OK, den som tror att Taavola alltid står tyst i båset kan glömma det. Jag hörde honom alldeles nyss i webradion - och kommentatorerna sitter LÅNGT ifrån båset...
Dysso: nä, nu var Fagemo lite stressad så det blev 4-2 alldeles nyss :-) Fast det hann gå åtta sekunder av power playet så där fick Linus in sina åtta sekunder i alla fall på sätt och vis :-)
Portello: jag törs nästan garantera att det är rekord för Luleå Hockey. Hur det är för elitserien i övrigt vet jag inte, men att fyra perioder i rad göra mål med mindre än 20 sekunder kvar kan inte vara speciellt vanligt.
Albert Hall: jo, Garvey är ett fynd, känns det som. Totalt okänd, värvad från andraligan i Schweitz och kan därmed knappast vara så där överdrivet dyr i lön. Och han har en ruggigt bra skridskoåkning.
Dysso: Det roligaste med Garvey är att han inte är ett dugg transatlatisk i sin spelstil. Rörlig och duktig passningsspelare. Det enda transatlantiska är ju det där med att alltid lägga pucken på mål, det behövs i dagens LHF.
Mmm. Dom kunde iofs ha låtit Fagemo göra ett mål med en 2-3 sekunder kvar, fast man tyckte säkert att det skulle förstöra spänningen i matchen. Allt för publiken!
Det verkar ha gått undan nere i Scandinavium. 2-0 efter 1.01 och sedan 3-0 efter 4.16. Måste också säga att jag är en aning förvånad över att HV leder med 3-1 mot FBK.
Min tippningsform är lika bra som mitt favoritlags. Jag borde nog inte ha tippat LHFvinst, nästan mitt fel att om dom förlorar ikväll. ;) 4 - 1 kommer det iallafall inte bli...
Vad i helvete... 0-2 nu :-( Precis som jag förutspådde på Forum i dag så är inte Luleå riktigt med i matchen från början. Det blir nog inga poäng för Luleå i dag.
Portello: Jag ska i alla fall prova Hockeylive mot betalning för första gången i kväll. Hittills har jag aldrig varit med om att en sändning har funkat tillfredsställande när de har kört sina gratiskampanjer. Vi får väl se hur det går i dag.
Ledin får gärna göra mål. Han blir allt mer en favoritspelare för min del tack vare hans härliga inställning och aldrig sinande vilja att kämpa järnet.
LL: Jag tror benhårt på tre poäng ikväll. Det verkar vara ett riktigt go i laget och jag tror att vi vinner med en 3-4 mål. Har en känsla av att Ledin kommer att göra mål, vi får väl se om jag får rätt eller inte.
Jag gör ett inhopp i guldtråden så här ca 20 minuter innan nedsläpp. Det känns konstigt att för en gångs skull inte känna "oj, idag har vi nog chansen att ta poäng" utan numera känna "usch, vad besviken jag blir om vi inte tar tre poäng i dag". Det var länge sedan man kände så. Jag kan ta mig tusan inte minnas att det har hänt på typ två säsonger.
Dags för match och dags för guldtråden igen. Ett LHF i form slår vilket lag som helst, så MIF borde inte vara något problem. Även om MIF spelar med kniven på strupen och säkerligen inte kommer att lägga sig på rygg hur lätt som helst är jag övertygad om att jag får promenera hem glad och lycklig och med 3 nya LHF-poäng att plussa på de poäng vi redan har. 4-1 till oss.
Nu hoppas jag att Albert och Portello ser till att hålla Paddan i styr under matchen. Den här tråden ska vara något vackert och fulländat.
Lulekickan: Nu har du fel. Jag tippar inte alls alltid 3-2. Om du tittar på exempelvis LHC borta senast så hade jag 3-3. I många av hemmamatcherna tidigare i höst har jag haft 4-1. Däremot lade jag in 3-2 på samtliga resterande matcher efter det att jag glömde tippa den där gången, och har det som reservresultat. Ibland ändrar jag, iblalnd inte....
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?