LHF:s väg mot SM-guldet

« · 200185 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan: Henriksson får ruggigt med beröm. Vilken målvakt!
Kommentera

helst
Kommentera

Albert Hall: Jävla skit! Fast förhoppningsvis kan det få LHF att vakna.

Allt är otursportellos fel - hade han stannat hemma hade det gått hur bra som herlst.
Kommentera

Albert Hall: Skit också :-( Jaja, bara att ta nya tag och komma igen. Vi får väl sätta en puck sista 20 sekunderna som vanligt :-)
Kommentera

1-0. Stefan Öhman.
Kommentera

Skuggan utvisad. Modo dominerar just nu enligt reportrarna.
Kommentera

LL: jepp jag ser det men den lär väl balla ur igen rätt vad det är!
Kommentera

NallePhu: nu lever swehockey igen, verkar det som.
Kommentera

LL: Har stått i tidningarna AB och XP läste det där och sedan fanns det även div andra skador på spelare...
Kommentera

Albert Hall: Tätt och få chanser enl Christer Jonasson på Radiosporten så bra och underhållande match det tvivlar jag nog starkt på...
Kommentera

Albert Hall: ajdå :-(

NallePhu: magsjuka i Modo? Aha, det hade jag bommat. Bara de inte smittar Luleåspelarna...
Kommentera

NallePhu: Paus. Underhållande och bra match sägs det.
Kommentera

LL: Jag tror att MooDoo inte orkar med stök och bök när dom har känningar av magsjuka i laget...
Kommentera

LL: Söderberg var fri i BP. Åkerström var tvungen att ta utvisning.... :(
Kommentera

Albert Hall: 5-5 i skott låter lite i skott måste jag säga med andra ord chans fattigt
Kommentera

Tre utvisningar för hakning och en för fasthållning av klubba hittills i Modo-LHF. Någon som sade "grishockey"? :-)
Kommentera

LL: 17 minuter in i första. Skott 5-5..........

Utvisning för Modo nu. 17.38, idealiskt läge.
Kommentera

Lite synd förresten att inte BIF-MIF sänds på någon tv-kanal. Hade nog varit kul att som neutral sitta och följa deras kamp. Jag misstänker att det inte bjuds på någon strålande hockey, men desto mer kamp och nerv. Fast helst hade man ju förstås sett Luleås match (men det är ju liksom självklart så det kanske är onödigt att skriva?).
Kommentera

LL: Jo jag upptäckte just det nyss.....
Kommentera

Albert Hall: Fokin målskytt för MIF.
Kommentera

NallePhu: dock funkar HockeyDirekt (finns väl en länk högst upp på den här gästboken, tror jag). Där får du mål och utvisningar precis som på swehockey.
Kommentera

LL: Mif och Leksand har gjort varsitt mål. Lule klarade precis av ytterligare en utvisning.
Kommentera

LL: Kul att man inte kan förja matchen via onlinen heller....
Kommentera

Albert Hall: Vad händer i matchen???
Kommentera

NallePhu: ingen aning. Det är något fel som är trasigt, verkar det som... Jag skulle tippa på att det är strömavbrott i Motala (där swehockey-servrarna står).
Kommentera

LL: Vad har hänt med den officiela sidan man får ju inte ens igång online servicen...
Kommentera

LL: Bra inledning från båda lagen enligt hockeylive. Båda lagen har haft varsitt hyggligt PP.

0-0 cirka nio minuter in i matchen.
Kommentera

Albert Hall: Just det, när det är match måste det vara guldtråd!
Kommentera

Äh, vi måste ju skriva i den här tråden. PP för Lule nu.
Kommentera

Dags för guldtråden! Kanske något tidigt men jag chansar.
Idag kan vi slå nytt klubbrekord i antalet raka fullpoängare. För fjärde gången i elitseriehistorien så står vi på sex raka segrar efter ordinarie tid. Vid dom tre tidigare tillfällena har poängförlusten sedan kommit i den sjunde matchen. Fast dagens match blir svår, Modo verkar vara lite på uppgång.
Jag tippar att det blir en målsnål historia med knapp Mododseger.
Kommentera

