Men jag säger ju det. LHF vill ge sin hemmapublik en spännande match, klart det är tuffare om det är lika när dom gör sitt mål under sista 20 och tar en uddamålsseger...
Verkar som om dom har svårt att hålla sig till slutsekunderna idag. Fast dom kanske fortfarande var inne på linjen att göra det sista målet i öppen kasse?
JAAAAA! Hujaligen så skönt med en vinst! Det tyder ändå på något slags stryrka att vinna trots att man spelar ganska dåligt.
Men OJ, så tungt det måste kännas för MIF... Ha chansen att avgöra i power play och så tappa in 5-4 bakåt i stället. Jag måste faktiskt säga att jag lider lite med MIF. Ska man tro webradion så var de långa stunder betydligt hetare än Luleå.
Men men, tangerat rekord i antal raka fullpoängare blev det i alla fall. Skönt att kunna åka ner till Ö-vik utan någon direkt press på sig att vinna.
Ojojoj..... sjätte raka fullpoängaren. Tangerat LHF rekord! På lördag kan rekordet slås.
Matchen verkar inte ha varit speciellt bra, nästan lite skönt att höra när man nu missade den. Lule verkar vinna även om man är det sämre laget just nu, tyder väl ändå på en viss styrka. Mif gör åter en bra bortamatch, ändå inga poäng. Måste kännas tungt.
LL: Ja, jag har två alias här. Ett är mitt eget, och ett har jag stulit från LHF:s officiella hemsida. Funderar på att skaffa mig ett tredje när jag berättar dom där historerna........... :)
Portello: Härligt att det blev seger det trodde man inte efter 1:a perioden och en bit in i andra, men Luleå har flyt just nu och kan tydligen inte förlora. Kul att Petter fick revansch för straffmissen också. Så oerhört kyligt han väntade ut Hadelöv tills denne bara låg och sprattlade på isen och sedan var det bara att lägga in pucken. Efter 5-4 målet hade Malmö ett ribbskott men Luleå hade som sagt flyt och det är ju jättekul. Hento blev vald till Luleås bäste spelare och det var helt i sin ordning för det var han som räddade Luleå i början av 2:a perioden då Luleå inte alls var med i matchen.
Dags för guldtråden! Kanske något tidigt men jag chansar. Idag kan vi slå nytt klubbrekord i antalet raka fullpoängare. För fjärde gången i elitseriehistorien så står vi på sex raka segrar efter ordinarie tid. Vid dom tre tidigare tillfällena har poängförlusten sedan kommit i den sjunde matchen. Fast dagens match blir svår, Modo verkar vara lite på uppgång. Jag tippar att det blir en målsnål historia med knapp Mododseger.
NallePhu: ingen aning. Det är något fel som är trasigt, verkar det som... Jag skulle tippa på att det är strömavbrott i Motala (där swehockey-servrarna står).
NallePhu: dock funkar HockeyDirekt (finns väl en länk högst upp på den här gästboken, tror jag). Där får du mål och utvisningar precis som på swehockey.
Lite synd förresten att inte BIF-MIF sänds på någon tv-kanal. Hade nog varit kul att som neutral sitta och följa deras kamp. Jag misstänker att det inte bjuds på någon strålande hockey, men desto mer kamp och nerv. Fast helst hade man ju förstås sett Luleås match (men det är ju liksom självklart så det kanske är onödigt att skriva?).
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?