Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 165719 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Viktiga veckan fortsätter positivt. 5-2 mot Brynäs ikväll. Egentligen tycker jag att det var målvaksspelet avgjorde. Ram var allt annat än säker, medan Hento var mycket bra.
Igen!

Huckowski HAR ett ruggigt skoot. Två ramträffar (nej inte målvaktsram :-)) och ett i krysset! Skönt.
Skuggan åter så underbar som vi är vana vid. Tano två mål, varav ett i tom kasse. Bra!

Är Brynäs avsågat nu? 12 pinnar upp till ovan kvalstrecket.

Plötsligt ramlar puckarna in rätt lätt. Var det inte nån galning på forum som påstod att dom skulle börja göra det?
Kommentera

Albert Hall: Jag kan ju säga det att spelar TIK som dom gjorde nu, då har ni 3 poäng till på lördag.

Grattis till 3 viktiga poäng.
Kommentera

Hälge: Tikar gör inte två dåliga matcher i rad. Positivt att Kapanen verkar ha vacklat lite ikväll. För oss alltså.... :-)
Kommentera

Och Håve slog Link ping! Bra!
Kommentera

Albert Hall: Hur skötte sig mina älsklingar Albert? Huga, att missa de två senaste matcherna har känts vidrigt, särskilt som vi innan dess bara haft en hemmamatch efter speluppehållet. *har hemlängtan*
Kommentera

Albert Hall: Fan Albert, du stavar som en kratta!

Hucskowski!
Skott!

Och den här meningen!
"Egentligen tycker jag att det var målvaksspelet avgjorde."
Vad är det för typ utav mening!
Pucko!
Kommentera

Lulekickan: Du kan stanna där du är! Det går bättre utan dig. :-)

Dom flesta gjorde en habil insats ikväll. Bäst på rinken var Skuggan och Hento. Husse bra, Petter bra, Svensson bra. Brabrabenec.

Glömde Skrbec! Mycket bra.

Fjärdekedjan gör inte bort sig ett dugg. Ledin spelar riktigt bra när inte du är där och förstör.......

Nån mer du är intresserad av? Kauppila var inte med.
Kommentera

Jag hade 4-1 i tvävlingen. Nio sköna pinnar.
Fast paddeländet hade visst 5-2......
Kommentera

Albert Hall: Avsågat? Nänä, så lätt blir man inte av med oss...
Av din analys att döma var det tydligen en ganska jämn fight å än finns det hopp. Hur var läget efter vårt 4-2mål? Stod det och vägde eller...?
Kommentera

Albert Hall: Säg inte sådär Albert. *griiiiiina* Jag som har sån hockeylängtan att jag nästan klättrar efter väggarna.

Jag vill ha lördag nu! Egentligen hade jag tänkt hinna hem till dagens match men det sket sig, därför tyckte jag att det var lika bra att stanna borta en natt till.
Kommentera

Huge: Det blev lite fladdrigt hos oss. 4-3 och det hade blivit kaos, tror jag.
Tyvärr måste jag säga att det var en rätt hedersam förlust. Jag vet att det inte är kul att höra, men....
Kommentera

Albert Hall: Hur många av målen fick man se på Challekväll? Fick telefon precis när de skulle visa MODO-matchen, men därifrån visade de säkert ingenting, och sen så hann jag inte se något mer innan Challekväll var över.

Får gratulera Kicks, Albert och Portello till tre fina poäng. Även för Dysso blev det ju tre poäng ikväll och eftersom vi höll vårt löfte och vann stort mot Timrå (sorry gud och Hälge) så slipper jag en drive-by från honom den här gången!
Kommentera

Albert Hall: Japp, stämmer bra det. Inte nog med att vi inkasserade en bombsäker 7-3 seger mot Timrå, dessutom blev det 15 fina poäng i tvävlingen!
Kommentera

Albert Hall: Jahaja, dina uppgifter bekräftar väl det lilla man kunde få ut av Sportradion. Som jag sagt tidigare, hade jag fått välja motståndare idag hade jag tagit vilket annat lag som helst, VF inräknat. 6-poängsmatch idag som vi väl var lite halvpiskade att vinna mer eller mindre. Det går fler tåg......
Kommentera

Huge: Och vi andra i BIF tåget tog den för länge sen det är bara Huge som tror på jultomten på riktigt!!Han är ifrån en annan planet!!
Kommentera

Jag såg en tabell i NSD över de senaste tio matcherna. Bara Frölunda har fler poäng än oss! Seger ikväll och det ser riktigt, riktigt bra ut.
Men nog säljer sig tikarna dyrt ikväll, tror jag.
Kommentera

"Jag är lapp och jag har mina rehnar..."