Zoogin: Såg just målen på nordnytt. Petters 5-4 var ju hur kallt som helst.
Kommentera

Portello: Jag tror att Timrå är nertränade inför slutspelet.
Kommentera

Portello: Härligt att det blev seger det trodde man inte efter 1:a perioden och en bit in i andra, men Luleå har flyt just nu och kan tydligen inte förlora. Kul att Petter fick revansch för straffmissen också. Så oerhört kyligt han väntade ut Hadelöv tills denne bara låg och sprattlade på isen och sedan var det bara att lägga in pucken. Efter 5-4 målet hade Malmö ett ribbskott men Luleå hade som sagt flyt och det är ju jättekul. Hento blev vald till Luleås bäste spelare och det var helt i sin ordning för det var han som räddade Luleå i början av 2:a perioden då Luleå inte alls var med i matchen.
Kommentera

LL: Ja, jag har två alias här. Ett är mitt eget, och ett har jag stulit från LHF:s officiella hemsida.
Funderar på att skaffa mig ett tredje när jag berättar dom där historerna........... :)
Kommentera

gud: Tack för det.Vad har hänt med TIK? Har Kapanen tappat formen eller är han inte helt fri från sin skada?
Kommentera

Albert Hall: Var nog rätt skönt för Petter att avgöra med tanke på att han brännde en straff.

Synd att TIK inte kunde vinna mot DIF.Fortfarande sju poäng upp till fjärde platsen.
Kommentera

Grattis Lulingar till ännu en seger..
Kommentera

Albert Hall: ja, det är mysko. Är du och jag kanske egentligen samma person med två olika namn? *konspiratorisk*
Kommentera

Portello: 71 skott i matchen, ovanligt mycket. Petter gjorde poäng på dom tre sista lulemålen. Bra, jag tycker att han har haft det tungt en tid.
Kommentera

Albert Hall: Mmmmm och bänka fjärde femman!
Kommentera

Portello: Ja. Uselt. Sparka Taavola.
Kommentera

LL: Men lite besviken måste man ju ändå vara. Inget mål sista 20 sekunderna.
Uselt Luleå, uselt ;)
Kommentera

LL: Hahahaha, vi skrev nästan identiska inlägg!
Kommentera

Ojojoj..... sjätte raka fullpoängaren. Tangerat LHF rekord! På lördag kan rekordet slås.

Matchen verkar inte ha varit speciellt bra, nästan lite skönt att höra när man nu missade den. Lule verkar vinna även om man är det sämre laget just nu, tyder väl ändå på en viss styrka.
Mif gör åter en bra bortamatch, ändå inga poäng. Måste kännas tungt.
Kommentera

JAAAAA! Hujaligen så skönt med en vinst! Det tyder ändå på något slags stryrka att vinna trots att man spelar ganska dåligt.

Men OJ, så tungt det måste kännas för MIF... Ha chansen att avgöra i power play och så tappa in 5-4 bakåt i stället. Jag måste faktiskt säga att jag lider lite med MIF. Ska man tro webradion så var de långa stunder betydligt hetare än Luleå.

Men men, tangerat rekord i antal raka fullpoängare blev det i alla fall. Skönt att kunna åka ner till Ö-vik utan någon direkt press på sig att vinna.
Kommentera

Albert Hall: Skönt att vi fick tre poäng tillslut.
Den här matchen var en riktig rysare.
Kommentera

Spännande nu, Mif skott i undersidan av ribban!
Kommentera

Verkar som om dom har svårt att hålla sig till slutsekunderna idag. Fast dom kanske fortfarande var inne på linjen att göra det sista målet i öppen kasse?
Kommentera

Petter i shorthand!!!!! Håll i nu för hela h-vete...
Kommentera

Portello:

Men jag säger ju det. LHF vill ge sin hemmapublik en spännande match, klart det är tuffare om det är lika när dom gör sitt mål under sista 20 och tar en uddamålsseger...
Kommentera

« · 200185 · »