skador och sjukdomar när det börjar vara dags att resa.

Fasiken också, undrans om vi kan få igenom att varje mål räknas som 3, ibland skulle det behövas
Kommentera

Lulekickan: Jo, men nu verkar ju Hardy bara vara intresserad av att prova Liv och Wanhainen, ja och då han Sandberg i LHC. Borde väl också vara läge för Henrik Lundqvist att provas i landslaget.

Japp, alldeles rätt! FBK har nämligen fått infört att hädanefter kommer varje FBK-mål att värderas som två mål i händelse av risk för förlust.
Kommentera

Paddan: Tack, tack, tackeliticktack Paddelände. Det känns ruggigt skönt att vi kapade åt oss 2 poäng i WarulfvsLLyan. Helt underbart. Och ja, Hento är nästan otäckt bra och var uppenbarligen så även i Warulfsmatchen. Om Hardy använde båda sina ögon när han plockade ut landslagsmålisar skulle Hento vara given istället för gammelgubbarna, och Liv är ju redan testad åtskilliga gånger så jag ser inte vitsen med att ha med honom i de betydelselösa turneringarna. Skönt för övrigt att se Petter måla utav bara den idag. Om ca 2 veckor är det dags att ge sig in i budgivningen på hans matchtröja.

Efter 2 kommer 4? ; )
Kommentera

Lulekickan: Gratulerar till två fina poäng, när jag lyssnade på radiosporten så lät det ett tag som att FBK låg närmare 4-0 än att Luleå skulle göra 2-1, antar att Hento måste ha gjort en riktig kämpamatch i målet och att övriga laget aldrig gav upp.
Kommentera

Lulekickan: 2 poäng? Ähh, lappri.... Vi tog 3..... ;-)
Kommentera

Hälge: Att spela ett X på LHFs matcher borde egentligen ge rätt lite tillbaka. Jag skulle tro att vi är bäst på att spela oavgjort, oavsett om motståndet heter Warulfven, Värsta Förlusta, Alfredshem, Pölsa eller något annat.

Jag håller med dig, grattis till oss. Tänka sig att vi lyckades ta med oss 2 hela poäng från självaste WarulfvsLLyan. *glad Kickan*
Kommentera

Portello: Sant !

Ja, jag var där. Period nr 2 var bra, 1:a sämre och period nr 3 var bedrövlig.

BIF kämpade på bra och visade mer kämpatakter än vad vi gjorde, så att dom fick en poäng var nog rättvist.
Kommentera

Hälge: Men bättre att vinna än att inte vinna alls. Stort Grattis .
Var du och såg matchen TIK-BIF idag ?
Kommentera

Portello: Yes, till 5,30 x insats. Jag blev inte rik, kan jag väl säga.
Kommentera

Hälge: Tack,tack Hälge :)
Otroligt skönt att äntligen ha rätta flytet, inte en dag för tidigt.

Hade du spelat en singel eller?
Kommentera

Portello: Grattis till 2 poäng och grattis till mig som spelat ett x på den här matchen. :-)
Kommentera

Fan va härligt!Nu är Luleå på G! Forza lule!
Kommentera

Lulekickan: fyfan va gött att ni gav värmlänningarna lite stryk! (och att vi fortf. ligger etta i tabellen :)
Kommentera

Förresten så kanske FBK-på-bortais-förbannelsen är borta nu. För första gången på 10 år tog vi fler pinnar än FBK i en bortamatch mot dem i grundserien.
Kommentera

Lulekickan: Jo läget ser lite bättre ut nu. Alltid skönt med poäng man inte väntat sig. Härligt att Petter börjar avgöra matcher precis som ifjol när det gick tungt.

Inga matcher verkar vara lätta lhf i år så det blir nog kriga som gäller men tre trepoängare på fyra hemmamatcher tycker jag de bör greja. Skulle vara riktigt skönt att vinna över modo i alla fall, känns som att det är dags nu.
Kommentera

vivix20: Har du lyssnat på HockeyLive idag ? Om, vad sa dom om matchen?
Kommentera

Portello: Underligt.
Kommentera

erkiperki: Äntligen får man vara glad ett tag, det har ju varit lite dåligt med det den senaste tiden. Petter hade onekligen en bra dag idag, hoppas det fortsätter så.

Nu tror jag vi tar kommande veckas matcher hur lätt som helst av bara farten. De 2 poängen mot FBK idag betyder oerhört mycket för LHF ska ni veta. Måltorkan sätter sig i skallen och när förlusterna radas upp trots bra spel är det lätt att tappa modet.
Kommentera

Frisco: Det reagerade också jag på. Normalt sett så börjar ju bortalaget.
Kommentera

Varför startade Färjestad straffarna?
Kommentera

Och 3 mål under ordinarie matchtid inte många matcher det har blivit så många mål för oss iår :)
Kommentera

lizzard: otroligt sköna och viktiga poäng, det hade man verkligen inte räknat med
Kommentera

Lulekickan: Petter. Ujuj vad underbart :)
Undrar hör dött det kommer vara på forum ikväll? Brukar ju vara det då vi tar poäng.
Kommentera

YES YES YES PETTER 2 sköna poäng !!!
Kommentera

lizzard: Huga, suddenstraffar...
Kommentera

lizzard: dags att vinna en straffläggning, de var ju bra på det ifjol
Kommentera

Straffar komigen nu ta 2 poäng det behöver vi när Lhc lyckades vinna ikväll mot Hv
Kommentera

erkiperki: skulle vara skönt om dom kunde sätta den nu i PP
Kommentera

Portello: jo då sitter den nog där, men jag hoppas jag har fel
Kommentera

erkiperki: Rackarns, Rönnqvist utvisad. Kämpa.
Kommentera

Lulekickan: Yes underbart. Då är vi garanterade ett poäng. Bara nu inte spelarna känner sig nöjda med ett poäng utan gör allt för att ta bonuspoängen.
Kommentera

Lulekickan: får nog vara nöjda 2 mål på 3 skott i sista
Kommentera

Portello: jo bara någon gör det är det bra
Kommentera

erkiperki: Kanske drömmer vi det här? Suverän upphämtning. Tänk om man kunde radera första perioden, då hade vi vunnit klart.
Kommentera

erkiperki: Underbart att backarna hittar målet. F.Svensson målskytt nu.
Kommentera

Portello: tror inte det är sant, bara de inte släpper in en puck i slutet som vanligt
Kommentera

« · 165719 · »