...med glimten i ögat säger jag bara:

TIK - Bäst i Norrland!
Kommentera

Albert Hall: Jag pratade med Miche J i andra periodpausen. Han blir borta minst till i februari någon gång men han haltade i alla fall fram utan kryckor nu. Om någon vecka bestäms det om han skall opereras.
Kommentera

Eftersom det är match så är det dags att plocka fram guldtråden igen. Jag befinner mig ju dessvärre i Umeå just nu så jag missar matchen : (

Hur som helst, 2-0 mot MooDooisterna efter 1:a perioden är helt okej. Hoppas nu att LHF inte backar hem för tidigt, det brukar i regel straffa sig.
Kommentera

Lulekickan: hoppas som sagt de tänker spela offensiv hockey hela matchen, då bör de greja det här. Det är bara att hoppas att de etablerade spelarna visar vägen denna match. De två sista matcherna har de inte visat något alls.
Kommentera

erkiperki: Tavve och Micke har i vart fall möblerat om lite i kedjorna idag, och förhoppningsvis kan det väcka liv i en och annan sömngångare.

YES! Rönnqvist satte 3-0.
Kommentera

Lulekickan: härligt, spiken i kistan får vi hoppas. Bra att Rönnqvist får göra några poäng
Kommentera

erkiperki: Och Skuggan har noterats för 2 assists hittills ikväll. Ommöbleringen verkar onekligen ha väckt liv i en och annan. Tänk dig den nykomponerade linen med Rönnqvist, Skuggan och Fagemo när samtliga är i form *drömma*
Kommentera

Lulekickan: Jo bra för skuggan också som varit riktigt blek på sistone. Jo den kedjan har grymm potential, hoppas Fagemo får göra någon poäng också snart, det kan behövas för hans självförtoende
Kommentera

erkiperki: två mål och två assist av Rönnqvist, vilken härlig kväll
Kommentera

erkiperki:Tommy P var givetvis tvungen att sätta en puck ikväll också, skönt att det idag spelar mindre roll
Kommentera

Lulekickan: Får gratulera till segern. Var förstås en rättvis seger, antar jag. Hade en knepig känsla efter det tidiga 1-0 målet att matchen redan där var körd för vår del.
Taavola verkar haft lite fingertoppskänsla när han ändrade i femmorna, eller det kanske var vanlig enkel bonnröta ;)
Vårt urusla bortafacit fortsätter. Ser inte alls bra ut det här.
För er del verkar det dock ljusare och ljusare.
Kommentera

Kassaskåpssäker femetta mot ett blekt Modo. De etablerade spelarna som fick så mycket kritik efter debaclet mot Timrå visade nu åter var skåpet ska stå. Rönnqvist 2+2 och Skuggan 0+3.

Många bra i Lule ikväll. Magnus Nilsson visar härlig "rakt på mål" inställning och trycker in två puckar.

Enda smolket är väl en frustrerad Wennerbergs fula överfall på Finnström som fick lämna isen. Vetefan vad det var, gissar på armskada av något slag. Men allt finns på VHS....... :-)
Kommentera

Albert Hall: OK, låter som att vi återigen varit riktigt dåliga på bortaplan.

Ajajaj, är aldrig trevligt när spelare måste utgå på grund av skada. Är bara att hoppas att det inte är något allvarligt.
Hmm, vad har Verket för HögskoleService, eller vad de nu heter, med saken att göra?
Kommentera

Paddan: Man får säga grattis till lulingarna och va´synd till Paddan och ett litet grattis även till Dysso.
Kommentera

Paddan: Jo, en representant för Verket för Högskole serivce var åskådare på matchen och råkade av nån underlig anledning hamna under Finnström och Wennerberg. Därför sa jag att allt hamnade på VHS. Absolut inget annat.

Tilläggas kan att att Wennerberg klappade med klubban i takt med applåderna där han satt i utvisningsbåset när Finnström reste sig upp.
Det tycker jag var snyggt gjort.
Ärligt talat så var det inte meningen heller. Wennerberg spelar tufft och fränt och den här gången var det lite otur med i bilden. Inget avsiktligt.
Kommentera

Hälge: Får väl göra som Albert Svanberg och skicka ett mini bragdguld till Timrå tillsammans med gratulationerna för kvällens vinst. Väldigt imponerande måste jag säga.
Gratulerar också Dysso.
Kommentera

Hälge: Tack för att ni gjorde er plikt mot Tälje! Nu är vi på slutspelsplats!
Det var ett tag sen sist.
Kommentera

Albert Hall: Varsågod !
Kommentera

Albert Hall: Jaha, OK, påpassliga jävlar de där VHS-representanterna.

Låter bra det, vill ju inte se några krigsrubriker imorgon. Men de kommer väl ändå, antar jag.
Kommentera

Paddan: Vi pratade lite med Taavola efter presskonferansen finnen har någon axelskada han visste inte om han skulle kunna spela nästa match iaf
Kommentera

lizzard: Hade ni kvartssamtal med Taavola alá Black Army? :-)
Kommentera

Albert Hall: Nu har vi besvis på en sak till när Portello och Kickan e på samma match då förlorar dom alltså slutsatsen är att dom får åka på varannan match i fortsättningen :)
Kommentera

lizzard: Är det inte också så att laget nu är obesegrat när Kickan inte varit närvarande på hemmamatcherna?
Hmmm.....
Kommentera

Eller så får Kickan bosätta sig i umeå det verkar bringa tur när hom är där
Kommentera

lizzard: Yepp, det är det jag har misstänkt länge. Det är kombinationen av dom två som gör att det gåt uselt.

Intressant också med Kickans tre senast missade matcher:

Tre segrar.
Nio poäng.
14-3 i mål.

Hmmmmmmmm...............
Kommentera

Albert Hall: Måste säga att jag är grymt imponerad av Rönnqvist idag. Äntligen så visar han sin rätta klass.
Två helt underbara mål och två assist . Underbart helt enkelt!
Måste också passa på att +:a för Ledin, Riktigt bra saker av han idag.
Kommentera

Portello: Rönnqvist var underbar ikväll. I sista perioden kändes det som om han gjorde precis vad han ville.
Ledin har blivit en ledare på plan. Han skriker och dirigerar sin kedja med bravur. Även Hägerbäck och Emil gör ett stort jobb.
Den kedjan jobbar tamejfan som om dom spelade i Timrå hela bunten!
Kommentera

Albert Hall: Drop-passet Ledin hade i andra perioden var ju ta-mig-tusan i bästa "skuggan" stil.Och på tal om "Skuggan", bara ett ass kvar till de 400.Fixar han det på Torsdag?
Kommentera

Albert Hall: Tydligen hittat rätt omgivning nu då för Ledin och han verkar ha en riktigt positiv utveckling just nu. Måste jag väl säga att Warg verkar ha också, positiv i den bemärkelsen att han kanske snart även får börja på bänken. Är nog inget fel på viljan hos den killen, men allt verkar bli så otroligt fel, både brytningar, tacklingar, passningar och skott blir på något sätt väldigt avigt och halvhjärtat.
Kommentera

Portello: Om Skuggan gör en lika bra match på torsdag så bör nog nr:400 komma.

Ledin blir nog en värdig arvtagare så småningom. :-)
Kommentera

Paddan: Tänkte faktiskt specialstudera Warg för din räkning men glömde bort det.
Den enda man riktigt märkte i Modo var Hedin. Fast kanske mycket tack vare junnismasken. Men ett par läckra passningar hade han iaf.
Kommentera

Albert Hall: Var ju snällt av dig.

Hahaha, jo, det går ju inte direkt att undgå att lägga märke till honom med det där påskruvade käkskyddet. Det verkar precis som att han på något knepigt sätt lyft sig ordentligt sedan han fick på sig skyddet, verkar självsäkrare och mer på hugget, samtidigt som han lyckas behålla ett lugn i försvarsspelet. Bara han kunde ha sett till att lyfta resten av laget också.
Kommentera

Hääääärligt! 5-0! Taaaaaaaaaaaaaano! Vi måste ju använda guldtråden för f-n!
Kommentera

Dysso: Inte bra för min tippning. Jag smög faktiskt in en uddamålsvinst för Dif efter lite vånda....... *skäms*

Men det tar jag gärna!
Kommentera

« · 165719 · »